Raamatun lukemisesta

jukka-pekka.hatala

Minä luen mielellään raamattua ja raamatusta löytyy paljon hyviä ohjeita.
Ja ennenkaikkea raamatussa Jumala siunaa meitä.
Raamattu on minulle tärkeä kirja ja luenkin raamattua lähes päivittäin.
Eikö kirkossakin kehoteta lukemaan paljon raamattua?

14

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luterilainen.
    • Kerro minullekin joku hyvä ohje Raamatusta. Vaikka itsekin oon lukenut, niin en muista yhtään hyvää ohjetta. Sotaohjeita muistan, mutta niitä en tarvitse. En muista siunauksiaan kuin isrelilaisille. Myös se tunnettu " Herran siunaus" on Raamatussa Jumalan siunaus Israelin kansalle.

      Vai oliko kirjoítuksesi provo?

    • Psalmien kirjasta tai sananlaskuista löytyy itselleni tärkeitä kohtia. Tässä muutamia:

      "Kun minä katselen taivasta, sinun kättesi työtä, kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen - mikä on ihminen! Kuitenkin sinä häntä muistat. Mikä on ihmislapsi!Kuitenkin pidtä hänestä huolen. - Ps. 8:4-5

      "Jätä taakkasi Herran käteen, Hän pitää sinusta huolen." Ps. 55:23

      "Herra varjelee sinut kaikelta pahalta, hän suojelee koko elämäsi.Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina. Ps.121:7-8

      "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Ps.34:19

      Tässä nyt aluksi muutama. Myös Jeesuksen vuorisaarnasta (Matt.5-7) löytyy mainioita elämän ohjeita meille jokaiselle.

      Onnea ja siunausta tutkimusmatkallesi!

      Erno
      Nuorisotyönohjaaja

      • >>"Kun minä katselen taivasta, sinun kättesi työtä, kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen - mikä on ihminen! Kuitenkin sinä häntä muistat. Mikä on ihmislapsi!Kuitenkin pidtä hänestä huolen. - Ps. 8:4-5

        "Jätä taakkasi Herran käteen, Hän pitää sinusta huolen." Ps. 55:23

        "Herra varjelee sinut kaikelta pahalta, hän suojelee koko elämäsi.Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina. Ps.121:7-8

        "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Ps.34:19


      • Phoebus kirjoitti:

        >>"Kun minä katselen taivasta, sinun kättesi työtä, kuuta ja tähtiä, jotka olet asettanut paikoilleen - mikä on ihminen! Kuitenkin sinä häntä muistat. Mikä on ihmislapsi!Kuitenkin pidtä hänestä huolen. - Ps. 8:4-5

        "Jätä taakkasi Herran käteen, Hän pitää sinusta huolen." Ps. 55:23

        "Herra varjelee sinut kaikelta pahalta, hän suojelee koko elämäsi.Herra varjelee kaikki sinun askeleesi, sinun lähtösi ja tulosi nyt ja aina. Ps.121:7-8

        "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Ps.34:19

        Kiitos mielipiteestäsi.

        Ketjun aloittaja halusi sitaatteja Raamatusta ja siksi niitä annoin hänelle.

        Itse en pidä lainaamiani kohtia ihan vaan runoutena vaan saan niistä kyllä lohdutusta ja toivoa paremmasta.
        Ohjeista tärkein on Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tai lähimmäisyyteen kiteytyvä: Tee toisille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Näistä kumpuaa myös nykykirkkomme katsantokanta.

        Eikö näistä ole myös ohjeeksi tuohon toivomaasi: "Siis: Tehdään elämästämme sellainen kuin pystymme, älkäämme jääkö näkemään päiväunia." Tässä olen muutoin kanssasi täysin samaa mieltä!
        Eihän elämässä toimenpiteet saakaan jäädä runoiluksi vaan jokaiselle meille on annettu tehtävä tehdä maailmasta hieman parempi paikka elää :). Ja siihen mielestäni Raamattu antaa oivallisia eväitä.

        Erno
        Nuorisotyönohjaaja


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi.

        Ketjun aloittaja halusi sitaatteja Raamatusta ja siksi niitä annoin hänelle.

        Itse en pidä lainaamiani kohtia ihan vaan runoutena vaan saan niistä kyllä lohdutusta ja toivoa paremmasta.
        Ohjeista tärkein on Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tai lähimmäisyyteen kiteytyvä: Tee toisille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Näistä kumpuaa myös nykykirkkomme katsantokanta.

        Eikö näistä ole myös ohjeeksi tuohon toivomaasi: "Siis: Tehdään elämästämme sellainen kuin pystymme, älkäämme jääkö näkemään päiväunia." Tässä olen muutoin kanssasi täysin samaa mieltä!
        Eihän elämässä toimenpiteet saakaan jäädä runoiluksi vaan jokaiselle meille on annettu tehtävä tehdä maailmasta hieman parempi paikka elää :). Ja siihen mielestäni Raamattu antaa oivallisia eväitä.

        Erno
        Nuorisotyönohjaaja

        Aloittajahan halusi hyviä ohjeita. Mielestäni hän tarkoitti noudattamisen arvoisia neuvoja eikä vain kauniita ja lohdullisia sanoja.

        Tietysti henkisen tasapainon saavuttaminen on hyvä asia ja siihen johdattavat lauseet eivät ainakaan ole pahoja, mutta valitsemistasi raamatunkohdista paistoi minun uskonnottomaan silmääni ennen kaikkea jättäytyminen jumalan huomaan.

        Itse korostaisin enemmän omaa aktiivisuutta onnen ja mielen tasapainon hankkimisessa.

        Hyvä elämä on niin hieno asia, että ihmisen kannattaa ponnistella sellaisen saavuttamiseksi, ikäli hyvä tuuri ei sellaista anna.

        Kyllähän raamatusta varmaan hyviäkin neuvoja löytyy niiden ahdasmielisten ja tuomitsevien lisäksi.

        Eiköhän tuo lähimmäisen rakastaminen ole noudattamisen arvoinen juttu. Se ei kuitenkaan ole jotain, mitä löytyy pelkästään raamatusta; useimmilla meistä se löytyy myös omasta sydämestämme.


      • Phoebus kirjoitti:

        Aloittajahan halusi hyviä ohjeita. Mielestäni hän tarkoitti noudattamisen arvoisia neuvoja eikä vain kauniita ja lohdullisia sanoja.

        Tietysti henkisen tasapainon saavuttaminen on hyvä asia ja siihen johdattavat lauseet eivät ainakaan ole pahoja, mutta valitsemistasi raamatunkohdista paistoi minun uskonnottomaan silmääni ennen kaikkea jättäytyminen jumalan huomaan.

        Itse korostaisin enemmän omaa aktiivisuutta onnen ja mielen tasapainon hankkimisessa.

        Hyvä elämä on niin hieno asia, että ihmisen kannattaa ponnistella sellaisen saavuttamiseksi, ikäli hyvä tuuri ei sellaista anna.

        Kyllähän raamatusta varmaan hyviäkin neuvoja löytyy niiden ahdasmielisten ja tuomitsevien lisäksi.

        Eiköhän tuo lähimmäisen rakastaminen ole noudattamisen arvoinen juttu. Se ei kuitenkaan ole jotain, mitä löytyy pelkästään raamatusta; useimmilla meistä se löytyy myös omasta sydämestämme.

        Kiitos Phoebus avoimuudesta ja asiallisista vastauksista.

        Jollekin asiat ovat onnea ja sattumaa, toiselle ne ovat johdatusta ja varjelusta.
        Tässäpä se rikkaus onkin, ei meidän tarvitse toistamme pois sulkea ajatustemme takia, eikö totta?
        Tuomitseminen on kaikella tapaa väärin näissä hengellisissä asioissa ja se ei johda yleensä mihinkään ratkaisuun (joka olisi ainakaan hyvä molemmin puolin).

        Sitaateissa korostin itselleni tärkeitä kohtia ja niissä korostuu itselleni juuri se oma pienuuteni ihmisenä. Voin rohkeasti heittäytyä kuitenkin armon ja Jumalan varaan ja that´s it. Mun ei tartte olla mitään muuta. Sitä kautta uskon löytäväni elämääni ne oikeat sanat ja teot myös lähimmäistäni kohtaan. Ainahan se ei ole helppoa...

        Siinä olen samaa mieltä kanssasi, arvon Phoebus, että aktiivinen tulee olla eikä vaan olla ja öllöttää.
        Näin elämästä saa irti mahdollisimman paljon ja kun pyrkii oikeisiin valintoihin, elämäkin täällä yhdessä on niin mukavampaa. Eletään ihmisiksi.

        Mukavaa on kanssasi jakaa asioita :)


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kiitos Phoebus avoimuudesta ja asiallisista vastauksista.

        Jollekin asiat ovat onnea ja sattumaa, toiselle ne ovat johdatusta ja varjelusta.
        Tässäpä se rikkaus onkin, ei meidän tarvitse toistamme pois sulkea ajatustemme takia, eikö totta?
        Tuomitseminen on kaikella tapaa väärin näissä hengellisissä asioissa ja se ei johda yleensä mihinkään ratkaisuun (joka olisi ainakaan hyvä molemmin puolin).

        Sitaateissa korostin itselleni tärkeitä kohtia ja niissä korostuu itselleni juuri se oma pienuuteni ihmisenä. Voin rohkeasti heittäytyä kuitenkin armon ja Jumalan varaan ja that´s it. Mun ei tartte olla mitään muuta. Sitä kautta uskon löytäväni elämääni ne oikeat sanat ja teot myös lähimmäistäni kohtaan. Ainahan se ei ole helppoa...

        Siinä olen samaa mieltä kanssasi, arvon Phoebus, että aktiivinen tulee olla eikä vaan olla ja öllöttää.
        Näin elämästä saa irti mahdollisimman paljon ja kun pyrkii oikeisiin valintoihin, elämäkin täällä yhdessä on niin mukavampaa. Eletään ihmisiksi.

        Mukavaa on kanssasi jakaa asioita :)

        Ja langallahan oli siis edelleen

        Erno
        Nuorisotyönohjaaja


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi.

        Ketjun aloittaja halusi sitaatteja Raamatusta ja siksi niitä annoin hänelle.

        Itse en pidä lainaamiani kohtia ihan vaan runoutena vaan saan niistä kyllä lohdutusta ja toivoa paremmasta.
        Ohjeista tärkein on Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tai lähimmäisyyteen kiteytyvä: Tee toisille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Näistä kumpuaa myös nykykirkkomme katsantokanta.

        Eikö näistä ole myös ohjeeksi tuohon toivomaasi: "Siis: Tehdään elämästämme sellainen kuin pystymme, älkäämme jääkö näkemään päiväunia." Tässä olen muutoin kanssasi täysin samaa mieltä!
        Eihän elämässä toimenpiteet saakaan jäädä runoiluksi vaan jokaiselle meille on annettu tehtävä tehdä maailmasta hieman parempi paikka elää :). Ja siihen mielestäni Raamattu antaa oivallisia eväitä.

        Erno
        Nuorisotyönohjaaja

        Minä en huomaa aloittajan halunneen muuta kuin kertoa, että tykkää lukea jotain kirjaa ja sitä kuulemma paljon kirkossakin luetaan. Missä kohtaa hän pyysi sitaatteja?

        Vai onko tämä sitä kuuluisaa "tulkintaa" ;o)


      • lusikkasoppaan
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Minä en huomaa aloittajan halunneen muuta kuin kertoa, että tykkää lukea jotain kirjaa ja sitä kuulemma paljon kirkossakin luetaan. Missä kohtaa hän pyysi sitaatteja?

        Vai onko tämä sitä kuuluisaa "tulkintaa" ;o)

        vastaus oli nimittäin tuohon helsinkijokkerin kysymykseen... ainakin niin minä tätä palstaa ja sen kulkua tulkitsin..


      • kappas vain
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Minä en huomaa aloittajan halunneen muuta kuin kertoa, että tykkää lukea jotain kirjaa ja sitä kuulemma paljon kirkossakin luetaan. Missä kohtaa hän pyysi sitaatteja?

        Vai onko tämä sitä kuuluisaa "tulkintaa" ;o)

        Ei niitä ohjeita pyytänyt ketjun aloittaja, se on totta, vaan helsinkijokkeri (3.11.2010 22:56)
        "Kerro minullekin joku hyvä ohje Raamatusta."


      • lusikkasoppaan kirjoitti:

        vastaus oli nimittäin tuohon helsinkijokkerin kysymykseen... ainakin niin minä tätä palstaa ja sen kulkua tulkitsin..

        Jos haluaa vastata jollekin, on siinä viestin alla "Vastaa" -nappi. Erno ei vastannut jokkerille vaan aloittajalle, kuten itsekin mainitsi.

        Oikein kokeilin ja vastasin jokkerille "se tulisi tähän". Eli kannattaa varmaan lukea palstaa ja sen kulkua hieman toisin.


      • UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

        Jos haluaa vastata jollekin, on siinä viestin alla "Vastaa" -nappi. Erno ei vastannut jokkerille vaan aloittajalle, kuten itsekin mainitsi.

        Oikein kokeilin ja vastasin jokkerille "se tulisi tähän". Eli kannattaa varmaan lukea palstaa ja sen kulkua hieman toisin.

        tätä näkymää: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9440480/flat_thread


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe