Hei! Olen aloittanut lukion ja tähtäimenä on teologiaa opiskelu. Pyytäisimpä nyt vinkkejä ja neuvoja tuleviin opiskeluihin ja mitä kannattaisi ottaa huomioon. Ja olisin myös kiitollinen jos joku kertoisi mitä kaikkea siellä voi ja mitä on pakollista opiskella, esimerkiksi onko siellä samalaisia "pakkopakko" juttuja joita pitää käydä kuten lukiossa ne kurssit. Jääkö sieltä esim kakki nää ruotsi, enkku, ja muut aineet pois. Anteeksi tietämättömyyteni ja kiitos jo !
Mitä opiskelu teologisessa on?
4
847
Vastaukset
- an englishman
Teologian opinnoista en osaa vastata tarkemmin, mutta yliopisto-opintoihin kuuluu aina yleisiä opintoja, mm. vieraiden kielten kurssit, atk- ja tiedonhaunkurssit yms. Eli ruotsia ja enkkua juoudut myös yliopistossa jonkin verran opiskelemaan - et kuitenkaan paljon, kurssin tai parin verran. (Varsinaisiin teologian opintoihin taitaa kyllä kuulua heprean opintoja - en kyllä varma ole.)
- Jenni7878
En todellakaan suosittele että haet teologiseen ellet sitten ole täysin varma siitä, että haluat papiksi. Teologin tutkinnolla ei tee YHTÄÄN MITÄÄN normaaleilla työmarkkinoilla.
- Kalle444
No ei se ihan noinkaan ole, mitä Jenni väittää.
- Jeesus on kingi!
Olen opiskellut teologiaa kohta vuoden ja pitänyt kovasti. Itse aion näillä näkymin papiksi. Teologisestahan voi valmistua myös esimerkiksi uskonnonopettajaksi tai päästä tutkijan töihin. Viimeiseksi mainittu on ehkä epävarmin. Opettajaksi haluavia on teologisessa muutenkin valtavan paljon, eikä heitä kauheasti kouluteta. Mutta jos intoa ja osaamista löytyy niin go for it! Teologinen ei ole mikään hartauskoulutus, vaan tiedettä. Siellä ei niinkään rakennuta uskosta, vaan opetellaan erilaisia teorioita, ym. Olen itse tunnustava kristitty ja minä olen kuitenkin, kuten edellä jo mainitsin, viihtynyt hyvin. Niin ja lisäksi teologinen on aika yleissivistävä tiedekunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573175Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242719Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541817- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193971- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26820