Voiko kiivi aiheuttaa banaaniallergian?

Banaanimies

Söin pari viikkoa sitten kiivin. En ollut syönyt niitä ennen tätä vuosikausiin. Jonkin ajan kuluttua maha tuli todella kipeäksi. Kivut olivat sen verran kovat, että jouduin menemään lattialle makaamaan sikiöasentoon ja tuntui että maha räjähtää. Kipu meni ohi ja päätin olla koskematta kiiveihin enää.

Seuraavalla viikolla söin sitten banaanin ja taas tuli maha kipeäksi. Ei kuitenkaan niin pahasti mitä siitä kiivistä. Olen kokeillut banaania parina muunakin päivänä ja aina sama juttu. Kipu tuntuu eniten vatsan yläosassa ja se alkaa noin tunnin kuluttua banaanin syömisestä. Onko tuo kiivi voinut laukasta allergian banaanille? Olen syönyt banaaneja usein ja koskaan aikaisemmin niistä ei ole tullut mitään oireita. Voiko tästä parantua? Banaani kun on aina ollut suosikkihedelmä.

6

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      kiwi aiheuttanut herk.banaanille

    • kokeile kuukausi

      Älkää vetäkö niitä margariineja ja kasviöljyjä lainkaan tai ainakin mahdollisimman vähän ja pysytte paljon terveempinä.

      Kasviöljy alentaa kolesterolia, joka aiheuttaa kortisonitason laskemisen. Sitten ei leikkaa älli eikä jaksa mitään.

      Mitä enemmän luet aiheesta netistä, sitä enemmän uskot asian olevan näin.

      Varokaa piilotettua kasviöljyä, sitä on lähes kaikessa.

      • Banaanimies

        Huonoja rasvoja on tullut välteltyä jo pitkään. Muutenkin olin tekemässä hiljalleen siirtymää raakaravintoon. Siksi nuo banaanin aiheuttamat kivut harmittavat erityisen paljon, sillä banaani on melko tärkeä komponentti viherpirtelöissä. Ennen sen kiivin syömistä minulle ei tullut todellakaan mitään oireita banaanista. Nykykyään tulee joka kerta.


      • Banaanimies
        Banaanimies kirjoitti:

        Huonoja rasvoja on tullut välteltyä jo pitkään. Muutenkin olin tekemässä hiljalleen siirtymää raakaravintoon. Siksi nuo banaanin aiheuttamat kivut harmittavat erityisen paljon, sillä banaani on melko tärkeä komponentti viherpirtelöissä. Ennen sen kiivin syömistä minulle ei tullut todellakaan mitään oireita banaanista. Nykykyään tulee joka kerta.

        Nyt aiheuttavat jo gojimarjatkin mahakipua. Ennen ei ole tullut niistäkään mitään oireita. Eihän tässä kohta voi syödä enää mitään.


    • banskumies090

      kiwi on eri hedelmä ku banaani urpo

    • vatsa vaivainen

      nähtävästi samanlaisia oireita banaanin syönnistä kuin minulla.
      En ole vuosiin syönyt banaania kun tiedän mitkä kivut siitä saan.
      Lisäksi minä en voi syödä kananmunaa kuin vähän kerrallaan, raaka porkkana, lanttu tekee samat kivut.
      Ja nyt olen saanut ilmeisesti uuden ruoka-aineen josta vatsa reagoi eli mansikka.

      Syytä tähän en osaa sanoa sillä lääkäriltäkin kysellyt mutta ei osannut hänkään sanoa.
      Varmaan 10 vuoden päästä en voi syödä enää mitään. ;))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      107
      7381
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      65
      6946
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3482
    4. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1262
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1243
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      14
      1113
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      218
      1066
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      933
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      881
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      853
    Aihe