sumuvalot ovat saapuneet

bitkulainen

jälleen keskuuteemme-. voi vittujen vittu. oli yö tai kirkas päivä, on seassa autoilijoita joilla sumarit palaa aina. palaakohan ne parkissakin. kusipäistä porukkaa. laitan pitkät, siis aina pitkät. jos mua häikii, niin laitan pitkät, niin sitten häikii sumuhomoakin

43

1183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan ihanaa

Trendikkäät bi- ja homopojat vaan haluaa ajella sporttisesti, siihen kuuluu etusumuvalot ja vilkkujen käyttämättömyys.

• vaan sekoita

Ethän sekoita sumareita päiväunivaloihin?

• kiukkuu

Hukkaanhan se kaliimpi auto mennyt, jos ei saa sinunlaisia perseauksia raivoon. Ala säästää sumariautoon.
      Täytyykin panna päälle, kun persaukisia noin vituttaa..

• ++.++

Kalliimpi? Eiköhän nuo homonhoukuttimet ala olla jo lähes kaikissa autoissa. Minulla ollut kuudessa seitsemästä edellisestä autossa enkä ole Suomessa kertaakaan tarvinnut niillä ajetuilla 1,5 milj. kilometrillä. Euroopan rannikolla pari kertaa. Suomessa varsinaiset turhakkeet. Ja nillä vielä kehdataan elvistellä.

• ainoastaan
        ++.++ kirjoitti:

Kalliimpi? Eiköhän nuo homonhoukuttimet ala olla jo lähes kaikissa autoissa. Minulla ollut kuudessa seitsemästä edellisestä autossa enkä ole Suomessa kertaakaan tarvinnut niillä ajetuilla 1,5 milj. kilometrillä. Euroopan rannikolla pari kertaa. Suomessa varsinaiset turhakkeet. Ja nillä vielä kehdataan elvistellä.

Köyhien kiusaamiseen. Täällä repivät halpahallin kalsarinsa, kun ajelen sumareilla.
        Homopuolesta en tiedä. Sinä varmaan ihan omakohtasia.

• premium-mies
        ainoastaan kirjoitti:

Köyhien kiusaamiseen. Täällä repivät halpahallin kalsarinsa, kun ajelen sumareilla.

Vai että köyhien kiusaamiseksi.
        Tähän vois sanoa että:
        "Halvat ne on huvit KÖYHÄLLÄ".

Ruahahahahahah!

• että se
        premium-mies kirjoitti:

Vai että köyhien kiusaamiseksi.
        Tähän vois sanoa että:
        "Halvat ne on huvit KÖYHÄLLÄ".

Ruahahahahahah!

Velka tai ikivanhalla (>5v) premiumilla ajaminen olisi jotenkin rikasta.

• tien päällä
        ainoastaan kirjoitti:

Käytetyillä autoilla ajavat köyhät juurikin tunnistaa sumuvaloista. Nehän ovat olleet viimeiset 10 vuotta vakiovarusteena jopa melkolailla karvalakkivarustelluissa perheautoissakin. Ja nyt näiden autojen hintaluokka on laskenut sporttisten amisviiksien & henkisesti tälle tasolle jämähtäneiden vanhempienkin puppelipoikien kukkarolle sopivaksi.

Uusissa autoissa on toisenlaista systeemiä, kulmavaloa, kääntyviä ajovaloja, päiväajovaloja homovalojen tilalla.

• Pitäkää kootanne
        ++.++ kirjoitti:

Sumuvalot olivat ennen vanhaan ihan paikallaan, kun 7" umpion lähivalosta tuli niin paljon hajavaloa, ettei juuri konepellin reunaa edemmäs nähnyt oikeassa sumussa. Tuolloin tuo 30m matala kiila mahdollisti jonkinlaisen marssivauhdin, ellei kohdalle sattunut hoikkanilkkainen hirvi.

Nykyisillä ajovaloilla, oli HID tai halogen, ei sumuvalojen päällä oloa edes huomaa, koska oikein säädetty sumuvalo jää käytännössä keulan katveeseen. Ajovalojen kuvio on niin tarkka, että hajavaloa ei enää ole ja käytännössä näkyvyys on sumussakin yli kaksinkertainen sumuvaloon verrattuna.

Poikkeus on tietenkin tsekinmaalainen kansanauto, jonka suosituimmissa malleissa lähivalo valaisee jopa kuun pimeän puolen, on käsittämätöntä miten tuollaisilla leluilla saa auton maahan ja leimaan, mutta ilmeisesti nykyjärjestelmässäkin saa oikein sujautetulla setelillä oikaistua monta mutkaa

• perkele.

Niin vituttaa kovasti niin lohdutetaan hieman: mulla ei pala mitään valoja kun päivällä ajan ei edes sumareita.

• sumuvalot puuttuu

ÄLÄ TOLJOTA NIITÄ TOISEN AUTON VALOJA!!!!!!!!!!
      Autokoulussa jo opetettiin ettei kannata saa toljottaa niitä toisen auton valoja vaan kiinnittä huomio omaan kaistaan.
      Minua v......a nämä ainaiset toisten autojen valojen ihme valittajat.
      Itse ajattelin ostaa autooni ne sumuvalot et saa näitten toljottajien pinnan kiristymään.

• sumukyrpänaamat

minulla on pikkuvasara povarissa kun liikun iltaisin kauppojen parkkiksilla,seuraan kuka ajaa sumareilla parkkiin ja POKS yksisilmäinen sumuvalo kyrpä lähtee liikenteeseen,ja huomaa vasta kotonaan,ett eihän se ollutkaan polttimo mikä pimeänä.

• ilkivaltakyrpänaamat
        sumukyrpänaamat kirjoitti:

minulla on pikkuvasara povarissa kun liikun iltaisin kauppojen parkkiksilla,seuraan kuka ajaa sumareilla parkkiin ja POKS yksisilmäinen sumuvalo kyrpä lähtee liikenteeseen,ja huomaa vasta kotonaan,ett eihän se ollutkaan polttimo mikä pimeänä.

Minäkin liikun siellä iltaisin parkkiksilla ja seuraan, kuka siellä parkkiksilla tekee tuhoja. Asiattomat hiiviskelijät hoituu kirveen hamarapuolella ja POKS, ei lähde kyrpä enää liikenteeseen, eikä kerkeä edes huomata, että mikä meni pimeäksi.

• vaikka taustapeiliä,älä eteesi..?Just tämmösilllä keleillä,varsinkin uudella asfaltilta ne häikäisee senkin kautta..ja sumuvalot on tarkoitettu HERNEROKKASUMUUN että NIITÄ SUMUPISAROITA ON NIIIIIII...IIN PALJON,että SINÄ AJAESSASI ILMAN SUMUVALOJA ET NÄE HAHMOTTAA TIETÄ EDESSÄSI..EI MUUTEN,KUN LAKIKIN KIELTÄÄÄÄÄÄÄ!!!

SUMUVALOT VALAISEE SEN N.20M ETEEN JA MITÄ SEN 20M:n AIKANA KERKIÄÄ TEHDÄ 100 tai 80 kympin vauhdissa...jos jotain tulee eteen?KERKIÄT EHKÄ NÄHDÄ SEN mäkdonaldsin pussin kieppumassa tiellä ennen hirveä tai sauvakävelyllä olevan mummon..

TUSKIN MITÄÄN MUUTA KUIN VIEDÄ HUOMIO VASTAAN TULIJALTA,KUN KONRASTI MUUTTUU HETKEKSI JOTTA SILMÄMUNIEN MYKIÖITÄ PITÄÄ TAAS TOTUTELLA...

• työnnän
        ilkivaltakyrpänaamat kirjoitti:

Minäkin liikun siellä iltaisin parkkiksilla ja seuraan, kuka siellä parkkiksilla tekee tuhoja. Asiattomat hiiviskelijät hoituu kirveen hamarapuolella ja POKS, ei lähde kyrpä enää liikenteeseen, eikä kerkeä edes huomata, että mikä meni pimeäksi.

ne sumuvalot siellä parkkiksella sun perseeseen ,kuuluu vain poks ja homo on poissa samoin kuin ne sumuvalot.

-nähdään jumbon pp:lla maanantaina 5 maissa .ps;ota se homo poikakaverisikin mukaan ,eiköhän niitä sumareita riitä hänenkin perseeseen.

• 17+111

minkä vuosituhannen auto sulla on?

• vedonvälittäjä
        työnnän kirjoitti:

ne sumuvalot siellä parkkiksella sun perseeseen ,kuuluu vain poks ja homo on poissa samoin kuin ne sumuvalot.

-nähdään jumbon pp:lla maanantaina 5 maissa .ps;ota se homo poikakaverisikin mukaan ,eiköhän niitä sumareita riitä hänenkin perseeseen.

ihan tässä uteliaisuuttani kyselen että missä parkkipaikalla ja mikä paikka (kulmaus?) ja aamulta vai illalta?

• logiikkakin puuttuu?

Viestisi logiikalla tästä pitäisi seurata, että minä alan valittamaan sinun sumuvaloistasi, jotta saan sinunkaltaistesi pinnan kiristymään. Onneksesi minun logiikkani menee eri tavalla kuin sinun.

• normaalisilmäinen

Itseäni ei haittaa yhtään jos joku pitää sumuvaloja päällä. Minun puolestani saa pitää, en tiedä mitä laki sanoo.

Mutta pitkät valot kyllä häikivät minuakin, mutta eihän niitä kukaan pidäkään päällä jos on vastaantulijoita.

• Sumua pukkaa

Ei minuakaan häiritse pätkääkään vaikka joku ajelee ne sumarit päällä ja onhan ne suunnattu niin alas näyttään että niitten ei pitäisi häiritä sitäkään mitä ajovalot, lisäksi kun ne yleensä on vielä valoteholta pienet.
        En ymmärrä näitä valittajia, enemmän vois puuttua näihin kännykkä poskella ajaviin jotten auto yleensä menee kaistalta toiselle, vilkku jää käyttämättä.

• romuranskis

Mun romuranskisessa ei ole. Kateudesta vittuunnun ja vihaan, mitä en saa irti koskaan, sumareita!

• jippijaiee

Kyllä siitä sakot tulee jos väärin käyttää valoja.

• AM
        Sumua pukkaa kirjoitti:

Ei minuakaan häiritse pätkääkään vaikka joku ajelee ne sumarit päällä ja onhan ne suunnattu niin alas näyttään että niitten ei pitäisi häiritä sitäkään mitä ajovalot, lisäksi kun ne yleensä on vielä valoteholta pienet.
        En ymmärrä näitä valittajia, enemmän vois puuttua näihin kännykkä poskella ajaviin jotten auto yleensä menee kaistalta toiselle, vilkku jää käyttämättä.

En tiedä sinun sumareistasi, mutta minun autossani niiden teho on täysin sama kuin ajovaloissakin. Pitkät ovat sitten tehokkaammat.

Kun sumari suunnataan alas ja kun tie on märkä ja kiiltävä, niin mihin luulet sen sumareiden valon lopulta päätyvän? Sehän päätyy ylös. Ei märkä tie ime valoa. Se heijastaa sen käytännössä vastaantulevien silmiin.

Minäkin kytken kohtaamistilanteessa pitkät hyvissä ajoin päälle ennen kuin olen sumaripellen kohdalla. Varmistan sillä oman näkyvyyteni. Sumaripellen häikäistymisestä ei tarvitse välittää, koska hänkään ei välitä minun häikäistymisestäni.

• pidetään sumarit pitkät ja kaikki mitä löytyy ledeinä päällä edessä ja takana yötäpäivää keli kuin keli..

Ei häiritse minua tämän enempää tän jälkeen.

• sumari1

eilen tulleena(täys talvi) ni sumarit tosi hyvät et näkee missä tien ja pöpelikön raja kulkee kun täys valkoinen maasto... ja näytti olevan paikallinen käytäntö(4vkoa siel)

• hyvin menee

Olen huomannut että vastaantulevan sumuvaloja polttavan ohi ei näe lähivaloilla kunnolla, koska siinä keulan edessä on lyhyehkö hyvin valaistu alue. Nykyään kytkenkin kaukovalot jo 20-30 metriä ennen kohtaamista, sillä kaukovalot valaisee tien kivasti myös vastaantulevan keulan taakse.

• Pontius Pilatus

Mitenkäs noi päiväajovalot häiritsee valoisaan aikaan sinua, kun niiden pintakirkkaus on moninkertainen sumareihin ja ajovaloihin verrattuna? Ne kun on suunnattukin ylöspäin, että varmasti näkyvät vastaantulijalle.
      Et taida edes erottaa, onko kyseessä sumari vai pyöreä päiväajovalo? Valitettavasti ahdistuksesi sen kun lisääntyy.

• pikkukippo

Nuo päiväajovalot väärinkäytettynä (tai -kytkettynä) tullevat häiritsemään enemmän juuri tuon takia, että ne heijastavat valoa myös suoraan yläviistoon. Siis pyyntönä niille kenellä ei ole hämärää haistelevaa automatiikkaa päiväajovaloissaan, että hämärtyessä ajovalot päälle (ja huomiovalot pois). Kiitos.

Itsekin olen kyllä ajatellut asentaa sumuvalojen tilalle huomiovalot.

• Pontius Pilatus
        pikkukippo kirjoitti:

Nuo päiväajovalot väärinkäytettynä (tai -kytkettynä) tullevat häiritsemään enemmän juuri tuon takia, että ne heijastavat valoa myös suoraan yläviistoon. Siis pyyntönä niille kenellä ei ole hämärää haistelevaa automatiikkaa päiväajovaloissaan, että hämärtyessä ajovalot päälle (ja huomiovalot pois). Kiitos.

Itsekin olen kyllä ajatellut asentaa sumuvalojen tilalle huomiovalot.

Sitä niittää, mitä kylvää voi vain sanoa sumareiden vastustajille. Jos olisi sallittua käyttää sumareita keskellä kirkasta päivää huomiovaloina, niin ne satuttaisivat paljon vähemmän noita vastustajien silmiä kuin todella tehokkaat teholedit. Ne ovat todella kirkkaat hämärässä. Myönnän, että niillä tulee ajettua liian hämärässä,
        itse näkee hyvin vielä ilman valoja, mutta varmaan ottavat vastaantulijan silmiin ja päähän. Siinähän sumareiden vastustajat räpsyttelevät niitä pitkiään.

Sumuvalojen vaihto päiväajovaloihin on sallittua ilman sen kummempia kiemuroita. Mutta sen jälkeen saat todella varautua pitkien vilkuttelijoihin, sillä he eivät erota niitä sumareista, kun niiden muotokin on sama sumareiden tilalle asennettuna.

• pikkukippo
        Pontius Pilatus kirjoitti:

Sitä niittää, mitä kylvää voi vain sanoa sumareiden vastustajille. Jos olisi sallittua käyttää sumareita keskellä kirkasta päivää huomiovaloina, niin ne satuttaisivat paljon vähemmän noita vastustajien silmiä kuin todella tehokkaat teholedit. Ne ovat todella kirkkaat hämärässä. Myönnän, että niillä tulee ajettua liian hämärässä,
        itse näkee hyvin vielä ilman valoja, mutta varmaan ottavat vastaantulijan silmiin ja päähän. Siinähän sumareiden vastustajat räpsyttelevät niitä pitkiään.

Sumuvalojen vaihto päiväajovaloihin on sallittua ilman sen kummempia kiemuroita. Mutta sen jälkeen saat todella varautua pitkien vilkuttelijoihin, sillä he eivät erota niitä sumareista, kun niiden muotokin on sama sumareiden tilalle asennettuna.

Juu, en itsekään häiriinny päivällä palavista sumu- tai edes kaukovaloista, koska ympäristö on niin kirkas, ettei tuo valoteho riitä näkyvyyttä haittaamaan.

Sen verran valojen vilauttelijoista, että eivät he kaikki varsinaisesti ole kyttääjiä ja "siviili"-poliiseja vaan joillakin ihmisillä tuo on vain sellainen kohtelias tapa huomauttaa, että jollakin on väärät valot tai ei valoja lainkaan päällä. (Itse myönnän vilauttelevani, jos jollain on päivällä kaukovalot päällä - nimenomaan tuosta kohteliaisuusnäkökulmasta.) Poliisihommat jätän pimeälläkin poliiseille, koska jos joku käyttää tarkoituksella sumu- tai muita valoja niin ei ne minunkaan vilauttelut mitään muuta.

Toki olen itse tuohon vilautteluun varautunut jos nuo sumarit huomiovaloiksi vaihdan ja saahan sitä vilautella jos siltä tuntuu. Tuo pohdiskeluni noiden huomiovalojen häikäisevyydestäkin oli enemmän sitä että kuinkahan paljon ne todella häiritsevät vastaantulevia illan hämärtyessä, ennen pimeyttä - itselläni kun jälkiasenteisena pitäisi sitten aina muistaa kääntää valot päälle vaikkei niitä oman näkemisensä puolesta tosiaan vielä tarvitsisikaan.

• ei pidä vettä

Hinttapulien hakuvalojen valo on tosiaan suunnattu alaviistoon .... ja heijastuu siksi tosi "kivasti" märästä tai jäisestä tienpinnasta. Tämä enemmän kuin tuplaa häikäisyn pelkkiin lähivaloihin verrattuna, koska lähivalojen valoteho jakautuu paljon laajemmalle alalle & on suunnattu enemmänkin sinne tien (kulkusuunnassa) oikeanpuoleiseen laitaan.

• mie mie

nyt taas aloita. Haittaako se sua oikeasti vai oletko se kukkahattutäti maailman moraalin vartija joka lukee lakia kuin piru raamattua ja on kyttääjä !!!

• pelle sumuvaloton

Kerropa, mitä järkeä on ajaa sumuvalot päällä kaikina vuorokaudenaikoina, säällä kuin säällä kesät, talvet? Mitä sanoisit, jos minä alkaisin ajamaan hätävilkut päällä, ne kun antavat hieman lisää valotehoa sivuille? Olisko se mielestäsi järkevää toimintaa?

Miksi kaiken maailman urpot pitäisi hyväksyä kritisoimatta? Sumuvalojen polttaminen kesäkelillä on junttimaisuuden perikuva. Ennen tuli sumussa vastaan tyylikkäitä autoja sumuvaloineen ja nyt kun viimeinkin siihen omaan perus-Octaviaan on saanut vakiovarusteena moiset, niin pitäähän niitä esitellä muille. Toki näitä juntteja löytyy myös muiden autojen omistajista, poikkeuksetta kaikki sumuvaloja käyttävät ovat juntteja, ellei ajeta erittäin sankassa sumussa taajaman ulkopuolella.

Mitä tuohon sumuvalojen aiheuttamaan häikäisyyn tulee, niin taajamassahan nuo eivät niinkään haittaa, erottuvat vain urpoina tavallisten fiksujen ihmisten joukosta, mutta piemeällä maantiellä kaikki ylimääräinen valo on pahasta. Tämän varmasti itsekin allekirjoitat.

Lopuksi täytää vielä todeta, että noita nykypäivänä kovaan tahtiin yleistyviä päivä-ajovaloja ja sumuvaloja on varsin vaikea sekoittaa toisiinsa. Päivä-ajovalot ovat paljon hiemmeämmät ja monesti LED-tekniikalla toteutetut.

Itsekin väläytän omia sumuvalojani sumuvalopelleille, mikäli sattuu olemaan sellainen fiilis, vaan eiväthän ne mitään ymmärrä, vaikka mitä tekisi.

• ..
        pelle sumuvaloton kirjoitti:

Kerropa, mitä järkeä on ajaa sumuvalot päällä kaikina vuorokaudenaikoina, säällä kuin säällä kesät, talvet? Mitä sanoisit, jos minä alkaisin ajamaan hätävilkut päällä, ne kun antavat hieman lisää valotehoa sivuille? Olisko se mielestäsi järkevää toimintaa?

Miksi kaiken maailman urpot pitäisi hyväksyä kritisoimatta? Sumuvalojen polttaminen kesäkelillä on junttimaisuuden perikuva. Ennen tuli sumussa vastaan tyylikkäitä autoja sumuvaloineen ja nyt kun viimeinkin siihen omaan perus-Octaviaan on saanut vakiovarusteena moiset, niin pitäähän niitä esitellä muille. Toki näitä juntteja löytyy myös muiden autojen omistajista, poikkeuksetta kaikki sumuvaloja käyttävät ovat juntteja, ellei ajeta erittäin sankassa sumussa taajaman ulkopuolella.

Mitä tuohon sumuvalojen aiheuttamaan häikäisyyn tulee, niin taajamassahan nuo eivät niinkään haittaa, erottuvat vain urpoina tavallisten fiksujen ihmisten joukosta, mutta piemeällä maantiellä kaikki ylimääräinen valo on pahasta. Tämän varmasti itsekin allekirjoitat.

Lopuksi täytää vielä todeta, että noita nykypäivänä kovaan tahtiin yleistyviä päivä-ajovaloja ja sumuvaloja on varsin vaikea sekoittaa toisiinsa. Päivä-ajovalot ovat paljon hiemmeämmät ja monesti LED-tekniikalla toteutetut.

Itsekin väläytän omia sumuvalojani sumuvalopelleille, mikäli sattuu olemaan sellainen fiilis, vaan eiväthän ne mitään ymmärrä, vaikka mitä tekisi.

kaikki lisä valoa tuovat turvallisuutta nokalla (niin kuin omat hella1000 rally lisäpitkät). Sumuvalot jos on oikein suunnattu niin ei häikäse (kesällä pelkillä sumareilla). Suomessa maantiellä niin kuin taloyhtiöissä ym. kaikkein suurin ongelma on kyttääjät... ... ei kukaan liiku/elä mielyttääksen kanssa autoilijaa eikä kukaan rakenna omaa taloa/asuntoa eikä autoa naapurin tarpeiden mukaan !!!! Maailma pelastuu kun huolehditaan omista asioista samalla antaumuksella kuin kytätään naapuria/kanssa autoilijoita.

• Pelle sumuvaloton
        .. kirjoitti:

kaikki lisä valoa tuovat turvallisuutta nokalla (niin kuin omat hella1000 rally lisäpitkät). Sumuvalot jos on oikein suunnattu niin ei häikäse (kesällä pelkillä sumareilla). Suomessa maantiellä niin kuin taloyhtiöissä ym. kaikkein suurin ongelma on kyttääjät... ... ei kukaan liiku/elä mielyttääksen kanssa autoilijaa eikä kukaan rakenna omaa taloa/asuntoa eikä autoa naapurin tarpeiden mukaan !!!! Maailma pelastuu kun huolehditaan omista asioista samalla antaumuksella kuin kytätään naapuria/kanssa autoilijoita.

Kaikki muut taisivat ymmärtää, että vaikka hieman tökerösti kirjoitin, niin tarkoitin, että valaisemattomalla maantiellä ylimääräinen valo on pahasta kohtaamistilanteessa vastaantulijan kannalta ajateltuna. Nuo sinun lisäpitkäsi eivät (toivottavasti) ole päällä kohtaamistilanteessa, toisin kuin monen juntin sumuvalot.

Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että kaikki lisävalo on pimeillä teillä hyvästä ja tuollaiset lisävalot ovat mitä mainioin varuste, mikäli kyseisillä teillä joutuu paljon ajamaan.

Mitä tuohon kyttäämiseen tulee, niin ei vaadi kovinkaan suurta kyttäämistä nähdä vastaantulijan kirkkaana loistavia sumuvaloja. Minä ainakin huomauttaisin, mikäli naapurini kävelisi pihalla vastaan ja masturboisi samalla, eikä se olisi mielestäni millään tavoin kyttäämistä. Moista aktiviteettia, kun tuskin voisi olla huomaamatta. Valittaminen ja muiden asioihin puuttuminen taas on aivan eri asia kuin kyttääminen, mutta mitäpä tämä maailma olisi, jos kaikki olisivat lampaita, jotka eivät valita mistään ja hyväksyvät kaiken? Taitaisi mennä 70% kuukausipalkasta kansanedustajien ja muun hallinnon rellestämiseen.

Miksi joku juntti saa mielestäsi käyttää sumuvaloja taajamassa, vaikka laki kieltää sen, mutta sinun eteesi ei saa tulla kolmion takaa? Miksei saa jättää vilkuttamatta kaistaa vaihtaessa? Eikö laki ole kaikille sama? Miksi typerä toiminta pitäisi mielestäsi hyväksyä?

• skodatdi

Tarkoitat varmaan takasumuvaloa sitä kirkasta ,punaista joka häiritsee kun ajaa tälläisen punavalon polttajan takana?!jota poltetaan vaikka taakse tai eteen näkyy kilometrejä kun sateen mahdollisuudesta on sanottu radiossa.
      Edessä ne sumuvalot saa palaa, lähelle niin ja alas suunnattu valo ei häiritse kyllä ketään varsinkaan kun sitä tai muita zenoneitakaan (siis todella kirkasta) ei ajaessa ainakaan autokoulussa(Hämeenkyrössä) ei opetettu tuijottamaan.

Josko mielipiteesi on vain mielenterveyden häiriön ilmenemismuoto sillä mitään sen ihmeellisenpää painoarvoa on uhkailla toisille turvallisuuden ylläpitämisestä ja siis tässä tapauksessa eteenpäin näkemisestä auotoa ajaessa.

• seuraa vailla

> Edessä ne sumuvalot saa palaa, lähelle niin ja alas suunnattu valo ei häiritse kyllä ketään

Kyllä häikäisee! Muutaman kerran on sadekelillä tullut ihmeteltyä, miten puskee kabiiniin tolkuton määrä valoa mm. sivupeilien kautta ... no yksi sumarihomohan se siellä perseessä roikkuu ja yrittää kosiskella.

Homovaloissa on yleensä yhtä tehokkaat polttimot kuin ajovaloissa, mutta valo on suunnattu jyrkemmin alas. Niinpä heijastus märästä tai jäisestä tien pinnasta on paljon pahempi/kirkkaampi kuin lähivaloilla. Valokuvio on myös leveämpi, joten kohtaamistilanteessa häikäisyä riittää siihen asti, kun autot ovat kohdakkain. Epäsymmetrisillä lähivaloillahan ne lumenit painelevat pääasiassa metsää kohti.

Jokunen vuosi sitten tuli fillaroitua paljon enemmän ja silloinkin sumarihomot vituttivat, ihan samoista syistä, koska pyörätiet ovat usein ajoratojen rinnalla. Normaalit ajovalothan eivät paljoa pyöräilijän silmiin paahda, kun "kuskinjakkara" on liki auton katon tasalla, mutta nämä homovalojen heijastukset .... ja taannoinhan ei homovaloja juuri ollut vakiona, vaan ne olivat usein itse asennetut lisävalot ja suunnattu, tottakai, liian ylös.

Sumarihomojen logiikkaa soveltaen voin päätellä, etteivät kaukovaloni häikäise ketään, koska en ainakaan itse huomaa häikäistyväni.

• Ei sumareita enää

Auto oli kaverilla lainassa ja kun sain sen takaisin ihmettelin mihin oli tehot hävinneet. Kunnes huomasin että sumuvalot oli jääneet päälle. Voiko lisääntynyt kuorma laturilla syödä tehoja niin paljon että sen huomaa? Olen jostain lukenut että ajovalot vie jopa 10% huipputehoista pois.

• ei höynäytetä

Hauska provo. Kuvitteletko, että tuo tehoaisi?
        Minäkin kävin tuossa mökillä ja huomasin Päijänteen pinnan laskeneen. Sitten naapuri kertoi ottaneensa ämpärillisen vettä saunaan. Selvisi siis sekin ongelma.

• perävalo
        ei höynäytetä kirjoitti:

Hauska provo. Kuvitteletko, että tuo tehoaisi?
        Minäkin kävin tuossa mökillä ja huomasin Päijänteen pinnan laskeneen. Sitten naapuri kertoi ottaneensa ämpärillisen vettä saunaan. Selvisi siis sekin ongelma.

kun käytät tyhjäkäynnillä ja laitat valot päälle, huomaat kierroksien hetkellisesti laskevan kuorman lisääntyessä. on totta että valojen poltto riippuen valoista saattaa viedä 100 km matkalla jopa litran polttoainetta. ei ne ilmaiseksi pala, ja jos olet keksinyt sellaien ilmaisen energialähteen niin pidä se ihmeessä salassa, ja patentoi.
        joku viisas sähköinsinöörihän osaa varmasti laskea ko.asian

• viedä....
        perävalo kirjoitti:

kun käytät tyhjäkäynnillä ja laitat valot päälle, huomaat kierroksien hetkellisesti laskevan kuorman lisääntyessä. on totta että valojen poltto riippuen valoista saattaa viedä 100 km matkalla jopa litran polttoainetta. ei ne ilmaiseksi pala, ja jos olet keksinyt sellaien ilmaisen energialähteen niin pidä se ihmeessä salassa, ja patentoi.
        joku viisas sähköinsinöörihän osaa varmasti laskea ko.asian

Jos sulla on joulukuusi katolla ja siinä jouluvat päällä, niin saattaahan siinä litrakin enemmän mennä polttoainetta. Saattaahan ne lehmätkin lentää - ei sitä tiedä!

• 0ffroadracing

cool,maccho,katu-uskottava,miehekäs=sumarit.

• jukkis-66

En yritä olla viisaampi kuin etusumuvalojen käyttäjä, kyllä hän tietää onko niille tarvetta vai ei, ja jos siis joku ajelee takanani sumarit päällä, on uskottava että nyt niitä tosiaan tarvitaan, ja laittaa itsekin se taka sumuvalo päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      41
      2799
    2. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2767
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2578
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1641
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    9. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      724
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      97
      667
    Aihe