Vinkkejä Symbian 3 kännyköiden omistajille

Kerron vinkkejä, että miten parannat Symbian 3 käyttöä

1. Pidä kännykkä ajantasalla. Nokia muuttaa pikkuhiljaa ohjelmistopäivityksillä Symbian 3 Symbian neloseksi. Puhelimen omasta ohjelm.päiv. sovelluksesta löytyy puhelimen sovelluksiin päivityksiä. Nokia Ovi suitella taas löytyy käyttikseen päivityksiä.
2. Jos akku kuluu liian nopeasti, niin laita virransäästö asetukset kuntoon.
3. Suojaa puhelin hyvin, ettei mahdollinen varas saa tärkeitä tiedostoja puhelimesta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9409112
4. Jos Nokian oma selain ei ole hyvä, niin vaihtoehtoisia löytyy. Esim: Opera mobile 10.1 Tai Opera mini 5.1 beta.
5. Sinun kannattaa pitää myös Nokia Ovi mapsin kartat ajantasalla. ( Nokia kehittelee uutta versiota Nokia Ovi mapsista: http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-maps-306
6. Varmuuskopioi kännykkä aina joka kuukausi, tai useammin Nokia Ovi suitella. Näin vältyt, jos puhelimen muisti hajoaa.

16

1644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ((?))

mitkä Nokia mallit käyttää tätä Symbian 3 Symbiaa?

• Tällä hetkellä nämä: Nokia N8, Nokia E7, Nokia C6-01, Nokia C7, Nokia

• Letseebitch
        vapunen kirjoitti:

Tällä hetkellä nämä: Nokia N8, Nokia E7, Nokia C6-01, Nokia C7, Nokia

Tuleeko listaamiisi malleihin kaikki tuo Symbian 4, jossain vaiheessa?

• letseebitch
        vapunen kirjoitti:

Pitäisi tulla..... Nokia lopettaa käistykset Symbian 3 ja 4. On pelkkä Symbian. http://www.itviikko.fi/teknologia/2010/10/21/nokia-symbian-4--puhelimia-ei-tule/201014656/7

Mahtavaa. Tuo C6-01 menee ostoon. Päivittääkö Nokia sitten nuo Symbian 1-mallin puhelimet tuohon "äärettömään Symbiaaniin" vai tuleeko päivitykset vain puhelimiin joissa on tuo Symbian 3?

• letseebitch kirjoitti:

Mahtavaa. Tuo C6-01 menee ostoon. Päivittääkö Nokia sitten nuo Symbian 1-mallin puhelimet tuohon "äärettömään Symbiaaniin" vai tuleeko päivitykset vain puhelimiin joissa on tuo Symbian 3?

Ei varmaan päivitä....... Nokia päivittää kyllä Symbian 3, mutta ei aiempia symbioita...

• letseebitch
        vapunen kirjoitti:

Ei varmaan päivitä....... Nokia päivittää kyllä Symbian 3, mutta ei aiempia symbioita...

Kiitti asiantuntevista vastauksista Vapunen.

• 1+16
        Letseebitch kirjoitti:

Tuleeko listaamiisi malleihin kaikki tuo Symbian 4, jossain vaiheessa?

Mihinkään puhelimeen ei tule Symbian nelosta. Sitä ei tehdä. Nokia on ilmoittanut kehittävänsä nykyistä Symbian kolmosta. Toisaalta Nokia on ilmoittanut jo viime kesänä luopuvansa Symbianista N-sarjan puhelimissa nykyisten mallien jälkeen ja käyttävänsä Meegoa. Siitä voi päätellä jotakin tulevien päivitysten luonteesta.

• n8

näkymään aloitusnäytössä? Kun painan muokkaa aloitusnäyttöä ja tulee ne widgetit näkyviin niin siinä on vain ne mitkä puhelimessa oli mutta siinä ei näy ne, mitkä olen itse ladannut. Puhelin on N8.

Avusta kiitollinen jo etukäteen

• Onko ne sinun lataamasi sovellukset widgettejä vai ihan tavallisia sovelluksia?

• n8
        vapunen kirjoitti:

Onko ne sinun lataamasi sovellukset widgettejä vai ihan tavallisia sovelluksia?

onko ne widgettejä vai tavallisia sovelluksia. Mistä sen tietää kumpia ne on ja mikä merkitys sillä on??

• C7-00
        n8 kirjoitti:

onko ne widgettejä vai tavallisia sovelluksia. Mistä sen tietää kumpia ne on ja mikä merkitys sillä on??

Saat sovelluksia kotinäytöllesi laittamalla "pikavalinnat" -widgetin johon saa neljä sovellusta tai linkkiä.

• itse vaihdoin merkki
        C7-00 kirjoitti:

Saat sovelluksia kotinäytöllesi laittamalla "pikavalinnat" -widgetin johon saa neljä sovellusta tai linkkiä.

..jos harkitsette N8 tai C6/C7 ostoa,niin odottakaa ainakin 6kk!.
        Vähemmän ongelmia Symbian3-käyttöjärjestelmässä!.

Itse vaihdoin kylläkin merkkiä,kun aiempi Nokiani EI toiminut toivomalla tavalla!!.

• C7-00
        itse vaihdoin merkki kirjoitti:

..jos harkitsette N8 tai C6/C7 ostoa,niin odottakaa ainakin 6kk!.
        Vähemmän ongelmia Symbian3-käyttöjärjestelmässä!.

Itse vaihdoin kylläkin merkkiä,kun aiempi Nokiani EI toiminut toivomalla tavalla!!.

Tuskin puolta vuotta kannattaa odottaa kun Nokialta tulee Symbian^3:een iso päivitys jo alkuvuodesta.

• venyy ja paukkuu
        C7-00 kirjoitti:

Tuskin puolta vuotta kannattaa odottaa kun Nokialta tulee Symbian^3:een iso päivitys jo alkuvuodesta.

Minkä vuoden alkuvuodesta? Nokialla kun on tapana venytellä noita aikataulujaan...

• Anna-Belle Cecilia
        venyy ja paukkuu kirjoitti:

Minkä vuoden alkuvuodesta? Nokialla kun on tapana venytellä noita aikataulujaan...

Heh.. Näin vanhaa viestiketjua lukiessa ei voin kuin nauraa.. Oli nimittäin osuva kysymys. Toivoa sopii että 2012 alkuvuodesta (tuolloinhan lupailtu kaiketi Belleä).. Mutta edes keskisuuri päivitys toivon mukaan tulee ensi kuussa. No ok tämä Anna on se suuri päivitys mitä edellä alkuvuodeksi lupailtu. Mutta todellakin paljon on venynyt ja paukkunut..

Hymyä toki hyydyttää se, että itsekin olen yksi "onnelinen" Symbian^3 laitteen omistaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3577
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3240
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3072
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2730
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2232
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1812
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1769
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1735
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1699
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1658
    Aihe