Aaaaaargh!!!!!
Ei jaksa läheisiään rasittaa, siispä purkaudun tänne!!! Hitto että menee järki tämän kivun kanssa. Töissä yrittää olla, toisinaan pakko olla pois, niinkuin nyt. Mutta tosi kipeänä tulee välillä kituutettua töissä. Mulla on auraton migreeni ollut vuosikausia, nyt tullut muutaman kerran näköhäiriöitten kera. Lääkkeenä on kokeiltu kaikenlaista; estolääkitystä, akupunktiota, kunnon annoksia magnesiumia, imigrania, maxaltia, zomig nasalia ja nyt relert ja pahoinvointiin primperan. Relert ja Primperan yhdessä aiheuttivat viimeksi oudon ahdistuskohtauksen, pakko kai taas yrittää jotakin muuta. Kuukautisten aikana pahin kipu, mutta myös muulloin. Rajottaa todellakin sosiaalistakin elämää tämä vaiva, monetko juhlat ja tapahtumatkin on joutunut jättämään väliin tämän vuoksi... Mulla menee aina kohtauksen aikana niskat aivan lukkoon ja tukkoon - niinkuin nyt on, hieronnassakin olen käynyt. Maatakaan ei koko ajan jaksa. Mulla monesti lepo ei auta, kun vaan taon päässäni ajatusta "meneekö tämä ohi"... Joskus yritän katsoa rauhallista draamaa tv:stä tai pelata koneella vaikka pasianssia näyttö säädettynä aika tummalle... Kylmä jääpussi otsalla tuntuu myös hyvälle. Ja kun joku hieroo niskaa, päätä...
Kertokaa konsteja, avautukaa kanssasisaret.
Meneekö hermot? Purkaudutaan!!!
2
570
Vastaukset
- ulos maailmasta
Minulla auttaa se, että syön e-pillereitä pidemmän jakson kerralla. Minulla kipu tulee vain taukoviikolla, jos tulee. Aurattomassa migreenissä tämä näin voi toimia, jos kipu ajoittuu kuukautisten aikaan.
Mahdollisimman pimeä, mahdollisimman äänetön, mahdollisimman hajuton paikka on paras lepopaikka, kun kohtaus on päällä. Joku hyötyy jääpussista, joku lämpöpussista. Hierontaa en kipeänä sietäisi.
Lääkityksen joudut etsimään lääkärin kanssa.
Säännöllinen liikunta auttaa tai sitten se on vain muuten hyväksi. Olisiko jooga sinun lajisi? Vaihtoehtoisia hoitomuotoja voisit kokeilla: reikiä, shiatsua, vyöhyketerapiaa. Aromaterapiasta poimisin yhden kuukautisten aikaan hyvän tuoksun: fenkoli. - mamma pirkanmaalta
Kokeile ammattitaitoisen hierojan luona käyntiä. Pojallamme, 12-v, on ollut kovia päänsärkyjä. Tämä ihana hieroja paineli ns trigger-pisteitä niskassa, selässä, kasvoissa, käsivarsissa. Nuo pisteet keräävät kuonaa, ja painamalla/pinsettiotteella kuonan saa pois, ja se poistuu itsestää aineenvaihdunnan mukana kropasta pois. Tämä hoito auttoi ihan saman tien!! Kaikki hierojat eivät tunne näitä triggereitä, mutta maksaa vaivan selvittää, kuka osaa. Googleta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697001
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622633- 562168
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se641321Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561279- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l151158Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä17990Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970