henkinen väkivalta

hullukunolen..vai?

olin naimisissa, kolme ihanaa lasta tästä liitosta. Mies kävi keikka duunissa millo missäkin..parin viikon välein tuli ympärijuovuksissa kotiin.. joko se tai vauva piti hereillä..ei saanut olla väsynyt, vain hullut väsyvät..alotin duunin sen siskoilla..eli saatoin olla aamuyöhön (lasten isä katsoi ..jos humalaltaan kykeni ) lapsia ja aamulla tunnin tai kahen jälkeenpiti mun nousta hoitaan lapsia..ukko kun makasi krapulaansa ..liian rankkaa hällä...kuulemma oli. Olin niin alistettu että en päässyt yksin kauppaan..jos satuin pääseen niin sitten luuhasin sydämmeni kyllyydestä kylillä..mutta..joka kaupasta ostin jotain pientä..koska mun piti näyttää kuitit millon olen tullut mistäkin kaupasta ulos...muuten tuli heti huorittelua yms. tunnistakaa hitto tällänen käytös..oli se sitten nasen tai miehen puolelta ja hankkiutukaa eroon !! nyt eronnut muutama vuosi sitten ja heti kun oli lapsilta kuullut että seurustelen..niin päättikin että kun en vastannut sunnuntaina (piti palauttaa muksut) heti..(olin muute suihkussa) niin kieltäyty palauttamasta..nyt sossun akat kimpussa! kävin tänään aikamoiset keskustelut meinaan!!! eli ei vieläkään anna elää oma elämää!

3

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on narsisti

      Ex-miehesi on narsisti ja sadisti. Kannattaa lukea asianajaja M. Salon kirja Varokaa narsistia. Siinä mainitaan myös pätevä juridinen peruste: rikoslain luku 21 §5, henkisen pahoinvoinnin tuottaminen. Vaadi ehdoton kaksivuotinen saamaastasi kohtelusta.

      • narsississassi

        Kannattaa olla varuillaan sellasissa puhumispaikoissa koska niillä narsisteilla on aivan sairaan hyvät puhujan lahjat.


    • Paljon kärsinyt

      Kuulostaa hyvin tutulta. Aikoinaan minulla oli samanlainen häirikkömies, kävimme kirkon perheneuvojalla ja siellä mieheni nostettiin jalustalle ja minut leimattiin syylliseksi. Se oli niin raskasta aikaa, meillä oli kaksi poikaa, lisää lokaa päälleni heitettiin appivanhempien taholta. Anoppi oli sitä mieltä, että "kun olet niin hyvän miehen saanut, niin pidä häntä hyvänä". Olihan hänellä toki hyvät puolensa, mutta alkoholia...lääkkeitä niitä meni ja välillä itsemurhayrityksiä, joista sairaalat ei kantanut mitään muuta huolta, kuin vatsahuuhtelu ja kotiin vaimon hoitoon...Mustasukkainen joka asiasta, en saanut ajatellakaan niinkuin olisin halunnut, kaiken hän oli näkevinään naaman ilmeistä. Sitten uhoamista muilla naisilla ja niitä oli, sain kuulla kunniani niidenkin suusta. Ainainen väkivallan ja rattijuoppouden pelko, uskoin tulevaan ja hankin ajokortin, kun mies oli ajanut automme tieltä ulos kännissä toisen naisen takia. Pelkäsin tätä miestä, ero kävi mielessä, mutta...mihin olisin paennut, väkivaltainen mies kyllä olisi etsinyt minut käsiini vaikka mistä. Hän syyllisti minua aina siitä, kuinka hänen elämänsä menisi paremmin, jos käyttäytyisin toisin, aloin itsekin siihen uskoa. Hän halusi aina rangaista minua pienestäkin virheestä, se oli hänen mielestään oikeutettua. En osannut asettaa hänelle rajoja, vaikka kuinka yritin, mitkään rajat ei olisi pitäneet. Väkivaltainen käytös pilasi kaiken sen hyvän, joka hänessä silti oli. Siitä olen kiitollinen, ettei hän ollut koskaan pojille väkivaltainen, vain minulle. Hän päätti itse päivänsä lopulta, mutta sitä ennen hän halusi saada minut siitäkin asiasta syttämään itseäni koko lopun elämäni. Varsinkin vanhempi poika on kärsinyt kovasti kaikki nämä vuodet tämän takia, hän oli oppinut myös isältään syyllistämisen taidon. Pikkuhiljaa hänkin on oppinut ymmärtämään isänsä mielenterveysongelmat, jotka olisi pitänyt hoitaa silloin, kun ne ensimmäiset itsemurhayritykset oli. Olen jonkinverran katkera senaikaiselle sairaanhoidolle, kun asian eteen ei tehty mitään, vaan koin, että koko miehen ongelmat kaatui minun päälleni. En ole sortunut samanlaisiin häirikkömiehiin enää ja kesti tosi kauan, ennenkuin tajusin, etten ole vastuussa nykyisen kumppanini elämästä samalla tavalla . Hän ei ole koskaan syyllistänyt minua mistään, olen saanut olla oma itseni, eikä tarvitse pelätä mitään. Silti menneet ikävät asiat ei unohdu koskaan, joskus unohdan totuuden ja senhetkiset voimavarani ja alan enemmän taas syyllistämään itseäni, varsinkin näin pimeänä aikana. Mietin, miksi juuri minun kohdallani on tälläinen ikävä möykky, joka nostaa päätään silloin tällöin. Mutta tämänkin asian kanssa on elettävä ja haluan elää, niin kauan kuin Luoja suo. Voimia kaikille, jotka ovat tämän saman kokeneet!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe