Sahassa käyntihäiriöitä.

Husse 51

Niin. -94 hankittu Husqvarna 51 ollut harrastekäytössä ja sahattu polttopuuta vajaa 100 mottia ja tänä syksynä alkoi tulla häiriöitä. Jos oli seissyt muutaman päivän niin sai vetää 10-15 nykäisyä että käynnistyi. Samoin ei käynyt tyhjäkäyntiä. Säätäminenkään ei oikein auttanut. Avasin kaasuttimen ja vaihdoin kalvot. Olivat aika haperoiksi kuivuneet. Samoin vaihdoin bensaletkun ja suodattimen ja sytytystulpan. Ilmansuodatin on puhdas. Saa edelleen nykiä aika pitkään että käynnistyy. Samoin ei kuumana tahdo käydä kunnolla tyhjäkäyntiä. Täydellä kaasulla käynti hieman vaeltaa. Tuossa reilu vuosi sitten kun sahaa huolsin ja puhdistin niin ihmettelin kun sytytyslaitteiston puoli oli hyvin öljyinen.
Voisiko olla että kampiakselin stefat olisi kuluneet tai kovettuneet eivätkä tiivistäisi kunnolla ja näin ei kaasuttimen kalvot saisi kunnollista impulssia? Vai mitä veikkaatte?

22

15698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjlhl

      Pakoputki tulossa !? (nokeentuu ajan myötä) laita kepin nokkaan ja kuumenna avotulella.

    • 254

      .. ja rengas vaihtoon jos ei imuvuotoa ole.....

      • Husse 51

        Pakoputki, siis äänenvaimennin, voi ollakin hyvä tarkastaa. Jatkan tästä. Olen käyttänyt 3% öljyseosta, Nesteen super racingia. Samalla näkee onko se palanut kunnolla vai karstoittanut.

        Tuo kampikammion tiiviys kai yleensä mitataan huoltokorjaamoilla. Ajattelin että vertaan alapuristusta veljen Hq 55:n joka on milliä suurempaa sylinterin halkaisijaa lukuunottamatta sama saha.

        Voisiko kampikammion tiiviyttä tutkia niin jos kaataa vähän 2.t bensaa kampikammioon ja seuraa valuuko se stefoista ulos. Vai vaatiiko tämmöinen tilanne että stefat on jo todella horot?

        Käynnistettäessä puristukset on niin kovat ja terävät että en oikein usko että olisi mäntä tai renkaat olisi väljiä.


      • kokeiltu?
        Husse 51 kirjoitti:

        Pakoputki, siis äänenvaimennin, voi ollakin hyvä tarkastaa. Jatkan tästä. Olen käyttänyt 3% öljyseosta, Nesteen super racingia. Samalla näkee onko se palanut kunnolla vai karstoittanut.

        Tuo kampikammion tiiviys kai yleensä mitataan huoltokorjaamoilla. Ajattelin että vertaan alapuristusta veljen Hq 55:n joka on milliä suurempaa sylinterin halkaisijaa lukuunottamatta sama saha.

        Voisiko kampikammion tiiviyttä tutkia niin jos kaataa vähän 2.t bensaa kampikammioon ja seuraa valuuko se stefoista ulos. Vai vaatiiko tämmöinen tilanne että stefat on jo todella horot?

        Käynnistettäessä puristukset on niin kovat ja terävät että en oikein usko että olisi mäntä tai renkaat olisi väljiä.

        Huonot stefat voivat tuoda esille oireena, että koneen tyhjäkäyntikierrokset riippuvat koneen asennosta. Ilmavuodon takia laihemmalle jäävä bensa nostaa kierroksia. Käyttö vaikuttaa kuitenkin olleen niin vähäistä, että ei uskoisi stefojen siitä vielä kuluneen.
        Kaasarin neulaventtiilin takertelu voisi myös tehdä vaihtelevaa käyntiä. Sen käyttövarren vääntely on joissakin tapauksissa tasoittanut käyntiä. Siitä asiasta löytyy sopivasti hakemalla tietoja, kannattanee katsoa myös Metsälehden keskustelupalstalta.


      • lastunraapija
        Husse 51 kirjoitti:

        Pakoputki, siis äänenvaimennin, voi ollakin hyvä tarkastaa. Jatkan tästä. Olen käyttänyt 3% öljyseosta, Nesteen super racingia. Samalla näkee onko se palanut kunnolla vai karstoittanut.

        Tuo kampikammion tiiviys kai yleensä mitataan huoltokorjaamoilla. Ajattelin että vertaan alapuristusta veljen Hq 55:n joka on milliä suurempaa sylinterin halkaisijaa lukuunottamatta sama saha.

        Voisiko kampikammion tiiviyttä tutkia niin jos kaataa vähän 2.t bensaa kampikammioon ja seuraa valuuko se stefoista ulos. Vai vaatiiko tämmöinen tilanne että stefat on jo todella horot?

        Käynnistettäessä puristukset on niin kovat ja terävät että en oikein usko että olisi mäntä tai renkaat olisi väljiä.

        Tavallinen syy on myös kaasarin virhesäätö. L-ruuvin asentoa voi kokeilla. Yksi paikka katsoa vinkkiä on www.smalleng.com Siellä on englanninkielisiä videoita tavallisista säädöistä ja kaasarin kokoamisesta.


      • olisko vika joku noi
        lastunraapija kirjoitti:

        Tavallinen syy on myös kaasarin virhesäätö. L-ruuvin asentoa voi kokeilla. Yksi paikka katsoa vinkkiä on www.smalleng.com Siellä on englanninkielisiä videoita tavallisista säädöistä ja kaasarin kokoamisesta.

        todennäköisesti stefa vuotaa.voi tietty laakerivika olla toi 3prossan seos ja vielä huoltiksen öljyä...karstoitaa hirveesti poskilaaleria pitempään sitten seissyt saha laakeri lähtee pyörimään pesäsään,,,voi tietty olla vika tankin ilman vaihdossa,,,kun huono käynti niin sammuta ja aukaise tankin korkki jos kuuluu suhaus(vetää ilmaa sisään)niin vika siinä....ja vetää sitten kaasarin tyhjäksi seisoesaan,,,siksi ei käynnisty hyvin,saa nykiä monta kertaa


      • Husse 51
        olisko vika joku noi kirjoitti:

        todennäköisesti stefa vuotaa.voi tietty laakerivika olla toi 3prossan seos ja vielä huoltiksen öljyä...karstoitaa hirveesti poskilaaleria pitempään sitten seissyt saha laakeri lähtee pyörimään pesäsään,,,voi tietty olla vika tankin ilman vaihdossa,,,kun huono käynti niin sammuta ja aukaise tankin korkki jos kuuluu suhaus(vetää ilmaa sisään)niin vika siinä....ja vetää sitten kaasarin tyhjäksi seisoesaan,,,siksi ei käynnisty hyvin,saa nykiä monta kertaa

        niin tarkistan ensiksi tuon äänenvaimentimen. Sitten jatketaan kokeilemalla säätää vielä. Mulla on aika hyvä ohje siihen ja hiukan on käytännön tuntumaakin. Samalla on helppo kokeilla tuo polttoainetankin ilmansaanti. Kun olen tehnyt nämä niin palaan sitten asiaan. Tosin vieläkin ihmetyttää tuo magneettopuolen öljyisyys mutta tarkistetaan ensin näitä helpompia kohtia. Kiitokset kaikille vastanneille!


      • 254
        Husse 51 kirjoitti:

        Pakoputki, siis äänenvaimennin, voi ollakin hyvä tarkastaa. Jatkan tästä. Olen käyttänyt 3% öljyseosta, Nesteen super racingia. Samalla näkee onko se palanut kunnolla vai karstoittanut.

        Tuo kampikammion tiiviys kai yleensä mitataan huoltokorjaamoilla. Ajattelin että vertaan alapuristusta veljen Hq 55:n joka on milliä suurempaa sylinterin halkaisijaa lukuunottamatta sama saha.

        Voisiko kampikammion tiiviyttä tutkia niin jos kaataa vähän 2.t bensaa kampikammioon ja seuraa valuuko se stefoista ulos. Vai vaatiiko tämmöinen tilanne että stefat on jo todella horot?

        Käynnistettäessä puristukset on niin kovat ja terävät että en oikein usko että olisi mäntä tai renkaat olisi väljiä.

        ..minäkin hussessani olevan puristuksia mutta avasin sylinterin ja siellä oli naarmu kanavien välissä ja sitä oli "korjattu" uudella männällä, joka toimikin parivuotta... :/ ostin uuden sylinterisarjan ja nyt menee saha kuin kuuma veitti voihin...
        avaa ja katso sylinteri ja jos ei ole sylinterissä naarmuja niin koita tarvike-mäntää ja renkaita.. ei ole pahan hintaisia... esim:242 husseenkin noin 25€.


    • XPSG

      Itelleni ajautui 51 jossa samat oireet; puhdistin kaasarin, jossa oli silkkaa vettä, nähtävästi tankattu jossain järvessä tai hangessa. Pelannut sen jälkeen uudenveroisesti. Kuluneella viikolla keskustelin yleisesti sahoista eläköityneen metsurin kanssa (ammatissa 45 vuotta), kertoi että nykysahoihin kalvon vaihto on aivan turha toimenpide; niissä hänellä ei ollut koskaan mitään vikaa. Tosin kulutus oli luokkaa kaksi sahaa ja vuosi, joten ei siinä kalvo ennätä kuivahtaa. Ja se omistamani 51(jossa Zama) vaati samoin noin 8-10 nykäisyä kylmänä, mutta lämpinä lähtee laakista, voisiko kyseessä olla siis ominaisuus vian sijaan? Mulla ko. sahoja sekä Zaman että Walbron kaasarilla, joissa en ole huomannut lyhyellä aikavälillä suurtakaan muuta eroa, ehkä kuitenkin Walbro helpompi säätää.

      • Husse 51

        äänenvaimentimen. Ei ollut ollenkaan karstaisen näköinen. Samoin ilma kulki helposti läpi. Katselin samalla pakokanavaa, nokinen tietty mutta ei karstaa joten näyttää aika hyvin 2-t öljyt palaneen. Myös mäntä ja männänrengasalue oli varsin puhtaan näköinen. Varovasti painaen männänrengasta pienellä ruuvimeisselillä tuntui rengaskin vielä kimmoisalta joten tiiviysongelmia ei tälläkään puolella oikein näkynyt. Alumiinitiiviste peitti toisesta reunasta vähän kanavaa joten viilailin sitä vähän avarammaksi ja laitoin osat paikalleen.
        Sitten täytin tankin ja käytin sahan lämpimäksi ja ajattelin että säädetään kerran vielä. Hyvin käynnistyi mutta kun lämmittelyn jälkeen aloin sahaamaan täydellä kaasulla niin parin kolmen pöllinpään katkaisun jälkeen yhtäkkiä "horrasi" ja meinasi sammua. Hetken käytin pienillä kierroksilla ja jatkoin, taas sama, nyt sammui. Ei tunnu saavan bensaa. Tankin korkin avauksessa ei kuulunut mitään pihauksia joten ei ollut alipainetta tankissakaan.
        Vähän aikaa sitten irroitin kaasuttimen ja kaasuttimen takana olevan muoviosan joka erottaa sylinterikompletin ja kaasutinpuolen. ja tämän muoviosan ja sylinterin välissä olevan "kumikurkun" ja samoin impulssiputken tiivistysholkin sylinteristä. Tuo muoviosa näyttäisi hiukan kierolta ja tuo impulssiputken tiivistysholkki oli menettänyt kimmoisuutensa ja pehmeytensä. Aika ja kuumuus on varmaan tehnyt tehtävänsä. Aika ilmeisiä ilmavuotoehdokkaita. Täytyy käydä kysymässä pienkoneliikkeestä varaosia ja kokeilla näillä vian korjaantumista.


      • Ihan vaan utelias..
        Husse 51 kirjoitti:

        äänenvaimentimen. Ei ollut ollenkaan karstaisen näköinen. Samoin ilma kulki helposti läpi. Katselin samalla pakokanavaa, nokinen tietty mutta ei karstaa joten näyttää aika hyvin 2-t öljyt palaneen. Myös mäntä ja männänrengasalue oli varsin puhtaan näköinen. Varovasti painaen männänrengasta pienellä ruuvimeisselillä tuntui rengaskin vielä kimmoisalta joten tiiviysongelmia ei tälläkään puolella oikein näkynyt. Alumiinitiiviste peitti toisesta reunasta vähän kanavaa joten viilailin sitä vähän avarammaksi ja laitoin osat paikalleen.
        Sitten täytin tankin ja käytin sahan lämpimäksi ja ajattelin että säädetään kerran vielä. Hyvin käynnistyi mutta kun lämmittelyn jälkeen aloin sahaamaan täydellä kaasulla niin parin kolmen pöllinpään katkaisun jälkeen yhtäkkiä "horrasi" ja meinasi sammua. Hetken käytin pienillä kierroksilla ja jatkoin, taas sama, nyt sammui. Ei tunnu saavan bensaa. Tankin korkin avauksessa ei kuulunut mitään pihauksia joten ei ollut alipainetta tankissakaan.
        Vähän aikaa sitten irroitin kaasuttimen ja kaasuttimen takana olevan muoviosan joka erottaa sylinterikompletin ja kaasutinpuolen. ja tämän muoviosan ja sylinterin välissä olevan "kumikurkun" ja samoin impulssiputken tiivistysholkin sylinteristä. Tuo muoviosa näyttäisi hiukan kierolta ja tuo impulssiputken tiivistysholkki oli menettänyt kimmoisuutensa ja pehmeytensä. Aika ja kuumuus on varmaan tehnyt tehtävänsä. Aika ilmeisiä ilmavuotoehdokkaita. Täytyy käydä kysymässä pienkoneliikkeestä varaosia ja kokeilla näillä vian korjaantumista.

        Missäpä oli vika?


      • täälläkin :::
        Ihan vaan utelias.. kirjoitti:

        Missäpä oli vika?

        .

        samoja oireita trimmerissä, käynnistyy hyvin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta hetken kuluttua meno uupuu

        Pitääpä purkaa ainakin tankin letkut ja katsoa onko suodatin tukossa

        .


      • XPSG
        täälläkin ::: kirjoitti:

        .

        samoja oireita trimmerissä, käynnistyy hyvin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta hetken kuluttua meno uupuu

        Pitääpä purkaa ainakin tankin letkut ja katsoa onko suodatin tukossa

        .

        oireillut seuraavasti: Lähtee käyntiin, ei käy tyhjäkäyntiä eikä huippukierroksia, vain puolikaasulla. Bensaletku ollut läjässä joko tankin ja rungon välistä tai lohkon puolella kaasarille kääntyessä. Korjautunut vaihtamalla uuden letkun, vanha letku ollut aivan vetelää luirua. Eli ei ole tyhjäkäynnillä jaksanut imeä litistyneestä letkusta ja kierroksilla ei sitten saanut tarpeeksi kakkua. Letkua saa kolmensahan tarpeet palttiarallaa 5e, eli aika edullinen korjaus.


      • Husse 51
        XPSG kirjoitti:

        oireillut seuraavasti: Lähtee käyntiin, ei käy tyhjäkäyntiä eikä huippukierroksia, vain puolikaasulla. Bensaletku ollut läjässä joko tankin ja rungon välistä tai lohkon puolella kaasarille kääntyessä. Korjautunut vaihtamalla uuden letkun, vanha letku ollut aivan vetelää luirua. Eli ei ole tyhjäkäynnillä jaksanut imeä litistyneestä letkusta ja kierroksilla ei sitten saanut tarpeeksi kakkua. Letkua saa kolmensahan tarpeet palttiarallaa 5e, eli aika edullinen korjaus.

        No niin. Ehdin vähän aikaa sitten taas touhuamaan sahan kanssa ja tein seuraavia toimia:

        -oikaisin viilaamalla kaasuttimen ja sylinterin välissä olevan muoviseinämän tiivistepinnat. Oli muuttanut muotoaan. Yritin sovittaa aluksi ostamaani uutta varaosaa jossa ei päällisin puolin ollut muuta eroa kuin valmistusmaa. Originaali oli Sweden ja tämä Brazil. Sopivuus ei ollut ollenkaan hyvä joten korjasin vanhan oikaisemalla ja hiukan moottorisilikonia tiivisteen ja muovin väliin.
        -vaihdoin impulssiletkuksi kutsutun kellertävän kumiholkin näköisen osan joka tiivistää impulssiputken kampikammioon.
        -puhdistin kaasuttimen uudelleen ja puhaltelin tällä kerralla paineilmalla kunnolla kaikki kanavat puhtaaksi. Huomio kiintyi pumppupuolen kalvoon jonka olin remontin alkajaisiksi vaihtanut. Pumppukalvopuolen varaosakalvo oli muuttunut ihmeellisen veteläksi ja ei oikein asettunut mielestäni hyvin paikalleen. Walbron sivuilta löytyi aika hyvät kaavakuvat miten kaasutin toimii eri tilanteissa ja lisäksi eräältä pienkoneasentajalta saadun neuvon pohjalta päädyin vaihtamaan pumppukalvon uudestaan. Kalvosarjassa nimittäin tulee mukana monta kalvoa jotka ovat hiukan eri muotoisia ja eri materiaalia. Varmaan sarjan osat sopivat moneen muuhunkin kaasuttimeen. Laitoin pumppupuolelle ensin kaasuttimen runkoa vastaan mustan "venttiilikalvon" eli semmoisen jossa on venttiileinä toimivat läpät mutta pumppukalvon kohta puuttuu. Sitten seuraavaksi vaalea kalvo jossa läppien kohdat puuttuvat mutta pumppukalvo on. Seuraavaksi paksumpi pahvitiiviste ja sitten vain kansi kiinni ja kaasutin paikoilleen.

        Kahtena päivänä käytin hiukan aikaa ja säädin sahaa aina välillä sahaten niin että kone kunnolla lämpeni. Olen lisäksi koekäyttänyt sahaa ja koesahannutkin pari kolme kertaa tämän jälkeen. Nyt toimii kunnolla. Käynnistyy helposti, jää käymään hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii hyvin sahatessa. Käynnistyy myös uudelleen sekä kylmänä että kuumana. Joten voidaan sanoa korjauksen onnistuneen.

        Mitään selvää yksittäistä vikaa en osaa nimetä mutta ilmeisesti tässä oleellisia juttuja oli; sylinterikompletin ja kaasuttimen välilaipan epätiiveys kierouden takia ja joka varmastikin vuoti ilmaa impulssikanavaan. Myös impulssiputken letku tai paremminkin tiivisteholkki oli huono. Pumppukalvo saattoi myös toimia huonosti. Kaasuttimessa saattoi olla myös likaa joka poistui vasta paineilmalla kanavia puhdistaessa.

        Joten, vaikka moottorisaha ei mikään maailman monimutkaisin laite olekaan niin, kyllä siinäkin varsin monta paikkaa löytyy jota voi joutua tarkastamaan. Ja tässä projektissahan ei itse peruskoneeseen, kuten vaikka stefoihin tai männänrenkaisiin, tarvinnut puuttua.


      • qwerasdfzxc
        Husse 51 kirjoitti:

        No niin. Ehdin vähän aikaa sitten taas touhuamaan sahan kanssa ja tein seuraavia toimia:

        -oikaisin viilaamalla kaasuttimen ja sylinterin välissä olevan muoviseinämän tiivistepinnat. Oli muuttanut muotoaan. Yritin sovittaa aluksi ostamaani uutta varaosaa jossa ei päällisin puolin ollut muuta eroa kuin valmistusmaa. Originaali oli Sweden ja tämä Brazil. Sopivuus ei ollut ollenkaan hyvä joten korjasin vanhan oikaisemalla ja hiukan moottorisilikonia tiivisteen ja muovin väliin.
        -vaihdoin impulssiletkuksi kutsutun kellertävän kumiholkin näköisen osan joka tiivistää impulssiputken kampikammioon.
        -puhdistin kaasuttimen uudelleen ja puhaltelin tällä kerralla paineilmalla kunnolla kaikki kanavat puhtaaksi. Huomio kiintyi pumppupuolen kalvoon jonka olin remontin alkajaisiksi vaihtanut. Pumppukalvopuolen varaosakalvo oli muuttunut ihmeellisen veteläksi ja ei oikein asettunut mielestäni hyvin paikalleen. Walbron sivuilta löytyi aika hyvät kaavakuvat miten kaasutin toimii eri tilanteissa ja lisäksi eräältä pienkoneasentajalta saadun neuvon pohjalta päädyin vaihtamaan pumppukalvon uudestaan. Kalvosarjassa nimittäin tulee mukana monta kalvoa jotka ovat hiukan eri muotoisia ja eri materiaalia. Varmaan sarjan osat sopivat moneen muuhunkin kaasuttimeen. Laitoin pumppupuolelle ensin kaasuttimen runkoa vastaan mustan "venttiilikalvon" eli semmoisen jossa on venttiileinä toimivat läpät mutta pumppukalvon kohta puuttuu. Sitten seuraavaksi vaalea kalvo jossa läppien kohdat puuttuvat mutta pumppukalvo on. Seuraavaksi paksumpi pahvitiiviste ja sitten vain kansi kiinni ja kaasutin paikoilleen.

        Kahtena päivänä käytin hiukan aikaa ja säädin sahaa aina välillä sahaten niin että kone kunnolla lämpeni. Olen lisäksi koekäyttänyt sahaa ja koesahannutkin pari kolme kertaa tämän jälkeen. Nyt toimii kunnolla. Käynnistyy helposti, jää käymään hyvin tyhjäkäyntiä ja toimii hyvin sahatessa. Käynnistyy myös uudelleen sekä kylmänä että kuumana. Joten voidaan sanoa korjauksen onnistuneen.

        Mitään selvää yksittäistä vikaa en osaa nimetä mutta ilmeisesti tässä oleellisia juttuja oli; sylinterikompletin ja kaasuttimen välilaipan epätiiveys kierouden takia ja joka varmastikin vuoti ilmaa impulssikanavaan. Myös impulssiputken letku tai paremminkin tiivisteholkki oli huono. Pumppukalvo saattoi myös toimia huonosti. Kaasuttimessa saattoi olla myös likaa joka poistui vasta paineilmalla kanavia puhdistaessa.

        Joten, vaikka moottorisaha ei mikään maailman monimutkaisin laite olekaan niin, kyllä siinäkin varsin monta paikkaa löytyy jota voi joutua tarkastamaan. Ja tässä projektissahan ei itse peruskoneeseen, kuten vaikka stefoihin tai männänrenkaisiin, tarvinnut puuttua.

        70-luvun 521 raketilla oli vastaavaa ongelmaa, kierrokset vaelteli täyskaasulla ja tyhjäkäynti oli hukassa.
        Syyksi paljastui uuden kalvosarjan mukana tullut imusarjan ja kaasuttimen välinen tiiviste, joka vuoti ilmaa siitä reiästä mikä on kaasuttimen kurkun vieressä. Tiiviste oli liian pieni ja vuoti reunasta.
        Onko se reikä sitten impulssikanava :?

        Tiivistepaperista tehty uusi tiiviste korjasi ongelman ja nyt toimii.


    • Anonyymi

      Mulla Sthil käynnistyy huonosti, mutta kun se lähtee käyntiin niin pyydän sen teilläkin käymään.

      • Anonyymi

        Erinomaista aktivointia. Löytäisitkö vielä vanhemman aloituksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erinomaista aktivointia. Löytäisitkö vielä vanhemman aloituksen?

        Valvoline stoulla nousee vieläkin vanhemmat keskustelut kuin rasvattuna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valvoline stoulla nousee vieläkin vanhemmat keskustelut kuin rasvattuna!

        Tuo on muuten totta.


    • Anonyymi

      Koskahan tulee seuraava suosittelen echoa nosto?

      • Anonyymi

        Olen odotellut samaa jo pari vuotta, mutta jännää on.


    • Anonyymi

      Echo on hyvä suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 465
      6690
    2. Kun katsoin häntä

      Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2501
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

      kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      218
      2457
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

      On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      141
      1734
    5. Haluisin niin

      Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1688
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

      Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1103
    7. Minkälainen koti

      kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1103
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

      Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1095
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

      Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1005
    10. Ei lumous lopu koskaan

      Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      62
      897
    Aihe