Suojaa puhelimesi suojausasetuksilla

Päätin tehdä tälläisen aiheen, jossa kerron miten kännykkä suojataan.

Puhelimen suojaus asetuksista löytyy monia suojaus systeemejä. Esimerkiksi nämä:

Puhelimen autom, lukitus: Lukitsee puhelimen suojakoodilla tietyn ajan kuluessa

Suojakoodi: Tulee pin-koodin laiton jälkeen. Jos varas tietää pin koodisi, niin hän ei välttämättä tiedä suojakoodia.

Puhelimen etälukitus: Voit määrittää lyhyen lukitusviestin, jonka voit lähettää kaverin puhelimesta omaasi, ja nöin lukitset puhelimen. Lukitus aukeaa kun kirjoitat puhelimeen oman suojakoodisi.

Lukitse, jos eri sim: Puhelin lukittuu, jos joku muu laittaa puhelimeesi sim-kortin.

Nämä kaikki suojaukset kannattaa ottaa käyttöön, mikäli puhelimestasi löytyy.

14

2240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nokia N86 8MP

      Olet tehnyt kattavat, ytimekkäät ja selkeät ohjeet!

      • vapunen

        Juu, laitan itse aina kun ostan uuden puhelimen niin ensimmäiseksi suojausasetukset kuntoon. Pahoittelen mahdollisista kirjoitusvirheistä.....


    • ettäsillai

      Onko puhelimeen silloin kolme eri koodi numerosarjaa.
      Voiko suojakoodi olla sama kuin pin koodi.

      • Suojakoodi voi olla sama kuin pin koodi, mutta se ei kannata. Varas voisi päästä helposti puhelimeen jos hän älyäisi että suojakoodi on sama kuin pin.


      • 27
        vapunen kirjoitti:

        Suojakoodi voi olla sama kuin pin koodi, mutta se ei kannata. Varas voisi päästä helposti puhelimeen jos hän älyäisi että suojakoodi on sama kuin pin.

        Saahan noita lukituksia asennella juu. Se se vaan on sillä lailla, että osaava osaa avata nuo lukitukset suurin piirtein käden käänteessä. Netti on pullollaan täynnä ohjeita, kuinka ne "lukot" aukenee. Tärkeintä olisi saada se oma tieto pysymään omana, eli etätyhjennys Applen tapaan toimivaksi myös Nokialaisissa. Toinen on puhelimen seurantamahdollisuus.....


      • X6 32 Gt
        27 kirjoitti:

        Saahan noita lukituksia asennella juu. Se se vaan on sillä lailla, että osaava osaa avata nuo lukitukset suurin piirtein käden käänteessä. Netti on pullollaan täynnä ohjeita, kuinka ne "lukot" aukenee. Tärkeintä olisi saada se oma tieto pysymään omana, eli etätyhjennys Applen tapaan toimivaksi myös Nokialaisissa. Toinen on puhelimen seurantamahdollisuus.....

        Päivitin X6:n ohjelmiston. Tiedän puhelimen suojakoodin, mutta puhelin ei hyväksy sitä. Olisiko mahdollista, että suojakoodi olisi vaihtunut päivityksen yhteydessä? Olen kokeillut kaikki mahdolliset koodit, mutta mikään ei kelpaa. Mistä koodin saisi selville?


      • siis arvasin oikein
        vapunen kirjoitti:

        Suojakoodi voi olla sama kuin pin koodi, mutta se ei kannata. Varas voisi päästä helposti puhelimeen jos hän älyäisi että suojakoodi on sama kuin pin.

        "Suojakoodi voi olla sama kuin pin koodi, mutta se ei kannata."

        leikit vain ja olet aloittelija,
        ei minulla ainakaan voi olla samoja, kerropas puhelimia jossa voi olla samoja ??????

        olla samsungin ihailija, kun on 4- numeroisia koodeja.
        mutta ei siinäkään ole 4-numeroista suojakoodia,
        se on puhelimen suojaus ja kortin suojausta, tiedoksi vaan.


      • X6 32 Gt kirjoitti:

        Päivitin X6:n ohjelmiston. Tiedän puhelimen suojakoodin, mutta puhelin ei hyväksy sitä. Olisiko mahdollista, että suojakoodi olisi vaihtunut päivityksen yhteydessä? Olen kokeillut kaikki mahdolliset koodit, mutta mikään ei kelpaa. Mistä koodin saisi selville?

        Suojakoodi voi olla nollaantunut Nokian perus koodiksi. Joko 0000 tai 1234 tai 12345


      • kohtalotoveri_
        X6 32 Gt kirjoitti:

        Päivitin X6:n ohjelmiston. Tiedän puhelimen suojakoodin, mutta puhelin ei hyväksy sitä. Olisiko mahdollista, että suojakoodi olisi vaihtunut päivityksen yhteydessä? Olen kokeillut kaikki mahdolliset koodit, mutta mikään ei kelpaa. Mistä koodin saisi selville?

        Suojakoodit ja lukitukset kannattaa ottaa pois päältä ennen päivitystä ja ottaa se varmuuskopio kuten ohjeissa neuvotaan. Tee puhelimellesi master reset. 5800XM:ssä virrat päälle ja pidetään vihreä, punainen ja kameranäppäin alhaalla. X6:sta en tiedä. Reset nollaa kaiken puhelimen tiedon, uusi perussofta jää. Muistikortti on myös kukittunut, se pitää erikseen alustaa. Sitten vaan lataat varmuuskopion takaisin puhelimeesi.


      • Qwertyuiopas
        siis arvasin oikein kirjoitti:

        "Suojakoodi voi olla sama kuin pin koodi, mutta se ei kannata."

        leikit vain ja olet aloittelija,
        ei minulla ainakaan voi olla samoja, kerropas puhelimia jossa voi olla samoja ??????

        olla samsungin ihailija, kun on 4- numeroisia koodeja.
        mutta ei siinäkään ole 4-numeroista suojakoodia,
        se on puhelimen suojaus ja kortin suojausta, tiedoksi vaan.

        Nokialaisissa voi olla kaikki samoi koodeja. Oli kerran pinkoodi 8 numeroinen muistikrtin suoja koodi 8 numeroinen sama ku pin ja sitte viel näppäinlukon koodi 8 numeroinen sama ku noi 2 oli nokia 5530 XM ja 6555 toimii kans c3 en oo testannu laittaa muitaku pinkoodi.


      • älä naurata
        27 kirjoitti:

        Saahan noita lukituksia asennella juu. Se se vaan on sillä lailla, että osaava osaa avata nuo lukitukset suurin piirtein käden käänteessä. Netti on pullollaan täynnä ohjeita, kuinka ne "lukot" aukenee. Tärkeintä olisi saada se oma tieto pysymään omana, eli etätyhjennys Applen tapaan toimivaksi myös Nokialaisissa. Toinen on puhelimen seurantamahdollisuus.....

        Mitenkä niin "Applen tapaan"?? Tämä valinta on myös Nokialaisissa ollut jo pitkään.


    • taidat vain

      harrastaa ja leikiä puhelimella ja tietokoneella,
      vai arvasinko oikein ?

      • kokoa 8

        Taitaa olla nokialla töissä,kun kehuu laitteita.


      • X6 32 Gt
        kokoa 8 kirjoitti:

        Taitaa olla nokialla töissä,kun kehuu laitteita.

        Nyt on kyllä kaikki mahdolliset keinot käytetty. Pitäisikö viedö huoltoon ja sanoa että avatkaapas?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe