Laitan tämän tänne, kun en ollut varma että mihin kannattaisi laittaa...
Eli olen jäämässä äitiyslomalle ja tuli mieleen sellainen asia että onkohan minulla oikeus käyttää työpaikkani työterveyspalveluita äitiyslomalla ollessani? jos tulee esim flunssaa jne jne... lapsen lääkäri käyntejähän se työnantaja tuskin kustantaa, mutta siis minun lääkärikäynnit?! onko kellään tietoa?!
Kiitos jo etukäteen!=)
Äitiysloma + työterveyspalvelut
6
12148
Vastaukset
- Tuskinpa..
Enpä usko, että työpaikka kustantaa lääkärikäyntejä siltä ajalta kun ei ole työelämässä. Miksi flunssan takia pitäisi edes mennä lääkäriin?
- johnu
Ainakin opiskelun yhteydessä äitiyslomalla on varattava aika omalle lääkärille tai käytävä esim terveyskeskuksessa, ei ole opiskeluterveydenhuolto sillon vastaanottavainen. Uskoisin töissäkin olevan sama juttu.
- ,
kuulu työterveyden piiriin äitiyslomalla, saati sitten jälkikasvusi (joka ei muutoinkaan kuulu vanh.työterveyden piiriin)
- äitiysvapaalainen
Työnantajalla ei käsittääkseni ole lakisääteistä pakkoa kustantaa työterveyshuoltoa äitiyslomalla, mutta jotkut työnantajat tekevät sen silti vapaaehtoisesti. Esimerkiksi omalla työpaikallani työntekijät ovat työterveyshuollon piirissä äitiys- , isyys- ja vanhempainvapaan ajan, mutta eivät hoitovapaalla. Kysy oman työpaikkasi käytäntöä vaikkapa esimieheltä tai henkilöstösihteeriltä.
- näin!!
Juuri näin. Edellisen työntanjan palveluksessa tätä mahdollisuutta ei ollut, nykyinen kustantaa palvelut vanhempainvapaan ajan, ei enää hoitovapaalla. Kysy siis henkilöstöhallinnosta vastaus!
- hhmmmmm
täytyypä kysäistä asiaa pomolta! tai hän ainakin tietää keneltä kysyä... olisi se ihan hyvä jos saisi niitä palveluita käyttää, kun työterveytemme on yksityinen. siellä ainakin asiat otetaan tosissaan, toisin kuin paikkakuntamme terveyskeskuksessa!:/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1761704
- 921588
- 691543
- 80924
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6915- 68861
- 59835
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes160773