Olisi sellainen ongelma, että pesukone ei lämmitä vettä.
Ongelma havaittiin ensin vanhalla koneella, kun ohjelma ei mennyt loppuun saakka. Kone heitettiin menemään, koska oli jo muutenkin sen verran vanha.
Nyt on hankittu uusi kone, mutta tekee edelleen samaa. Ja kone on varmasti toimiva.
Itse asunnon vesi tulee boilerin kautta, joka on aika pieni tilavuudeltaan, mutta voiko se vaikuttaa asiaan? Olisiko mahdollista että vika on itse asunnossa?
Pesukone ei lämmitä vettä
8
10400
Vastaukset
- frangröbbä
ei kai nyt sentään käyttövesi tule minkään boilerin kautta,jos näin olisi niin sinulle ei tulisi kylmää vettä ollenkaan,yleensä kyllä pesukone liitetään kylmään veteen,ei kuumaan
- kokemusta on
voi se olla silti viallinen...
- kjh n kjnkj kj kjn
Liitetään kylmään veteen. Se kai sotkee koneen ohjelmat, kun sisään ajetaan kuumaa vettä. Haloo, koneen pitäisi jäähdyttää huuhteluvedet, ei sellaista konetta olekkaan.
- top-fill
Meillä kaadetaan Whirlpoolin rumpuun lämmin/kuuma vesi ,joka on siis puilla lämmitetty - vastus pois käytöstä kytkimellä.
Hyvinhän se noin pelaa.
- Koneessa vika
Kone ottaa yleensä kylmää vettä ja lämmittää sen tarkoituksen mukaiseksi . Kone on viallinen. Vika voi olla vaikka sulaneessa vastuksen liittimessä ja sähkö ei pääse vastukselle sitten. On noita liitin vikoja korailtu.
- IGGGGGGGNIS
Siis juu, tiedetään että kylmä vesi laitetaan koneeseen ja tietenkään kaikki vedet ei kulje boilerin kautta. Lähinnä nyt sillä meinasin että voiko mitenkään vaikuttaa pesukoneeseen se että boileri on liian pieni?
Ainakaan ei pitäisi, mutta tuntuu siltä että jossain muualla vika olisi kuin itse koneessa.
Ja konetta koitettiin veljen asunnossa, ennen kuin se tuotiin tähän asuntoon. Sielä toimi moitteetta.... - koneesi merkkiä
IGGGGGGGNIS kirjoitti:
Siis juu, tiedetään että kylmä vesi laitetaan koneeseen ja tietenkään kaikki vedet ei kulje boilerin kautta. Lähinnä nyt sillä meinasin että voiko mitenkään vaikuttaa pesukoneeseen se että boileri on liian pieni?
Ainakaan ei pitäisi, mutta tuntuu siltä että jossain muualla vika olisi kuin itse koneessa.
Ja konetta koitettiin veljen asunnossa, ennen kuin se tuotiin tähän asuntoon. Sielä toimi moitteetta....tai mallia, veikkaisin syyksi liian alhaista vedenpainetta. Kone ottaa veden magneettiventtiilin kautta, joka tarvitsee sähkön lisäksi riittävän vedenpaineen, jotta venttiili aukeaisi kokonaan. Luultavimmin koneesi vedenotto on ns.aikaohjattu eli tällöin laitteeseen ei tule tarpeeksi vettä, koska venttiili ei ole kokonaan "auki".
Pyykin/astianpesukoneissa on ns. kuivakäyntisuoja, jolloin laite ei lämmitä jos liian vähän vettä.
Yleensä käyttöohjeessa lukee vähimmäis/enimmäispaineet (bar) vedenotolle.
- Anonyymi
Kyllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984