Aikeissa olisi ostaa jonkunlainen customi,kumpaa suosittelette esimerkiksi noista?
Molempi kiinnostaisi,kawan päällä olen istunut ja tuntui ajoasentoa hyvälle,triumphia en ole vielä lähemmin katsellut.
Triumph speedmaster vs.Kawa vn 900?
10
1015
Vastaukset
- kawafan
ihan vain siksi että se on minusta tyylipuhtaampi v-twin tyylinen customi huolettomalla hihnavedolla. Sen vähän mitä olen trumppaa koeajanut, meno oli jotenkin kulmikasta ja nykivää verrattuna kawan sulavuuteen. Trumpan ajoasento oli myös liikaa eteen nojaava. Lisäksi viimeistely on mielestäni kawassa parempi. Ja nämähän ovat sitten makuasioita - eli ymmärrän kyllä hyvin Trumppaankin päätyviä. Omalla tavalla hieno ja klassinen pyörä sekin on.
- Mika++
Käy kiikkumassa Triumph American päällä. Speedmaster on todella etukeno ja ohjaustanko kapea. Japsikustomeihin saa huomattavasti enemmän himmeleitä kuin brittipyöriin.
- wildstar..
suosittelen suzukin 1800 tai yamahan 1900 jos meinaat ikäänkuin huolettomia kilometrejä saavuttaa!
- tiikerristi,.,
Kysymistäsi antaa kyllä huolettomia kilometrejä, ei ole pakko olla tuplasti isompi.
Käy ihmeessä kokeilemassa Triumphiakin, se on noista kuitenkin se "alkuperäisempi" merkki;-) - XVee
tiikerristi,., kirjoitti:
Kysymistäsi antaa kyllä huolettomia kilometrejä, ei ole pakko olla tuplasti isompi.
Käy ihmeessä kokeilemassa Triumphiakin, se on noista kuitenkin se "alkuperäisempi" merkki;-)Kyllähän suuri kuutiotilavuus on selkeä etu tämäntyyppisissä pyörissä. Sillä ei ole luotettavuuden kanssa juurikaan mitään tekemistä, mutta voimantunne moottorissa luo mukavuutta ja antaa oman kepeytensä menoon. Joissakin isoissa nykycuisereissa on erityisesti kiinnitetty huomiota näihin ominaiksuuksiin, niillä on helppo ja mukava ajaa.
Moittimatta pikkucustomeita, uskallan silti sanoa, että liian pieni moottori matalatehoisessa customissa on viheliäinen ajettava maantiellä...erityisesti 2-päällä lastattuna.
Eikä suuri kuutiotilavuus normaaliajossa mitään paina, päinvastoin. Näissä pyörissä on ymmärrettävistä syistä painopiste mahdollisimman alhaalla ja nyky-vaatimukset täyttävät ajo-ominaisuudet.
http://www.dailymotion.com/video/x9lns5_test-yamaha-xv1900-midnight-star_auto - ...
XVee kirjoitti:
Kyllähän suuri kuutiotilavuus on selkeä etu tämäntyyppisissä pyörissä. Sillä ei ole luotettavuuden kanssa juurikaan mitään tekemistä, mutta voimantunne moottorissa luo mukavuutta ja antaa oman kepeytensä menoon. Joissakin isoissa nykycuisereissa on erityisesti kiinnitetty huomiota näihin ominaiksuuksiin, niillä on helppo ja mukava ajaa.
Moittimatta pikkucustomeita, uskallan silti sanoa, että liian pieni moottori matalatehoisessa customissa on viheliäinen ajettava maantiellä...erityisesti 2-päällä lastattuna.
Eikä suuri kuutiotilavuus normaaliajossa mitään paina, päinvastoin. Näissä pyörissä on ymmärrettävistä syistä painopiste mahdollisimman alhaalla ja nyky-vaatimukset täyttävät ajo-ominaisuudet.
http://www.dailymotion.com/video/x9lns5_test-yamaha-xv1900-midnight-star_autoPikku mopojahan nuo 1800-1900 cm3 ovat, kun Trumpalla on 2300:n. No joo, jos nyt ei lähdetä tuohon sinun lapselliseen nokittamiseen, vaan pysytään faktoissa.
Noiden isompien 1900 customien suorituskyky ei ole merkittävästi parempi, kuin 900:n ja tuon pienemmän tehoa voi helposti nostaa, jos ei riitä, vääntöä kuitenkin riittää loistavasti kaikkeen ajoon, myös 2-päällä. Isommissa on hankintahinta korkea, painon takia käsittely hiekalla, tai epätasaisella pinnalla paikallaan todella paskamaista, joskus voi tulla tarve lykätä pyörä pakuun lankkua pitkin jne. Fyysisesti painoa lukuunottamatta "pienemmät" on lähes samankokoisia akseliväliltään ja pieniruokaisia. Vääntöä isommassa tietysti enemmän, mutta käytännössä sen maksimaalinen hyötykäyttö on vähäistä.
Trumpan, tai Kawan valinta on makuasia, kun molempia käyt kokeilemassa, tiedät itse kumman haluat, molemmat varmasti hyviä, japsit on kyllä tunnettuja luotettavuudestaan - xvee
... kirjoitti:
Pikku mopojahan nuo 1800-1900 cm3 ovat, kun Trumpalla on 2300:n. No joo, jos nyt ei lähdetä tuohon sinun lapselliseen nokittamiseen, vaan pysytään faktoissa.
Noiden isompien 1900 customien suorituskyky ei ole merkittävästi parempi, kuin 900:n ja tuon pienemmän tehoa voi helposti nostaa, jos ei riitä, vääntöä kuitenkin riittää loistavasti kaikkeen ajoon, myös 2-päällä. Isommissa on hankintahinta korkea, painon takia käsittely hiekalla, tai epätasaisella pinnalla paikallaan todella paskamaista, joskus voi tulla tarve lykätä pyörä pakuun lankkua pitkin jne. Fyysisesti painoa lukuunottamatta "pienemmät" on lähes samankokoisia akseliväliltään ja pieniruokaisia. Vääntöä isommassa tietysti enemmän, mutta käytännössä sen maksimaalinen hyötykäyttö on vähäistä.
Trumpan, tai Kawan valinta on makuasia, kun molempia käyt kokeilemassa, tiedät itse kumman haluat, molemmat varmasti hyviä, japsit on kyllä tunnettuja luotettavuudestaanNIIN..onhan esim. hintaerot myös merkittäviä isoihin cuisereihin verrattuna ja kyllä on myös tehoerojakin. Yamaha xv 1900 -06 mallissa on noin 100hv kun Trumpassa sitävastoin 60hv..painoero tietysti jonkunverran kompensoi tehoeroa.
Mutta se millä kierroslukualueella suurin vääntömomentti saavutetaan, on merkittävää ajoelämyksen kannalta, Yamahan tyyppisessä moottorissa ainoa järkevä tapa lisätä voimaa, on suurentaa kuutiotilavuutta, se onkin eräs syy noihin tilavuuksiin.
Se, että onko järkevää maksaa tuosta ominaisuudesta, on hieman makuasia, eikä kysymystä kannatakkaan esittää "onko järkeä" valossa, kun on kysymyksessä kumminkin turhake tai huvike..miten vaan halutaan.
9-sataset customit ovat varmaan asiansa ajavia laitteita ja hinnaltaankin sopivia.
Mahtaako olla kuinka faktaa noiden tehon nosto, taitaa olla käytännössä vähän niin ja näin. - ei paino vaan piste
... kirjoitti:
Pikku mopojahan nuo 1800-1900 cm3 ovat, kun Trumpalla on 2300:n. No joo, jos nyt ei lähdetä tuohon sinun lapselliseen nokittamiseen, vaan pysytään faktoissa.
Noiden isompien 1900 customien suorituskyky ei ole merkittävästi parempi, kuin 900:n ja tuon pienemmän tehoa voi helposti nostaa, jos ei riitä, vääntöä kuitenkin riittää loistavasti kaikkeen ajoon, myös 2-päällä. Isommissa on hankintahinta korkea, painon takia käsittely hiekalla, tai epätasaisella pinnalla paikallaan todella paskamaista, joskus voi tulla tarve lykätä pyörä pakuun lankkua pitkin jne. Fyysisesti painoa lukuunottamatta "pienemmät" on lähes samankokoisia akseliväliltään ja pieniruokaisia. Vääntöä isommassa tietysti enemmän, mutta käytännössä sen maksimaalinen hyötykäyttö on vähäistä.
Trumpan, tai Kawan valinta on makuasia, kun molempia käyt kokeilemassa, tiedät itse kumman haluat, molemmat varmasti hyviä, japsit on kyllä tunnettuja luotettavuudestaanosta pieni kustomi, niin ensimmäisen kesän jälkeen se vaihtuu isompaan. mitä järkeä on laittaa rahaa virittämiseen, kun voi ostaa kunnon pelin. itse olen 175 pitkä eikä koskaan ole tuntunut pyörä liian isolta. enemmän on vaikutusta painopisteen korkeudella, kuin painolla.
- 900väinö
ei paino vaan piste kirjoitti:
osta pieni kustomi, niin ensimmäisen kesän jälkeen se vaihtuu isompaan. mitä järkeä on laittaa rahaa virittämiseen, kun voi ostaa kunnon pelin. itse olen 175 pitkä eikä koskaan ole tuntunut pyörä liian isolta. enemmän on vaikutusta painopisteen korkeudella, kuin painolla.
Kawa just sopivan kokoinen useammille sekä mukava kurvailla kylilläkin,juuri tuo ison pyörän paino muuttaa sitten käsiteltävyyden normi kurvailussa raskaaksi ja tehoero pysyttäessä pyörän painorajoituksissa melko pieni eli ei suuresta hintaerosta iloa muuta kuin silmälle jos sitäkään,itse tykkäsin ajaa enempi 900cc kuin 1600cc.
Alkup. kysymykseen palaten,osta kawa et pety! - sivusta seurannut
900väinö kirjoitti:
Kawa just sopivan kokoinen useammille sekä mukava kurvailla kylilläkin,juuri tuo ison pyörän paino muuttaa sitten käsiteltävyyden normi kurvailussa raskaaksi ja tehoero pysyttäessä pyörän painorajoituksissa melko pieni eli ei suuresta hintaerosta iloa muuta kuin silmälle jos sitäkään,itse tykkäsin ajaa enempi 900cc kuin 1600cc.
Alkup. kysymykseen palaten,osta kawa et pety!kestävyyttä ei voi kehua, koneet paukkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541421- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3111164Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461087Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32906Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804