Raskaaksi evran jälkeen

-pisara-

Käytin laastaria 5 vuotta ja jätin sen pois viime elokuussa. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti ja tämän jälkeen on tullut yhdet kuukautiset. Ensimmäinen kierto lopettamisen jälkeen oli 35 päivää. Nyt kuukautisia ei kuitenkaan ole tullut. Luultavasti johtuu laastarin lopettamisesta.

Oletin tämän kierron olevan suunnilleen samanpituinen kuin edellinen, koska kuukautiskipuja oli siinä 35 päivän paikkeilla. Kestivät muutaman päivän jonka jälkeen loppuivat. Nyt kuukautiset ovat "myöhässä" 2 viikkoa. Menossa kiertopäivä 49. Alavatsaa nipistää välillä, mutta vuotoa ei edelleenkään tule.
Raskaustestit negatiivisia eikä mitään muita oireita vatsan nipistämisen lisäksi ole havaittavissa. Eli tuskin olen raskaana:/
Lapsi olisi toivottu ja nyt mietinkin milloin kuukautiset taas alkavat. Vai voisinko kuitenkin olla raskaana vaikka testit negatiivisia...
Olisi kiva kuulla miten teillä muilla on kuukautiskierrot menneet evran lopettamisen jäljeen. Kuinka nopeasti olette tulleet raskaaksi?

16

3239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sape21

Eikös siittiöt voi olla ns. käyttökelpoisia jopa 7 päivää? Jos miehesi siittiöt on hyvälaatuista väkeä, niin todennäköisesti ne ovat olleet vielä elossa eli käyttökelpoisia vielä ovulaatiosi aíkaankin! Toivotaan niin :)

Itse käytin Evra laastaria vajaa 3 vuotta. Jätin laastarit 18.10. kun olisi pitänyt laittaa uusi laastari (lopetin siis menkkojen ollessa). Olimme sitten heti seuraavalla viikolla yhdynnässä poikaystäväni kanssa (25.10). Noilla paikkeilla ovulaationi taisi aikalailla olla, tosin hieman ennenaikaista oli nämä pupuilut...Me nyt molemmat tohkeissamme odotamme josko olisi vaikka tärpännyt heti alkuunsa! Aikamoinen tuuri siinä kyllä pitäisi olla, mutta toivossa on hyvä elää, vaikkei toivo siitä tykkäisikään :)

Olen koittanut tunnustella mahdollisia raskausoireita, mutta mitään erikoista en valitettavasti ole huomannut..Reilu viikko sitten rintani olivat poikkeuksellisen turvoksissa ja harvase päivä koski alavatsaan, mutta nyt ei ole ollut enää mitään poikkeavaa tuntemusta valitettavasti.....Viikko enää odotettavaa, kun menkkojen tulisi alkaa. Jos ne eivät alka viikonlopun aikana, ostan testin. Ja kyllä, tiedän että kuukautiset voivat olla myöhässä senkin takia, että olen vasta lopettanut hormonaalisen ehkäisyn. Mutta silti haluan saada asiaan varmuuden. Odotamme raskauttani niin kovasti.

• -pisara-

Hmm, ei kai kuitenkaan ihan 7 päivää... ehkä 3 ?!?
        Toivottavasti tärppäsi heti ekalla yrityksellä. Itsellä ei valitettavasti käynyt niin:/
        Ja edelleen odottelen niitä menkkoja... ärsyttävää tälläinen epätietoisuus, kun ei tiedä onko raskaana vai kuukautiset myöhässä (hormonaalisen ehkäisyn pois jättämisen vuoksi), mutta edelleenkään ei muita oireita kuin kuukautiskipuja silloin tällöin. Alan jo luopua toivosta tämän kierron suhteen. Luulisi, että raskaus näkyisi jo testeissä, mutta kun ei:/

• Sape21
        -pisara- kirjoitti:

Hmm, ei kai kuitenkaan ihan 7 päivää... ehkä 3 ?!?
        Toivottavasti tärppäsi heti ekalla yrityksellä. Itsellä ei valitettavasti käynyt niin:/
        Ja edelleen odottelen niitä menkkoja... ärsyttävää tälläinen epätietoisuus, kun ei tiedä onko raskaana vai kuukautiset myöhässä (hormonaalisen ehkäisyn pois jättämisen vuoksi), mutta edelleenkään ei muita oireita kuin kuukautiskipuja silloin tällöin. Alan jo luopua toivosta tämän kierron suhteen. Luulisi, että raskaus näkyisi jo testeissä, mutta kun ei:/

Hupsista joo, siis tarkoituksena oli kirjoittaa, että siittiöt elävät jopa 4 päivää :)
        Kovasti olen tutkaillut itseäni ja kaikki mahdolliset oireet havaittavissa...Pelkään, että kaikki raskauteen viittaavat asiat ovat vain omien korvieni sisällä.
        Tänään on oikeasti ollut koko päivän erittäin epämukava tunne alaselässä, kyljissä ja alavatsassa. Lueskelin monilta eri sivuilta, että tällainen "jomotus" on hyvinkin yleinen alkuraskaudessa (ja siitäkös riemastuin!). Menkkamaista särkyä tämä lähinnä on, mutta ei tule silloin tällöin vaan on särkenyt, puristanut ja jomottanut koko päivän. Onko Pisara sinulla miten kovia ne kuukautiskipu-tuntemukset?

Nyt koitan pitää edelleen pään kylmänä ja olla ajattelematta koko asiaa, vaikka vaikeaa se on, varsinkin kun mieskin yhtä innoissaan ja kyselee vointia jatkuvasti. Tänään hän oli "eksynyt" vauvanvaippa sivustolle :D Ja minä todennäköisesti eksyn taas pian tänne..

Ylihuomenna pitäisi kuukautisten alkaa, mikäli kierto on tasainen. Tosin, olisihan se melko uskomatonta jos kierto tasaantuisi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ja vielä uskomattomammalta tuntuu ajatus, että olisi tärpännyt heti ekassa.

• Öö??
        Sape21 kirjoitti:

Hupsista joo, siis tarkoituksena oli kirjoittaa, että siittiöt elävät jopa 4 päivää :)
        Kovasti olen tutkaillut itseäni ja kaikki mahdolliset oireet havaittavissa...Pelkään, että kaikki raskauteen viittaavat asiat ovat vain omien korvieni sisällä.
        Tänään on oikeasti ollut koko päivän erittäin epämukava tunne alaselässä, kyljissä ja alavatsassa. Lueskelin monilta eri sivuilta, että tällainen "jomotus" on hyvinkin yleinen alkuraskaudessa (ja siitäkös riemastuin!). Menkkamaista särkyä tämä lähinnä on, mutta ei tule silloin tällöin vaan on särkenyt, puristanut ja jomottanut koko päivän. Onko Pisara sinulla miten kovia ne kuukautiskipu-tuntemukset?

Nyt koitan pitää edelleen pään kylmänä ja olla ajattelematta koko asiaa, vaikka vaikeaa se on, varsinkin kun mieskin yhtä innoissaan ja kyselee vointia jatkuvasti. Tänään hän oli "eksynyt" vauvanvaippa sivustolle :D Ja minä todennäköisesti eksyn taas pian tänne..

Ylihuomenna pitäisi kuukautisten alkaa, mikäli kierto on tasainen. Tosin, olisihan se melko uskomatonta jos kierto tasaantuisi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Ja vielä uskomattomammalta tuntuu ajatus, että olisi tärpännyt heti ekassa.

Mitä kyseiset laastarit ovat? Kuinka toimivat ja sen semmoista? Odotan esikoistani aika viimeisilläni ja alkaa olla ajankohtainen asia tuo ehkäisy taas pian.. ;)

Onnea vauvakuumeeseen!

• evran käyttäjä
        Öö?? kirjoitti:

Mitä kyseiset laastarit ovat? Kuinka toimivat ja sen semmoista? Odotan esikoistani aika viimeisilläni ja alkaa olla ajankohtainen asia tuo ehkäisy taas pian.. ;)

Onnea vauvakuumeeseen!

Evra on siis ehkäisylaastari, jonka voi laittaa esim. pakaraan. Hormonit imeytyvät siitä ihon läpi. Viikko pidetään samaa laastaria ja sitten vaihdetaan toiseen. Kolmen laastarin jälkeen pidetään viikon tauko, jolloin tyhjennysvuoto ja sitten taas laitetaan uusi laastari. Mä olen ainakin kovasti tykännyt tästä ehkäisymuodosta. Vaivaton, eikä tarvii joka päivä pillereitä muistaa popsia.

• -pisara-
        Sape21 kirjoitti:

Sape21: Kivut eivät ole niin kovia, että pitäisi särkylääkettä ottaa. Mutta kuitenkin kuukautiskivun tapaisia. Itsekin netistä luin, että normaalia alkuraskaudessa ja innostuin myös. Mutta minulla testit negatiivisia. Nyt mietin pitäisikö jo mennä lääkäriin, kun kuukautisia ei edelleenkään.
        Miten sinulla? joko kuukautiset alkoivat vai joko voi onnitella:)

• Sape21
        -pisara- kirjoitti:

Sape21: Kivut eivät ole niin kovia, että pitäisi särkylääkettä ottaa. Mutta kuitenkin kuukautiskivun tapaisia. Itsekin netistä luin, että normaalia alkuraskaudessa ja innostuin myös. Mutta minulla testit negatiivisia. Nyt mietin pitäisikö jo mennä lääkäriin, kun kuukautisia ei edelleenkään.
        Miten sinulla? joko kuukautiset alkoivat vai joko voi onnitella:)

Eilen teimme yhdessä miehen kanssa raskaustestin, kun kuukautisia ei kuulunut.
        "ei raskaana" teksti painoi pään maahan koko illaksi :( olihan se arvattavissa, ja ihme olisi ollut jos olisin heti ensimmäisestä kierrosta tullut raskaaksi! Nyt vaan niitä luomumenkkoja odotellessa...Toivottavasti eivät kovin kauaa piilossa pysy.

Nyt kun on varmistus siitä, etten ole raskaana niin herää kysymys mistä nämä kivut johtuvat? Katsellaan nyt vielä ensiviikkoon ja jos kivut eivät ole lähteneet, on pakko tilata aika terveydenhoitajalle.

Onnea jatkoyritykseen! :)

• -pisara-
        Sape21 kirjoitti:

Eilen teimme yhdessä miehen kanssa raskaustestin, kun kuukautisia ei kuulunut.
        "ei raskaana" teksti painoi pään maahan koko illaksi :( olihan se arvattavissa, ja ihme olisi ollut jos olisin heti ensimmäisestä kierrosta tullut raskaaksi! Nyt vaan niitä luomumenkkoja odotellessa...Toivottavasti eivät kovin kauaa piilossa pysy.

Nyt kun on varmistus siitä, etten ole raskaana niin herää kysymys mistä nämä kivut johtuvat? Katsellaan nyt vielä ensiviikkoon ja jos kivut eivät ole lähteneet, on pakko tilata aika terveydenhoitajalle.

Onnea jatkoyritykseen! :)

Harmi, mutta ehkä ovulaatiosi on tapahtunutkin vähän myöhemmin ja sen takia positiivinen testi ei vielä näy. Testaa vaikka viikon päästä uudelleen?

Toivottavasti sinulla ei kuukautiset katoa kuitenkaan näin pitkäksi aikaa kuin minulla. Ahdistavaa tämmöinen odottelu. Itsekin mietin toisinaan, miksi on silloin tällöin kipuja kun ei vuotoa tule...
        Nyt yritän ajatella positiivisesti, että ehkä jäi vaan yhdet menkat välistä ja seuraavat jo tulevatkin. Saa nähdä miten käy. Tämän kuun loppuun ajattelin odotella ja sen jälkeen lääkäriin.
        Mutta onnea sinullekin jatkoyritykseen:)

• Sape21
        -pisara- kirjoitti:

Harmi, mutta ehkä ovulaatiosi on tapahtunutkin vähän myöhemmin ja sen takia positiivinen testi ei vielä näy. Testaa vaikka viikon päästä uudelleen?

Toivottavasti sinulla ei kuukautiset katoa kuitenkaan näin pitkäksi aikaa kuin minulla. Ahdistavaa tämmöinen odottelu. Itsekin mietin toisinaan, miksi on silloin tällöin kipuja kun ei vuotoa tule...
        Nyt yritän ajatella positiivisesti, että ehkä jäi vaan yhdet menkat välistä ja seuraavat jo tulevatkin. Saa nähdä miten käy. Tämän kuun loppuun ajattelin odotella ja sen jälkeen lääkäriin.
        Mutta onnea sinullekin jatkoyritykseen:)

Oli pakko taas tulla täällä käväsemään, josko olisi siun tilanne muuttunut :) Mutta eli siis samaa rataa jatkuu sielläkin, harmi. Mietin myös tuota ovis hommaa, että jos se olikin vähän myöhässä ehkäisyn lopettamisen vuoksi. Nyt ei ole enää niin pahasti selkään koskenut, mutta tänään huomioin sellaisen jutun, että kun pissillä käydessä ponnistaa hiukan niin tuntuu tuolla alakerrassa aika oudolta. Alavatsa, tai sanoisinko paremminkin kohdun kohta tuntuu jotenkin kovalta. Aristaa samalla tavalla kuin ennen kuukautisia.

• -pisara-
        Sape21 kirjoitti:

Oli pakko taas tulla täällä käväsemään, josko olisi siun tilanne muuttunut :) Mutta eli siis samaa rataa jatkuu sielläkin, harmi. Mietin myös tuota ovis hommaa, että jos se olikin vähän myöhässä ehkäisyn lopettamisen vuoksi. Nyt ei ole enää niin pahasti selkään koskenut, mutta tänään huomioin sellaisen jutun, että kun pissillä käydessä ponnistaa hiukan niin tuntuu tuolla alakerrassa aika oudolta. Alavatsa, tai sanoisinko paremminkin kohdun kohta tuntuu jotenkin kovalta. Aristaa samalla tavalla kuin ennen kuukautisia.

täälä taas. Minun tilanne muuttunut. Menkat sitten vihdoin alkoivat, eli yksi kuukausi vain jäi välistä. Toisaalta olen helpottunut. Kyllähän niitä jo odottelinkin.... Ei tarvitse ainakaan lääkäriin lähteä.
        Mutta toisaalta suuri pettymys, etten sitten ollutkaan raskaana ja pitää kaikki aloittaa taas alusta.
        Tosi niukat kyllä ovat, eli kyllä se laastarin käyttö on sekoittanut kaikki ihan täysin.
        Mites sinulla Sape21?

• Sape21
        -pisara- kirjoitti:

täälä taas. Minun tilanne muuttunut. Menkat sitten vihdoin alkoivat, eli yksi kuukausi vain jäi välistä. Toisaalta olen helpottunut. Kyllähän niitä jo odottelinkin.... Ei tarvitse ainakaan lääkäriin lähteä.
        Mutta toisaalta suuri pettymys, etten sitten ollutkaan raskaana ja pitää kaikki aloittaa taas alusta.
        Tosi niukat kyllä ovat, eli kyllä se laastarin käyttö on sekoittanut kaikki ihan täysin.
        Mites sinulla Sape21?

Parin päivän tauon jälkeen päädyin jälleen tänne kurkistelemaan, josko olisi tarinaa tullut :)
        Hyvähän uutinen tuo on, että menkat tulivat, nimenomaan sen takia että tietää "kaiken" olevan kunnossa! Totta kai varmasti harmittaa sen puoleen, kun olette taas lähtöpisteessä. Mutta ei kannata huolestua turhan aikaisin, kyllä uskon sen masuasukin siulle lähiaikoina saapuvan.

Itselläkin tilanne muuttunut, en tosin osaa sanoa hyvään vai huonoon suuntaan. Nyt ei ole enää ollut minkäänlaisia (kuviteltuja) oireita. Nännit oli pari päivää melko kosketusarat, hyvä että rintsikoita pystyi pitämään! Mutta nyt ei tosiaan ole enää sitäkään. Vatsa- ja selkäsärytkin kaikkosivat kuin tuhka tuuleen aivan yhtäkkiä.

Menkkoja tässä odotellaan..Kohta kaksi viikkoa myöhässä. Ajattelin, että mennään nyt näin eteenpäin ilman turhia toiveita ja ajatuksia jos ei mitään tuntemuksia ilmene. Pelottaa ihan miten kivuliaina ne menkat sieltä sitten joskus pärähtää!! Ihanintahan tietysti olisi, niinkuin siunkin aiemmassa tilanteessasi, että menkat olisivat myöhässä raskauden takia...Miun kohdalla ne varmasti viipyvät vain tuon hormonitason takia.

No, suosittelen teille samaa ku meille: sitten kun on puolukkaystävät tulleet ja menneet, niin peitto heilumaan vielä enemmän kuin nyt!! ;D

• Sape21
        Sape21 kirjoitti:

Parin päivän tauon jälkeen päädyin jälleen tänne kurkistelemaan, josko olisi tarinaa tullut :)
        Hyvähän uutinen tuo on, että menkat tulivat, nimenomaan sen takia että tietää "kaiken" olevan kunnossa! Totta kai varmasti harmittaa sen puoleen, kun olette taas lähtöpisteessä. Mutta ei kannata huolestua turhan aikaisin, kyllä uskon sen masuasukin siulle lähiaikoina saapuvan.

Itselläkin tilanne muuttunut, en tosin osaa sanoa hyvään vai huonoon suuntaan. Nyt ei ole enää ollut minkäänlaisia (kuviteltuja) oireita. Nännit oli pari päivää melko kosketusarat, hyvä että rintsikoita pystyi pitämään! Mutta nyt ei tosiaan ole enää sitäkään. Vatsa- ja selkäsärytkin kaikkosivat kuin tuhka tuuleen aivan yhtäkkiä.

Menkkoja tässä odotellaan..Kohta kaksi viikkoa myöhässä. Ajattelin, että mennään nyt näin eteenpäin ilman turhia toiveita ja ajatuksia jos ei mitään tuntemuksia ilmene. Pelottaa ihan miten kivuliaina ne menkat sieltä sitten joskus pärähtää!! Ihanintahan tietysti olisi, niinkuin siunkin aiemmassa tilanteessasi, että menkat olisivat myöhässä raskauden takia...Miun kohdalla ne varmasti viipyvät vain tuon hormonitason takia.

No, suosittelen teille samaa ku meille: sitten kun on puolukkaystävät tulleet ja menneet, niin peitto heilumaan vielä enemmän kuin nyt!! ;D

No nyt ne menkat alkoivat miullakin! Olen oikeastaan iloinen siitä, sillä nyt ainakin alkaa olemaan varmempaa tulla raskaaksi. Saas nähdä kuinka kauan nämä kestävät ja ovatko ns. normaalit. Mutta yritys jatkukoon joka tapauksessa!
        Onko siellä mitään uutta? :)

• -pisara-
        Sape21 kirjoitti:

No nyt ne menkat alkoivat miullakin! Olen oikeastaan iloinen siitä, sillä nyt ainakin alkaa olemaan varmempaa tulla raskaaksi. Saas nähdä kuinka kauan nämä kestävät ja ovatko ns. normaalit. Mutta yritys jatkukoon joka tapauksessa!
        Onko siellä mitään uutta? :)

Hyvä että alkoivat sinullakin:) nyt alkaa sitten molemmilla kunnon yritys.
        Itselläni menkat olivat niukat vain 2 ensimmäistä päivää, mutta sen jälkeen vuotoa tuli enemmän. Kivutkin olivat hirveämmät kuin mitä laastarin käytön yhteydessä. Eli ihan oikeat menkat olivat... Ja nyt kun näyttävät loppuvan niin alkaa kunnon yritys. Yritän ottaa jopa ovulaatiotikut avuksi tässä kierrossa. Toivottavasti nyt vihdoin tärppäisi.
        Noiden kipujen takia seuraavat menkat pelottavat, eli mielummin tulisin raskaaksi.

Toivottavasti ovulaatiotikuista on apua. Olen kokeillut niitä laastarin pois jätön jälkeen kerran aikaisemminkin, mutta sillon en löytänyt ovulaatiota, mikä ei tietenkään ollut mikään ihme kun kierto oli täysin sekaisin ja jäi tosiaan ne yhdet menkat välistä.

• militsa

Osaako kukaan sanoa, onko mahdollista että Evran lopettaminen olis pistänyt ovulaatiota vähän sekaisin? Lopetin sen käytön toukokuun lopussa ja heti kesäkuussa jäin raskaaksi, mutta rakenneultrassa vauvan koko vastasi tasan viikkoa pienempää. Laskettua aikaa ei kumminkaan muutettu. Voiko Evran jälkeen munasolun irtoaminen tapahtua 6-7 päivää "myöhässä"? Eihän se irtoa laastareiden käytön aikana ollenkaan, mutta sitten kun laastarin jättää pois ja ovulaatio olisi "normaalisti" ollut ennen kesäkuun puolta väliä, niin voiko laastarin lopettaminen heittää sen jopa viikolla eteenpäin? Uusi neuvolantäti ei oikein osannut vastata...

• ---------------

No kyllä se ovis voi tapahtua sen Evran aikanakin, ei mikään e-keino ole sataprosenttinen....

Ja totta kai se hormon.ehkäisyn lopetus pistää kehon sekaisin.

• militsa

Niin ja lisäyksenä vielä, jos ovulaatio olisi siirtynyt viikollakin, niin tuskin raskaustesti näyttäisi positiivista kun hedelmöittymisestä on kulunut vasta 10-11 päivää? vai voiko näyttää... en usko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      55
      758
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      731
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60