vikoja?

ostaisko

Alla olevia juttuja lukiessa, pistää silmään että kukaan ei valita pikkuvioista tai suuremmistakaan. Yleensähän täällä tulee ilmi ko. automerkin harvinaisemmatkin viat ja niistä valitetaan. Onko siis näin, että Beetle on suhteellisen laadukas ja luotettava auto?

19

12404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaisiko

      Olisiko Beetle Minulle sopiva auto. Minä tykkään kuplavolkkareista. Miksi ette vastaa Minulle? Minä tiedän kaiken autoista. Jos ette vastta, niin sitten en ainakaa osta. Minulla on säästöpossussa jo 12 euroa, joten voin kohta ostaa oman kuplan. Onko niin vaiko onko näin? Valittaako ihmiset vai eikö valita?
      Minä niin tykkään kuplasta, mutta en uskalla ostaa (ei varaakaan) kun en tiedä onko siinä vikoja.

      • equw45iu

        Golfi sama paska samassa paketissa. Saat helpomman pirssin.


      • niitä
        equw45iu kirjoitti:

        Golfi sama paska samassa paketissa. Saat helpomman pirssin.

        kuplia oikeesti kellään käyttöautona,minä luulen että vain perheitten rouvilla kakkosautona.


    • Diesel rullaa

      Moi

      Minulla puhtaasti käyttöautona New Beetle, vaikken olekaan kotirouva, vaan sellainen karvaisempi versio ihmisestä...

      Auto -99 mallin 1.9 TDI ja ajan sillä luokkaa 40 000km/vuodessa.
      Kesärenkailla ja rajoituksilla kulutus noin 5.3l/100km ja talvella 4,8l/100km matkassa.

      Mitään isompia vikoja ei ole autossa ollut, koska aina huollatettu ajallaan ja kunnolla. Tottakai kulutusosaa mene kuten kaikissa muissakin autoissa, mm. golf IV/beetle taka-akselin puslat tms... Samat viat ja vahvuudet kuin Golfissakin, seuraile samanikäisten Golfien osalta keskusteluja. Beetle on hiljaisempi kuin Golf, ainakin minun mielestäni. Jäykempiin sporttialustoihin tottuneena alussa Beetle tuntui huojuvalta, osittain korkeudesta johtuvasta tuuliherkkydestä johtuen. Siihenkin tottuu. Ilmastoinnit ja vakkarit kun löytyy, niin uudempaa käyttöautoa matka-ajoon en kaipaa lainkaan. Vanhana kuplaharrastajana myös auton lievä erikoisuus ja iloisuus on mieleen.

      Kaikissa autoissa on vikoja. Niihin vain suhtaudutaan eri tavoin. Toinen vaihtaa auton heti kun joku vika ilmenee ja haukkuu auton heti automaatisesti huonoksi. Jollekin taas mikään vika ei ole liian suuri, kyse on vain yksilöiden välisistä eroista asenteessa autoiluun. Toki maanantaikappaleita on kaikissa merkeissä ja ne saattavat saada hermoraunion partaalle.

      Minulla ollut 4 Volkkaria ja kaikki ovat olleet luotettavia ja vähävikaisia autoja. Kaikki hankittu käytettyinä ja aina koitettu etsiä se parhaiten pidetty ja täydellisellä huoltohistorialla oleva yksilö. Historia kertoo autosta paljon ja huippuyksilöstä maksettu hieman korkeampi hinta mielestäni kannattaa pitkässä juoksussa...

      • 6+17

        niin se on, varsinkin vähemmän ajavien on hullua ostaa uusi auto, parempi kun hankkii sellaisen hippasen alle 10 vuotiaa alle 100 000 kilsaa ajetun hyvän yksilön. Siinä on hinta/laatusuhe kohillaan ja autoa pitkäsksi aikaa.


      • maalikko

        varsinainen beetle 1,9 diesel ja vielä turbokin.ikävä kyllä turbo hajos ja työnsi öljyt koneeseen. kone kävi öljyllä ja hajotti koko koneen.


    • mirvaan4

      Minulla on ollut Beetle 1999 2.0 kohta vuoden. Mitään vikoja ei ole ollut. Yksi outo ehkä vain joskua on kuramatolle etupenkkien eteen tullat vähän vettä? muuten kuin unelma, ihana ajaa,i love it!!! miehenikin sanoo ettei ikinä olisi uskonut kuinka mukava ja hyvä ajopeli. tukeva ajaa ei mitään valittamisa. Tietty ei voi kauheesti tavaraa kuskata takapenkillekään ei kansi kovin isoja ihmisiä laittaa. mutta sehän ei haittaa. sitävarten meillä isompiauto. Eikä vie paljoa Bensaa..n. 8 satasella max.

    • kviikkapokatra

      Nimein on pokaatra. Kaunis auto peettle on. Sitä vain en tiedä, makssaakopaljon vakuutusja verotus. Myöskin mistä saisin edullisen? Hienoautojuu. Ensin täytyy rahaa säästää. Kvii

    • Perheajoonkin

      Beetlessä sielukas ulkomuoto. Nykyautoissa harvoin. Ja ainakin itselleni asti kantautuneet huhut kertovat, että tosiaan hyvälaatuista kamaa on...

      Mielestäni autossa saa olla näköä. Elämän ei tarvitse muutenkaan olla perusharmaata japaninpullaa, kaikille samanlaista. Pitää olla makuja, värejä, asennetta. Niinpä voisin ostaa itselleni tuollaisen Beetlen. Kahden vuoden päästä kun seuraavaksi vaihtelen...

      • Kuulemma vähän

        Kehyksetön ikkuna. Suhiseeko ?


      • awef
        Kuulemma vähän kirjoitti:

        Kehyksetön ikkuna. Suhiseeko ?

        Ei suhise ikkunat ei. Mutta eivät toimi talvella. Jäätyy kiinni --> ovia ei saa pakkasella auki! En suosittele kenellekään joka aikoo autoilla talvella. Uusi The Beetle on puhdasverinen kesäauto. Harmillista, muuten olisi niin hyvä ja sielukas laite. Tässä esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=yMfsN0E96eQ


      • ivr5k
        awef kirjoitti:

        Ei suhise ikkunat ei. Mutta eivät toimi talvella. Jäätyy kiinni --> ovia ei saa pakkasella auki! En suosittele kenellekään joka aikoo autoilla talvella. Uusi The Beetle on puhdasverinen kesäauto. Harmillista, muuten olisi niin hyvä ja sielukas laite. Tässä esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=yMfsN0E96eQ

        Ikkunoista Audi-puolella keskustelua: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11880955


      • Eihän tuo estä...
        awef kirjoitti:

        Ei suhise ikkunat ei. Mutta eivät toimi talvella. Jäätyy kiinni --> ovia ei saa pakkasella auki! En suosittele kenellekään joka aikoo autoilla talvella. Uusi The Beetle on puhdasverinen kesäauto. Harmillista, muuten olisi niin hyvä ja sielukas laite. Tässä esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=yMfsN0E96eQ

        ajamista, siis tiivisteet joustaa sen verran, että oven saa auki ja kiinni, vaikkei ikkuna liikkuisikaan. Vähän matkaa ajettua auto lämpenee sen verran, että ikkunatkin alkavat toimimaan ja sen jälkeen sen saa laskettua ja nostettua oikealle paikalleen. Tämä siis tietoa, joka pohjautuu omaan kokemukseen. Ja tuo sisätilojen lämpiäminenkin tapahtuu Beetlessä nopeasti - kuten TM:n talvitesti vuodelta 2012 todistaa.

        Toki järkevämpää olisi, jos etuovet eivät olisi "raamittomia", mutta en siis jättäisi Beetleä ostamatta tämän ominaisuuden vuoksi, jos auto muutoin kiinnostaa.


    • UusBeetle

      Ikkunat vaivaa….

      Mulla on ollut The Beetle pari kuukautta. Etuikkunat jäätyivät heti ekana pakkasyönä kiinni, enkä uskaltanut avata niitä, vaan menin sisään takaluukusta. Vähän kyllä harmitti, kun uudenkarheaan autoon piti pikkupakkasella kepulikonstein mennä.

      Soitin VW-huoltoon ja sain asiallisesti heti seuraavalle päivälle huollon.
      Siellä putsasivat ja voitelivat ikkunatiivisteet ja vakuuttivat, että ikkuna toimii. Eikä lumisena & kylmänä viime (2012-2013) talvena ollut tullut yhtään valituksia?!

      Asiasta säikähtäneenä asennutin Beetleen webaston (n.2000e). Nyt oon lämmittänyt sitä puoli tuntia ennen aamulähtöjä. Ovet kyllä aukeaa, vaan tosi nihkeesti ikkuna toimii. Ei nouse takaisin ylös automaattisesti, vaan pitää nostaa erikseen sähköllä. Eikä nouse sitenkään aina - vasta auton lämmettyä enemmän. Onko kellään kokemusta siitä, voisko VW-huollosta saada jotain todellista apua vaivaan? vai onko kyseessä tosiaan beetlen ominaisuus, mikä ei toimi suomen talvessa. Nyt on meillä ollut kuitenkin vain 10-15 astetta pakkasta. Mitenhän homma toimii, jos on - 25 pallanen?

      Harmittava juttu, kun Beetle on muuten tosi mukava auto ajella. Puhtia tarpeeksi, kaunis ja tosiaan kevyt ajella.

    • mlh2

      New Beetle vm. 2000 ollut tosi hyvä, katsastuksessa ei ollut kertaakaan huomauttamista. Toinen Beetlen cabriolet vm. 2004 myös virheetön, sähköinen katon mekanismi vaatii tosin hyvää akkua, että toimii. Ihan kivoja autoja, jos ei tarvitse rahdata roinaa.

    • Jetta 2

      Kesäautoja Beetlet ovat.

    • Anonyymi

      Ei valitella vikoja ei ne valittamalla korjaannu. Pitää olla sen verran varaa että vie huoltoon, jos erikoisauton ostaa.

    • Anonyymi

      Vajaa pari vuotta olen nyt VW Beetlellä ajellut, ostettaessa vuonna 2020 km-määrä oli noin 130 tkm, nyt mittarissa on 147 tkm.

      Vuosimalli on 2012. Joustavan huolto-ohjelman mukaan merkkiliikkeessä huollettu, viimeksi kausihuolto lisätyöt jarrunesteen ja tulppien vaihto maksoi 370 euroa, huollon kesto 2 tuntia.

      Hyvä on auto ajaa kaupungissa ja maantiellä. Ainoat viat ovat olleet takasumuvalon ja lisäjarruvalon pimeneminen, ne ovat led-lamppuja (muut, ajolamput vanhantyyppisiä halogeenipolttimoita).
      Eli led-lamput on ehkä vähän VW:n tyyppivika. Ja siis autojen Led-lamput ei todellakaan ole ikuisia, tapauksessani led-lamppuelementti oli kallis, Beetlessä nämä molemmat maksavat nyt noin 136 euroa/elementti - eikä niitä saa muualta kuin VW varaosista.

      Beetle on toteutettu samalla alustalla kuin Audi TT, joten ajotuntuma, ohjaus, jousitus, (aiempien A4, golfin ja seatin jälkeen), on mielestäni tosi hyvä, ja äänieristyskin on kohtalainen, eli on tosi kiva ajettava kaikinpuolin.

      Talvella on ovet jäätäneet pari kertaa, mutta keskuslukko toimii avaimella etuovesta avaamalla. Silloin, kauppareissulla, olen ajanut autohalliin sulamaan ja palatessa ovet taas toimineen kaukosäätimestä - sellaisia nämä urheiluautot ovat - kun jätät auton taivasalle räntäsateeseen voi ikkuna/ovi jäätyä ...

      Että tämmöstä palautetta.

      t.
      Ikuinen nuori, pappara vm. 1958

      • Anonyymi

        Kyllähän tuollaisia kilometrejä kestää mikä auto tahansa. Jopa veevee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1110
    Aihe