Mitä opiskelu teologisessa on?

T.Lukion ykkönen

Hei! Olen aloittanut lukion ja tähtäimenä on teologiaa opiskelu. Pyytäisimpä nyt vinkkejä ja neuvoja tuleviin opiskeluihin ja mitä kannattaisi ottaa huomioon. Ja olisin myös kiitollinen jos joku kertoisi mitä kaikkea siellä voi ja mitä on pakollista opiskella, esimerkiksi onko siellä samalaisia "pakkopakko" juttuja joita pitää käydä kuten lukiossa ne kurssit. Jääkö sieltä esim kakki nää ruotsi, enkku, ja muut aineet pois. Anteeksi tietämättömyyteni ja kiitos jo !

4

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • an englishman

Teologian opinnoista en osaa vastata tarkemmin, mutta yliopisto-opintoihin kuuluu aina yleisiä opintoja, mm. vieraiden kielten kurssit, atk- ja tiedonhaunkurssit yms. Eli ruotsia ja enkkua juoudut myös yliopistossa jonkin verran opiskelemaan - et kuitenkaan paljon, kurssin tai parin verran. (Varsinaisiin teologian opintoihin taitaa kyllä kuulua heprean opintoja - en kyllä varma ole.)

• Jenni7878

En todellakaan suosittele että haet teologiseen ellet sitten ole täysin varma siitä, että haluat papiksi. Teologin tutkinnolla ei tee YHTÄÄN MITÄÄN normaaleilla työmarkkinoilla.

• Kalle444

No ei se ihan noinkaan ole, mitä Jenni väittää.

• Jeesus on kingi!

Olen opiskellut teologiaa kohta vuoden ja pitänyt kovasti. Itse aion näillä näkymin papiksi. Teologisestahan voi valmistua myös esimerkiksi uskonnonopettajaksi tai päästä tutkijan töihin. Viimeiseksi mainittu on ehkä epävarmin. Opettajaksi haluavia on teologisessa muutenkin valtavan paljon, eikä heitä kauheasti kouluteta. Mutta jos intoa ja osaamista löytyy niin go for it! Teologinen ei ole mikään hartauskoulutus, vaan tiedettä. Siellä ei niinkään rakennuta uskosta, vaan opetellaan erilaisia teorioita, ym. Olen itse tunnustava kristitty ja minä olen kuitenkin, kuten edellä jo mainitsin, viihtynyt hyvin. Niin ja lisäksi teologinen on aika yleissivistävä tiedekunta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      68
      7027
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      66
      6830
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      149
      5483
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      52
      4653
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4109
    6. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3750
    7. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3327
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3298
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      79
      2821
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      40
      2289
    Aihe