En keksi urospennulle japanilaista nimeä. Ehdottakaa.
japanilaisia nimiä
25
14247
Vastaukset
- Uutta etsimässä.
Minulla oli ihana koira belkkari Eternal Flight of Ikaros, lyhyesti Emppu. Hän nukkui pois viikko sitten, pahin suru on laantunut. Olisi ihanaa tietää, että Empun nimi eläisi. Itse aion hankkia uuden koiran vasta syksyllä, enkä kestäisi antaa hänelle samaa nimeä.
- koiran. omistaja
Vai oliko se nytten tämä koira mikä lopetettiin interrail reissun takia..?
jospa meinaatkin uutta reissua ja taas kesällä lopetat koirasi, ei nuo sitä varten ole...
Ota akvaario, suosittelen ma tahi akatti kotilo tai sitten elä ota ollenkaan eläintä.
hoitopaikkoja on monia, jos varaa intereilata on varaa maksaa hoito koiralle kasvattajat, dog sitterit tai ihan vaan naapuri.. olisit tuonut vaikka minulle.
Itselläni koira, kaksi marsua, hiiri ja otan vastuun että reissuja on jäänyt väliinkin koska ei ole ollut ´hoitajaa, ja viimekesänä jolloin vielä ei koiraa ollut (tuli syksyllä) olin viikon pois kun kärsin omantunnon tuskista jättäessäni marsut mieheni vanhempien kotiin hoitoon. Ei nyt millään pahalla voihan sulla olla paha mieli mutta kun MIKSI?
- 316
Japanilaisen ystävän koiran nimi on yuki, joka tarkoittaa lumi. Voi laittaa tytölle tai pojalle
- mew mew ja inuyasha fani
Anna sille nimeksi:
1.Inuyasha (suom. koira demoni)
2.Sesshomaru
3.Inu no taisho - Icelandia
Yuki on tosiaan yleinen mutta se on minusta turhan yleinen nimi narttujen keskuudessa.Uroksiakin kyllä löytyy. Ja Inuyasha ja Sesshomaru ovat mangoista ja hassun kuuloisia ja tuo joku pitkä nimi on turhan pitkä ja moni osainen.Muista että koiran nimen pitää olla mahdollisimman lyhyt ja helppo lausua että koira oppii sen nopeasti. Katseli netistä tai japanilaisesta sanakirjasta.Itse katson Kanjin opetus kirjastani joskus nimiä. Mutta Mori nimiseen koiraan en ole törmännyt vielä. Mori tarkoittaa Metsää
- Koiraihminen88
Moi!
Yuki on hieno nimi, mutta jos siinä on yksikin tavu vielä lisää, koira ei tule koskaan muistamaan sitä. Ei siis mitään Yukiashuas - tyylisiä nimiä. :) - nimen ehdottaja
Sä saat meidän koiran vanhan nimen.Sen nimi oli Juppe.Eihän se niin erikoinen nimi ole, mutta ihan hyvä.Joten ota tosta vaan jos tykkäät.
- Yurameki-san
Hmmh. Minun tietääkseni "Juppe" ei ole mikään japanilainen nimi. Hyviä nimiä?
No Yuki nyu, ömm... Bou, Miku? Se voi olla nimetty vaikka jonkun artistinkin mukaan.
Kai.. Ruki.. Yuka..- An Cafee..<3 8D
Hmm.. Mistähän nämä nimet..HmmHmm.. 8D An Cafesta kenties? ^^ Ihana bändi, itse antaisin koiralle nimeksi luultavasti Miku, tai Teruki :D
- Joku
nii koiralle ei voi antaa liian pitkiä nimiä koska se ei opi niitä ja nimen pitäs olla helppo lausuu et kaikki kutsuis sitä "samalla nimellä" ite en siks ehk antais koiralle japanin kielist nimee, mut jos nyt joku pitää sanoo ni antaisin sen nimeks keiju ;D ei vaiskaa vaa tai no ihan sama kato täält niit:
http://s7.invisionfree.com/finnishinufan/ar/t291.htm- Jashiko
Mana, Hiro, Mika, Haru, Riki, Ken, Ren, Roku (...oma koirani...) Nao, Saku....
- Sora Fujibajashi
Jashiko kirjoitti:
Tässä on muutamia japanilaisia tyttöjen nimiä:
Sakura,Sora,Noriko,Reika,Ineko,Kagome,Rienna,Arianne,Kitsune ja Sayo. - kannattaa laitt.Yuki
Sora Fujibajashi kirjoitti:
Tässä on muutamia japanilaisia tyttöjen nimiä:
Sakura,Sora,Noriko,Reika,Ineko,Kagome,Rienna,Arianne,Kitsune ja Sayo.Yuki. Lausutaan Juki, ei siis erityisen hankalaa lemmikin oppia(;
- 45987+666
Jashiko kirjoitti:
Koirani nimi on Riki ja toisen kissan nimi on Saku :)
- totemi
Judo = pehmeä tie
Kendo = miekan tie
Budo = soturin tie
Jeni = japanin valuutta
Sake = viina
Kioku = muisto
Anata = rakas
Yami = yö, pimeys, pimeä
Miki = runko, puunrunko
Mimi = korva, kuuleminen
Nomi = kirppu
Kita = pohjoinen
Gimu = velvollisuus
Kinu = silkki
Kifu = lahja
Toto = isä
Demo = mutta
Mizuki = kaunis kuu
Nana = hedelmät
Yasu = rauhallinen, harppuuna
Haiku = runo
Niji = sateenkaari
Kage = varjo
Moto = alaosa, lähde
Kumo = sumu
Yuki = onni, lumi
Kumo = pilvi
Sumo
Osa on tytöille sopivia ja Y kirjainhan lausutaan J:nä:)- Watashi no Tamashi
koiralle voi antaa myös sen ulkonäön perusteella esim. jos sillä on musta turkki niin ¨Kuro¨,¨Kuroi¨ (musta) tai jos se tykkää jostain niin sen perusteella (ei tuu nyt mitään mieleen....) niin muuten totemi-san , ¨Sumu¨ on japaniksi ¨Kiri¨ ja tuskin kukaan antaa omalle koiralle isää tai viinaa nimeksi , (sanoin vaan , ei pahalla.....) vaikka itse opiskelen (välillä) japania niin ei tule mitään mieleen , gomenasai..... (anteeksi) minusta ¨Yuki¨ on turhan yleinen nimi (ei taaskaan pahalla) joten kannattaa antaa erikoinen nimi joten selaile japanilaisia sanakirjoja jos vaikka löytyy hyvä nimi koirallesi ganbatte kudasai! (tee parhaasi!) jos minä saisin koiran antaisin aivan varmasti japanilaisen nimen onnea nimen löytämisessä! ja olin melkein unohtaa , kaks kolme tavuinen nimi on kaikkein suositeltavin määrä kun nimeä ajatellaan.
- Ai
Anata= sinä.
- ihan oikeesti
ainoo joka vaivautuu kattomaan keskustelun alotuspäivämäärän??? alottaja on todennäkösesti valinnu nimen jo yli 5 vuotta sitten!! ei siinä mitään että keskustelua pidetään yllä ja nimiä ehdotellaan jos joku muu vaikka hyötyisi mutta älkää nyt ihmeessä vastauksianne enää aloittajalle osottako. Tuskin enää edes muistaa pyytäneensä apua...
- ninnn--i
Skjukad
- ansku99
no täs ois nimii:hiya-,mosa,bill,bemo ja moss
- etght
KEIKO
- MIKKO MUIKKU
mun mielest nimi Ayumi on toosi kiva, sev vaa kyl o tytölle...
- Jos koirasi on
kovasti vilkas, ja epäilet sen saavan aikanaan pientä tuhoakin aikaan, niin laita nimeksi Tsunami. Säteilevä persoona taas voisi olla Fukushima.
- glgjkn
anna nimeksi vaikka kanakusitakanasi
- uiuyt
Nartulle:
http://www.eudict.com/index.php?word=kijo&lang=japeng
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa143187Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.122178Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1181802Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101166Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1531063Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501002- 36823
- 54758
- 67711
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30685