Epäihminen(kö?)

Joulu tulla jollottaa, mitä välii?
Onneks on viikonlopun aikana.
Toiset lähti juhlimaan tänään halloweenia, ne jotka muutenkin tykkää jorata ja bailata, ja kaikenlisäks ne tykkää viikonlopuista, Blääääh. Joo meidän ikäiset.
Onko sitten mitään mistä minä tykkäisin?
No on arjet, rauha ja hiljaisuus.
Se kun EI tartte lähteä.
Joo ja paljon muutakin.
No nyt ne sanois että niin mekin tykätään, aina joskus.

Multa kysyttiin eilen " Oletko ihminenkään"

Niin jäin miettimään jotta olenkohan.
Mutta hyvää viikonloppua nyt kuiteski, kait te kaikki sitte niin kauheesti tykkäätte siitä ja tästä ja tosta ja ootte niin kamalan paljon ihmisiä :=))))

33

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkin olen iloinen kun ei tarvii lähtee minnekkään ei eres lomalle saa vaan olla kotona.
      Tänään äidin hautaa laittaessani istuskelin pitkän aikaa siin kivellä ja kattelin kun kynttilät lepatti.
      Siin oli viel oravilla jotain puuhaa menossa ja yks närhi koikkelehti nurmikolla,oli rauhallista ja tutun arkista kuunella liikenteen huminaa tieltä.
      ollaan kuule onnellisia ja kiitollisia et ollaan arkisia taviksia ja siitä et ne pikku asiat on meiän juttuja.
      Ei kanneta maapalloa harteilla,ei pelasteta mailmaa eikä syleilla sitä,kavereita vaan sillai lämpösesti.

• Kiitos kauniista sanoistasi.
        Mulle vaan tuli tunne, niinkun muuten tulee tälläkin palstalla joskus että ihmisiä on vai ne jotka menee koko ajan joilla on allakka täynnä ja jotka rakastaa shoppaamista etc.
        Ja meidän muiden pitäis hankkii se elämä.
        Mutta kun mun elämä on just tälläistä.
        Olen joskus mennyt niin paljon että siihen tuli kiintiö täys.
        Ja joulu, no meidänkin porukat on jouluihmisiä.
        Mulle joulu jää siihen kun tavataan pikkulikan synttäreiden aikaan koko poppoo ja jaetaan lahjat, sitten rauha.

• tulisilla kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoistasi.
        Mulle vaan tuli tunne, niinkun muuten tulee tälläkin palstalla joskus että ihmisiä on vai ne jotka menee koko ajan joilla on allakka täynnä ja jotka rakastaa shoppaamista etc.
        Ja meidän muiden pitäis hankkii se elämä.
        Mutta kun mun elämä on just tälläistä.
        Olen joskus mennyt niin paljon että siihen tuli kiintiö täys.
        Ja joulu, no meidänkin porukat on jouluihmisiä.
        Mulle joulu jää siihen kun tavataan pikkulikan synttäreiden aikaan koko poppoo ja jaetaan lahjat, sitten rauha.

Hankittu oman näköinen elämä ei siin oo enää kun pikku viilausta ja se on täydellinen.
        sopii kun hanska käteen,mä kyl nautin joulusta.
        Peruja laivasta sil se oli juhla joka pysäytti sen kohinan ja kiireen,

• koti-kiusattu kirjoitti:

Hankittu oman näköinen elämä ei siin oo enää kun pikku viilausta ja se on täydellinen.
        sopii kun hanska käteen,mä kyl nautin joulusta.
        Peruja laivasta sil se oli juhla joka pysäytti sen kohinan ja kiireen,

Oman näköinen kyllä. Ja onneks ne unelmatkin vielä on siinä lisänä, siis se pikku viilaus.
        Joulurauhan julistus on se jonka katson, siinä mun perinteeni joulun suhteen.
        Ja jotkut ruoat, tieety ite tehtynä.

• rakkaat ystäväni, vain teidän takianne tulin tämän kirjoittamaan.
        Haudoilla kävin minäkin tänään, kynttilät palamaan ja hetki mietiskelyä rakkaiden haudoilla.
        Ja tulisilla, kynttilä palaa äitisi haudalla.

Teitä halaan lämpöisesti.

• Anceli kirjoitti:

rakkaat ystäväni, vain teidän takianne tulin tämän kirjoittamaan.
        Haudoilla kävin minäkin tänään, kynttilät palamaan ja hetki mietiskelyä rakkaiden haudoilla.

Kiitos omasta ja äidin puolesta.
        Lämmin halaus myös täältä sinulle.
        Usein olen taas viime aikoina äitiä miettinyt, kuin myös muita poisnukkuneita omiani, haudoissa ja meressä.

• Anceli kirjoitti:

rakkaat ystäväni, vain teidän takianne tulin tämän kirjoittamaan.

Levitähän siivet isoiksi niin mahrutaan.

• hat.sep.sut

älä tuollasesta lannistu.
      Elämäsi on sinun, sinä teet sillä mitä haluat ;))
      So smile..ja mee tekeen sitä mistä tykkäät..

• No en todella lannistukaan ;))
        Päätin vain laittaa aloituksen näin päin kun täällä jo on hehkuteltu esim. joululla.
        Kun luulen kuitenkin etten ole ainoa joka näin miettii.

• hat.sep.sut
        tulisilla kirjoitti:

No en todella lannistukaan ;))
        Päätin vain laittaa aloituksen näin päin kun täällä jo on hehkuteltu esim. joululla.
        Kun luulen kuitenkin etten ole ainoa joka näin miettii.

joulukynttelikön tänään.
        Mut eikös se ole niin, että kun-jos? joulua laittaa vaan itselleen, niin eikö silloin ole kaikki maailman aika ja oma halu, tehdä siitä hyvä itselleen?
        Miks panikoida, ottaa pahaa mieltä.
        Hyvänen aika, tee sittä hyvä itsellesi...jotain mistä nautit..
        Jollet tykkää olla yksin, sit vaikka risteily, loma kylpylässä...jotain...

• hat.sep.sut kirjoitti:

joulukynttelikön tänään.
        Mut eikös se ole niin, että kun-jos? joulua laittaa vaan itselleen, niin eikö silloin ole kaikki maailman aika ja oma halu, tehdä siitä hyvä itselleen?
        Miks panikoida, ottaa pahaa mieltä.
        Hyvänen aika, tee sittä hyvä itsellesi...jotain mistä nautit..
        Jollet tykkää olla yksin, sit vaikka risteily, loma kylpylässä...jotain...

No tää nyt olikin huumoriks oikeestaan tarkotettu tää alotus, eikä mitenkään tosissaan otettavaksi :))

Mulle on yks hailee mitä ihmiset oikeesti miettii, koska ne ei mun elämää pohdi yhtään kauempaa kun oon niiden edessä.
        Jo siinä vaiheessa kun selän käännän ne pohtii omia elämiään, ja jos mun elämästä löytyy mietittävää heille niin ehkä siinä onkin jotain hyvää.

• hat.sep.sut
        tulisilla kirjoitti:

No tää nyt olikin huumoriks oikeestaan tarkotettu tää alotus, eikä mitenkään tosissaan otettavaksi :))

Mulle on yks hailee mitä ihmiset oikeesti miettii, koska ne ei mun elämää pohdi yhtään kauempaa kun oon niiden edessä.
        Jo siinä vaiheessa kun selän käännän ne pohtii omia elämiään, ja jos mun elämästä löytyy mietittävää heille niin ehkä siinä onkin jotain hyvää.

oki..

• vasso-Q

Rauhoitu, rauhoitu rakas Lotta, eihän se edes ollut totta.

• Eikö huh sentäs.
        Kylläpä mie jo säikähin.

Niin siiiis Lotta?
        En ole Peppi Lotta jne.
        Enkä edes paljas (höh pelkkä) Lottakaan :))

• vasso-Q
        tulisilla kirjoitti:

Eikö huh sentäs.
        Kylläpä mie jo säikähin.

Niin siiiis Lotta?
        En ole Peppi Lotta jne.
        Enkä edes paljas (höh pelkkä) Lottakaan :))

Tuli vaan heti mieleeni häsläyksestä vanha lastenloru ja oma muinainen stressaamiseni eli tunne että kaikki on hajallaan, kädet vapisee ja mistään ei tule mitään. Lotta tuli siis tästä runosta.

*Aamukahvin ääressä.
        Immi Hellen

Kukko:
        Hyvää huomenta, punahilkka!
        Miltäs se maistuu kahvitilkka?
        Kana:
        Ah, se on aivan liian kuumaa,
        kieltäni polttaa, päätäni huumaa.
        Kukko:
        Kahvi on hyvää - mitä mä kuulen?
        Huonolla tuulella, rouvani, luulen.
        Kana:
        Eipä se olisi kumma lainkaan,
        voi, mitä unissa nähdä sainkaan!
        Kukko:
        Kerro se mulle, kullanmuru,
        kertoen aina haihtuu suru.
        Kana:
        Mull' oli piilossa pesä uusi,
        munia siinä jo viisi, kuusi.
        Lapset sen löysivät, ai, ai, ai!
        Rintani haikean haavan sai.
        Kukko:
        Rauhoitu, rauhoitu, rakas Lotta,
        eihän se ollut edes totta.*

• vasso-Q kirjoitti:

Tuli vaan heti mieleeni häsläyksestä vanha lastenloru ja oma muinainen stressaamiseni eli tunne että kaikki on hajallaan, kädet vapisee ja mistään ei tule mitään. Lotta tuli siis tästä runosta.

*Aamukahvin ääressä.
        Immi Hellen

Kukko:
        Hyvää huomenta, punahilkka!
        Miltäs se maistuu kahvitilkka?
        Kana:
        Ah, se on aivan liian kuumaa,
        kieltäni polttaa, päätäni huumaa.
        Kukko:
        Kahvi on hyvää - mitä mä kuulen?
        Huonolla tuulella, rouvani, luulen.
        Kana:
        Eipä se olisi kumma lainkaan,
        voi, mitä unissa nähdä sainkaan!
        Kukko:
        Kerro se mulle, kullanmuru,
        kertoen aina haihtuu suru.
        Kana:
        Mull' oli piilossa pesä uusi,
        munia siinä jo viisi, kuusi.
        Lapset sen löysivät, ai, ai, ai!
        Rintani haikean haavan sai.
        Kukko:
        Rauhoitu, rauhoitu, rakas Lotta,
        eihän se ollut edes totta.*

En muistanut tuota lorua mutta kyllä se lause oli tuttu jostain, muinaisuudesta kait:)
        Kuinka monella ihmisellä muuten on ihan turhaankin tuollainen hajanainen olo.
        Itsekin siitä joskus kärsin kun täydellisyyteen pyrin jossain asiassa.
        Ja kenen täydellisyyteen? Ja miksi?
        Ihmiset tekee pakotteita itselleen joskus ihan turhaan.
        Toki on tilanteita joissa on pakkokin sitten toimia tietyillä tavoilla että asiat etenisi.

• miekii tykkään, useimmiten vapaani osuu arkipäiviksi, silloin saa olla rauhassa ja tehdä omaan tahtiin koti hommia ja mitä sit mieleen juolahtaa:)))
      Ei kauheesti tee mieli juhlimaan,tai "juhlimaan"...? no, joskus silloin tällöin, jos rehellisiä ollaan, silloinki haluun ystävieni kanssa seurustella:)) Joskus on kiva tehdä jotain myös extempore juttuja:))))

Mut turhaan mietit omaa ihmisyyttäs... Oot paras ihminen sellaisena ku oot:)))))

• Niin varmaan oonkin. Ei musta oliskaan elämään kenenkään muun elämää.
        Siksi en myöskään ole kateellinen luonne.
        Kyllä mie kattelin itteäni silloin ja kysyinkin että olenko. Kun ne kysy että oletko ihminen ollenkaan.
        Mutta ne vaan nauro eikä vastanneet, niin että epäselväks se mulle vähän jäi :))

• Putkivalo

että paremmin sä oot elämän syrjässä kiinni kuin bailattajat :)) Elämähän on just sitä, että tekee sitä mistä nauttii, hellii itseään. Tunteilee, kyllästyy, raivostuu, ilahtuu jne.

Sitäpaitsi ne on koirat jotka haukkuu ;)) "oletko ihminenkään"....

• Voi kun nautin kun tulin kotiin, eikä minnekään kiire.
        Kuuntelin töissä niiden suunnitelmia.
        Ensin TÄYTYY mennä sinne ja tänne, väsyttääkin. Sitten TÄYTYY tehdä sitä ja tätä.
        Mun kun ei tarvi mennä minnekään.
        Huomiseks on suunnitelmia lähteä systerin luo, mutta en ole vielä kertonut että olen tulossa joten ei siitäkään paineita.
        Meillä kun ei tarvi ilmoitella etukäteen paitsi vähän ennen että tietää onko kotona.
        Mulla menee busseilla matkaan pari kolme tuntia joten en ihan noin vaan mene kahville :))

• kyllä saapi tulla, olisi vaan arkena, sopivasti viikonlopun jatkeeksi, että saisi mahdollisimman monta vapaapäivää. Ja onhan joulu perhejuhla, jolloin minnekkään ei tarvi lähteä. Tosin yksinäisille joulu saattaa olla ahdistavaakin aikaa.
      Halloween ei ole suomalaisten juhla ensinkään, markkinamiesten keksimää jenkkien apinointia ja kansalle hyvä tekosyy taas kerran "juhlia".
      Arjet, ne on syvältä, paitsi silloin kun on lomaa. Pääsispä eläkkeelle, silloin jokainen arkipäivä olisi yhtä juhlaa. Ei tarvis lähteä minnekkään, edes töihin, korkeintaan kauppaan.

Jos et ole ihminenkään, sitten en ole minäkään. Jos se meneminen ja juhliminen on ihmisen mitta, niin olkoon. Sitten en haluakkaan olla ihminen.
      Hyvää viikonloppua sinulle, IHMINEN.

• Teemuna
        tulisilla kirjoitti:

Kirjoitin taas pitkän pätkän, jota en enää jaksa näpyttää. Kone heitti jonnekin oudoille sivuille taas.
        Mutta tässä kuitenkin sulle viikonlopun alkuun Tony O`Connoria, jos se nyt onnistuu:

http://www.youtube.com/watch?v=zH2WGromw-A&feature=related

Hienoo ja rentouttavaa musiikkia. Mulla ei nyt vaihtaria musiikilla, mutta halaus hartioillesi.

• mies-vm56 kirjoitti:

kuinkas sattuikaan, musiikkia. Kiitos vaan, tuo olikin ihan mukavan rentouttavaa rankan työviikon päätteeksi.
        Jos vaikka tämmöttistä tarjoaisin takaisin.

http://www.youtube.com/watch?v=BJmeIeCsvOY&feature=fvst

Vielä yksi sinulle, tämän löysin tuubia kierrellessäni tänään:

http://www.youtube.com/watch?v=rq1Iv3DkwVs

• Teemuna kirjoitti:

Hienoo ja rentouttavaa musiikkia. Mulla ei nyt vaihtaria musiikilla, mutta halaus hartioillesi.

Kiitoa halauksesta unien jälkeen onkin hartiat taas paremmassa kunnossa.
        Saas näkee lähteekö nyt tää viesti eilen heitti ulos koko loppuillan.

• Teemuna
        tulisilla kirjoitti:

Kiitoa halauksesta unien jälkeen onkin hartiat taas paremmassa kunnossa.
        Saas näkee lähteekö nyt tää viesti eilen heitti ulos koko loppuillan.

Niinno, se vaan johtuu siitä kun kävin sua yöllä pikkusen hierasemassa. Paa telepaattinen viesti jos haluut uuden samanlaisen 'käsittelyn'.

• Teemuna kirjoitti:

Niinno, se vaan johtuu siitä kun kävin sua yöllä pikkusen hierasemassa. Paa telepaattinen viesti jos haluut uuden samanlaisen 'käsittelyn'.

Silmät sulkien ja ajatellen hmm hmmm hmmmmmmmmmm ahhhhh .........

• tällanen hämäläis-pohjalainen yhdistelmä vasta kekkas.. sä oot sä, etkö ookin ;)

Mä oleten, että harva näistä menijöistä ilman ilolientä sitä riemua ja riehakkutta kokee.
      Onhan siitä omakohtaistakin kokemusta, joskus on olevinaan ihan hemmetin hauskaa.

Itellä vähä "hartaampi" meininki tänään.
      Kun aamupäivän velvotteista selviän, tarkoitus lähteä vajaan sadan kilsan päähän.. viemään kynttilöitä läheisten haudoille, ehkä jopa kirkkoon iltatilaisuuteen. Äidin poismenosta vajaa vuosi, jotenkin tunne, että haluaa mennä hetkeksi sinne hiljentymään, myös kynttilä sytytetään jokaiselle vuoden sisällä poisnukkuneelle.

• Minähän minä ;)) Kyllä se varmaan läpi tulee kirjoituksista kun kirjoitan niin kun ennenkin.
        Tänään onkin hyvä pitää hiljainen harras päivä, siihen on pyhä vielä sopiva.

• Mysteriet

Mulla ku on semmonen työ, että sekoo kaikki arjet ja pyhät, joten samapa tuo - vapaapäivät on kummiski kaikkein kivoimpia =)

Nyt on vapaapäivä muuten... Mitähän tekis - taidan lähtee juhlimaan yksiä kuuskymppisiä =)
      (ihmeellistä ku joku voi elää niin vanhaks *nauraa*)

Villi arvaukseni muuten on --> Oot sää =)

• No joo, kyllä miekin uskon että oon :))

Vapaapäivä tänää huomenna ja vielä ylihuomennakin on mulla.
        Ajatus oli lähteä reissuun tänään mutta kun siellä toisessa päässä ei oltais niin en yksin viitti sinne mennä olemaan.

Mitäs se nyt olikaan iältään se vanhin ihminen joka kuoli menneellä viikolla, muistaakseni 114 vuotta jos ei ihan vikaan mene.
        Sinnekin asti jos eläis niin näkis vielä monta muutosta tässä elämässä, jos järki olis mukana kaikki vuodet.

Toisaalta kun vuodet ei ole saman mittaisia kaikissa maailman kolkissa niin mistä sen oikean iän sitten lopultakaan tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3682
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      214
      2261
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1713
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe