koirani nuolee ihoani

mitä ihmettä

Aina kun käyn suhkussa tai muuten olen niin pukeutunut että minun esim. jalkani ovat paljaan alkaa kolmi vuotias uros koirani nuolemaan ihoani. Aluksi en välittänyt ja komensin kun alkoi häiritä, koska se voi jatkaa sitä monta tuntia. Mistä tämä johtuu? Luin jostain että se olisi muka sen merkki että koira alistaa. Minun uros on vaan niin arka ja alistuva jo muuten että en usko että se voi johtua siitä. Uros viel tulee usein vähän kuin salaa korvat luimussa vähän kuin anteeksi pyytelevästi lipsumaan. On tosi vaikea saada lopettamaan. Se ei lopeta komennosta, ei pois työntämisestä ja se tunkee kuononsa peiton allekin jos yrittää peitellä itsensä. Aloin jo miettiä onko sillä puutos jostakin, mutta mitä se minun ihosta saisi suihkun jälkeen.

9

3446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkää suolasta

jota on ihossa. Omat koirat käyvät kimppuuni erityisesti urheilun tai töiden jälkeen kun iho on mukavan hikinen. Erityisesti taipeisiin kertyy paljon suolaa ja ne nuollaan erityisen tarkkaan.

• hikistä seksiä

Ihmisetkin tykkäävät seksin yhteydessä nuolla suolaista ihon pintaa :-) Monien mielestä seksi ole mitään ilman hikeä. Jotkin käyttävät ruokarasvaa hien korvikkeena tarpeen vaatiessa.

• SAIRAS mieli
        hikistä seksiä kirjoitti:

Ihmisetkin tykkäävät seksin yhteydessä nuolla suolaista ihon pintaa :-) Monien mielestä seksi ole mitään ilman hikeä. Jotkin käyttävät ruokarasvaa hien korvikkeena tarpeen vaatiessa.

Meidän koirat pussaakin mua muttei kertaakaan ole tullut vielä niiden seksielämä mieleen

• ,.mn.,

Kuulostaa pakkoneuroottiselta toiminnalta. En tosiaankaan antaisi koiran tehdä tuota. Sinun täytyy opettaa se irrottautumaan tuosta pakkomielteestä ja ohjata sen mielenkiinto toisaalle ennen kuin se edes aloittaa sitä. Tosta aiheestahan on paljon ollut juttua koiraohjelmissa.

• Kuten jo vastattiin,niin vaikuttaa jo pakkoneuroosilta.
      Koirat tosiaan jokuset tykkää nuolla ihoa,"hyvän makuista" ja sitten on niitä hoivakoiria,joille nuoleminen on hoivaamista.Kun se pysyy ihan ok rajoissa,niin se on mielestäni ihan ok.
      Mutta tapauksessanne se ei ole enää normaalia,määrä ja koiran elekieli jo kertoo siitä.
      Eli se saa siitä jotain "kicksejä" ja on sitä kautta kehittänyt siitä jonkunlaisen pakkotoiminnan.Vastaavanlaista on,kun koira nuolee samoissa määrin tassujaan.Alkaa saada ns.hyvänolonhormooneita toiminnasta ja siitä kehittyy kierre.
      Kannattaa siis kieltää.Ja miettiä voi,mistä voi johtua ja tarvittaessa keksiä (jos esim.toiminnan puutetta) jotain korviketta.Siis kokonaisuudessaan koiran elämään.

• K

Oma uroskoirani on tehnyt myös samaa, tosin harvemmin. Ehkä kuukauden tai parin välein. Se ei myöskään tahdo lopettaa, vaikka kuinka komentaisi. Normaalisti pikku-ukko on hyvin tottelevainen eikä alkuunkaan kiinnostunut lipomaan ketään. Se myös nukkuu sängyssäni ja möyrii usein peiton alla, joten tilaisuuksia kyllä olisi. Minulla on sellainen teoria, että nuoleminen liittyy jollain tavalla kuukautiskiertooni, vaikka koira ei olekaan juuri menkkojen aikaan osoittanut kiinnostusta nuolemiseen. Teorian kehitettyäni hurtta ei tietenkään ole enää nuollut minua, niin että olisin päässyt merkkaamaan päivämääriä ylös. :P Ja jottei joku älypää heti ala huomatella jotain sopimatonta, kerrottakoon, että koira ei ole mitenkään erityisen kiinnostunut nuolemaan haaroväliäni, vaan käsivarsi tai mikä tahansa ruumiinosa on kelvannut lipsuteltavaksi kohtauksen iskiessä.

Minäkin olen kieltänyt koiraa, koska jotenkin nuolemisesta ei vain saa sellaista vaikutelmaa, että koira sillä tavalla osoittaisi hellyyttä. Joskus harvoin kyllä tekee niinkin, mutta se on aivan erilaista.

Mielenkiintoista joka tapauksessa. :)

• kuivarin kamu

tuo taas johtuu siitä, etä koirasi yksinkertaisesti haluaa kuivata sinut :).

Nehän kuivaavat itsensäkin ravisteluin ja nuolemalla. Se, että se jatkaisi sitä tuntikaupalla, lie jo pakko- oireista, mutta "alkusyy" lie niinkuin viaton kun kuivaus.

• Ottamatta kantaa edellä esitettyihin, hieman oudolta ja kaukaa haetulta kuulostaviin 'seksistisiin' tai koiran dominanssihakuisuutta syyksi arveleviin vaihtoehtoihin, on helppo olla samaa mieltä 'kuivarin kamu'n kanssa: koira vain haluaa kuivata ja puhdistaa sinut. Jotkut koirat ovat tästä nuolemis- tai kuivaamisinnostaan tunnettuja ihan rotuominaisuuden tasolla: eräs niistä roduista on basenji.

Vaan sitä olen miettinyt, että mahtaako tuossa kovassa kuivausinnossa olla takana muutakin kuin pelkkä kuivaaminen: ne kun myös halukkaasti hierovat itseään suihkusta tulleen ihmisen hiuksiin tai hänen kosteaan pyyhkeeseensä. Samoin jotkut ihan odottavat aamulla sängyn vieressä ihmisensä ylösnousua. Sitten ne kiehnäävät tyynyllä metsästyskoiran tapaan kuin vaikkapa mädönneen riistaeläimen raadon päällä: hakevat itseensä samaa hajua? Yhdistävätkö ne jotenkin ihmisen sauna / suihkupuhtaan ja kostean tuoksun ihmisen ominaishajuun kuuluvaksi? Mitä järkeä muuten olisi hieroa itseensä lähes 'hajutonta' veden hajua'? Vai onko pesuvesi vain meidän ihmisten mielestä hajuton, hmm...
        Vaan jos toiminnon motiivi ei ole 'tuoksua samalta kuin pomo', mikä se sitten on? En allekirjoita myöskään pakkoneuroosioletusta ainakaan omien koirieni kohdalla, sillä toki ne lopettavat jos käskee, kuten ne lopettavat lähestulkoon kaikki muutkin toiminnot käskystä, paitsi juoksemisen kovalla vauhdilla, hehee:-)). Mutta näkeehän sen, että halu nuolla kosteata ihoa ja kieriä samanhajuisissa pyyhkeissä on selvästi olemassa, ja pakkohan se on myöntää basenjien kanssa eläessä. Muunrotuiset omat nelijalkaiseni (dobermanneja ja sakemanneja muutaman sekarotuisen lisäksi) eivät ole ikinä osoittaneet vastaavia oireita tai haluja. Ovatko muiden samaan tapaan toimivien rodut vahvasti alkukantaisia? Mikä on esimerkiksi ketjun aloittajan nimim. 'mitä ihmettä' koiran rotu? -Olipa senpuoleen mikä hyvänsä, niin voit muuten olla satavarma, että mistään puutoksesta koiran ruokavaliossa ei todellakaan ole kyse. Kyse on jostakin lajityypillisestä käytöksestä, joka on joillakin roduilla / yksilöillä vahvempi kuin muilla. Vaan onko se tuo samaistuminen, vai keksiikö joku jonkin syvällisemmän merkityksen tähän kuivaustoimintaan? Minun on pakko uskoa siihen samaistumiseen, kun muuta syytä en tällä kokemuksella keksi...

• kuivarin kamu
        tiinamuori kirjoitti:

Ottamatta kantaa edellä esitettyihin, hieman oudolta ja kaukaa haetulta kuulostaviin 'seksistisiin' tai koiran dominanssihakuisuutta syyksi arveleviin vaihtoehtoihin, on helppo olla samaa mieltä 'kuivarin kamu'n kanssa: koira vain haluaa kuivata ja puhdistaa sinut. Jotkut koirat ovat tästä nuolemis- tai kuivaamisinnostaan tunnettuja ihan rotuominaisuuden tasolla: eräs niistä roduista on basenji.

Vaan sitä olen miettinyt, että mahtaako tuossa kovassa kuivausinnossa olla takana muutakin kuin pelkkä kuivaaminen: ne kun myös halukkaasti hierovat itseään suihkusta tulleen ihmisen hiuksiin tai hänen kosteaan pyyhkeeseensä. Samoin jotkut ihan odottavat aamulla sängyn vieressä ihmisensä ylösnousua. Sitten ne kiehnäävät tyynyllä metsästyskoiran tapaan kuin vaikkapa mädönneen riistaeläimen raadon päällä: hakevat itseensä samaa hajua? Yhdistävätkö ne jotenkin ihmisen sauna / suihkupuhtaan ja kostean tuoksun ihmisen ominaishajuun kuuluvaksi? Mitä järkeä muuten olisi hieroa itseensä lähes 'hajutonta' veden hajua'? Vai onko pesuvesi vain meidän ihmisten mielestä hajuton, hmm...
        Vaan jos toiminnon motiivi ei ole 'tuoksua samalta kuin pomo', mikä se sitten on? En allekirjoita myöskään pakkoneuroosioletusta ainakaan omien koirieni kohdalla, sillä toki ne lopettavat jos käskee, kuten ne lopettavat lähestulkoon kaikki muutkin toiminnot käskystä, paitsi juoksemisen kovalla vauhdilla, hehee:-)). Mutta näkeehän sen, että halu nuolla kosteata ihoa ja kieriä samanhajuisissa pyyhkeissä on selvästi olemassa, ja pakkohan se on myöntää basenjien kanssa eläessä. Muunrotuiset omat nelijalkaiseni (dobermanneja ja sakemanneja muutaman sekarotuisen lisäksi) eivät ole ikinä osoittaneet vastaavia oireita tai haluja. Ovatko muiden samaan tapaan toimivien rodut vahvasti alkukantaisia? Mikä on esimerkiksi ketjun aloittajan nimim. 'mitä ihmettä' koiran rotu? -Olipa senpuoleen mikä hyvänsä, niin voit muuten olla satavarma, että mistään puutoksesta koiran ruokavaliossa ei todellakaan ole kyse. Kyse on jostakin lajityypillisestä käytöksestä, joka on joillakin roduilla / yksilöillä vahvempi kuin muilla. Vaan onko se tuo samaistuminen, vai keksiikö joku jonkin syvällisemmän merkityksen tähän kuivaustoimintaan? Minun on pakko uskoa siihen samaistumiseen, kun muuta syytä en tällä kokemuksella keksi...

Hmm, olipas jännää: että basenjit kiehnäävät esim märissä hiuksissa, uutta minulle, mutta en ole koskaan basenjieita "tuntenutkaan.

Minulla on ollut kultsu, tiibetinterrieri (porukan alkukantaisin), villakoiria ja bullmastiffi; kaikki ovat kuivanneet(ainakin yrittäneet kovasti) minut, mutta eivät ole kiehnänneet minussa (tai mistäs tiedän, eivät vaan ole saaneet tilaisuutta kun aina kiellän mokomia kamreerineitejä ;)
        Myöskään pyyhkeisiin eivät pikku apulaiseni ole päässeet käsiksi, joten tuokin on uutta. Toki ne kiehnäävät kovasti omilla pyyhkeillään kun ovat pestyt/ märkiä itse.

Ja nyt kun asiaa pohdin, niin eivät nuo peijakkaat toisiaan nuoleskele, jos toinen on vasta pesty ja toinen vielä ei.. Kyllä koirat on kiehtovia, eikö :)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27