Luabay Tenerife

10 vuoden paussi

Puerto de la Cruz. Siellä tai lähistollä majoittuneet. Kertokaa paistaako mille puolen hotellia aurinko. Saako aurinkoa ja merinäköalaa yhtä aikaa?
Me kaksi vanhaa olemme sellaisia parvekenautiskelijoita osan päivästä ja tuosta hotellista emme oikein ymmärrä, vaikka olemme yrittäneet katsella Cooglen katukuviakin!
Joitakin kokemuksia itse hotellista löysinkin, jos jollakulla on lisää, mielellään vastaanotetaan.
Ja vielä, onko matka keskustaan tasaista? Eikös toisella puolen kylää ole enmmän korkeuseroja?
Kiitos:

17

1418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttösavosta

on,että ainakin uima-altaan puoli on yleensä se aurinkoinen, merinäköala varmaankin riippuu, miten päin hotelli on.Kadun puoli lienee se aamuaurinkopuoli, myös liikennettä siellä enemmän. Itselläni oli kriteerinä juuri tuo.Ja ettei ihan ensimmäinen kerros. Aamullahan mieluusti lähtee liikenteeseen, lenkkeilemään, retkille jne. Mukava sitten illemmalla istuskella vaikkapa partsilla.Korkeuserojahan on ja La Paziin joutuu kyllä nousemaan portaita tai oikoteitä. Minun matkani alkaa maanantaina ja sohva jo kasoja täynnä. Vaikea päättää, mitä ottaa, saahan sieltä ihan kaikkea, mutta miksi ostaa,kun on noita rättejä kertynyt.Mikä hotelli on kiikarissa? Hyvää matkaa!

• Matkakuumeinen

Keskusteluja on käyty 2010; tekeekö joku suomalaisista matkanjärjestäjistä pakettimatkoja nykyisin tähän hotelli Luabay Tenerifeen? Vaikuttaa hyvältä hotellilta. t.Matkakuumeinen

• Cruz fani

Tjäreborgin ohjelmassa on tuo Luabay. Edullinen hyvä hotelli.

• jglkdjl

Aurinko nousee Teiden takaa, joten sillä puolen on pitempään aurinkoista. Toisaalta kadun puolen huoneista on merinäköala.

Puerto de la Cruzissa on korkeuseroja joka puolella, mutta juuri tuolla Playa del Jardinin lähellä on hieman tasaisempaa.

• Kaunis ja vehreä

Kadun puolelle paistaa aika hyvin. Itse asiassa koko ilta ja aurinko laskee Teiden taa. Alkoiko joskus puolilta päivin.. Kadun puolelta on näköalat Teidelle ja osin merelle. Parempi puoli auringolle kuin suoraan meren puoli. Me aamusta vähän kävelimme ja sitten samoion nautimme suurelta osin ihanista maisemista ja auringosta.Hotelli on siisti, siellä on tosi hyvä ruoka. Kahden viikon aikana ei yhtään samalaista kattausta. Loiva lalmäki (ja tullessa ylämäki) jos menee rannan kautta keskustaan, mutta jos menee heti alpuolisen kadun kautta ei ole suuria korkeuseroja. Meillä oli vähän samanlaiset ajatukset hotellia valitessa, koska joskus toisella puolella olleena oli suuria korkeuseroja. Cruz on kehittynyt lomaystävällisempään muotoon. Pieniä rantakatuja päällystetään kiivaasti kävelykaduiksi. Osa on jo. Autot on omalla suurella parkkialueella kivikkoisen rannan tuntumassa. Hyvää lomaa. Ihana paikka ja ihan hyvä hotelli.

• Prava

Luabayssa aurinko paistaa palmukadun puoleisille parvekkeille aamusta alkaen, auringonlaskuun asti, aurinko ei laske Teiden taakse,höh.
        Kauniit näköalat Teidelle ja merelle, ei kuitenkaan lisämaksullinen niin kuin merenpuoleinen huone.
        Maisema on todella kaunis!
        Tjäreborg on matkanjärjestäjänä tähän hotelliin.
        Hyvän palvelun hotelli. Ystävällinen ilmapiiri, uimaltaan vesi on aika viileää, aurikotuoleja on riittävästi. Ylempänä on toinen aurinkoterassi.

• Matkakuumeinen

Matkakuumeinen kiittää ja kumartaa lisätiedoista. Tällä hetkellä "päivystän" Finnmatkojen Lomavalvojaisten tarjontaa; melko lähilähtöjä tällä kertaa, toistaiseksi. Olin viime talvena P.de Cruzissa, yläkaupungissa ja mieli tekee kovasti sinne alakaupunkiin.

• tyttösavosta

Kyllä yläkaupungissa on puolensa, kaunista,vehreää,rauhallista, jos näitä kaipaa. Olen nyt kuukauden haistellut pakokaasuja ja kuunnellut liikenteen hurinaa. Mutta olen nyt keskellä "kaikkea" ja sekin on vaihteeksi mukavaa. lyhyt matka joka paikkaan...lähes.

Sää on nyt ollut kovin vaihteleva,sataa ja paistaa vuorotellen, kuitenkin lämmintä. Kyllä hyvin ymmärtää viikon tai kahden matkalaisen tunnot. Ei aina naurata.

• Notkeus kadonnut

Yläkaupungilla on puolensa, mutta kun ikää kertyy ja jalat eivät ole kaikkein notkeimpi on valittava paikka josta pystyy hiukan liikkumaan oma-aloitteisestikin eikä aina taksilla. Alhaallakin voi asua reunalla niinkuin esimerkiksi on Luabay Tenerife.

• La Pinta

Niin, kun matkustatte Teneriffalle, Niin miettikää tarkoin mitä mataktoimistoa käytätte. Tjäreborg varaa suomalaisille hotellin huonoimmat huoneet.
        Kahdesti olen käynyt itse respassa vaihtamassa huoneen. Lisämaksusta.
        Kysyin oppaalta että miksi Suomalaiset saavat alakerrosen varjoisat huoneet.
        Ja opas vastasi: No, Täreborg varaa suomalisille TÄMÄN TASOISET huoneet.
        Todella loukkaavaa.
        Ei enään ikinä Tjäreborgin matkoja.
        Teneriffa on kaunis saari ja paljon nähtävää. Varsinkin etelä-osissa sää lämmin
        marras-joulukuussa.

• Prava
        La Pinta kirjoitti:

Niin, kun matkustatte Teneriffalle, Niin miettikää tarkoin mitä mataktoimistoa käytätte. Tjäreborg varaa suomalaisille hotellin huonoimmat huoneet.
        Kahdesti olen käynyt itse respassa vaihtamassa huoneen. Lisämaksusta.
        Kysyin oppaalta että miksi Suomalaiset saavat alakerrosen varjoisat huoneet.
        Ja opas vastasi: No, Täreborg varaa suomalisille TÄMÄN TASOISET huoneet.
        Todella loukkaavaa.
        Ei enään ikinä Tjäreborgin matkoja.
        Teneriffa on kaunis saari ja paljon nähtävää. Varsinkin etelä-osissa sää lämmin
        marras-joulukuussa.

Olen kyllä saanut lähes aina haluamani huoneen hotellista, matkanvarauksen yhteydessä annan toiveen mistä kohtaa hotellia haluan huoneen, sijainnin ja kerrosvaihtoehdot. Aina on sanottu että luvata ei voi mutta jokseenkin hyvin on huoneen sijainti otettu huomioon. Ilmoitan usein huoneen numerot jotka ovat vaihtoehtoja. No on tietysti hotelleja joissa on eritasoisia huoneita, hotelleja joita rempataan tarpeen mukaan mutta yleensä 3 ja 4 tähden majoituksissa ei ole mitään valittamista, samantasoisia huoneita kaikki. Sellaiseen hotelliin johon menen ensi kertaa katson parhaaksi haluamani sijainnin, näköala tai ilmansuunta.
        Jos huoneen vaihtaa en ole kuullut että lisämaksua joutuisi maksamaan ellei ota jotain sviittiä tai muuten lisämaksullista huonetta saadun tilalle.

Olen tyytyväinen Tjäreborgiin siinä missä muihinkin matkanjärjestäjiin. Toiveet on aina kirjattu matkavaraukseen.

• Kotikokkaaja
        Prava kirjoitti:

Olen kyllä saanut lähes aina haluamani huoneen hotellista, matkanvarauksen yhteydessä annan toiveen mistä kohtaa hotellia haluan huoneen, sijainnin ja kerrosvaihtoehdot. Aina on sanottu että luvata ei voi mutta jokseenkin hyvin on huoneen sijainti otettu huomioon. Ilmoitan usein huoneen numerot jotka ovat vaihtoehtoja. No on tietysti hotelleja joissa on eritasoisia huoneita, hotelleja joita rempataan tarpeen mukaan mutta yleensä 3 ja 4 tähden majoituksissa ei ole mitään valittamista, samantasoisia huoneita kaikki. Sellaiseen hotelliin johon menen ensi kertaa katson parhaaksi haluamani sijainnin, näköala tai ilmansuunta.
        Jos huoneen vaihtaa en ole kuullut että lisämaksua joutuisi maksamaan ellei ota jotain sviittiä tai muuten lisämaksullista huonetta saadun tilalle.

Olen tyytyväinen Tjäreborgiin siinä missä muihinkin matkanjärjestäjiin. Toiveet on aina kirjattu matkavaraukseen.

Onko Luabay hotelli vai huoneistohotelli? Jos se on hotelli, niin onko siellä edes mitään keittiövarusteita esim. jääkaappia tai kahvinkeitintä?

• Prava
        Kotikokkaaja kirjoitti:

Onko Luabay hotelli vai huoneistohotelli? Jos se on hotelli, niin onko siellä edes mitään keittiövarusteita esim. jääkaappia tai kahvinkeitintä?

Luabay on hotelli. Pikkuinen jääkaappi ns minibaari vuokrattavissa.
        Kahvinkeitintä ei ole. Ota All Inclusive niin et tarvitse mitään keittiökamoja, sen kun haet baarista vaan juomat, kahvit, teet, kaakaot, vesipullot, hedelmät. Välipaloja baarissa kylmiössä. Aamiainen, lounas, päivällinen joihin kuuluu myös juomat. Edullista, 100 euroa viikko.

• Kotikokkaaja
        Prava kirjoitti:

Luabay on hotelli. Pikkuinen jääkaappi ns minibaari vuokrattavissa.
        Kahvinkeitintä ei ole. Ota All Inclusive niin et tarvitse mitään keittiökamoja, sen kun haet baarista vaan juomat, kahvit, teet, kaakaot, vesipullot, hedelmät. Välipaloja baarissa kylmiössä. Aamiainen, lounas, päivällinen joihin kuuluu myös juomat. Edullista, 100 euroa viikko.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

• kaikki pelaa ok

Samoin minulla on Tjärellä onnistunut kaikki. Tämä yksi joka valitti oli varmaan jokeri matkalla eikä saanut swiittiä vaikka luuli kun on tärkeä henkilö ja työnjohtaja.

• Sis -66.

Usean vuoden kokemuksella sama huomio Tjäreborgin matkoista kuin La Pintalla.
        Suomalaisille antavat hotellin huonoimmat huoneet, esim pilviselta puolelta ja maaterassilla sekä huoneissa pientä remppaa. Lisämaksulla saa haluamansa huoneen.

• maisemalla

Kyllä mielellään varmaan ottavat lisämaksua jos sitä on tyrkyttämässä mutta eipä ole koskaan tarvinnut lisämaksua maksaa saman hintakategorian huoneesta jos on halunut huoneen vaihdon, eri asia kuin aiemmin onkin mainittu jos ottaa lisämaksullisen huoneen, mm. merinäköala, sviitti tms.
      Ihan sama minkä matkanjärjestäjän matkalla, aina on onnistuttu ilman mitään lisämaksua hoitamaan huoneen vaihto jos on ollut tarvetta.Katsasta huone ennen vaihtoa. Kyllä jonkun on aina asuttava niissä pohjakerrosten ja varjoisten puolten huoneissa, muittenkin kuin Suomalaisten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4236
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3476
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      80
      3292
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3199
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3142
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2896
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2770
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      61
      2721
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2539
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2384
    Aihe