terve
sain kroonistuneeseen unettomuuteen klotriptyl mite kuurin (4 vkoa 1/2 -1 tablettia joka ilta). aiemmin kokeiltu melatoniinia 2 kuuria (eka auttoi vähän, toinen oikeastaan ei, vaikka silloin oli circadin kyseessä) ja satunnaisesti nukahtamislääkkeitä (zopinox, mutta puolikas ei enää riittänyt muutaman tabletin jälkeen).
nyt olen ottanut klotriptyl miteä muutamana iltana ja nukkunut huomattavasti paremmin, mutta tästä huolimatta olen tosi väsynyt päivisiin ja sen näköinen kuin en olisi nukkunut juuri ollenkaan (silmäpussit jne). lisäksi ikävänä lisävaivana on jatkuva päänsärky, migreenin tyyppinen (jota minulla normaalisti on harvoin), eli päätä särkee ja oksettaa.
onko muilla ollut päänsärkyä sivuoireena ja onko hellittänyt alun jälkeen? huomasin kyseistä lääkettä käytettävän nimenomaan migreenin estolääkityksenä, eli sikäli kummallista jos se minulle aiheuttaa päänsärkyä. en kyllä keksi mistä muustakaan migreenioireet voisivat johtua, nythän nukun paremmin, eikä erityistä stressiäkään ole. en viitsisi särkylääkkeitäkään joka päivä ottaa. kuurin lopettaminen pelottaa myös, koska unettomuuteni äityi tosi pahaksi ja on kestänyt jo yli vuoden.
olisin kiitollinen jos jollakulla jotain valaistavaa asiassa.
klotriptyl mite ja päänsärky?
4
2110
Vastaukset
- Hmmhmmhum
minua, mutta poisti nivelsäryt. Melkein kokonaan. Pääni särki joka päivä siitä huolimatta - ihan kuten se on särkenyt jo vuosia. Siihen on oma lääkityksensä. Kannattaa mainita lääkärille tuosta päänsärystä. Ja arvelusta, että voisiko se johtua triptylistä. Betasalpaajatkin estävät migreeniä. Ei minulla.kuitenkaan.
Minäkin olen väsynyt herättyäni ja saatan veskillä käymisen jälkeen mennä horrokseen pariksi tunniksi. Voi johtua unilääkityksestä, mutta voi johtua myös eräästä uudesta lääkkeestä mitä olen saanut. Tai yhteisvaikutuksesta. Asia jonka mainitsen lääkärille mennessäni.
En utele miksi unilääkityksesi lopetetaan, mutta aikanaan uusi lääkärini ei uusinut unilääkereseptiäni. Jouduin soittamaan ja selvittämään miksi unilääkettä tarvittiin. Ettei kyse ollut tilapäinen unihäiriö, että tiedettiin että se johtui siitä ja siitä eikä sille voi tehdä mitään. Siis kun asia on niin selvä ettei edes unitutkimuksiin huolita. Meni perille. Ja muistan kuinka lääkärit aluksi niuhottivat lääkityksestä. Sai kertoilla koko unilääkityshistoriansa. Mitä oli käytetty ja mihin vaihdettu ja miksi ...
Lääkäreille näyttää olevan "big deal" unilääkkeet. Asia mikä on minulle jokailtainen leipä. En ole vielä koskaan saanut edes vieroitusoireita lääkkeen vaihdon aikana. Mutta aina kun on eri lääkäri vastassa - aina saa selitellä.- .
sama lääke kuin aloittajalla, aloittajan lääkehän sisältää depr.lääkkeen lisäksi bentzoa...
- Sumppu Vantaalta
Itse olen uniongelmien veteraani, sillä ainakin 15 vuotta olen kärsinyt lähes katkeamatta uniongelmista. Pahimmillaan en pystynyt nukkumaan edes nukahtamislääkkeiden avulla, joten vointini meni niin heikoksi, että huonompi sydämisenä olisin saattanut menehtyä.
Heti alkuun, siis kauan sitten lääkärini sanoi, että saan vain lyhyeksi aikaa nukahtamispillereitä (Tenox), eli uniongelmat on hoidettava muilla keinoin. Minun kohdalla ainoa keino olisi ollut jäädä töistä pois, jättää perhe ja muuttaa erakoksi jonnekin, missä en olisi stressaantunut mistään, korkeintaan yksitoikkoisuudesta. En jäänyt töistä pois, mutta sairaslomia yliväsymyksestä, eli uniongelmista johtuen oli joka vuosi, pahimmillaan useita kuukausia.
Vihdoin lääkäri ymmärsi antaa Klotriptyl mite -lääkkeet. En niilläkään nukahtanut, mutta kun sitten otin nukahtamispillerin, loppui yöllä heräilyt, eli nämä yhdessä takasivat yöunet. Olen suositellut monelle samaa lääkettä, ja jokainen, kuten itsekin totesin, että aamulla on tokkurassa, kun töihin piti lähteä. Eli ota k.o. lääke hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa, ehkä jo klo 18 - 19, jos aamulla on aikainen herääminen, sillä sen vaikutusaika on pitkä, arvioisin 10 - 12 tuntia. Nimittäin nukun yössä n. 10 tuntia, joka on kohtuuttoman pitkä, mutta k.o. tabletti ilmeisesti takaa nuo yöunet. Nyt olen eläkkeellä, voin nukkua pitkät unet.
Klotriptyl ei sovi kaikille, eräs ystäväni joutui luopumaan siitä pian, hän sai myös päänsäryn, ja oli tokkurassa seuraavan päivän. Hänellä on taipumus migreeniin, joten sitäkään tämä lääke ei estänyt. Eli pyydä lääkäriä antamaan jokin vastaava uusi lääke.
Vielä noista nukahtamislääkkeistä. Nyt oma lääkärini aikoo laittaa stopin niiden käytölle. Eli ainakin 15 vuotta minulla on niitä ollut, joskin on ollut aikoja, jolloin en ole niitä tarvinnut.
Itse en halua lähteä mihinkään unitutkimukseen, koska tiedostan, että oma unettomuuteni on psyykkistä. Herkkä ihminen kantaa huolia ja murheita alitajuntaisesti, ja se valvottaa, tai pitää huolen, että en nuku yötäni heräilemättä. Suurin ongelma on ollut ja on edelleen, että en nukahda illalla.
Uniongelmien yksi ongelma on, että sitä ei pidetä sairautena. Sitä oli töissäkin vaikea ymmärtää, että ihminen ei voi saada unta, tahtoi oli tahtomatta.- farm.34
kahta bentzoa? Tenox on bentzo ja Klotriptylissä on bentzoa. Miksi et ota Triptyliä ja Tenoxia?
"Eli pyydä lääkäriä antamaan jokin vastaava uusi lääke. " Klopolle ei ole olemassakaan mitään uutta vastaavaa, ei ole olemassa uuden polven masennuslääkettä joka sisältäisi bentzoa. Klopo sisältää masennuslääkettä ja bentzoa, rauhoittavaa.
Ja Tenox ei ole nukahtamislääke vaan unilääke. Nulahtamislääkkeitä ovat mm. Stilnoct ja Imovane....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112722Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän171720Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2671608Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271139Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411062Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?831031RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022