Olisi sellainen ongelma, että pesukone ei lämmitä vettä.
Ongelma havaittiin ensin vanhalla koneella, kun ohjelma ei mennyt loppuun saakka. Kone heitettiin menemään, koska oli jo muutenkin sen verran vanha.
Nyt on hankittu uusi kone, mutta tekee edelleen samaa. Ja kone on varmasti toimiva.
Itse asunnon vesi tulee boilerin kautta, joka on aika pieni tilavuudeltaan, mutta voiko se vaikuttaa asiaan? Olisiko mahdollista että vika on itse asunnossa?
Pesukone ei lämmitä vettä
8
10491
Vastaukset
- frangröbbä
ei kai nyt sentään käyttövesi tule minkään boilerin kautta,jos näin olisi niin sinulle ei tulisi kylmää vettä ollenkaan,yleensä kyllä pesukone liitetään kylmään veteen,ei kuumaan
- kokemusta on
voi se olla silti viallinen...
- kjh n kjnkj kj kjn
Liitetään kylmään veteen. Se kai sotkee koneen ohjelmat, kun sisään ajetaan kuumaa vettä. Haloo, koneen pitäisi jäähdyttää huuhteluvedet, ei sellaista konetta olekkaan.
- top-fill
Meillä kaadetaan Whirlpoolin rumpuun lämmin/kuuma vesi ,joka on siis puilla lämmitetty - vastus pois käytöstä kytkimellä.
Hyvinhän se noin pelaa.
- Koneessa vika
Kone ottaa yleensä kylmää vettä ja lämmittää sen tarkoituksen mukaiseksi . Kone on viallinen. Vika voi olla vaikka sulaneessa vastuksen liittimessä ja sähkö ei pääse vastukselle sitten. On noita liitin vikoja korailtu.
- IGGGGGGGNIS
Siis juu, tiedetään että kylmä vesi laitetaan koneeseen ja tietenkään kaikki vedet ei kulje boilerin kautta. Lähinnä nyt sillä meinasin että voiko mitenkään vaikuttaa pesukoneeseen se että boileri on liian pieni?
Ainakaan ei pitäisi, mutta tuntuu siltä että jossain muualla vika olisi kuin itse koneessa.
Ja konetta koitettiin veljen asunnossa, ennen kuin se tuotiin tähän asuntoon. Sielä toimi moitteetta.... - koneesi merkkiä
IGGGGGGGNIS kirjoitti:
Siis juu, tiedetään että kylmä vesi laitetaan koneeseen ja tietenkään kaikki vedet ei kulje boilerin kautta. Lähinnä nyt sillä meinasin että voiko mitenkään vaikuttaa pesukoneeseen se että boileri on liian pieni?
Ainakaan ei pitäisi, mutta tuntuu siltä että jossain muualla vika olisi kuin itse koneessa.
Ja konetta koitettiin veljen asunnossa, ennen kuin se tuotiin tähän asuntoon. Sielä toimi moitteetta....tai mallia, veikkaisin syyksi liian alhaista vedenpainetta. Kone ottaa veden magneettiventtiilin kautta, joka tarvitsee sähkön lisäksi riittävän vedenpaineen, jotta venttiili aukeaisi kokonaan. Luultavimmin koneesi vedenotto on ns.aikaohjattu eli tällöin laitteeseen ei tule tarpeeksi vettä, koska venttiili ei ole kokonaan "auki".
Pyykin/astianpesukoneissa on ns. kuivakäyntisuoja, jolloin laite ei lämmitä jos liian vähän vettä.
Yleensä käyttöohjeessa lukee vähimmäis/enimmäispaineet (bar) vedenotolle.
- Anonyymi
Kyllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231