Kun näkemisestä tulee haitta...

Tahtomattaan tämä

Tietääkö kukaan miten pääsee eroon enneunista/enteiden näkemisestä? Oon lapsesta asti nähnyt enneunia/enteitä ja tässä jokunen vuosi unien suhteen oli rauhallisempaa,mutta joulusta 2008 olen taas nähnyt enneunia ja pystynyt aistimaan mitä tulee tapahtumaan. Joku varmaan voisi tästä kyvystä olla mielissään,mutta minulle tästä on alkanut tulemaan haittaa ja ahdistusta elämään,sillä näen nimenomaan ne ikävät asiat enteinä kuten ihmisten kuolemat tai ihmissuhteiden katkeamiset. Kuolemat pystyn näkemään unina lähespäivälleen oikein,heittoa voi olla vuorokausi tai kaksi.
Tämä ei todellakaan ole mikään vitsi,vaan niin helvetin totta ja itse jopa pelkään,että mitä seuraavaksi näen tai tunnen tapahtuvaksi! Voiko tätä kääntää mitenkään positiiviseksi asiaksi tai lahjaksi,toisten kuoleman näkemisen? Ja en todellakaan kaipaa nytten mitään paska viestejä vastaukseksi,lähinnä toisten samanlaisten kokemuksia jaettavaksi,että miten he selviävät tämmöinen asian kanssa elämässään eteenpäin.

34

2835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkauden soihtu

      Minulla on ollut aina samallaisia taipumuksia kuin sinullakin.. En koskaan ole tuntenut taakaksi taitojani. Olen vain iloisena tuuminut se siis on tarkoitus kun hän kuolee tai he... Tiedän sen etteivät he kuole he vain siirtyvät toiseen olotilaan kuten me kaikki jonain päivänä teemme. Olen joka kerta jokaisesta ennalta tietämisestäni äärettömän kiitollinen ja onnellinen ettäminun jälleen annetaan tietää asiat edeltä. Olen tullut erittäin vahvaksi näiden lahjojeni kanssa. Olen tullut empaattisemmaksi myötä eläjäksi. Minusta säteilee rakkaus ympärille kaikkia kohtaan. Kiitä sinäkin taidoistasi kun hyväksyt kaiken saat lisää
      parempia asioita

      • kyky nähdä

        Minullakin on ennaltatietämisen kykyjä ja olen todella onnellinen niistä. Minusta on hyvä, kun voin helposti nähdä, mitä mm. joillakin ihmisillä on todellisuudessa mielessään. Kuten olen kokenut myös helpottavaksi tietää asioita, jotka päinvastoin kohdallani pitää pelot loitolla ymmärtyäessäni kaiken olevan todellisuudessa hyvää ja kaunista.


      • jari.45
        kyky nähdä kirjoitti:

        Minullakin on ennaltatietämisen kykyjä ja olen todella onnellinen niistä. Minusta on hyvä, kun voin helposti nähdä, mitä mm. joillakin ihmisillä on todellisuudessa mielessään. Kuten olen kokenut myös helpottavaksi tietää asioita, jotka päinvastoin kohdallani pitää pelot loitolla ymmärtyäessäni kaiken olevan todellisuudessa hyvää ja kaunista.

        Mitä mun lähitulevaisuudessa näkyy?


    • ?

      Minun elämääni mahtuu myös hyvin paljon erikoisia kokemuksia. Tiedän että se mitä tiede antaa ymmärtää ei ole koko totuus. Olen nähnyt myös enneunia, näkyjä ja kokenut mm. ruumiistairtautumisen, jonka kokeminen muutti elämäni.
      Itsekkin ihmettelen miksi näitä "kykyjä" ei voi hallita? En saa siis sitä tietoa mitä haluan, vaikka toki intuitioni on hyvin vahva. Ajattelin tehdä oman aloituksen sillä toissapäivänä minulle tapahtui taas jotain outoa. Aivan kesken arkisten puuhien näin kamalan näyn. Joku ampui itseään päähän. Tämä tuli kuin tyhjästä. Seuraavan päivän uutisista luin kuinka varusmies oli löytynyt ase vierellään. Olisiko se ollut hän? Mielenkiinnolla seuraan mikäli asiasta julkaistaan lisää, mm. kellonaika.
      Jos sinua vaivaavat enteet niin toivo hartaasti ja vilpittömällä sydämellä ettet halua niitä nähdä tai kuulla. Muuta en oikein osaa sinulle sanoa. Minun oli kerran pakko näin toimia sillä tilanne eteni niin pitkälle että jo pelkäsin. Silloin kyseessä olivat äänet joita en todellakaan halunnut kuulla, niistäkään en löytänyt asianyhteyttä joten liekö minulle edes tarkoitettuja. Turhaan sotkivat arkean, vaikka muista sinäkin että eihän pelkoon pitäisi olla aihetta.
      Tapahtuuko sinulle monesti asioita kolmesti? Esimerkiksi minulle joku viesti voi jakaantua kolmeen osaan. Koetko muita kuin enneunia? Näetkö esimerkiksi näyn ja osaat liittää sen johonkin? Itse olen 25-vuotias ja vasta tutustumassa mikä minä olen. Erikoisia tapahtumia olen kokenut lapsesta saakka. Saatan saada tietyn päivämäärän ja silloin todella tapahtuu jotain merkittävää, tai näyn jonka avulla tunnistan missä mennään. Olen myös tuntenut paikkoja joissa en ole koskaan käynyt. Unissa olen saanut ohjausta jonka avulla teoreettisesti lähes mahdottomat asiat elämässäni ovat toteutuneet. Olen muutaman kerran nähnyt myös valoilmiöitä, jotka olen osannut liittää henkeni pelastumiseen.
      Olisi mielenkiintoista jos tässä tulisi asiallista keskustelua, eikä heti oltaisi heittämässä hullujenhuoneeseen. Jos joku osaisi vielä kertoa miten saisi nämä hallintaan. Ja miksiköhän saan tietoa asioista, ihmisistä ja tapahtumista joilla ei ole minulle mitään merkitystä? Onko meidänkaltaisilla joku yhdistävä tekijä, usko luojaan tai esimerkiksi lapsuudessa sattunut trauma. Itse jäin autonalle kun olin noin 4-vuotias. Siitä asti muistan asioita hyvin tarkkaan ja olen näitä ihmeellisyyksiä kokenut.

      • alkup.

        Kiitos asiallisista vastauksistanne.
        Olen miettinyt itsekkin,että jos perehtyisin hieman alan kirjallisuuteen ja olisin johonkin ammattiennustajaan yhteydessä ja kyselisin häneltä neuvoja.

        Itseäni lähinnä mietityttää se,mikä tai kuka näitä enteitä päähäni tuo? Onko kyseessä hyvä vai paha?
        Asia mietityttää ihan siksikin,että olen 16-18 vuotiaana aika paljon lukenut kirjoja noituudesta ja itse pirusta... Tähän on silloin liittynyt lähes viikottainen pelaaminen epämääräisten asioiden parissa,siis löysin tuolloin muita keinoja pelata spiritismin kaltaista peliä jne. Toki olen jo tätä ennen kokenut näkyjä,mutta silloin ne ovat olleet positiivisempia ja aikuistumisen myötä muuttuneet negatiivisemmiksi ja nyt viimeiset pari vuotta olleet todella kurjia.


      • Olen minä
        alkup. kirjoitti:

        Kiitos asiallisista vastauksistanne.
        Olen miettinyt itsekkin,että jos perehtyisin hieman alan kirjallisuuteen ja olisin johonkin ammattiennustajaan yhteydessä ja kyselisin häneltä neuvoja.

        Itseäni lähinnä mietityttää se,mikä tai kuka näitä enteitä päähäni tuo? Onko kyseessä hyvä vai paha?
        Asia mietityttää ihan siksikin,että olen 16-18 vuotiaana aika paljon lukenut kirjoja noituudesta ja itse pirusta... Tähän on silloin liittynyt lähes viikottainen pelaaminen epämääräisten asioiden parissa,siis löysin tuolloin muita keinoja pelata spiritismin kaltaista peliä jne. Toki olen jo tätä ennen kokenut näkyjä,mutta silloin ne ovat olleet positiivisempia ja aikuistumisen myötä muuttuneet negatiivisemmiksi ja nyt viimeiset pari vuotta olleet todella kurjia.

        Pelolla vedät puoleesi lisää negatiivisuutta ja lisää pelkotodellisuutta.

        Kun opit ymmärtämään, että pelko on illuusio, harhaa, astut omaan voimaasi myös näkökykysi, lahjasi, kanssa mikä sinulla on. Näkemisen lahja on aina rakkaudesta, mutta omien pelkojen vuoksi emme kykene tätä oivaltamaan ja sen vuoksi vedämme lisää negatiivisuutta elämäämme.

        Voit auttaa lahjasi avulla muita. Opi ymmärtämään oma lahjasi, joka on siunaus ei kärsimys, kuten sen nyt ehkä koet. Kaikki on rakkaudesta, myös sinun lahjasi. Jos et kykene yksin ymmärtämään lahjasi positiivisuutta ja hyvää, hae apua joltain toiselta näkijältä, jolla on jo laajempi kokemus asioista. Älä sorru pelon tielle. Spiritismit, pirut, noituudet ja muut epämääräiseksi luokittelemasi kokemukset menneisyydestäsi vaikuttavat sinussa vieläkin luoden pelko kokemuksia sinussa. Pelkosi vaikuttaa myös siihen mitä näet kykysi avulla. Kuten sanoit ennen spiritismijuttuja näkysi olivat positiivisia, koska sinulla ei ollut pelkoa. Pelkosi ymmärtäminen on avain vapauttumiseen negatiivisuudesta, jota nyt koet.

        Me luomme todellisuutemme omalla energiallamme ja tietoisuudellamme. Omat ajatuksemme, uskomuksemme ja tunteemme ovat perustavaa laatua olevia energioita todellisuuttamme luodessamme. On siksi hyvä tiedostaa millaisia ajatuksia, uskomuksia ja tunteita kantaa mukanaan. Onko ne rakkaudesta vai pelosta?

        Tutustu itseesi. Tutki itseäsi. Luovu kaikista turhista peloista ja astut kokemaan suurempaa rakkautta. Näin tulet myös tietoiseksi, että näkökykysikin on todellisuudessa lahja ja siunaus, joka on rakkaudesta. Älä pelkää. Olet rakkaus. Jumala on rakkaus. Kaikki on lopulta rakkautta kun poistaa pelon harhat hartioiltaan. Olemme kaikki matkalla ymmärtämään ja kokemaan suurempaa rakkautta.

        Kuolema on osa matkaamme. Osa rakkautta. Pelko on senkin suhteen turhaa eli harhasta. Kuolema on paluu Kotiin, josta emme ole koskaan lähteneetkään. Olemme aina osa kaikkeutta, Kotia, Jumalaa, Lähdettä. Mitään pelättävää ei ole. Meillä on jatkuva yhteys laajempaan tietoisuuteen esim. unien kautta. Joillakin on tämä lahja kuten sinulla. Siinä ei ole mitään pelättävää. Olemme kaikki yhteydessä tähän laajempaan tietoisuuteen jatkuvasti toiset tietoisesti kuten sinä uniesi kautta, toiset tiedostamattaan. Minulla on tunne, että sinä opit vielä käyttämään tätä lahjaasi auttamaan muita ymmärtämään todellista olemustamme, jossa kuolemakin on vain osa matkaamme. Kun ensin opit itse ymmärtämään ja tiedostamaan henkistä matkaamme paremmin kykenet auttamaan myös muita. Tietoisuuden laajentuminen laajempaan ymmärrykseen näinä aikoina on erityisen tärkeää, sillä ihmiset on opetettu pelkäämään itseään ja Elämää, jota olemme. Sinulla on lahja. Ota se haltuusi ja auta meitä lahjasi avulla. Sillä kaikki se apu mitä annat toisille annat itsellesi ja se vapautus peloista minkä teet itsellesi auttaa muita myös vapautumaan peloista.

        Haluan rohkaista sinua, sillä tunnen että sinulla on kaunis lahja jonka avulla voit auttaa itseäsi että muita.

        Siunausta matkallesi kanssamatkaajani!


    • zhonka

      Tuosta pääsee eroon lopettamalla kuvittelun kyseisestä taidosta!

      Lue joku hyvä kirja, jossa kerrotaan, miten tuollaiset asiat on järjellisesti selitettävissä. Mikäli luet asioista vain jostain "noitaoppaista" ja "henkimaailmakirjoista" niin ei mikään muutu miksikään. Taikausko loppuu helposti, kun tutustuu asioiden tieteellisiin selityksiin.

      Lisäksi lähettämällä lyhyen kirjeen James Randi Educational Foundationiin, he varmasti kutsuvat sinut tieteellisiin kokeisiin, jossa taitosi selvitetään. Mikäli sinusta todella löytyy jokin selittämätön yli-inhimillinen ominaisuus, saat palkinnoksi MILJOONA DOLLARIA!! Ei tarvi sen jälkeen köyhyydessäkään pyöriskellä. Tarjouksesta kieltäytyminen on merkki todellisen taidon puutteesta!

      • Ilmeisellä skeptikolla zhonkalla näyttää vielä riittävän tarmoa käydä täällä silloin tällöin ahdistelemassa kokijoita, jotka ovat omasta mielestään näkijöitä.

        "Tuosta pääsee eroon lopettamalla kuvittelun kyseisestä taidosta!" - Muuten hyvä, mutta mistä arvon zhonka on saanut varmuuden, että kaikki vain kuvittelevat? Jos zhonka olisi ottanut asiosta vähän enemmän selvää, hän tuskin olisi niin varma asiastaan. Minä olen tehnyt hyvin paljon tapausten tarkistuksia, ja yleensä ne kuivuvat kasaan kun kaikki yksityiskohdat selvitetään. Mutta eivät sentään aivan kaikki tapaukset tee niin, vaan hyviäkin löytyy silloin tällöin.

        Pelkkä skeptisten lähteiden lukeminen on valitettavan yksipuolista, mutta samaa voidaan hyvällä syyllä sanoa myös tämän palstan tarjonnasta. Täällä on väkeä, joka tarpovat taikauskon ja uskomusten toivottoman upottavassa suossa. Mitään ei tarkisteta ja pelkät hyvät tarinat riittävät uskomisen pohjaksi. Mikä tuntuu hyvältä, sen on pakko olla myös totta?

        "Lue joku hyvä kirja, jossa kerrotaan, miten tuollaiset asiat on järjellisesti selitettävissä. Mikäli luet asioista vain jostain "noitaoppaista" ja "henkimaailmakirjoista" niin ei mikään muutu miksikään. Taikausko loppuu helposti, kun tutustuu asioiden tieteellisiin selityksiin."

        Noinhan se asia paljolti on, mutta todellisten näkijöiden ja satunnaisten kokijoiden näyt eivät aina ole niin vain selitettävissä millään tieteellisellä ja vielä vähemmän skeptisellä kirjalla.

        "Lisäksi lähettämällä lyhyen kirjeen James Randi Educational Foundationiin, he varmasti kutsuvat sinut tieteellisiin kokeisiin, jossa taitosi selvitetään."

        Ei se nyt aivan noinkaan mene. Miljoonan dollarin haasteen voittamiseen tarvitaan allekirjoitettu sopimus, jollaisen aikaansaaminen on aika toivotonta näkijöiden tapauksessa. Todellisen elämän tapahtumista ei voi etukäteen sopia ja kiinteissä arvauskokeissa näkijöiden näkökyky häviää, yleensä yllättäen heidät itsensäkin. Olen löytänyt muutamia tapauksia, joissa on näin käynyt.


      • bwret
        okivi kirjoitti:

        Ilmeisellä skeptikolla zhonkalla näyttää vielä riittävän tarmoa käydä täällä silloin tällöin ahdistelemassa kokijoita, jotka ovat omasta mielestään näkijöitä.

        "Tuosta pääsee eroon lopettamalla kuvittelun kyseisestä taidosta!" - Muuten hyvä, mutta mistä arvon zhonka on saanut varmuuden, että kaikki vain kuvittelevat? Jos zhonka olisi ottanut asiosta vähän enemmän selvää, hän tuskin olisi niin varma asiastaan. Minä olen tehnyt hyvin paljon tapausten tarkistuksia, ja yleensä ne kuivuvat kasaan kun kaikki yksityiskohdat selvitetään. Mutta eivät sentään aivan kaikki tapaukset tee niin, vaan hyviäkin löytyy silloin tällöin.

        Pelkkä skeptisten lähteiden lukeminen on valitettavan yksipuolista, mutta samaa voidaan hyvällä syyllä sanoa myös tämän palstan tarjonnasta. Täällä on väkeä, joka tarpovat taikauskon ja uskomusten toivottoman upottavassa suossa. Mitään ei tarkisteta ja pelkät hyvät tarinat riittävät uskomisen pohjaksi. Mikä tuntuu hyvältä, sen on pakko olla myös totta?

        "Lue joku hyvä kirja, jossa kerrotaan, miten tuollaiset asiat on järjellisesti selitettävissä. Mikäli luet asioista vain jostain "noitaoppaista" ja "henkimaailmakirjoista" niin ei mikään muutu miksikään. Taikausko loppuu helposti, kun tutustuu asioiden tieteellisiin selityksiin."

        Noinhan se asia paljolti on, mutta todellisten näkijöiden ja satunnaisten kokijoiden näyt eivät aina ole niin vain selitettävissä millään tieteellisellä ja vielä vähemmän skeptisellä kirjalla.

        "Lisäksi lähettämällä lyhyen kirjeen James Randi Educational Foundationiin, he varmasti kutsuvat sinut tieteellisiin kokeisiin, jossa taitosi selvitetään."

        Ei se nyt aivan noinkaan mene. Miljoonan dollarin haasteen voittamiseen tarvitaan allekirjoitettu sopimus, jollaisen aikaansaaminen on aika toivotonta näkijöiden tapauksessa. Todellisen elämän tapahtumista ei voi etukäteen sopia ja kiinteissä arvauskokeissa näkijöiden näkökyky häviää, yleensä yllättäen heidät itsensäkin. Olen löytänyt muutamia tapauksia, joissa on näin käynyt.

        Olet siis löytänyt tapauksia joissa väittämäsi oikean näkijän kyvyt ovat hävinneet kun on yritetty todistaa sitä että onko oikealla näkijällä oikeita aitoja kykyjä?

        Minua todella kiinnostaa että miten sinä voit väittää että näkijä on ollut oikea, jos kerran hänen näkökykyään ei ole voitu koskaan todistaa ja jos se on jopa kokeissa hävinnyt?

        Sinun omia sanoja lainatakseni:

        1. "Mitään ei tarkisteta ja pelkät hyvät tarinat riittävät uskomisen pohjaksi."

        2. "todellisten näkijöiden ja satunnaisten kokijoiden näyt eivät aina ole niin vain selitettävissä millään tieteellisellä ja vielä vähemmän skeptisellä kirjalla."


        Eikö? Tätä aihetta käsittelevät tieteelliset opukset yleensä opettavat ihmisiä tunnistamaan kyseisen ilmiön johon liittyy sekä asiakkaan psykologinen puoli, että huijareiden tekniikat. Tämä taas opettaa ihmisiä tuntemaan itsensä ja sen kuinka heitä voidaan manipuloida. Näitä tekniikoita on valtavat määrät.

        Kuinka monta kirjaa tuosta olet lukenut.

        Yrität kirjoittaa skeptisesti, mutta viestistäsi paljastuu se että uskot näkijöiden aitoihin kykyihin, mikä, kuten edellä todettua, tekee tekstistäsi äärimmäisen ristiriitaisen.

        Tietenkin henkimaailma voi olla olemassa, yhtä varmasti kuin Joulupukkikin voi olla olemassa, mutta toistaiseksi sellaisesta ei ole saatu todisteita ja tutkimukset jatkuvat. Siihen saakka, uskomukset ja luulot kannattaa pitää hiljaisena ettei täytä mieltään epätodella jota kuvittelee todeksi, ja suhtautua aiheeseen skeptisesti, eli uteliaasti ja monipuolisesti tutkien.


      • bwret kirjoitti:

        Olet siis löytänyt tapauksia joissa väittämäsi oikean näkijän kyvyt ovat hävinneet kun on yritetty todistaa sitä että onko oikealla näkijällä oikeita aitoja kykyjä?

        Minua todella kiinnostaa että miten sinä voit väittää että näkijä on ollut oikea, jos kerran hänen näkökykyään ei ole voitu koskaan todistaa ja jos se on jopa kokeissa hävinnyt?

        Sinun omia sanoja lainatakseni:

        1. "Mitään ei tarkisteta ja pelkät hyvät tarinat riittävät uskomisen pohjaksi."

        2. "todellisten näkijöiden ja satunnaisten kokijoiden näyt eivät aina ole niin vain selitettävissä millään tieteellisellä ja vielä vähemmän skeptisellä kirjalla."


        Eikö? Tätä aihetta käsittelevät tieteelliset opukset yleensä opettavat ihmisiä tunnistamaan kyseisen ilmiön johon liittyy sekä asiakkaan psykologinen puoli, että huijareiden tekniikat. Tämä taas opettaa ihmisiä tuntemaan itsensä ja sen kuinka heitä voidaan manipuloida. Näitä tekniikoita on valtavat määrät.

        Kuinka monta kirjaa tuosta olet lukenut.

        Yrität kirjoittaa skeptisesti, mutta viestistäsi paljastuu se että uskot näkijöiden aitoihin kykyihin, mikä, kuten edellä todettua, tekee tekstistäsi äärimmäisen ristiriitaisen.

        Tietenkin henkimaailma voi olla olemassa, yhtä varmasti kuin Joulupukkikin voi olla olemassa, mutta toistaiseksi sellaisesta ei ole saatu todisteita ja tutkimukset jatkuvat. Siihen saakka, uskomukset ja luulot kannattaa pitää hiljaisena ettei täytä mieltään epätodella jota kuvittelee todeksi, ja suhtautua aiheeseen skeptisesti, eli uteliaasti ja monipuolisesti tutkien.

        "Olet siis löytänyt tapauksia joissa väittämäsi oikean näkijän kyvyt ovat hävinneet kun on yritetty todistaa sitä että onko oikealla näkijällä oikeita aitoja kykyjä?

        Minua todella kiinnostaa että miten sinä voit väittää että näkijä on ollut oikea, jos kerran hänen näkökykyään ei ole voitu koskaan todistaa ja jos se on jopa kokeissa hävinnyt?"

        Irrotit nyt sanomiseni yhteydestään. Näin nimittäin Youtuubissa taikurin valvoman kokeen, jossa "näkijä" (omasta, ei minun mielestäni näkijä) epäonnistui. Kyse oli Randin haasteesta. Lisäksi olen lukenut muistakin epäonnistumisista, jotka mahdollisesti olen tarkistanutkin vuosia sitten.

        "Sinun omia sanoja lainatakseni:

        1. "Mitään ei tarkisteta ja pelkät hyvät tarinat riittävät uskomisen pohjaksi."

        2. "todellisten näkijöiden ja satunnaisten kokijoiden näyt eivät aina ole niin vain selitettävissä millään tieteellisellä ja vielä vähemmän skeptisellä kirjalla."

        Eikö? Tätä aihetta käsittelevät tieteelliset opukset yleensä opettavat ihmisiä tunnistamaan kyseisen ilmiön johon liittyy sekä asiakkaan psykologinen puoli, että huijareiden tekniikat. Tämä taas opettaa ihmisiä tuntemaan itsensä ja sen kuinka heitä voidaan manipuloida. Näitä tekniikoita on valtavat määrät.

        Kuinka monta kirjaa tuosta olet lukenut."

        Todennäköisesti olen lukenut noita kirjoja monin verroin enemmän kuin sinä. Lisäksi tunnen parapsykologian kirjallisuutta aika hyvin. Lisäksi olen tehnyt omia tapauksien tarkistuksia ja kokeita vuosikymmenien kuluessa. Voit käydä tarkistamassa blogissani:

        http://parapsykologia.blogspot.com

        "Yrität kirjoittaa skeptisesti, mutta viestistäsi paljastuu se että uskot näkijöiden aitoihin kykyihin, mikä, kuten edellä todettua, tekee tekstistäsi äärimmäisen ristiriitaisen.

        Tietenkin henkimaailma voi olla olemassa, yhtä varmasti kuin Joulupukkikin voi olla olemassa, mutta toistaiseksi sellaisesta ei ole saatu todisteita ja tutkimukset jatkuvat. Siihen saakka, uskomukset ja luulot kannattaa pitää hiljaisena ettei täytä mieltään epätodella jota kuvittelee todeksi, ja suhtautua aiheeseen skeptisesti, eli uteliaasti ja monipuolisesti tutkien."

        Niin, tuntuu ristiriitaiselta, koska et ymmärrä mistä on kysymys. Sinulla itselläsi sattuu olemaan skeptisiä uskomuksia, jotka olet kritiikittä omaksunut skeptisistä lähteistä. Jos joku on kriittinen, niin se satun olemaan minä.


    • samaa haluaisin

      Voi miten ihana kyky sulla on,ole ylpeä äläkä ota sitä taakaks niin harvoilla sitä on sellainen kyky.Haluaisin mielellään samanlaisen kyvyn,olen itse tuntenut joku kerta jotain yliluonnollista ja pidän siitä mut kyky tietää asioita eteenpäin on parempi.Hyvää jatkoa sinulle,rakkaudella Päivi

    • Sikeästi nukkuva

      Moi!
      Mielekiintoista tietää kuinka monella näitä ns. "enneunia" oikein on. Muutama vuosi sitten minä näin unen joka kävi toteen seuraavana päivänä : työkaverini nukkui pois. Se pelästytti minut todella ja näin unessa sen miten se oikeasti tapahtui.
      En tiedä olenko ennen sitä nähnyt enneunia, mutta en ainakaan ole osannut tulkita niitä. Nykyään näen silloin tällöin todella "vahvan" tuntuisia unia... en osaa kummemmin selittää, aamulla kun herään niin tiedän tunteesta joka unesta on jäänyt että taas tapahtuu. Joskus on vaikea tietää mitä tulee tapahtumaan ja joskus taas tiedän just mitä tulevan pitää...
      Olen aina nähnyt unet hyvin tarkasti ja muistan ne todella hyvin, viime aikoina olen enemmän miettinyt mitä kaikki unet oikein tarkoittaa, pitäisi vaan oppia niitä tulkitsemaan. Mutta en todellakaan tiedä miten jotku voi nähdä "enneunia" , onko se jokin lahja vai mitä??? Ei voi tietää :)

      • Sikeästi nukkuva:
        "Muutama vuosi sitten minä näin unen joka kävi toteen seuraavana päivänä : työkaverini nukkui pois. Se pelästytti minut todella ja näin unessa sen miten se oikeasti tapahtui."

        Tyypillinen tapaus, eli ei mitään kunnollisia yksityiskohtia. Milloin Sikeästi nukkuva oli viimeksi nähnyt työkaverinsa? Mihin hän kuoli, sairauteen vai tapaturmaisesti vai itsemurhan kautta? Tällaisten kertomusten todistusarvo on nolla. On aivan mahdollista, että ihmisessä on näkyvissä tulevan kohtauksen merkit jo aikaisemmin. Unennäkijä on voinut tiedostamattaan havaita merkit, jotka sitten tulevat esiin unessa.

        "Olen aina nähnyt unet hyvin tarkasti ja muistan ne todella hyvin, viime aikoina olen enemmän miettinyt mitä kaikki unet oikein tarkoittaa, pitäisi vaan oppia niitä tulkitsemaan."

        Tällaisiin kysymyksiin auttaa hyvin paljon, kun kirjoittaa unet tuoreeltaan ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti muistiin. Ja mielesäni paras lähestymistapa on maailmankuvan kannalta. Skeptikot ja heitä uskovat tieteen valtavirran edustajat kieltävät suoralta kädeltä aitojen ennusunien olemassaolon. Kuitenkin niitä ilmeisesti on olemassa, mikä antaisi aihetta suurempaan varovaisuuteen ja antaisi myös mahdollisuuden jonkinlaisen henkimaailman olemassaololle.


      • ei sulje pois
        okivi kirjoitti:

        Sikeästi nukkuva:
        "Muutama vuosi sitten minä näin unen joka kävi toteen seuraavana päivänä : työkaverini nukkui pois. Se pelästytti minut todella ja näin unessa sen miten se oikeasti tapahtui."

        Tyypillinen tapaus, eli ei mitään kunnollisia yksityiskohtia. Milloin Sikeästi nukkuva oli viimeksi nähnyt työkaverinsa? Mihin hän kuoli, sairauteen vai tapaturmaisesti vai itsemurhan kautta? Tällaisten kertomusten todistusarvo on nolla. On aivan mahdollista, että ihmisessä on näkyvissä tulevan kohtauksen merkit jo aikaisemmin. Unennäkijä on voinut tiedostamattaan havaita merkit, jotka sitten tulevat esiin unessa.

        "Olen aina nähnyt unet hyvin tarkasti ja muistan ne todella hyvin, viime aikoina olen enemmän miettinyt mitä kaikki unet oikein tarkoittaa, pitäisi vaan oppia niitä tulkitsemaan."

        Tällaisiin kysymyksiin auttaa hyvin paljon, kun kirjoittaa unet tuoreeltaan ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti muistiin. Ja mielesäni paras lähestymistapa on maailmankuvan kannalta. Skeptikot ja heitä uskovat tieteen valtavirran edustajat kieltävät suoralta kädeltä aitojen ennusunien olemassaolon. Kuitenkin niitä ilmeisesti on olemassa, mikä antaisi aihetta suurempaan varovaisuuteen ja antaisi myös mahdollisuuden jonkinlaisen henkimaailman olemassaololle.

        Eikö ole mielestäsi mahdollista että emme vain tiedä vielä kaikkea? Joitakin asioita pidetään "yliluonnollisina", mutta ehkä tiede ei vain ole pystynyt selittämään niitä, ja siksi ne kuulostavat tällä hetkellä älyttömiltä. Mietipä kuinka hullulta kännykkä olisi kuulostanut 300 vuotta sitten, tai radioaallot, röntgen, internet jne. asioita, aaltoja, säteilyä joita ei pieni ihminen ymmärrä eikä omin silmin näe, mutta täysin olemassa olevia, miksipä ei siis vaikka energiat joita selvänäkijät aistivat. Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan, ja nykymaailmassa korostuu nimenomaan vasen aivopuolisko. Mitä kaikkea ihminen voi aistia, jos käyttäisi enemmän oikeaa aivopuoliskoaan, siellä sijaitsee intuitio ja vaistot. Elämä on paljon helpompaa ja asiat sujuu sutjakammin kun ei tarvitse kokoajan olla todistelemalla tietojen todenperäisyyttä meidän vielä niin kehittymättömillä välineillä, vaan käyttää oikeaa aivopuoliskoa ja kuuntelee vaistoja. Kokeilepa.


      • dgfdfg
        ei sulje pois kirjoitti:

        Eikö ole mielestäsi mahdollista että emme vain tiedä vielä kaikkea? Joitakin asioita pidetään "yliluonnollisina", mutta ehkä tiede ei vain ole pystynyt selittämään niitä, ja siksi ne kuulostavat tällä hetkellä älyttömiltä. Mietipä kuinka hullulta kännykkä olisi kuulostanut 300 vuotta sitten, tai radioaallot, röntgen, internet jne. asioita, aaltoja, säteilyä joita ei pieni ihminen ymmärrä eikä omin silmin näe, mutta täysin olemassa olevia, miksipä ei siis vaikka energiat joita selvänäkijät aistivat. Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan, ja nykymaailmassa korostuu nimenomaan vasen aivopuolisko. Mitä kaikkea ihminen voi aistia, jos käyttäisi enemmän oikeaa aivopuoliskoaan, siellä sijaitsee intuitio ja vaistot. Elämä on paljon helpompaa ja asiat sujuu sutjakammin kun ei tarvitse kokoajan olla todistelemalla tietojen todenperäisyyttä meidän vielä niin kehittymättömillä välineillä, vaan käyttää oikeaa aivopuoliskoa ja kuuntelee vaistoja. Kokeilepa.

        "Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan"

        Älä jauha paskaa. Tiede on nimenomaan todistanut että aivoista käytetään täyttä 100% ja ellei käytetä niin sitten on aivovaurio ja se taas aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Ongelmissa voi olla käyttäytymisen muutoksia, hermoratojen vikoja ja esimerkiksi jokin aisti ei toimi, tai kädet eivät pysty tarkkaan työhön jne jne.

        Aivoja käytetään täysillä koko ajan, yötä päivää.

        Esimerkiksi unet ovat ihmisellä sellaisia että niissä esiintyvät paikat, ihmiset ja muut asiat ovat sellaisia jotka olet joskus nähnyt. Ne eivät ole kuvittelua tai uusia asioita, vaan kaikki ne asiat olet nähnyt ja sitten aivot vain prosessoivat muistojasi ja voivat sekoittaa niitä keskenään.

        Se että jos näet "enneunia" johtuu siitä että jokin asia elämässäsi tapahtuu ja sitten muistat hämärästi että siitä olisit nähnyt unta. Tosiasia on kuitenkin sellainen että ihminen ei muista uniaan kovinkaan hyvin. Ja ellei niitä paina heti herättyään mieleen, ne unohtuvat ja vaikka painaisitkin mieleen, niin osia unesta saattaa siitä huolimatta hetken päästä unohtua.

        Jos kuvittelet näkeväsi enneunia, niin kirjoita uni niin tarkasti ylös kuin vain voit, kaikkine väreineen, tapahtumineen, ja piirrä vielä vaikka tapahtumakuvaukset jos vain kynä pysyy kädessä. Sitten alat huomaamaan etteivät ne sinun enneunet pidäkään paikkaansa.

        Ja sitten näistä energioista joita väitit ettei tiede vielä tunne. On olemassa varmasti paljon asioita joita tiede ei vielä tunne, mutta selvänäkijöiden huijaukset eivät ole sellainen asia. Esimerkiksi auran väitetään olevan energiaa jonka auran näkevät ihmiset kykenevät näkemään.

        James Randi teki kokeen sellaiselle kuuluisuudelle joka väitti kykenevänsä näkemään ihmisten auran.

        Koe meni niin että lavalle tuotiin muutama ihminen A, B, C... ja auralukija väitti erottavansa heidän aurojensa värin helposti. Sitten lavalle tuotiin sermi jossa oli numeroitu kohdat 1, 2, 3.... ja nämä lavalle tuodut koehenkilöt laitettiin sermin taakse ja Randi kysyi että kykenikö auralukija vieläkin näkemään nuo henkilöt ja heidän auransa. Hän väitti näkevänsä. Yksi kerrallaan koehenkilö tuli sermin takaa ja nyt Randi pyysi tätä aurahenkilöä kertomaan mistä paikasta sermin takaa puuttui aura, eli toisinsanoen kertomaan mihin paikkaan tuo henkilö kuului. Näin tehtiin jokaiselle henkilölle ja kuten arvata saattaa, se että auralukija olisi nähnyt auran, osoittautuikin pelkäksi paskapuheeksi ja valheeksi ja tulokset olivat todennäköisyyden mukaan pelkkiä arvauksia.

        Näin kävi kaikille Randin ohjelmissa vierailleille mystikoille jotka väittivät omaavansa tunnistaa jonkinlaisia energioita. eli niitä energioita joita sinä väitit ettei tiede vielä tunne.

        Valitettavasti tässä maailmassa yiluonnolliset kyvyt rajoittuvat normaaleihin fyysisiin ja henkisiin kykyihin. Esimerkiksi autistiset ihmiset voivat olla aivan älyttömän hyviä matematiikassa, mutta heidän sosiaaliset taidot tai muut taidot ovat todella heikoilla. He voivat kyetä lukemaan kirjan hyvin nopeasti, melkein pelkästään silmäillen tai heillä on jokin muu lähes "yliluonnollinen" kyky. Kuitenkin aivojen fysiikan perusteella siinä ei ole mitään outoa. AIvomme rekisteröivät esimerkiksi silmien kautta valtavat määrät informaatiota joista osaa pidetään tärkeänä ja osa jätetään pois tietoisesta mielestä. Yön aikana sitten unessa tätä muisti-informaatiota aivot käsittelevät ja kaikki tarpeeton poistetaan ja tarpeellista vahvistetaan. Autistisella ihmisellä juuri tuo ilmiö on häiriintynyt. Esimerkiksi autistinen voi lukea kirjan melkeinpä vain sivuja kääntelemällä, mutta hänen ymmärryksensä asioiden välisistä suhteista on täysin mitätön. Hän on kuin tietokone joka kyllä skannaa paperisen sivun hetkessä ja voi kysyttäessä toistaa näkemänsä, mutta hän ei ymmärrä mikä noiden sanojen merkitys on ja kuinka oppia soveltamaan opittua tietoaan. Siihen vaadittaisiin tiedostavaa mieltä joka ymmärtää tärkeimmät asiat ja erottaa pois vähemmän tärkeät asiat.

        Mutta autistisilla "ihmelapsilla" on se ongelma että he eivät kykene luomaan tiedostomattomia ilmiöitä (puhutaan myös mielikuvituksesta). Ja juuri ennustaminen vaatisi sen että pelkästään jonkun ihmisen ulkonäöstä ja olemuksesta kyettäisiin "lukemaan" se mitä tulevaisuudessa tulee hänelle tapahtumaan. Näin ei tietenkään voida tehdä koska tulevaisuutta ei tunneta koska muuttujia on käytännössä tuntematon määrä.

        Tuota eivät kykene näkemään näkijätkään, joten he perustavat kykynsä pelkkiin opittuihin järjestelmiin, eli esimerkiksi cold reading tekniikoihin, mentalismiin kuuluviin temppuihin, todennäköisyyksiin jne.


      • ei sulje pois
        dgfdfg kirjoitti:

        "Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan"

        Älä jauha paskaa. Tiede on nimenomaan todistanut että aivoista käytetään täyttä 100% ja ellei käytetä niin sitten on aivovaurio ja se taas aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Ongelmissa voi olla käyttäytymisen muutoksia, hermoratojen vikoja ja esimerkiksi jokin aisti ei toimi, tai kädet eivät pysty tarkkaan työhön jne jne.

        Aivoja käytetään täysillä koko ajan, yötä päivää.

        Esimerkiksi unet ovat ihmisellä sellaisia että niissä esiintyvät paikat, ihmiset ja muut asiat ovat sellaisia jotka olet joskus nähnyt. Ne eivät ole kuvittelua tai uusia asioita, vaan kaikki ne asiat olet nähnyt ja sitten aivot vain prosessoivat muistojasi ja voivat sekoittaa niitä keskenään.

        Se että jos näet "enneunia" johtuu siitä että jokin asia elämässäsi tapahtuu ja sitten muistat hämärästi että siitä olisit nähnyt unta. Tosiasia on kuitenkin sellainen että ihminen ei muista uniaan kovinkaan hyvin. Ja ellei niitä paina heti herättyään mieleen, ne unohtuvat ja vaikka painaisitkin mieleen, niin osia unesta saattaa siitä huolimatta hetken päästä unohtua.

        Jos kuvittelet näkeväsi enneunia, niin kirjoita uni niin tarkasti ylös kuin vain voit, kaikkine väreineen, tapahtumineen, ja piirrä vielä vaikka tapahtumakuvaukset jos vain kynä pysyy kädessä. Sitten alat huomaamaan etteivät ne sinun enneunet pidäkään paikkaansa.

        Ja sitten näistä energioista joita väitit ettei tiede vielä tunne. On olemassa varmasti paljon asioita joita tiede ei vielä tunne, mutta selvänäkijöiden huijaukset eivät ole sellainen asia. Esimerkiksi auran väitetään olevan energiaa jonka auran näkevät ihmiset kykenevät näkemään.

        James Randi teki kokeen sellaiselle kuuluisuudelle joka väitti kykenevänsä näkemään ihmisten auran.

        Koe meni niin että lavalle tuotiin muutama ihminen A, B, C... ja auralukija väitti erottavansa heidän aurojensa värin helposti. Sitten lavalle tuotiin sermi jossa oli numeroitu kohdat 1, 2, 3.... ja nämä lavalle tuodut koehenkilöt laitettiin sermin taakse ja Randi kysyi että kykenikö auralukija vieläkin näkemään nuo henkilöt ja heidän auransa. Hän väitti näkevänsä. Yksi kerrallaan koehenkilö tuli sermin takaa ja nyt Randi pyysi tätä aurahenkilöä kertomaan mistä paikasta sermin takaa puuttui aura, eli toisinsanoen kertomaan mihin paikkaan tuo henkilö kuului. Näin tehtiin jokaiselle henkilölle ja kuten arvata saattaa, se että auralukija olisi nähnyt auran, osoittautuikin pelkäksi paskapuheeksi ja valheeksi ja tulokset olivat todennäköisyyden mukaan pelkkiä arvauksia.

        Näin kävi kaikille Randin ohjelmissa vierailleille mystikoille jotka väittivät omaavansa tunnistaa jonkinlaisia energioita. eli niitä energioita joita sinä väitit ettei tiede vielä tunne.

        Valitettavasti tässä maailmassa yiluonnolliset kyvyt rajoittuvat normaaleihin fyysisiin ja henkisiin kykyihin. Esimerkiksi autistiset ihmiset voivat olla aivan älyttömän hyviä matematiikassa, mutta heidän sosiaaliset taidot tai muut taidot ovat todella heikoilla. He voivat kyetä lukemaan kirjan hyvin nopeasti, melkein pelkästään silmäillen tai heillä on jokin muu lähes "yliluonnollinen" kyky. Kuitenkin aivojen fysiikan perusteella siinä ei ole mitään outoa. AIvomme rekisteröivät esimerkiksi silmien kautta valtavat määrät informaatiota joista osaa pidetään tärkeänä ja osa jätetään pois tietoisesta mielestä. Yön aikana sitten unessa tätä muisti-informaatiota aivot käsittelevät ja kaikki tarpeeton poistetaan ja tarpeellista vahvistetaan. Autistisella ihmisellä juuri tuo ilmiö on häiriintynyt. Esimerkiksi autistinen voi lukea kirjan melkeinpä vain sivuja kääntelemällä, mutta hänen ymmärryksensä asioiden välisistä suhteista on täysin mitätön. Hän on kuin tietokone joka kyllä skannaa paperisen sivun hetkessä ja voi kysyttäessä toistaa näkemänsä, mutta hän ei ymmärrä mikä noiden sanojen merkitys on ja kuinka oppia soveltamaan opittua tietoaan. Siihen vaadittaisiin tiedostavaa mieltä joka ymmärtää tärkeimmät asiat ja erottaa pois vähemmän tärkeät asiat.

        Mutta autistisilla "ihmelapsilla" on se ongelma että he eivät kykene luomaan tiedostomattomia ilmiöitä (puhutaan myös mielikuvituksesta). Ja juuri ennustaminen vaatisi sen että pelkästään jonkun ihmisen ulkonäöstä ja olemuksesta kyettäisiin "lukemaan" se mitä tulevaisuudessa tulee hänelle tapahtumaan. Näin ei tietenkään voida tehdä koska tulevaisuutta ei tunneta koska muuttujia on käytännössä tuntematon määrä.

        Tuota eivät kykene näkemään näkijätkään, joten he perustavat kykynsä pelkkiin opittuihin järjestelmiin, eli esimerkiksi cold reading tekniikoihin, mentalismiin kuuluviin temppuihin, todennäköisyyksiin jne.

        Juuri tuo autistisuus osoittaa sen että normi-ihminen ei käytä aivojaan sataprosenttisesti. Autistin aivot eivät poikkea normaalista muuta kuin siinä että aivopuoliskojen väliset yhteydet ja hypotalamus toimivat eri tavalla. Jos käyttäisimme kaiken aikaa koko aivokapasiteettiamme, ei meillekään olisi mikään ongelma "skannata" kirjoja tai muistaa pienetkin yksityiskohdat kaikesta näkemästämme. Minä en ainakaan siihen pysty, ja koska aivoni ei fyysisesti eroa autistin aivoista, en käytä kaikkia mahdollisuuksia (eikä käytä autistikaan koska ei näe asioiden välisiä yhteyksiä).

        Tuosta unien ylöskirjoittamisesta, juuri näkemieni "enneunien" takia olen kiinnostunut kirjoittamaan uniani ylös monen vuoden ajan. Isoista muutoksista elämässä tulee tosiaan unissa "ilmoituksia", läheisten kuolemista, autokolarista, raskauksista, tulipalosta ja jos jotain muuta ikävää sattuu. Se ei kuitenkaan toimi sillä tavalla kuin luulet, yksikään enneuni ei ole ollut realistinen, vaan saatan vaikka unessa kohdata jonkun läheisen joka ilmoittaa jostain itseensä liittyvästä asiasta (josta en voi mitenkään etukäteen tietää), ja seuraavien kahden-kolmen päivän aikana sama ystävä esim. soittaa samasta asiasta, tai saan muualta kuulla uneni ilmoituksen toteutuneen, eli en elä unta itse uudelleen. Ehkä kyse on alitajunnasta, olen vain vaistonnut jotain tiedostamatta. Sekin kertoo kuinka ihmeelliset aivomme ovat jos näin on. Aikamoista sattumaa olisi kun näin unta siskoni autokolarista edellisenä yönä ja kaverini työpaikalla sattuneesta tulipalosta... Tällaista on minun elämä, harmi jos itse joudut elämään vain hitailla palikkajärkiperusteilla, eikä sinulla ole herkkyyttä huomata muita tasoja, vaikeahan sitä on tietämättömän ymmärtää.


      • dgfdfg kirjoitti:

        "Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan"

        Älä jauha paskaa. Tiede on nimenomaan todistanut että aivoista käytetään täyttä 100% ja ellei käytetä niin sitten on aivovaurio ja se taas aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Ongelmissa voi olla käyttäytymisen muutoksia, hermoratojen vikoja ja esimerkiksi jokin aisti ei toimi, tai kädet eivät pysty tarkkaan työhön jne jne.

        Aivoja käytetään täysillä koko ajan, yötä päivää.

        Esimerkiksi unet ovat ihmisellä sellaisia että niissä esiintyvät paikat, ihmiset ja muut asiat ovat sellaisia jotka olet joskus nähnyt. Ne eivät ole kuvittelua tai uusia asioita, vaan kaikki ne asiat olet nähnyt ja sitten aivot vain prosessoivat muistojasi ja voivat sekoittaa niitä keskenään.

        Se että jos näet "enneunia" johtuu siitä että jokin asia elämässäsi tapahtuu ja sitten muistat hämärästi että siitä olisit nähnyt unta. Tosiasia on kuitenkin sellainen että ihminen ei muista uniaan kovinkaan hyvin. Ja ellei niitä paina heti herättyään mieleen, ne unohtuvat ja vaikka painaisitkin mieleen, niin osia unesta saattaa siitä huolimatta hetken päästä unohtua.

        Jos kuvittelet näkeväsi enneunia, niin kirjoita uni niin tarkasti ylös kuin vain voit, kaikkine väreineen, tapahtumineen, ja piirrä vielä vaikka tapahtumakuvaukset jos vain kynä pysyy kädessä. Sitten alat huomaamaan etteivät ne sinun enneunet pidäkään paikkaansa.

        Ja sitten näistä energioista joita väitit ettei tiede vielä tunne. On olemassa varmasti paljon asioita joita tiede ei vielä tunne, mutta selvänäkijöiden huijaukset eivät ole sellainen asia. Esimerkiksi auran väitetään olevan energiaa jonka auran näkevät ihmiset kykenevät näkemään.

        James Randi teki kokeen sellaiselle kuuluisuudelle joka väitti kykenevänsä näkemään ihmisten auran.

        Koe meni niin että lavalle tuotiin muutama ihminen A, B, C... ja auralukija väitti erottavansa heidän aurojensa värin helposti. Sitten lavalle tuotiin sermi jossa oli numeroitu kohdat 1, 2, 3.... ja nämä lavalle tuodut koehenkilöt laitettiin sermin taakse ja Randi kysyi että kykenikö auralukija vieläkin näkemään nuo henkilöt ja heidän auransa. Hän väitti näkevänsä. Yksi kerrallaan koehenkilö tuli sermin takaa ja nyt Randi pyysi tätä aurahenkilöä kertomaan mistä paikasta sermin takaa puuttui aura, eli toisinsanoen kertomaan mihin paikkaan tuo henkilö kuului. Näin tehtiin jokaiselle henkilölle ja kuten arvata saattaa, se että auralukija olisi nähnyt auran, osoittautuikin pelkäksi paskapuheeksi ja valheeksi ja tulokset olivat todennäköisyyden mukaan pelkkiä arvauksia.

        Näin kävi kaikille Randin ohjelmissa vierailleille mystikoille jotka väittivät omaavansa tunnistaa jonkinlaisia energioita. eli niitä energioita joita sinä väitit ettei tiede vielä tunne.

        Valitettavasti tässä maailmassa yiluonnolliset kyvyt rajoittuvat normaaleihin fyysisiin ja henkisiin kykyihin. Esimerkiksi autistiset ihmiset voivat olla aivan älyttömän hyviä matematiikassa, mutta heidän sosiaaliset taidot tai muut taidot ovat todella heikoilla. He voivat kyetä lukemaan kirjan hyvin nopeasti, melkein pelkästään silmäillen tai heillä on jokin muu lähes "yliluonnollinen" kyky. Kuitenkin aivojen fysiikan perusteella siinä ei ole mitään outoa. AIvomme rekisteröivät esimerkiksi silmien kautta valtavat määrät informaatiota joista osaa pidetään tärkeänä ja osa jätetään pois tietoisesta mielestä. Yön aikana sitten unessa tätä muisti-informaatiota aivot käsittelevät ja kaikki tarpeeton poistetaan ja tarpeellista vahvistetaan. Autistisella ihmisellä juuri tuo ilmiö on häiriintynyt. Esimerkiksi autistinen voi lukea kirjan melkeinpä vain sivuja kääntelemällä, mutta hänen ymmärryksensä asioiden välisistä suhteista on täysin mitätön. Hän on kuin tietokone joka kyllä skannaa paperisen sivun hetkessä ja voi kysyttäessä toistaa näkemänsä, mutta hän ei ymmärrä mikä noiden sanojen merkitys on ja kuinka oppia soveltamaan opittua tietoaan. Siihen vaadittaisiin tiedostavaa mieltä joka ymmärtää tärkeimmät asiat ja erottaa pois vähemmän tärkeät asiat.

        Mutta autistisilla "ihmelapsilla" on se ongelma että he eivät kykene luomaan tiedostomattomia ilmiöitä (puhutaan myös mielikuvituksesta). Ja juuri ennustaminen vaatisi sen että pelkästään jonkun ihmisen ulkonäöstä ja olemuksesta kyettäisiin "lukemaan" se mitä tulevaisuudessa tulee hänelle tapahtumaan. Näin ei tietenkään voida tehdä koska tulevaisuutta ei tunneta koska muuttujia on käytännössä tuntematon määrä.

        Tuota eivät kykene näkemään näkijätkään, joten he perustavat kykynsä pelkkiin opittuihin järjestelmiin, eli esimerkiksi cold reading tekniikoihin, mentalismiin kuuluviin temppuihin, todennäköisyyksiin jne.

        ""Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan"

        "Älä jauha paskaa. Tiede on nimenomaan todistanut että aivoista käytetään täyttä 100% ja ellei käytetä niin sitten on aivovaurio ja se taas aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Ongelmissa voi olla käyttäytymisen muutoksia, hermoratojen vikoja ja esimerkiksi jokin aisti ei toimi, tai kädet eivät pysty tarkkaan työhön jne jne.

        Aivoja käytetään täysillä koko ajan, yötä päivää."

        Olet sikäli oikeassa, että väite pienen prosentin (oliko se nyt 10 vai 20 %) käytöstä on perusteeton ja virheellinen, vaikka sitä toistellaankin valitettavan usein. Mutta empiirisissä tieteissä ei todellakaan "todisteta" mitään eikä milloinkaan. Ja aivojen käyttöprosentista eri vuorokaudenaikoina on toistaiseksi vain arvailuja.

        "Se että jos näet "enneunia" johtuu siitä että jokin asia elämässäsi tapahtuu ja sitten muistat hämärästi että siitä olisit nähnyt unta. Tosiasia on kuitenkin sellainen että ihminen ei muista uniaan kovinkaan hyvin. Ja ellei niitä paina heti herättyään mieleen, ne unohtuvat ja vaikka painaisitkin mieleen, niin osia unesta saattaa siitä huolimatta hetken päästä unohtua.

        Jos kuvittelet näkeväsi enneunia, niin kirjoita uni niin tarkasti ylös kuin vain voit, kaikkine väreineen, tapahtumineen, ja piirrä vielä vaikka tapahtumakuvaukset jos vain kynä pysyy kädessä. Sitten alat huomaamaan etteivät ne sinun enneunet pidäkään paikkaansa."

        Haa, täältähän löytyikin oikea unien asiantuntija ja ennustajakin. Jos unia oikein tarkastelee, niin luulotellut ennusunet paljastuvat paikkansa pitämättömiksi. Kerropa se myös Märta Tikkaselle, joka uuden kirjansa "Emma & Uno" lopussa kertoo unensa, joka toteutui seitsemän vuoden kuluttua. Uni oli niin vaikuttava ja selvä, että joko asia on niin kuin kirjailija sen kertoo tai sitten kirjailija on täysi valehtelija.

        Tikkanen kertoo kirjoittaneensa unen heti muistiin sen vaikuttavuuden takia. Tarkistin asian häneltä itseltään viime kirjamessuilla. Lisäksi kirjallisuudesta on löydettävissä runsaasti pikkutarkkoja ennusunia, jotka ovat toteutuneet.

        "Tuota eivät kykene näkemään näkijätkään, joten he perustavat kykynsä pelkkiin opittuihin järjestelmiin, eli esimerkiksi cold reading tekniikoihin, mentalismiin kuuluviin temppuihin, todennäköisyyksiin jne."

        Noniin, skeptiset lähteet on luettu ja uskottu sokeasti sellaisenaan. Tosin nämä cold readingit ja hot readingit on hyvä tietää. Mutta ihan hyviä ja vastakkaisia tietojakin on olemassa runsaasti, parapsykologian kirjallisuus on niitä pullollaan yli 120 vuoden ajalta. Siis tieteellisen parapsykolgogian eikä New Age-parapsykologian.


      • dgfdfg kirjoitti:

        "Tiedehän on todistanut että ihminen käyttää vain pienen prosentin aivoistaan"

        Älä jauha paskaa. Tiede on nimenomaan todistanut että aivoista käytetään täyttä 100% ja ellei käytetä niin sitten on aivovaurio ja se taas aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Ongelmissa voi olla käyttäytymisen muutoksia, hermoratojen vikoja ja esimerkiksi jokin aisti ei toimi, tai kädet eivät pysty tarkkaan työhön jne jne.

        Aivoja käytetään täysillä koko ajan, yötä päivää.

        Esimerkiksi unet ovat ihmisellä sellaisia että niissä esiintyvät paikat, ihmiset ja muut asiat ovat sellaisia jotka olet joskus nähnyt. Ne eivät ole kuvittelua tai uusia asioita, vaan kaikki ne asiat olet nähnyt ja sitten aivot vain prosessoivat muistojasi ja voivat sekoittaa niitä keskenään.

        Se että jos näet "enneunia" johtuu siitä että jokin asia elämässäsi tapahtuu ja sitten muistat hämärästi että siitä olisit nähnyt unta. Tosiasia on kuitenkin sellainen että ihminen ei muista uniaan kovinkaan hyvin. Ja ellei niitä paina heti herättyään mieleen, ne unohtuvat ja vaikka painaisitkin mieleen, niin osia unesta saattaa siitä huolimatta hetken päästä unohtua.

        Jos kuvittelet näkeväsi enneunia, niin kirjoita uni niin tarkasti ylös kuin vain voit, kaikkine väreineen, tapahtumineen, ja piirrä vielä vaikka tapahtumakuvaukset jos vain kynä pysyy kädessä. Sitten alat huomaamaan etteivät ne sinun enneunet pidäkään paikkaansa.

        Ja sitten näistä energioista joita väitit ettei tiede vielä tunne. On olemassa varmasti paljon asioita joita tiede ei vielä tunne, mutta selvänäkijöiden huijaukset eivät ole sellainen asia. Esimerkiksi auran väitetään olevan energiaa jonka auran näkevät ihmiset kykenevät näkemään.

        James Randi teki kokeen sellaiselle kuuluisuudelle joka väitti kykenevänsä näkemään ihmisten auran.

        Koe meni niin että lavalle tuotiin muutama ihminen A, B, C... ja auralukija väitti erottavansa heidän aurojensa värin helposti. Sitten lavalle tuotiin sermi jossa oli numeroitu kohdat 1, 2, 3.... ja nämä lavalle tuodut koehenkilöt laitettiin sermin taakse ja Randi kysyi että kykenikö auralukija vieläkin näkemään nuo henkilöt ja heidän auransa. Hän väitti näkevänsä. Yksi kerrallaan koehenkilö tuli sermin takaa ja nyt Randi pyysi tätä aurahenkilöä kertomaan mistä paikasta sermin takaa puuttui aura, eli toisinsanoen kertomaan mihin paikkaan tuo henkilö kuului. Näin tehtiin jokaiselle henkilölle ja kuten arvata saattaa, se että auralukija olisi nähnyt auran, osoittautuikin pelkäksi paskapuheeksi ja valheeksi ja tulokset olivat todennäköisyyden mukaan pelkkiä arvauksia.

        Näin kävi kaikille Randin ohjelmissa vierailleille mystikoille jotka väittivät omaavansa tunnistaa jonkinlaisia energioita. eli niitä energioita joita sinä väitit ettei tiede vielä tunne.

        Valitettavasti tässä maailmassa yiluonnolliset kyvyt rajoittuvat normaaleihin fyysisiin ja henkisiin kykyihin. Esimerkiksi autistiset ihmiset voivat olla aivan älyttömän hyviä matematiikassa, mutta heidän sosiaaliset taidot tai muut taidot ovat todella heikoilla. He voivat kyetä lukemaan kirjan hyvin nopeasti, melkein pelkästään silmäillen tai heillä on jokin muu lähes "yliluonnollinen" kyky. Kuitenkin aivojen fysiikan perusteella siinä ei ole mitään outoa. AIvomme rekisteröivät esimerkiksi silmien kautta valtavat määrät informaatiota joista osaa pidetään tärkeänä ja osa jätetään pois tietoisesta mielestä. Yön aikana sitten unessa tätä muisti-informaatiota aivot käsittelevät ja kaikki tarpeeton poistetaan ja tarpeellista vahvistetaan. Autistisella ihmisellä juuri tuo ilmiö on häiriintynyt. Esimerkiksi autistinen voi lukea kirjan melkeinpä vain sivuja kääntelemällä, mutta hänen ymmärryksensä asioiden välisistä suhteista on täysin mitätön. Hän on kuin tietokone joka kyllä skannaa paperisen sivun hetkessä ja voi kysyttäessä toistaa näkemänsä, mutta hän ei ymmärrä mikä noiden sanojen merkitys on ja kuinka oppia soveltamaan opittua tietoaan. Siihen vaadittaisiin tiedostavaa mieltä joka ymmärtää tärkeimmät asiat ja erottaa pois vähemmän tärkeät asiat.

        Mutta autistisilla "ihmelapsilla" on se ongelma että he eivät kykene luomaan tiedostomattomia ilmiöitä (puhutaan myös mielikuvituksesta). Ja juuri ennustaminen vaatisi sen että pelkästään jonkun ihmisen ulkonäöstä ja olemuksesta kyettäisiin "lukemaan" se mitä tulevaisuudessa tulee hänelle tapahtumaan. Näin ei tietenkään voida tehdä koska tulevaisuutta ei tunneta koska muuttujia on käytännössä tuntematon määrä.

        Tuota eivät kykene näkemään näkijätkään, joten he perustavat kykynsä pelkkiin opittuihin järjestelmiin, eli esimerkiksi cold reading tekniikoihin, mentalismiin kuuluviin temppuihin, todennäköisyyksiin jne.

        "Tuosta unien ylöskirjoittamisesta, juuri näkemieni "enneunien" takia olen kiinnostunut kirjoittamaan uniani ylös monen vuoden ajan. Isoista muutoksista elämässä tulee tosiaan unissa "ilmoituksia", läheisten kuolemista, autokolarista, raskauksista, tulipalosta ja jos jotain muuta ikävää sattuu."

        Hienoa, että kirjoitat uniasi muistiin, aivan liian harvat tekevät niin. Lisäksi olisi hyvä luovuttaa selvät ennusunensa tutkijoiden käyttöön. Suomessa ei tällä hetkellä esiinny mainittavaa parapsykologian tutkimusta, mutta esimerkiksi SKS:n kansanrunousarkisto ottaa mielellään unet vastaan. Myös minä otan mielelläni aineistoa vastaan, tarkoituksella luovuttaa se eteenpäin jossakin vaiheessa. Kaikki tietenkin luottamuksellisesti.

        "Se ei kuitenkaan toimi sillä tavalla kuin luulet, yksikään enneuni ei ole ollut realistinen, vaan saatan vaikka unessa kohdata jonkun läheisen joka ilmoittaa jostain itseensä liittyvästä asiasta (josta en voi mitenkään etukäteen tietää), ja seuraavien kahden-kolmen päivän aikana sama ystävä esim. soittaa samasta asiasta, tai saan muualta kuulla uneni ilmoituksen toteutuneen, eli en elä unta itse uudelleen. Ehkä kyse on alitajunnasta, olen vain vaistonnut jotain tiedostamatta."

        Monet näkevät myös realistisia enneunia, vaikka symboliset ehkä ovat yleisempiä. Kertomastasi päättelisin, että sinunkin unesi ovat osittain realistisia. Yleinen kuoleman symboli on esimerkiksi hampaan lähteminen. Onko sinulla mahdollisesti vastaavia vakiosymboleja?

        "Sekin kertoo kuinka ihmeelliset aivomme ovat jos näin on. Aikamoista sattumaa olisi kun näin unta siskoni autokolarista edellisenä yönä ja kaverini työpaikalla sattuneesta tulipalosta... Tällaista on minun elämä, harmi jos itse joudut elämään vain hitailla palikkajärkiperusteilla, eikä sinulla ole herkkyyttä huomata muita tasoja, vaikeahan sitä on tietämättömän ymmärtää."

        Unesi tosiaan näyttävät ennustavan tapahtumia, jotka ovat etukäteen käytännössä mahdottomia päätellä.


    • Vapauteen Kristus va

      Jätä elämäsi Jumalan käsiin: Rukoile Jeesuken Kristusken nimessä, että vapautuisit sinua piinaavasta tieteäjähengestä Jotta pysyvä apu tulee sinun pitää jättäytyä kokosydämisesti Jumalalle. Muuta apua ei ole!

    • Alkup.

      Näin tammikuussa unta,että enoni kuolee.Pari viikkoa mietin asiaa itsekseni ja viimein kerroin äidilleni unesta yksi ilta. Seuraavana aamuna saimme puhelun,että enoni oli kuollut yöllä ja syytä ei tiedetä mihin.

      Aiemmin tammikuussa-09 katsoin jouluna otettua valokuvaa läheisestäni ja minulle tuli vahva tunne ettei läheiseni elä enää kauan. Läheiseni sairastui samana vuonna myöhemmin. Tammikuussa-10 näin unta että sairastunut läheiseni ja sukulaiseni kuolevat kahden viikon välein,vain kahden viikon välillä toisistaan ja niin tapahtui. Ensin kuoli sukulainen helmikuussa ja parin viikon päästä läheiseni.

      Kesällä-10 näin unen jossa kaverini odotti lasta,tyttöä. Unen näkemisen aikaan hän ei todellakaan ollut vielä raskaana eikä lasta oltu suuniteltu. Nyt hän synnytti tytön.

      Näin myös unen loppuvuodesta,jossa kuollut läheiseni kertoi,että eräs tuttavamme tulee kohta "rajan tuolle puolen" ja kolme vuorokautta unesta ystäväni äiti kuoli yllättäen. Sama kuollut läheiseni on myös unessa kertonut minulle että sairastun...Parhaillaan odotan magneettikuviin menoa ja terveyteni on huono.

      Viime yönä näin unen,että olin armeija/sotatukikohdassa (lentokentällä) ja ympärillä oli hävittäjiä ja sotilaita ja hävittäjiä oli lähdössä lentoon. Unessa pelkäsin,koska tunsin että tässä sodassa on liian moni mukana ja kukaan ei ole turvassa,koska myös EU:ssa oleva maa on lähtenyt mukaan taisteluun. Aamulla heräsin ja luin netistä perinteiseen tapaan päivänlehdet ja uutiset...

      Liekö sattumaa vai mitä,mutta todella outoa ja hieman pelottavaakin. Tuntuu ihmeelliseltä kuinka unet ja todelliset tapahtumat voivat linkittyä toisiinsa noin vahvasti...

    • k

      Jos haluat niiden loppuvan älä ajattele asiaa, tai älä "usko siihen", sillä jokaisella meillä on noita kykyjä käytettävissämme jos vain sallimme niiden tulla esille.

    • koitahan

      Pyydä joku henkilö laittamaan oikea kätensä sinun pääsi päälle, niin että kämmen on otsasi päällä kiinni ihossa.Tämä auttaa siihen, että hänen yang energiansa virtaa sinun chakrastasi sisään ja näyt loppuvat.

    • muistakaame

      Ajatuskin on energiaa. Ajan kanssa ajatus aineellistuu ja siitä tulee totta.

      • Olen minä

        Juuri näin.

        Siksi on erityisen tärkeää vapautua pelkoajatuksista, joilla luomme vain negatiivisuutta itsellemme että toisille ja koko maapallolle.

        Kasvakaamme suuremman rakkauden tietoisuuteen, jossa pelot eivät ohjaa meitä.


    • 1-2+3-5+6

      Olen nähnyt enneunena lasteni syntymäpäivät.Äitini näki enneunena miehensä,siis isäni kuoleman.
      Eilen tapahtui tavallaan asia,joka meni "ilmoituksen kautta" Jos olisin unohtanut yheden jutun,olisi seuraukset olleet ikävät.mutta onneksi sain
      yllättäen aivoituksen toimia niin,kuin toimin.
      Itse pidän siitä,että saan tietää asioita -etenkin näitä dramaattisia asioita-ennakkoon.Olen ajatellut,että koska olen tutkitusti yliherkkä ihminen,jos nämä asiat tulisi kohdalleni yllättäen,en välttämättä osaisi käsitellä niitä.Mutta nyt kun ne ennakkoon tulee tiedoksi,ne on sitten jo kypsytelty
      ja asian kohdatessa käsittely on hieman helpompaa.

    • neuvoja!

      Hei "tahtomattaan tämä"

      Sulla on sama vaiva kuin mulla. Olen itse ihan hötkynä samasta asiasta, ja juurikin eniten kiinnostaa se, onko asia "hyvä" vai "paha". Ja jos on paha, niin voi vietävä, että pelottaa! Ensiksi: älä katso asiaan liittyviä kauhuelokuvia tai dokumentteja. Ne vain lisäävät pelkoa ja saavat sinut liioittelemaan asian suuruutta. Itse menetin yöunet, kun aloin tutkia asiaa.

      Mukava huomata, että muillakin on samoja ongelmia. Epäilijöitä ei kannata kuunnella, he saavat vain aikaan turhautumia, sillä "vaiva" voi olla aivan yhtä todellinen kuin migreeni. Näyt ovat tosiaan spontaaneja, eikä niitä useinkaan ymmärrä kuin vasta jälkikäteen, tai jonkun muun ihmettelyn vuoksi.

      Itse olen "nähnyt" seinän läpi, "nähnyt" asioita valo-tai videokuvista, "tuntenut" missä on kuollut ihmisiä, ja joskus jopa pelkään, että olen aiheuttanut asioita pelkällä ajattelulla. Kummat tapahtumat eivät luettelemalla vähene tai spekulaatiolla katoa arkitodellisuudesta. Nämähän ovat aivan huttua sellaiselle, jolla ei näitä kokemuksia ole. Ja usko tai älä, jotkut kadehtivatkin! Kannattaa myös sulkea pois psykoosin tai skitsofrenian mahdollisuus, ja se hoituu puhumalla asiasta ystäville ja läheisille. He tuntevat sinut. Mutta et kuulosta sairaalta.

      Luulen, että liikkuvat geeneissä nämä kyvyt, ja lapsuudet traumat saattavat voimistaa. On ikäänkuin ollut pakko nähdä seinien läpi ja "lukea ajatuksia". Kyse on kai kyvystä, joka herää spontaanisti kriisitilanteissa, ja jää jotenkin päälle myöhemminkin. Asia on vain hyväksyttävä. Huolehdi sielusi puhtaudesta uskomalla evankeliumi omalle kohdallesi, muuta et voi tehdä. Lahjaa voi myös pyytää pois, mutta on eri asia, otetaanko sitä pois.

      Helpottavaa voi olla, että tietää muillakin olevan samaa vaivaa. Älä innostu asiasta äläkä harjoita sitä. Ole vain kuin kykyä ei olisikaan, ja vältä kaikkea pahaa. Siten voit itse parhaimmin. Ehkä sinun sisäistä silmääsi käytetään tarpeen tullessa!

    • mixiei

      Itse näin varsinkin nuorempana enneunia. Kyseessä saattoi olla ihan joku arkipäiväinen pikkujuttu, kuten vaikka miten työkaveri oli laittanut tukkansa seuraavana päivänä. Tai kerran kun olimme menossa tapaamaan ystäviämme, joita emme olleet nähneet aikoihin, näin unessa että miehen oikea poski oli ihan punainen. Ja näin sitten olikin; hän oli polttanut aika pahasti poskensa.

      Näin ennalta myös kerran erään ihmisen raskauden - kyseessä oli henkilö, josta en ollut kuullut mitään yli kymmeneen vuoteen. Kuitenkin pian uneni jälkeen sain kuulla, että hän oli raskaana - lasta oli yritetty hartaasti ja pitkään.

      Sain myös ennakkoaavistuksia kuolemista, en tiennyt kenestä on kyse, mutta tietty asia unessani sai aikaan sen, että unessani totesin, että tämä merkitsee lähipiirissäni kuolemaa. Ja näin sitten valitettavasti kävi,monta kertaa.

      Siihen aikaan pystyin myös vaikuttamaan siihen, mitä unessani tapahtui. Tiedostin siis unessani näkeväni unta, ja siten pystyin vaikuttamaan unen tapahtumiin. Yleensä käytin tilaisuuden unessa lentämiseen :-)

      Myös äitini oli nähnyt aikoinaan unia ja vähän muutakin, ja hänen isänsä myös. Myös molemmat sisaruksistani ovat kokeneet samoja. Kaikki pitivät kuitenkin asian omana tietonaan ja nämä yhtäläisyydet selvisivät meille vasta nyt, kun olimme keski-iässä.
      En siis ollut kovinkaan yllättynyt, kun poikana totesi yhden kerran työmatkalta tultuani, että "mä tiesin että sä toisit tuon tuliaiseksi". Kun kysyin, että mistä hän sen tiesi, niin selvisi, että myös hän on pienestä pitäen (nyt 9 v) "nähnyt" asioita.

      Ihan varmaa on siis se, että joillakin ihmisillä näitä herkkyyksiä ilmenee....

    • Jen C

      Enneunista tai ennalta tietämisestä pääsee kaikkein yksinkertaisimmin eroon rukoilemalla. Minäkin olen aina ollut hyvin intuitiivinen tyyppi, mutta olen rukoillut jo kauan sitten, että en vaistoaisi itseeni tai lähimpiin ihmissuhteisiini liittyviä asioita, enkä ole niitä sittemmin vaistonnut. Muutamia julkisuudessa esillä olleita tapauksia olen kuitenkin vaistonnut sittemminkin.

    • onneton3

      Hei, minulla sama "ongelma". En todellakaan haluaisi tietää ennalta milloin joku läheinen kuolee. Nyt niin on käynyt pari kertaa. Ei unessa eikä muuten vaan henkilöä katsomalla. Mietityttää vaan miksi tällaista kerrotaan minulle, olisinko voinut estää kuoleman jotenkin.? Toinen oli kuitenkin itsemurha mutta pidin näkyä niin mielettömänä enkä koskaan uskonut että niin voisi oikeasti tapahtua. Kuka sellaista olisi edes uskonut jos olisin jollekin kertonut. En tiedä mikä tähän auttaisi. Ehkä pitäisi yritää kehittää itseään niin voisi ehkä joskus auttaa ihmisiä.

    • 12 v. hullu

      Moi!

      Mä oon myös nähnyt "enneunia", mutta ne ovat auttaneet mua esim. näin unen, jossa minua opetettiin elvyttämään kissaa ja seuraavana päivänä siskoni hamsteri putosi hänen olkapäältään lattialle ja kuoli... Siskoni oli ihan paniikissa ja itki, minäki olin, mutta muistin uneni ja aloin elvyttämään hamsteria ja se virkosi. Se eli vielä n. vuoden siitä, kunnes kuoli vanhuuteen. Tiedän, että tuo on outoa, eikä monet usko siihen... Näin myös, että veljeni kaatui pyörällä ja hänen naamansa oli ihan veressä. Seuraavana päivänä veljeni kaatui pyörällä naama edellä ja juoksin ensiksi katsomaan, oliko hänellä naama veressä. Hänellä oli huulessa verta ja leuassa. Äidilläni on ns. kuudes aisti ja hänkin on nähnyt enteitä...

    • Tavallinen elämä

      Minulla tapahtui lapsena ja nuorena tahattomasti ruumiista irtautumista. Se alkoi aina jaloista. Kerran kun olin heikkona kuumeesta, se alkoi taas. Ajattelin oikein vankasti, etten halua ja "painoin" henkijalat takaisin oikeisiin. Siihen loppui!

    • helenhele

      En tiedä millon oot tän kirjotanu, mut miulla just sama ongelma. Sitä oottaa,et mitähän nyt tapahtuu, kun tälleen näin. Serkkujen tätien mummojem ukien ym. kuolemat tiennyt edeltä. Veljeni ongelmat. Kun hän tuli niistä kertomaan, niin lohdutin, et tiesin jo ootta.Tää on toisaalta painajainen. Lapseni olin nähnyt jo ennen heidän syntymää. Yksin seisoin rautatieasemalla varmaan jskus 1800-luvulla, pahvinen matkalaukku, tulee liian pitkä kertomus. Tätä tietyst voidaan lukitella vaik skitsofreniaks, tai jotain, mut miks kaik pitää paikkansa? En oo suuremmin mainostanu.no, esim, mummo oli miulle hirmu rakas. Tiesin ain millon mummotulee. Ootteliulkorappusilla. Äiti kysy mitäsiin seisot? Mummo tullo kohta. Eikätuu, ei oo mittää kirjottanu. toinen, oltiin pommikuopas ja naapurin pojn kans tulitikkui poltaltin, nyt tikut pois, miu mummo tulloo koht. eikä tuu ja koht hää siin kävelöö ja minnuu huuteloo. no nää lapsuuvest. Nyt aikuisen kaik
      varmast sensuroitavii, on nii julmii näkemyksii. En halluis tämmös kellekkää. Löyhötelkööt vaa pilvis ja unelmoikoot. Täs nyt vaa muutama es merkki. Ei palstatila riittäs.

    • Iloasuuminussa

      Näkyy säilyneen tämä keskustelu noin 6 vuotta...

      Minulla on keskustelun aloittajan kanssa samanlaisia kokemuksia: On ikävä nähdä ennakolta toisen kuolema ja olla kyvytön tekemään mitään. Mietin aina, mikä tarkoitus tällaisella kyvyllä on. Haluan ajatella, että olen sen Jumalalta saanut (minkään "muun tahon" kanssa en halua olla tekemisissä), mutta miksei Hän ole antanut käyttöohjetta? Vai onko tarkoitus, että Hän näin tekee itsensä tunnetuksi minulle, eikä ennalta tietämiseen liity työpalvelusta tietoja hyödyntäen. Mutta siitä ei pääse mihinkään, että raskas taakka on kantaa...

      • asjlö

        No ehkä siinä tilanteessa voi tehdä kuitenkin jotain. Esim. jos näkee unessa vanhan koulutoverin kuoleman, niin voihan sitä vaikka soittaa sille koulukaverille ja jutella vielä vanhoista muistoista, kun vielä on siihen tilaisuus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe