Nokian Ovi music unlimited?

Ihmettelenpä vaan...

Onko moinen hintansa väärti? En tosin sitä hintaakaan tiedä kun en päässyt sitten millään Nokian sivuilta sitä näkemään. En myöskään valikoimia? Mutta esim N8 näyttäs tolla palvelulla maksavan noin satasen enemmän kuin ilman. Mitäs sanotte?

5

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyypiä

Jos lataat ja kuuntelet musiikkia paljon, niin ehdottomasti kannattaa hankkia. Painotan vielä kuitenkin, että musiikki, minkä palvelusta lataat on DRM-suojattua (kopiointisuojaus), eli ei toimi millään muulla laitteella, kuin yhdellä rekisteröidyllä tietokoneella ja puhelimella. Toki tämän suojauksen voi purkaa erilaisilla ohjelmilla, joka puolestaan on erittäin hidasta ja laitonta. Lisäksi palvelu on riippuvainen ovi player -ohjelmasta, joka ei välttämättä ole ihan parhaalla tavalla toteutettu, mutta jos nämä asiat eivät haittaa, niin osta pois.

• Nokia-5800XM

Itse sanoisin ko. palvelulle ei kiitos. Suurin syy tähän kopiointisuojaukset. Ostan musiikkini CD-levyinä ja poikkeustapauksissa voin ostaa bittimuodossa, mutta silloinkin vain jos on ilman DRM-suojausta. Sillä satasella voi saada aika monta CD-levyä, varsinkaan jos ei osta vain uusinta hittimusaa ja omilta levyiltä voi käyttää ja kopioida omille laitteille vapaasti sitä musaa. Mutta se musiikki ei välttämättä ole ikuisesti omaa, niin kuin Nokia mainostaa... Mutta jokainen tekee valintansa itse.

• Nokia sucks!

Jos kuuntelet musiikkia paljon ja monipuolisesti, Nokian musiikkikauppa on ihan jees. Ongelmana tosiaan vain on se drm -suojaus, joka voi haitata musiikin kuuntelua muilla laitteilla kuin juuri sillä tietokoneella, johon Ovi Player on ladattu ja koodi "naitettu", ja juuri sillä Nokian puhelimella, jonka mukana käyttökoodi tuli.

Nykyisin kaupan kappaleiden käytössä ei pitäisi olla muita rajoitteita, kuin sen polttaminen levylle. Joissakin mp3 -laitteissa kaikki toimii ihan ok drm -suojauksesta huolimatta, toisissa ne taas eivät toimi. Siitä drm -suojauksen purkamisen laittomuudesta en olisi aivan varma, jos seuraavasta linkistä kappaleen viisi oikein ymmärsin:

http://www.minedu.fi/OPM/Tekijaenoikeus/tekijaenoikeuden_perusteita/tekijanoikeudesta_kysyttya/yksityinen_kopiointi.html

Sen mukaan kappaleita saa kopioda ja muokata tarpeen mukaan, jotta kappaleen omistaja voi niitä käyttää. MUTTA niitä ei sit saa jakaa eteenpäin.

• hyypiä

DRM-suojauksen purkaminen on laitonta, sillä kun otit palvelun käyttöön, sitouduit palvelun käyttöehtoihin. Niissä taas mainitaan DRM-suojauksen purkaminen kielletyksi. Eli kun purat suojauksen, rikot palvelun sääntöjä... Näin ainakin olen ymmärtänyt.

• jhfjmgjk
        hyypiä kirjoitti:

DRM-suojauksen purkaminen on laitonta, sillä kun otit palvelun käyttöön, sitouduit palvelun käyttöehtoihin. Niissä taas mainitaan DRM-suojauksen purkaminen kielletyksi. Eli kun purat suojauksen, rikot palvelun sääntöjä... Näin ainakin olen ymmärtänyt.

SAA purkaa lain mukaan.Jos taasen voi kopioida tuosta vain saa lain mukaan kopsata itselle.okia ei ole paras läheskään sillä minulla hajosi kovo ja sinne meni biisit sillä kas kummaa ei löytynytkään omasta tilistä mitä olin ladannut ja maksanut.Parempiakin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3748
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      50
      1677
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1359
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1201
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1057
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1041
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      925
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      40
      819
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      771
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      750
    Aihe