Halpaa viinaa laillisesti!

makke876

Olen nyt hieman tutkinut tätä asiaa että miten sitä halpaa viinaa saa kotiovelle. Elikkä jutun ideahan on tilata netistä viinat ja sitten itse tilata niille kuljetus itse.

Paljon on ollut myös vakuuden tekemisestä tulliin, noh soitin tulliin ja kysyin että miten tulee toimia jos tilaa viinaa netistä ja järjestää kuljetuksen itse. Tullissa sanottiin että siinä ei ole mitään laitonta jos itse tilaat juomille kuljetuksen. Pitää vain muistaa asettaa vakuus juomille, eli toisinsanoen täyttää noin miljoona lappusta, käydä tullissa maksamassa oletettu vakuus ymym. No sehän on aivan hirveä prosessi ja lähimpään tulliin taitaa olla matkaa 100km. No vaihtoehtohan on tietenkin maksaa myös vakuus 4 päivän kuluessa tavaran saapumisesta, no niinhän minä ainakin teen!

Tutkin asiaa monelta kantilta ja mietin että tietääkö tulli mistään olenko tilannut netistä mitään jos en vain tee ilmoitusta? Minä olen sitä mieltä että ne eivät voi sitä mistään saada selville jos paketti tulee kotiovelle.

Niimpä tein jokin aika sitten kavereitteni kanssa tilauksen netistä suomalaisilta sivuilta ja tilasin myös eri yhtiöltä kuljetuksen juomilleni suoraan kotiovelle.

Eikä mennyt kuin viikko niin oli kuljetus yhtiön kaveri oven takana ja sanoi että teille on lavallinen tavaraa tuossa autossa. Ei muuta kun kuittaus paperiin ja lemppaamaan juomia talliin :)

Niin ja ilmoitus, mikä ilmoitus? voin sanoa että ei sitä kukaan taida tietää mitä kotiovelle tupsahtelee :D

12

6942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilma Nen

      Näin se menee monen kohdalla. Tosin tulli saa tietää aika helpolla jos olet tilannut alkoholia ja maksanut sen pankki tai luottokortilla. Toisekseen jos kuljetusyhtiöltä aletaan karhuta maksamatonta valmisteveroa he kääntävät päänsä ja antavat tiedot siitä mitä on kuljetettu ja kenelle. Tulli voi periä maksamattomat maksut todellakin myös kuljetusyrittäjältä. En suosittele tilaamaan ja jättämään maksuja maksamatta - ei kannata. Jos haluat halvemmalla, käy hakemassa itse. Ei ole kallista, mutta vaatii toki hieman vaivaa.

      Halpaa viinaa ei ole olemassakaan. On vain kallista ja vielä kalliimpaa.

      • tulli1234

        taitaa olla taas tullin henkilökunta vastailemassa näihin viesteihin.. :D :D

        kyllä minä tiedän ainakin paljon ihmisiä jotka ovat netistä tilanneet ja hyvin on homma toiminut...


      • Verovelvollinen Mies
        tulli1234 kirjoitti:

        taitaa olla taas tullin henkilökunta vastailemassa näihin viesteihin.. :D :D

        kyllä minä tiedän ainakin paljon ihmisiä jotka ovat netistä tilanneet ja hyvin on homma toiminut...

        Joo olen varmasti Tullin-setä tai sitten vain rehellinen kansalainen joka maksaa vaaditut verot ja nukkuu yönsä hyvin.

        Itse suosin hakumatkoja - mukavia ja näkee mitä on ostamassa sekä aika monessa paikassa pääsee jopa maistelemaan juomia ennen ostoa. Toki jos tilaa pelkää viinaa niin mitä sitä maistelemaan tai valikoimaan samaa etanoli-vesi seosta ne ovat liki kaikki kirkaat. Tosissa on vähän sokeria ja toisissa ei, alkoholi-% vaihtelee hinnan mukaan.

        Itse en osta lainkaan kirkasta viinaa. Olutta, rommia, viskiä ja konjakkia sekä välillä myös viinej. Nämä riittävät minulle.

        Hankinnat menevät noin 4 matkaa vuodessa ja yksi toimitus muuten. Tosin verkkokauppias jota käytän hoita verojen maksamisen puolestani.


      • maunoritius
        Verovelvollinen Mies kirjoitti:

        Joo olen varmasti Tullin-setä tai sitten vain rehellinen kansalainen joka maksaa vaaditut verot ja nukkuu yönsä hyvin.

        Itse suosin hakumatkoja - mukavia ja näkee mitä on ostamassa sekä aika monessa paikassa pääsee jopa maistelemaan juomia ennen ostoa. Toki jos tilaa pelkää viinaa niin mitä sitä maistelemaan tai valikoimaan samaa etanoli-vesi seosta ne ovat liki kaikki kirkaat. Tosissa on vähän sokeria ja toisissa ei, alkoholi-% vaihtelee hinnan mukaan.

        Itse en osta lainkaan kirkasta viinaa. Olutta, rommia, viskiä ja konjakkia sekä välillä myös viinej. Nämä riittävät minulle.

        Hankinnat menevät noin 4 matkaa vuodessa ja yksi toimitus muuten. Tosin verkkokauppias jota käytän hoita verojen maksamisen puolestani.

        niin mutta eihän tuossa ole mitään järkeä tilata esim kirkasta viinaa kotiin jos myyjä maksaa siitä veron..?
        veron osuushan on tuossa litran pullossa jonkun 17jevroa..

        niin eihän se viina voi tulla millään halvaksi vaikaa itse pullo ja sisältö olisi ilmaista..

        tietysti joitakin hieman parempia viinejä voi saada ihan ok hintaan mutta ei nekään alkon hintoja 40% halvempia ole.
        jos taasen vertaa hintoja internet kauppaan joka on virossa ja mikä on maksanut niihin viron alkoholiveron niin esim kirkas viina on yli 50% halvempaa kuin alkossa.

        Lonkeroa saa kotiovelle alle 20€ kori, verrattuna että lähtisin alkosta hakemaan n.50€ kori, niin minusta tämä on jo halpaa.

        Tottakai jokainen voi näihinkin verot maksaa jos tuntee siitä syyllisyyden tunnetta. itse nukun yöni hyvin :)

        tilauksista voi jopa hieman saada taloudellista hyötyä jos esim naapurikin tulee hakemaan pulloja tallista.. ;)


      • esavesaesa123
        maunoritius kirjoitti:

        niin mutta eihän tuossa ole mitään järkeä tilata esim kirkasta viinaa kotiin jos myyjä maksaa siitä veron..?
        veron osuushan on tuossa litran pullossa jonkun 17jevroa..

        niin eihän se viina voi tulla millään halvaksi vaikaa itse pullo ja sisältö olisi ilmaista..

        tietysti joitakin hieman parempia viinejä voi saada ihan ok hintaan mutta ei nekään alkon hintoja 40% halvempia ole.
        jos taasen vertaa hintoja internet kauppaan joka on virossa ja mikä on maksanut niihin viron alkoholiveron niin esim kirkas viina on yli 50% halvempaa kuin alkossa.

        Lonkeroa saa kotiovelle alle 20€ kori, verrattuna että lähtisin alkosta hakemaan n.50€ kori, niin minusta tämä on jo halpaa.

        Tottakai jokainen voi näihinkin verot maksaa jos tuntee siitä syyllisyyden tunnetta. itse nukun yöni hyvin :)

        tilauksista voi jopa hieman saada taloudellista hyötyä jos esim naapurikin tulee hakemaan pulloja tallista.. ;)

        nettijuoma.com sinne halpa viina mennyt on!

        tuolta tuli itse tilattua viinat pikkujouluihin...

        kuljetus piti itse järjestää niin sen tilasin transtoni.com homma pelitti hyvin ainakin minun kohdalla..


      • vaikutti hinnat
        esavesaesa123 kirjoitti:

        nettijuoma.com sinne halpa viina mennyt on!

        tuolta tuli itse tilattua viinat pikkujouluihin...

        kuljetus piti itse järjestää niin sen tilasin transtoni.com homma pelitti hyvin ainakin minun kohdalla..

        tuolla nettijuoma.comissa. Samaan rahaan saa ostettua Saksasta lähes kaikkia samoja tuotteita ja mikä parasta hinnat on kokolailla samat tuotuna kotiovelle. Siis sisältävät rahdin.


      • nennukka1
        vaikutti hinnat kirjoitti:

        tuolla nettijuoma.comissa. Samaan rahaan saa ostettua Saksasta lähes kaikkia samoja tuotteita ja mikä parasta hinnat on kokolailla samat tuotuna kotiovelle. Siis sisältävät rahdin.

        nii mistä saa?


      • näitä
        nennukka1 kirjoitti:

        nii mistä saa?

        ketjuja tässä osiossa


    • janne3456

      hieman itse ainakin vertailin viron ja saksan hintoja niin kyllä olut on jonkun verran halvempia saksassa.. mut jos netistä niitä meinaa tilaan niinkuin minä teen niin rahti on taas huomattavasti halvempaa virosta joten ei seitä hintaroa sitten enää tulekkaan niin paljoa..

    • Anonyymi

      joo määkin tilasin ja maksoin jo 1kk mennyt eikä mitään ole näkynyt.

      • Anonyymi

        11v vanhoja juttuja lueskellu


    • Kannattaa ennemmin ostaa hyvää viinaa laillisesti ja halvemmalla siten, että ostaa vähemmän. Suomen etämyyntikeskustelu paskoi etämyynnin Suomeen, vaikka on juuri todettu että ei ole lain vastaista. EU-direktiivit koskevat Suomeakin, ml. valmisteverollisten tuotteiden vapaa liikkuvuus kunhan valmisteverot maksetaan.

      Helpoimmin onnistunee, kun etäostaa etäkaupasta EU-alueelta ja järjestää itse kuljetuksen ja alkoholijuomaveron maksun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe