Väännetään rautalangasta adventisteille

Jumalan voima

Mitkä ovat Jeesuksen antamat käskyt?

1. Jeesus antoi ""Pidä sapattis""-käskyn (mikä jae Raamatussa?)

2. Jeesus antoi käskyn: ""Älä eksy ja eksytä""
Matt. 22:29
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Matt. 24:4
Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä".

Harhaoppista on viisainta karttaa!

40

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hirvittävä!

      Mitkä kymmenestä käskystä löytyvät Uudesta Testamentista (kristiuskon perusta) ja onko UT:ssa ollenkaan sapattikäskyä?

      • Suoraan lainattuna käskyistä vain kuusi viimeistä löytyy Uudesta testamentista, ne jotka koskevat ihmisten välisiä suhteita. Neljää ensimmäistä ei suoraan lainata kertaakaan.

        Kun täällä väitetään, että sapattia ei saa/tarvitse viettää, koska UT ei suoraan lainaa sapattikäskyä, niin samalla logiikalla sitten käskyt "älä pidä muita jumalia", "älä tee jumalankuvaa" ja "älä käytä väärin Herran nimeä" voidaan unohtaa eikä niitäkään saa/tarvitse noudattaa, koska UT ei niitä suoraan lainaa. Kuka teistä oikeasti olisi valmis hylkäämään nuo kolme? Ts. se logiikka, joka sanoo, että sapatista ei tarvitse välittää on väärää logiikkaa.

        Ajatuksena kaikki 10 löytyvät sekä Vanhasta että Uudesta testamentista, myös Jumalan lasten tuntomerkkinä (Ilm. 14:12).

        Timo


      • Sekö, joka sanoo Jumalalle "en välitä käskyistäsi, varsinkaan sapatista" vai se, joka sanoo "olen rikkonut kaikkia käskyjäsi vastaan. Ole minulle syntiselle armollinen"?

        Timo


      • TimoFlink kirjoitti:

        Sekö, joka sanoo Jumalalle "en välitä käskyistäsi, varsinkaan sapatista" vai se, joka sanoo "olen rikkonut kaikkia käskyjäsi vastaan. Ole minulle syntiselle armollinen"?

        Timo

        On jotenkin koomista seurata sitä, kun koetat istua usealla oksalla yhtä aikaa ja puolustella sekavia oppejasi.

        >>> vai se, joka sanoo "olen rikkonut kaikkia käskyjäsi vastaan. Ole minulle syntiselle armollinen"? >>>

        Miten minulla on sellainen utuinen mielikuva, että sinun puulaakisi koetta elvistellä sillä, että te olette juuri heitä, jotka pitävät käskyt, sillä siinä on pyhien kärsivällisyys.

        Tehän olette juuri niitä valkaistuja hampaita esitteleviä pölynimurikauppiaita, jotka koettavat vakuuttaa Yläkerran Isännän, että juuri teitä Hänen kannattaa tihrustaa, sillä juuri te olette Hänen arvoisiaan kun pidätte käskyt.

        Tosin mormonit koettavat taikakalsareilla samaa mitä te sapatilla ja jää nähtäväksi, että kumpaa korttia ylhäällä arvostetaan.


      • 1245
        bushmanni kirjoitti:

        On jotenkin koomista seurata sitä, kun koetat istua usealla oksalla yhtä aikaa ja puolustella sekavia oppejasi.

        >>> vai se, joka sanoo "olen rikkonut kaikkia käskyjäsi vastaan. Ole minulle syntiselle armollinen"? >>>

        Miten minulla on sellainen utuinen mielikuva, että sinun puulaakisi koetta elvistellä sillä, että te olette juuri heitä, jotka pitävät käskyt, sillä siinä on pyhien kärsivällisyys.

        Tehän olette juuri niitä valkaistuja hampaita esitteleviä pölynimurikauppiaita, jotka koettavat vakuuttaa Yläkerran Isännän, että juuri teitä Hänen kannattaa tihrustaa, sillä juuri te olette Hänen arvoisiaan kun pidätte käskyt.

        Tosin mormonit koettavat taikakalsareilla samaa mitä te sapatilla ja jää nähtäväksi, että kumpaa korttia ylhäällä arvostetaan.

        että sinä yrität istua edes johonkin mutta et voi, kun olet seisomassa keskellä omin sanoin kyhäämääsi rapakkoa.


      • 1245 kirjoitti:

        että sinä yrität istua edes johonkin mutta et voi, kun olet seisomassa keskellä omin sanoin kyhäämääsi rapakkoa.

        "" Jeesuksen käskyt ovat 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky.
        Jeesus (Jahve) antoi lain Siinailla
        ja selitti sen merkityksen vuorisaarnassa. Timo ""

        Noin yksinkertainen totuus - itse älysin sen vasta tuosta tri Flinkin viestistä - ja kuitenkin bushmannin ilmeisesti täytyisi opiskella tohtoriksi saakka, ennenkuin tajuaa asian. Että Jeesus antoi laintaulut Siinailla
        ja selitti vuorisaarnassa, mitä ne sisältävät.

        Jeesus osoitti että Herra valvoo tarkkaan käskyjään ja Jeesushan kertoi sapatinkin tarkoituksesta
        tarkemmin - sapatti on ihmistä varten, hyväksi ihmiselle.

        1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.


      • karlpaul
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "" Jeesuksen käskyt ovat 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky.
        Jeesus (Jahve) antoi lain Siinailla
        ja selitti sen merkityksen vuorisaarnassa. Timo ""

        Noin yksinkertainen totuus - itse älysin sen vasta tuosta tri Flinkin viestistä - ja kuitenkin bushmannin ilmeisesti täytyisi opiskella tohtoriksi saakka, ennenkuin tajuaa asian. Että Jeesus antoi laintaulut Siinailla
        ja selitti vuorisaarnassa, mitä ne sisältävät.

        Jeesus osoitti että Herra valvoo tarkkaan käskyjään ja Jeesushan kertoi sapatinkin tarkoituksesta
        tarkemmin - sapatti on ihmistä varten, hyväksi ihmiselle.

        1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.

        Jaaha nyt on Jeesuksesta tehty Mooses, vaiko tuo verenhimoinen jahve ihan? No ei ihme, että Jeesus Kristus näille lain kiihkoilijoille merkitse mitään. Ja Jeesus kun syntyi vasta 2000-3000 vuotta myöhemmin, niin näillä kummallisilla opin kyhääjillä on joku oma Jeesuksensa jonka he asettavat Mooseksen sijalle, vaiko jahven sijalle?


      • tööt!
        karlpaul kirjoitti:

        Jaaha nyt on Jeesuksesta tehty Mooses, vaiko tuo verenhimoinen jahve ihan? No ei ihme, että Jeesus Kristus näille lain kiihkoilijoille merkitse mitään. Ja Jeesus kun syntyi vasta 2000-3000 vuotta myöhemmin, niin näillä kummallisilla opin kyhääjillä on joku oma Jeesuksensa jonka he asettavat Mooseksen sijalle, vaiko jahven sijalle?

        ymmärrä mitään? Jeesus on Vanhan testamentin JUMALA (Jahve), joka ei ole mikään verenhimoinen Jumala, vaan armon, laupeuden ja oikeudenmukaisuuden Jumala, joka tuli ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi.

        Turhaanko Vanha testamentti julistaa

        2 Moos. 34:6-7 "Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

        ja turhaanko Uusi testamentti julistaa

        Joh 1:1 "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."
        Joh 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."
        Joh 1:18 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."


      • karlpaul kirjoitti:

        Jaaha nyt on Jeesuksesta tehty Mooses, vaiko tuo verenhimoinen jahve ihan? No ei ihme, että Jeesus Kristus näille lain kiihkoilijoille merkitse mitään. Ja Jeesus kun syntyi vasta 2000-3000 vuotta myöhemmin, niin näillä kummallisilla opin kyhääjillä on joku oma Jeesuksensa jonka he asettavat Mooseksen sijalle, vaiko jahven sijalle?

        Koetahan nähdä Jumalan Raamattu yhtenä eikä kahtena (VT, UT) vaikka sulla on kaksi silmää.

        1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta,
        joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Ps. 78:35 He muistivat, kuka on heidän kallionsa, muistivat, että Korkein on heidän lunastajansa.
        ______________________________________________

        Ps. 144:1
        Daavidin psalmi. Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni!
        Hän opettaa käteni taistelemaan, käsivarteni käymään sotaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sodankäynnin_taito
        _______________________________________________

        Ps. 18:2 (18:3) Sinä päästit minut turvaan, sinä olet vuorilinnani.
        Jumalani, sinuun minä turvaudun, sinä olet kallio, olet kilpeni, sinulta saan avun ja suojan.

        Ps. 27:5 Kun vaara uhkaa, hän ottaa minut majaansa.
        Hän antaa minulle suojan teltassaan, nostaa minut turvaan kalliolle.

        Ps. 28:1
        Daavidin psalmi. Herra, sinua minä huudan, sinä olet minun kallioni.
        Älä ole vaiti, kun puhun sinulle! Jos sinä et vastaa, olen kuoleman oma.

        Ps. 31:2 (31:3)Kuule minua, riennä avukseni!
        Ole minulle kallio, jonka suojaan saan paeta, vuorilinna, johon minut pelastat.

        Ps. 31:3 (31:4) Sinä olet minun kallioni ja pakopaikkani.
        Sinä johdatat ja ohjaat minua, sillä sinä olet minun Jumalani.

        Ps. 40:2 (40:3) Hän veti minut ylös syvästä kuopasta, upottavasta liejusta.
        Hän nosti minut kalliolle, antoi lujan pohjan askelteni alle.

        Ps. 42:9 (42:10) Minä sanon: Jumala, kallioni, miksi olet unohtanut minut?
        Miksi minun täytyy kulkea surusta synkkänä, kärsiä vihollisen sortoa?

        Ps. 61:2 (61:3) Maan ääristä minä huudan sinua, kun sydämeni nääntyy.
        Sinä viet minut turvaan, kalliolle, jolle itse en jaksaisi nousta.

        Ps. 62:7 (62:8) Jumalassa on pelastukseni ja kunniani. Hän on luja kallio, hänessä on turvani.

        Ps. 71:3 Ole minulle kallio, jonka suojaan saan paeta.
        Sinä, joka tahdot pelastaa minut, sinä olet minun kallioni ja vuorilinnani.

        Ps. 73:26 Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyy, Jumala on kallioni, minun osani iankaikkisesti.

        Ps. 78:15 Hän halkaisi kallioita autiomaassa, ja he saivat vettä, kuin syvyyden vesiä.

        Ps. 78:16 Hän antoi purojen puhjeta kalliosta, antoi vesien virrata.

        Ps. 81:16 (81:17) Mutta Israelia hän ruokkii parhaalla vehnällä, hän vuodattaa sille kalliosta hunajaa.

        Ps. 105:41 Hän avasi kallion, ja siitä kumpusi vettä, vesi juoksi virtanaan pitkin kuivaa maata.
        _____________________________________________________

        773 Ole minulle kallio
        Juhani Haapasalo 1997

        Ole minulle kallio,
        jonka suojaan saan paeta.

        tai

        Siionin muuri ei sortua saata,
        kun peruskallio Jeesus on sen.
        (Virsi 173: 5)

        Näissä kaikissa virsissä puhutaan Jeesuksesta kalliona ja kuvaukset johtavat Vanhaan Testamenttiin:

        67 Tulkaa kaikki, katsokaatte
        325 Tulkaa ja riemuitkaa
        348 Niin kuin peura janoissansa
        386 Salattu Herra, valtakunnassasi
        604 Oi Herrani, kun matkani
        773 Ole minulle kallio

        Jeesus on niin Vanhan Testamentin kuin uudenkin Jumala. Muista Paimenen paimenpsalmi 23!


      • anti-kristitty
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "" Jeesuksen käskyt ovat 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky.
        Jeesus (Jahve) antoi lain Siinailla
        ja selitti sen merkityksen vuorisaarnassa. Timo ""

        Noin yksinkertainen totuus - itse älysin sen vasta tuosta tri Flinkin viestistä - ja kuitenkin bushmannin ilmeisesti täytyisi opiskella tohtoriksi saakka, ennenkuin tajuaa asian. Että Jeesus antoi laintaulut Siinailla
        ja selitti vuorisaarnassa, mitä ne sisältävät.

        Jeesus osoitti että Herra valvoo tarkkaan käskyjään ja Jeesushan kertoi sapatinkin tarkoituksesta
        tarkemmin - sapatti on ihmistä varten, hyväksi ihmiselle.

        1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.

        Antti, VT:n teksti, joka kertoo kansan Egyptistä lähdöstä ja erämaavaelluksesta sanoo suoraan ja yksiselitteisesti, että kansan mukana kulki ei Jahve itse, vaan Hänen enkelinsä, jonka kautta Hän kansalle puhui. Eikä mikään liian kirjaimellisesti ymmärretty Paavalin teksti tuota pysty tyhjäksi tekemään.

        Ja Jeesus EI ole Jahve, niin kuin on tullut jo useamman kerran todettua ja todistettua, mutta sinä et näköjään jostain syystä halua tuota ymmärtää.


      • anti-kristitty
        tööt! kirjoitti:

        ymmärrä mitään? Jeesus on Vanhan testamentin JUMALA (Jahve), joka ei ole mikään verenhimoinen Jumala, vaan armon, laupeuden ja oikeudenmukaisuuden Jumala, joka tuli ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi.

        Turhaanko Vanha testamentti julistaa

        2 Moos. 34:6-7 "Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista."

        ja turhaanko Uusi testamentti julistaa

        Joh 1:1 "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."
        Joh 1:14 "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."
        Joh 1:18 "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."

        1) Raamattu yksiselitteisesti ja selkeästi sanoo, että Isä ei ole oma ainoa poikansa eikä toisinpäin.

        2) Jeesus on Jumalan ainoa pojan nimi ja Jeesus on ihminen ja Jumalan valittu Messias eli Kristus

        3) Jahve on Isän oma nimi, joka ei kuulu kenellekään muulle

        4) Jumala ei ole eikä ikinä tule ihmiseksi, vaan Jumala puhumallaan sanalla loi maailman ja sitten aikanaan tuo Jumalan puhuma sana tuli todeksi myös ihmisen eli lihan muodossa, kun Jumalan lupaama Messias eli Kristus eli vapahtaja syntyi

        5) Ilmeisesti Jumala on hengessä yhtä sen sanan kanssa, jonka on puhunut ja joka ilmaisee Hänen tahtonsa, mutta samalla Jumala on aivan yhtä vähän täsmälleen sama asia kuin Hänen itse puhumansa sana kuin sinä tai minä olen itse henkilökohtaisesti täsmälleen sama asia kuin se sana, jonka sanon

        6) Kirkon vääristelemä ja väärentämä raamatunkäännös sanoo, mitä sanoo, mutta mitä se muka todistaa?


      • Kerettiläinen !

        Päivän Kristittyjäkään. Auringon päivän Kristityt ilmaantuvat vasta Antikristuksen alkaessa paimentaa
        Kristittyjä Keisari Constantiniuksen Sunnuntai-lakikäskyn mukaan. Näet kyseessä on vuosi 321 7 päivä
        Maaliskuuta.

        Tämä on hyvin tärkeä päivämäärä, näet tänä päivämääränä vihittiin pakana uskot ja Kristin-
        usko Avioliittoon. Vihkiänä toimi itse Keisari. Ehkä tarkoitat valhe Juutalaisina Jeesusta Ja hänen 12
        toista Apostoliaan, joista Paavali oli 13 toista, joka oli ylimääräisenä taakkana näille kahdelletoista.

        Paavali oli APT aikana tämän Kutsumasi valhe Juutalaisuuden Käytännön julistaja. Pitäähän meidän vielä muistaa se. että Keisarin häälahjana saivat auringon päivän Kristityt tämän oman aikansa Anti-Kristuksen
        sunnuntai lahjan, joka on auringon-päivän Kristityille todellinen pyhäpäivä!


    • sanoo Jeesus

      Adventisteilla on tapana tulkita Raamattua Ellen-silmälasien läpi.

    • Jeesuksen käskyt ovat 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky. Jeesus (Jahve) antoi lain Siinailla ja selitti sen merkityksen vuorisaarnassa.

      Timo

      • karlpaul

        Miksi menet vääristelemään tekstejä raamatussa? Missä kohtaa Vanhaa liitoa sanotaan, että Jeesus oli jahve? Jos tarkoitat samaa Jeesusta joka syntyi Betlehemissä Marian ja Josefin lapsena/poikana. Älä sellaista esitä totuutena mikä on vain olettamusta, vaikka tämä todistaakin jälleen syntymisestä, mutta tuo on pelkkää olettamusta, että Jeesus olisi ollut entisessä elämässään joku murhamies kuten Mooses joka ne 10-kansallista ankaraa käskyä jakeli, jossa ei ihmishenkiä säästetty. Mikään ei ole adventistien tulkitsemana totta, se on pelkää raamatun tekstien vääntelyä oman opin tueksi vain.


      • karlpaul kirjoitti:

        Miksi menet vääristelemään tekstejä raamatussa? Missä kohtaa Vanhaa liitoa sanotaan, että Jeesus oli jahve? Jos tarkoitat samaa Jeesusta joka syntyi Betlehemissä Marian ja Josefin lapsena/poikana. Älä sellaista esitä totuutena mikä on vain olettamusta, vaikka tämä todistaakin jälleen syntymisestä, mutta tuo on pelkkää olettamusta, että Jeesus olisi ollut entisessä elämässään joku murhamies kuten Mooses joka ne 10-kansallista ankaraa käskyä jakeli, jossa ei ihmishenkiä säästetty. Mikään ei ole adventistien tulkitsemana totta, se on pelkää raamatun tekstien vääntelyä oman opin tueksi vain.

        1) Raamattu ei opeta jälleensyntymistä, joka on pakanallinen oppi ja vastoin Raamatun ihmiskuvaa.

        2) Uusi testamentti opettaa, että Jahve, liiton Jumala, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Tämän toteamiseen riittää katsaus siihen, mitä Uuden testamentin kirjoittajat sanovat Jeesuksesta. Tämä ei ole mitenkään erityisesti adventismin näkemys. Tämä on yleisesti kristinuskon perusopetus. Teologiassa sillä on nimi "kolminaisuusoppi".

        Timo


      • Ruu-ben

        löytäneet, että Jeesus - syntynyt vasta Augustuksen aikana - olisi ollut Siinailla antamassa Mooseksen kautta mitään käskyjä? Paavali tosin puhuu Kristuksesta, joka on teurastettu maailman perustamisesta asti, mutta lieneemelkoista omien oikopolkujen tekemistä sen perusteella olettaa Jeesuksen olleen tämä Kristus. Siinain käskyjen antaja tuskin tiesi tulevasta Jeesuksesta yhtään mitään.


      • Ruu-ben
        TimoFlink kirjoitti:

        1) Raamattu ei opeta jälleensyntymistä, joka on pakanallinen oppi ja vastoin Raamatun ihmiskuvaa.

        2) Uusi testamentti opettaa, että Jahve, liiton Jumala, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Tämän toteamiseen riittää katsaus siihen, mitä Uuden testamentin kirjoittajat sanovat Jeesuksesta. Tämä ei ole mitenkään erityisesti adventismin näkemys. Tämä on yleisesti kristinuskon perusopetus. Teologiassa sillä on nimi "kolminaisuusoppi".

        Timo

        on paljon myöhemmin syntynyt kuin tuo Siinain liitto, eikä Jahve taikka Mooses voinut Siinain liiton aikoihin tietää sen paremmin Kolminaisuudesta kuin Jeesuksestakaan Jumalan poikana yhtään mitään: eiväthän tämanpäivänkään mooseksenuskoiset juutalaiset tunnusta mitään kolminaisuutta koska pitäytyvät Siinain liiton aikaiseen liittosuhteeseen Jahven kanssa.

        On anakronismia yrittää siirtää kristinuskosta peräisin olevia malleja paljon ajankohtaan.


      • tööt!!!
        Ruu-ben kirjoitti:

        löytäneet, että Jeesus - syntynyt vasta Augustuksen aikana - olisi ollut Siinailla antamassa Mooseksen kautta mitään käskyjä? Paavali tosin puhuu Kristuksesta, joka on teurastettu maailman perustamisesta asti, mutta lieneemelkoista omien oikopolkujen tekemistä sen perusteella olettaa Jeesuksen olleen tämä Kristus. Siinain käskyjen antaja tuskin tiesi tulevasta Jeesuksesta yhtään mitään.

        tiedä???? Jeesus on Jumala, joka tuli ihmiseksi, se sama Jumala joka puhui Moosekselle.


      • tööt!
        Ruu-ben kirjoitti:

        on paljon myöhemmin syntynyt kuin tuo Siinain liitto, eikä Jahve taikka Mooses voinut Siinain liiton aikoihin tietää sen paremmin Kolminaisuudesta kuin Jeesuksestakaan Jumalan poikana yhtään mitään: eiväthän tämanpäivänkään mooseksenuskoiset juutalaiset tunnusta mitään kolminaisuutta koska pitäytyvät Siinain liiton aikaiseen liittosuhteeseen Jahven kanssa.

        On anakronismia yrittää siirtää kristinuskosta peräisin olevia malleja paljon ajankohtaan.

        Jeesus on Jahve... Väitätkö sinä että hän ei tunne itseään?????????


      • Ruu-ben
        tööt! kirjoitti:

        Jeesus on Jahve... Väitätkö sinä että hän ei tunne itseään?????????

        enkä hallitse sen enempää muinaisheprean kuin koinee-kreikankaan kieliopin hienouksia puhumattakaan muinaisjuutalaisesta tai antiikin kristillisen maailman perusteellisesta tuntemuksesta, en voi äärimmäisen eksaktisti tietää miten historian Jeesus hahmotti itsensä suhteessa Jahveen. Kuitenkin mielestäni tuntuu melko selvältä, ettei Jeesus ollut vuosisatoja ellei tuhansia ennen syntymäänsä Siinailla.

        Melkein epäilen, ettei meistä monikaan tunne sen enempää itseään kuin Jeesustakaan, Jahvesta nyt puhumattakaan.


      • Ruu-ben
        tööt!!! kirjoitti:

        tiedä???? Jeesus on Jumala, joka tuli ihmiseksi, se sama Jumala joka puhui Moosekselle.

        mutta mistä se nyt näistä ns. Mooseksen kirjoista tai edes Profeetoista ja kirjoituksista käy selville Jeesuksen olleen Siinailla ja olevan alias Jahve?


      • niin niin voi voi
        TimoFlink kirjoitti:

        1) Raamattu ei opeta jälleensyntymistä, joka on pakanallinen oppi ja vastoin Raamatun ihmiskuvaa.

        2) Uusi testamentti opettaa, että Jahve, liiton Jumala, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Tämän toteamiseen riittää katsaus siihen, mitä Uuden testamentin kirjoittajat sanovat Jeesuksesta. Tämä ei ole mitenkään erityisesti adventismin näkemys. Tämä on yleisesti kristinuskon perusopetus. Teologiassa sillä on nimi "kolminaisuusoppi".

        Timo

        Katolisen kirkon harhaoppia se on ja sinä sen mannekiini, valitettavasti!


      • tööt!
        Ruu-ben kirjoitti:

        enkä hallitse sen enempää muinaisheprean kuin koinee-kreikankaan kieliopin hienouksia puhumattakaan muinaisjuutalaisesta tai antiikin kristillisen maailman perusteellisesta tuntemuksesta, en voi äärimmäisen eksaktisti tietää miten historian Jeesus hahmotti itsensä suhteessa Jahveen. Kuitenkin mielestäni tuntuu melko selvältä, ettei Jeesus ollut vuosisatoja ellei tuhansia ennen syntymäänsä Siinailla.

        Melkein epäilen, ettei meistä monikaan tunne sen enempää itseään kuin Jeesustakaan, Jahvesta nyt puhumattakaan.

        tunne, ei tarkoita, että me muut emme tunne.


      • Ruu-ben
        tööt! kirjoitti:

        tunne, ei tarkoita, että me muut emme tunne.

        ellei joukastenne löydy henkilöitä, jotka ovat eläneet muinaisheptrealaisena aikana ja olleet Siinain vuoren juurella Mooseksen saadessa dekalogin ja vielä lisäksi hilluneet Välimeren maissa ajanlaskumme parina ensimmäisenä vuosisatana, ei minulla ole mitään syytä olettaa, että tekään tuntisitte.


      • Valon Viesti
        TimoFlink kirjoitti:

        1) Raamattu ei opeta jälleensyntymistä, joka on pakanallinen oppi ja vastoin Raamatun ihmiskuvaa.

        2) Uusi testamentti opettaa, että Jahve, liiton Jumala, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Tämän toteamiseen riittää katsaus siihen, mitä Uuden testamentin kirjoittajat sanovat Jeesuksesta. Tämä ei ole mitenkään erityisesti adventismin näkemys. Tämä on yleisesti kristinuskon perusopetus. Teologiassa sillä on nimi "kolminaisuusoppi".

        Timo

        Miksei tri flink ole viitsinyt perehtyä Raamattuun, vaan ennemminkin perehtynyt siihen, miten adventismin ja pääkonferenssin laatimia oppeja voitaisiin saada jotenkin sopimaan yhteen Raamatun selvän opetuksen kanssa, vaikka sitten "pilkkuja viilaamalla".
        Flinkin kommenteista tulee mieleen "mintut ja tillit", väkisinkin.

        Raamatun kaanonissa jälleensyntyminen on keskeinen.
        Kirjanoppinut ja juutalaisen neuvoston jäsen Nikodeemus sai Jeesukselta selväsanaisen viestin, mitä jälleensyntyminen todella on.
        Uudestisyntymisen ymmärtävät Hindutkin paremmin, kuin adventistit.

        Me synnymme siis uudesti Jumalan voimasta ylhäältä.
        Uusi elämä ja jälleensyntyminen on Jumalan armoa.
        Tri Flink on itse ilmeisimmin ollut edellisen elämänsä aikana rikollinen, koska jatkaa yhä taisteluaan Jumalansa oikeamielisyyttä ja laupeutta vastaan.

        Jumala sanookin olevansa armollinen vain niile keille Hän tahtoo olla armollinen.
        Muut saavat tyytyä armottomuuteen.
        Kääntäen. Timokin on armoton, koska Jumala on hänelle armoton.


      • Valon Viesti kirjoitti:

        Miksei tri flink ole viitsinyt perehtyä Raamattuun, vaan ennemminkin perehtynyt siihen, miten adventismin ja pääkonferenssin laatimia oppeja voitaisiin saada jotenkin sopimaan yhteen Raamatun selvän opetuksen kanssa, vaikka sitten "pilkkuja viilaamalla".
        Flinkin kommenteista tulee mieleen "mintut ja tillit", väkisinkin.

        Raamatun kaanonissa jälleensyntyminen on keskeinen.
        Kirjanoppinut ja juutalaisen neuvoston jäsen Nikodeemus sai Jeesukselta selväsanaisen viestin, mitä jälleensyntyminen todella on.
        Uudestisyntymisen ymmärtävät Hindutkin paremmin, kuin adventistit.

        Me synnymme siis uudesti Jumalan voimasta ylhäältä.
        Uusi elämä ja jälleensyntyminen on Jumalan armoa.
        Tri Flink on itse ilmeisimmin ollut edellisen elämänsä aikana rikollinen, koska jatkaa yhä taisteluaan Jumalansa oikeamielisyyttä ja laupeutta vastaan.

        Jumala sanookin olevansa armollinen vain niile keille Hän tahtoo olla armollinen.
        Muut saavat tyytyä armottomuuteen.
        Kääntäen. Timokin on armoton, koska Jumala on hänelle armoton.

        Jälleensyntyminen ja uudestisyntyminen ovat kaksi eri asiaa. Jälleensyntyminen ajatuksena tarkoittaa sitä, että ihminen syntyy kuoleman jälkeen uudestaan toiseksi ihmiseksi. Tämä on pakanallinen oppi, joka perustuu muinaisten pakanauskontojen sykliseen aikakäsitteeseen. Raamattu ei tue tätä mitenkään, koska Raamatun mukaan ihmisellä on vain yksi elämä tässä ajassa (ja kuoleman jälkeen tulee tuomio). Aika kulkee lineaarisesti eteenpäin kohti maailmanhistorian päättymistä. Jälleensyntymisopit ovat täysin ristiriidassa Raamatun ihmiskuvan ja Jumalan ilmoituksen kanssa.

        Uudestisyntyminen on Raamatun opetus siitä, että ihminen saa syntinsä anteeksi ja Pyhä Henki muuttaa ihmisen sydämen (luonteen). Ihmisessä tapahtuu muutos hänen suhteessaan Jumalaan ja alkaa uusi, Jumalan yhteydessä eletty elämä. Sitä tarkoittaa syntyminen uudesti, ylhäältä.

        Minä uskon Raamatun opetukseen uudestisyntymisestä, en jälleensyntymisoppeihin.

        Timo


      • karlpaul
        TimoFlink kirjoitti:

        Jälleensyntyminen ja uudestisyntyminen ovat kaksi eri asiaa. Jälleensyntyminen ajatuksena tarkoittaa sitä, että ihminen syntyy kuoleman jälkeen uudestaan toiseksi ihmiseksi. Tämä on pakanallinen oppi, joka perustuu muinaisten pakanauskontojen sykliseen aikakäsitteeseen. Raamattu ei tue tätä mitenkään, koska Raamatun mukaan ihmisellä on vain yksi elämä tässä ajassa (ja kuoleman jälkeen tulee tuomio). Aika kulkee lineaarisesti eteenpäin kohti maailmanhistorian päättymistä. Jälleensyntymisopit ovat täysin ristiriidassa Raamatun ihmiskuvan ja Jumalan ilmoituksen kanssa.

        Uudestisyntyminen on Raamatun opetus siitä, että ihminen saa syntinsä anteeksi ja Pyhä Henki muuttaa ihmisen sydämen (luonteen). Ihmisessä tapahtuu muutos hänen suhteessaan Jumalaan ja alkaa uusi, Jumalan yhteydessä eletty elämä. Sitä tarkoittaa syntyminen uudesti, ylhäältä.

        Minä uskon Raamatun opetukseen uudestisyntymisestä, en jälleensyntymisoppeihin.

        Timo

        Turha timon on väittää kun raamattu nimenomaan tukee aivan selvästi jälleensyntymistä hyvin momessa kohdassa, eli periaatteesa se oli farisealainen oppi, samoin Paavali tukee kirjeissään tätä oppia. Jeesukselle se oli aivan ominaista puhua jälleensyntymisestä.


      • vanha pasa

        Selvästi havaitsee, ettei sinulla ole vähäisintäkään oivallusta uskonasioista!

        Miten sitten voisitkaan olla laumasi opettajana? Varoittava esimerkki?


      • Unohtuiko?
        vanha pasa kirjoitti:

        Selvästi havaitsee, ettei sinulla ole vähäisintäkään oivallusta uskonasioista!

        Miten sitten voisitkaan olla laumasi opettajana? Varoittava esimerkki?

        Nimimerkistäsi unohtui k-kirjain pois välistä?


    • "" Jeesus antoi "Pidä sapattis"-käskyn (mikä jae Raamatussa?) ""

      Tämä jae Uudessa Testamentissa Jeesuksen puheissa:

      Mark. 2:27
      Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

      Tuossa Jeesus todellakin määrää sapatin olemaan, olemaan ja pysymään ihmistä varten.

      • karlpaul

        Ja Paavali sanoo, kuules samasta asiasta Room.14:5."Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; olkoon kukin omassa mielessään täysin varma". No swiksipä Jeesus työskenteli sapattinakin, ja niin työskentelen minäkin, ja niin työskentelevät kaikki Jumalan luodut, jos tarve niin vaatii, ja juuri tallaisia Jumala on erikoisesti luvannut siunata. Ei Jumala viihdy jossakin neljän seinän sisällä ja "katsele" kuinka siellä puidaan joidenkien kirkollisten opikappaleiden oikeasta raamatullisesta tulkinnasta, ja joita yritetetään sovitella kirkollisten auktoriteettien tulkinnallisiin näkemyksiin, tai puoskaroimiin oppikysymyksiin. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista, mutta todellisen totuuden te olette unohtaneet, ja nyt "puitte vain rikkaruohoa".


      • tööt!
        karlpaul kirjoitti:

        Ja Paavali sanoo, kuules samasta asiasta Room.14:5."Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; olkoon kukin omassa mielessään täysin varma". No swiksipä Jeesus työskenteli sapattinakin, ja niin työskentelen minäkin, ja niin työskentelevät kaikki Jumalan luodut, jos tarve niin vaatii, ja juuri tallaisia Jumala on erikoisesti luvannut siunata. Ei Jumala viihdy jossakin neljän seinän sisällä ja "katsele" kuinka siellä puidaan joidenkien kirkollisten opikappaleiden oikeasta raamatullisesta tulkinnasta, ja joita yritetetään sovitella kirkollisten auktoriteettien tulkinnallisiin näkemyksiin, tai puoskaroimiin oppikysymyksiin. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista, mutta todellisen totuuden te olette unohtaneet, ja nyt "puitte vain rikkaruohoa".

        olet unohtanut tai oikeammin tahallasi hävittänyt.


      • 777..
        karlpaul kirjoitti:

        Ja Paavali sanoo, kuules samasta asiasta Room.14:5."Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; olkoon kukin omassa mielessään täysin varma". No swiksipä Jeesus työskenteli sapattinakin, ja niin työskentelen minäkin, ja niin työskentelevät kaikki Jumalan luodut, jos tarve niin vaatii, ja juuri tallaisia Jumala on erikoisesti luvannut siunata. Ei Jumala viihdy jossakin neljän seinän sisällä ja "katsele" kuinka siellä puidaan joidenkien kirkollisten opikappaleiden oikeasta raamatullisesta tulkinnasta, ja joita yritetetään sovitella kirkollisten auktoriteettien tulkinnallisiin näkemyksiin, tai puoskaroimiin oppikysymyksiin. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista, mutta todellisen totuuden te olette unohtaneet, ja nyt "puitte vain rikkaruohoa".

        Kumpaa sinä uskot enemmän ? Sellaistako joka on syntisista SUURIN, vai sellaistako joka on synnittömistä SUURIN niinkuin Jeesus, sillä Hän teki paljon töitä sinun pelastuksesi tähden. Näinkö sinä opetat samahan se minkä päivän pyhittää kunhan se vaan on sunnuntai ?


      • karlpaul kirjoitti:

        Ja Paavali sanoo, kuules samasta asiasta Room.14:5."Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; olkoon kukin omassa mielessään täysin varma". No swiksipä Jeesus työskenteli sapattinakin, ja niin työskentelen minäkin, ja niin työskentelevät kaikki Jumalan luodut, jos tarve niin vaatii, ja juuri tallaisia Jumala on erikoisesti luvannut siunata. Ei Jumala viihdy jossakin neljän seinän sisällä ja "katsele" kuinka siellä puidaan joidenkien kirkollisten opikappaleiden oikeasta raamatullisesta tulkinnasta, ja joita yritetetään sovitella kirkollisten auktoriteettien tulkinnallisiin näkemyksiin, tai puoskaroimiin oppikysymyksiin. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista, mutta todellisen totuuden te olette unohtaneet, ja nyt "puitte vain rikkaruohoa".

        Aivan niin, Paavali kielsi taistelemasta sapattia vastaan tai muitakaan juhlia. Adventistit aivan oikein opettavat,
        että pedonmerkki on sitäkin, että taistellaan sapattia vastaan. Jeesushan sapatin Herra on, ei peto tai saatana.
        Sinä olet senvuoksi eksyksissä ajatustesi kanssa, kun et arvosta teologiaa eli loogillista raamattuselitystä.

        Kol. 2:16
        Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä.

        Ei sovi adventisteja siitäkään tuomita, että syövät kasviksia runsaasti.
        Keskustelu kanssasi on lähes mahdotonta,
        kun olet niin lakihenkinen, ettet näe Jeesusta Vanhassa Testamentissa.

        Tuossa ei sanota, että sunnuntain johdosta ei saa tuomita tai viikon ensimmäisen päivän johdosta. Silti
        adventistit eivät tuomitse sunnuntain johdosta. Olenhan monasti koettanut oikoa teidän syytöksiänne.
        Adventistit sanovat, että se sunnuntai on pedonmerkki, jonka peto sitten kun ilmaantuu, määrää koko
        maailmassa noudatettavaksi sapatin sijasta.

        Pappien pitää tehdä työtä sapattina ja juuri senkaltaista työtä Jeesus teki ja meidänkin sopii tehdä.
        "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille", sanoi Jeesus parantamilleen pitalisille. Siihen aikaan ei menty
        lääkärille näyttämään. Mutta papit sanoivat, että tulkaa kuutena arkipäivänä. Jeesus ei muurannut sapattina.

        Ap. t. 13:42 Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina.
        Ap. t. 13:44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.

        Hepr. 10:25
        Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana,
        vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

        Luuk. 13:14
        Kun synagogan esimies näki, että Jeesus paransi sairaan sapattina, hän suutuksissaan sanoi paikalla oleville:
        "Viikossa on kuusi päivää työtä varten, tulkaa silloin parannettaviksi älkääkä sapattina." [


      • karlpaul

        Tottakai Jeesus sanoi niin, mutta niin hän olisi sanonut mistä viikon päivästä tahansa, jos joku "taulapää" olisi ruvennut jostakin muusta viikonpäivästä väittämään samalla tavalla kuin lauantaista. Sillä jokainen päivähän on annettu ihmisen käyttötarkoitusta varten, eihän päivä voi määrätä mitä ihminen tekee. Päivät on annettu ihmistä varten, ja siksi ihminen itse määrää mitä hän kunakin päivänä tekee. Mutta onhan selvä, että hän valitsee jonkun päivä jolloin hän lepää, eli pyhittää sen todella levolle, ja kerää ruumiillista ja henkistä energiaa tulevaa työpäiviä varten.


    • anti-kristitty

      Ja koska itseään nykyään kristityiksi kutsuvat kirkon palvojat eivät tunne kirjoituksia? Niin... mitä sitten?

      Miksiköhän Jeesus kysyi, että liekö uskoa maan päällä, kun hän tulee takaisin?

    • Kuin myöskin

      jokainen meistä! Emmekä omasta voimastamme koskaan täydellisiksi tulekkaan. Jos ei pelastus olis` armosta, niin helvettiin jokainen meistäkin menisi. Minulla ei ainakaan ole yhtäkään ansiota jumalalle vietäväksi.

      • m.naat.

        Paraskin sapattivouhottaja jää vajaaksi kilometrikaupalla.
        Vaikka kuinka menisit sapatinpäivänä rukoushuoneelle nyökkäämään:"Herran rauhaa" vaikka 39 asteen kuumeessa,et saa siitä mitään ansiota jolla voit mennä Herran eteen sanomaan;"enkö minä tehnyt sapattina sitä ja tätä ja olin vanhurskasta".
        Joka ainut tekemällä tehty teko kuuluu kastiin:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät",koska kaikki omavanhurskaus on laittomuutta.
        Vain ja yksin Jeesuksen ristinkuolemassa tehty sovitustyö meidät viheliäiset ihmiset pelastaa.


    • Jumalan Hengen voima tarkoittaa käytännössä että ihminen antaa Jumalan Hengen kantaa.
      Ihminen ei omassa voimassaan pysty. Tuollainen Henki on itse havaittavissa ja sanoisin että ehtona ei ole muuta kuin olla sille kuuliainen, sen ymmärryksen valossa minkä omistaa-

      Tiedon määrä aina kasvaa tuon rakkauden myötä myös.
      Silloin ihminen suuntautuu ajankäyttönsä mukaan itse kukin kiinnostuksensa kohteilla sellaisten asioiden luo ja pariin missä tieto lisääntyy.

      "Kirjoituksien" tutkimisessa Raamattu- koska siellä ilmoitetaan Jumalasta joka on itse ilmoittanut itsensä ja tahtonsa ihmisille. Ehtymätön kirja jossa aina tiedon määrän kasvaessa löytyy uusia näköaloja- ymmärrys kasvaa kun on määrättyä pohjaa- aivan kuin ala-asteella ensin opitaan mitä on 1 1 ja sitten vasta on pohjaa vaativimpien tehtävien käsittämiseen, valmiuksia.

      Eräs 92 vuotias pappismies piti puheen jota olin kuulemassa ja hän oli aivan innoissaan oli ollut pian 70 vuotta pastorin hommissa ja löysi yhdestä raamatunjakeesta asian jonka vasta ymmärsi ja näki siinä uusia ulottuvuuksia jakeen ymmärtämisessä.

      Jos vilpittömällä mielellä lukee Raamatun läpi- saa olla kriittinen ja pitää itse käsittää-
      mutta periaatteenaan kun pitää Jumalan tahdon -Jeesuksen uskon ja rakkauden löytämistä- eikä virheiden etsimistä- niin löytää läpiluvulla kaiken oleellisen mikä on tarkoitettu ihmisten pelastuksessa tiedoksi pelastus-sanoma. Se löytyy olennainen vilpittömälle lukijalle yhdellä raamatun läpiluvulla oleellinen.

      Voin helpottaa 10 vuoden tutkimisen tuloksena että tässä kaikki: Ilm 14:12 ja hebr 12:14 !
      Yksinkertaista siistiä ja kätevää. Koko Raamattu pähkinänkuoressa.
      Tuossa ovat pelastuksen ehdot- ja Raamattu itse kertoo mitä Raamattu pitää "Pyhänä ihmisenä."

      Ei suinkaan kaikkia joiden haudalle kynttilä viedään "pyhäin miesten päivänä."

      Jumalan Henki kantaa ihmistä Jumalan tahdon mukaiseen elämään jos/kun sille antautuu päätöksellä.
      Tarvitaan siis päätös sydämen pohjasta saakka joka on vilpitön. Tuo on ehto. Muuten ei Raamattu avaudu.

      yst terv
      jari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1593
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      774
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      772
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      704
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      136
      665
    Aihe