Pesukone ei lämmitä vettä

IGGGGGNIS

Olisi sellainen ongelma, että pesukone ei lämmitä vettä.
Ongelma havaittiin ensin vanhalla koneella, kun ohjelma ei mennyt loppuun saakka. Kone heitettiin menemään, koska oli jo muutenkin sen verran vanha.
Nyt on hankittu uusi kone, mutta tekee edelleen samaa. Ja kone on varmasti toimiva.
Itse asunnon vesi tulee boilerin kautta, joka on aika pieni tilavuudeltaan, mutta voiko se vaikuttaa asiaan? Olisiko mahdollista että vika on itse asunnossa?

8

12133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

ei kai nyt sentään käyttövesi tule minkään boilerin kautta,jos näin olisi niin sinulle ei tulisi kylmää vettä ollenkaan,yleensä kyllä pesukone liitetään kylmään veteen,ei kuumaan

• kokemusta on

voi se olla silti viallinen...

• kjh n kjnkj kj kjn

Liitetään kylmään veteen. Se kai sotkee koneen ohjelmat, kun sisään ajetaan kuumaa vettä. Haloo, koneen pitäisi jäähdyttää huuhteluvedet, ei sellaista konetta olekkaan.

• top-fill

Meillä kaadetaan Whirlpoolin rumpuun lämmin/kuuma vesi ,joka on siis puilla lämmitetty - vastus pois käytöstä kytkimellä.
        Hyvinhän se noin pelaa.

• Koneessa vika

Kone ottaa yleensä kylmää vettä ja lämmittää sen tarkoituksen mukaiseksi . Kone on viallinen. Vika voi olla vaikka sulaneessa vastuksen liittimessä ja sähkö ei pääse vastukselle sitten. On noita liitin vikoja korailtu.

• IGGGGGGGNIS

Siis juu, tiedetään että kylmä vesi laitetaan koneeseen ja tietenkään kaikki vedet ei kulje boilerin kautta. Lähinnä nyt sillä meinasin että voiko mitenkään vaikuttaa pesukoneeseen se että boileri on liian pieni?
        Ainakaan ei pitäisi, mutta tuntuu siltä että jossain muualla vika olisi kuin itse koneessa.
        Ja konetta koitettiin veljen asunnossa, ennen kuin se tuotiin tähän asuntoon. Sielä toimi moitteetta....

• koneesi merkkiä
        IGGGGGGGNIS kirjoitti:

Siis juu, tiedetään että kylmä vesi laitetaan koneeseen ja tietenkään kaikki vedet ei kulje boilerin kautta. Lähinnä nyt sillä meinasin että voiko mitenkään vaikuttaa pesukoneeseen se että boileri on liian pieni?
        Ainakaan ei pitäisi, mutta tuntuu siltä että jossain muualla vika olisi kuin itse koneessa.
        Ja konetta koitettiin veljen asunnossa, ennen kuin se tuotiin tähän asuntoon. Sielä toimi moitteetta....

tai mallia, veikkaisin syyksi liian alhaista vedenpainetta. Kone ottaa veden magneettiventtiilin kautta, joka tarvitsee sähkön lisäksi riittävän vedenpaineen, jotta venttiili aukeaisi kokonaan. Luultavimmin koneesi vedenotto on ns.aikaohjattu eli tällöin laitteeseen ei tule tarpeeksi vettä, koska venttiili ei ole kokonaan "auki".

Pyykin/astianpesukoneissa on ns. kuivakäyntisuoja, jolloin laite ei lämmitä jos liian vähän vettä.

Yleensä käyttöohjeessa lukee vähimmäis/enimmäispaineet (bar) vedenotolle.

• Anonyymi

Kyllä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2152
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1815
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1314
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      141
      834
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      736
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      709
    Aihe