Mikä vikana kun puolasukkula(?) ei pysy paikoillaan? Ei siis "pyöri" jouhevasti vaan irtoilee kun yrittää ommella ja näin ollen neula uhkaa katketa kun osuu metalliin. Käsittääkseni sukkula ei ole kiinni puolakotelossa millään ruuvilla vaan ainostaan urissa. Ongelma alkoi kun lanka suttaantui ja irrotin sukkulan. Kyseessä Singer vanhempi malli.
Ompelukone reistailee
7
3392
Vastaukset
- onkosepaikallaan?
Kuullostaa siltä ettei se ole ihan paikallaan.
Silloin just se irtoilee kun yrittää ommella.
Siitä pitäisi kuulua "naksahdus" kun asetat sen paikalleen. - Tainka
Mun yks vanhempi kone teki samaa ja se ei ollutkaan pikkuvika.Oli mennyt jako sekaisin eli neula ja puola ei enää pelittäneet keskenään oikein.Jos olet jo saanut korjattua, niin ei varmaan ollut sama vika, mutta muuten tarvii kunnon korjaajaa/uutta konetta.Heh, me yritettiin itse korjata ja mikälie mahtoi tulla, kone pamahti vahvasti kerran ja siihen loppui vuosien yhteistyö.
- ap.
no taitaa tosiaan olla ettei toimi synkassa neula ja puola..en saa sukkulaa millään naksahtamaan, menee kyllä muuten sulavasti paikoilleen. Paljonkohan se korjaaminen sitten maksaa? Näyttäs olevan takuutakin jäljellä, mutta korvaako tommosia?
- Tainka
ap. kirjoitti:
no taitaa tosiaan olla ettei toimi synkassa neula ja puola..en saa sukkulaa millään naksahtamaan, menee kyllä muuten sulavasti paikoilleen. Paljonkohan se korjaaminen sitten maksaa? Näyttäs olevan takuutakin jäljellä, mutta korvaako tommosia?
Vie ihmeessä takuukorjaajalle! Mun koneeni oli siis tosiaan VANHA.Ei alkuperäisestä viestistäsi saanut iästä mitään käsitystä, paitsi minä ja väärän käsityksen.En tiedä, kuinka paljon koneitten toiminta oli erilaista ennen ja nyt.Mun koneessa puola jäi jotenkin jumiin ilmeisesti ja lopputulos väkisin yrittäessä oli totaalinen sekoaminen just siinä puola/neula-toiminnassa.Mä en siinä loppujen lopuks menettänyt yhtään mitään, pääsin vanhasta takkuajasta eroon ja sain ihka uuden koneen tilalle:-)Good Luck!
- ohjekirjaa
Tainka kirjoitti:
Vie ihmeessä takuukorjaajalle! Mun koneeni oli siis tosiaan VANHA.Ei alkuperäisestä viestistäsi saanut iästä mitään käsitystä, paitsi minä ja väärän käsityksen.En tiedä, kuinka paljon koneitten toiminta oli erilaista ennen ja nyt.Mun koneessa puola jäi jotenkin jumiin ilmeisesti ja lopputulos väkisin yrittäessä oli totaalinen sekoaminen just siinä puola/neula-toiminnassa.Mä en siinä loppujen lopuks menettänyt yhtään mitään, pääsin vanhasta takkuajasta eroon ja sain ihka uuden koneen tilalle:-)Good Luck!
tallessa.Puolan pyörimissuunta on myös tärkeä, yleensä puolan ulkoreunassa on nuolen kuva, mitenpäin
langan tulee kulkea, että se tekee oikean tikin eikä katko.
Minulla ikivanha perintöompelukone tekee ihan samaa, nyt on varmaan neljättä kertaa jako sekalla mitä se on minun käytössä ollut. Pitää huoltoon viedessä kysyä että voiko sitä jotenkin estää kun tuntuu että ihan omineen se aina alkaa ronksua. Jos vaikka jonkun asian on aina tehnyt väärin ja siitä ottaa nokkiinsa :D
- frgtthhy
Bernina merkkisissä koneissa on puolassakotelossa ruuvi, mikä pitää välillä kiristää. Korjaaja neuvonut. En tiedä koskeeko myös singeriä. Nykyinen kone ei tarvi moista itsehuoltoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462