Sairaalloisen mustasukkainen vai kuvitteluako vain?

huolissaan..

Todella hyvä ystäväni alkoi seurustelemaan viime vuonna erään miehen kanssa. Alussa mies vaikutti mukavalta ja olin onnellinen ystäväni puolesta. Parin kuukauden jälkeen kuitenkin miehen käytös alkoi vaikuttamaan mielestäni epäilyttävältä. Hän tutki tarkkaan ystäväni viestit ja varsinainen kummastus syntyi, kun olimme viettämässä aikaa tyttöporukalla kaupungissa, uiden, leffaa katsellen yms. Kaverini poikaystävä soitteli tälle ja sanoi, että kaverini täytyisi tulla heti hänen luokseen ja esitti uhkauksen "saat valita nyt, joko otat minut tai kaverit" Ystäväni meidän muiden tiukan painostuksen alla jatkoi iltaa meidän kanssa, mistä mies oli erittäin tuohtunut ja laitteli viestejä tyyliltään "katsele vaan rauhassa niitä miehiä siellä" Vaikka paikalla ei todellisuudessa ollut edes miehiä.

Sama meno on jatkunut jo yli vuoden. Kaverini ei saa käydä baareissa, osallistua kotipippaloihin ja mies soittelee useasti shoppailureissujenkin aikana ja vaatii kaveriani tulemaan hänen luokseen - tämä tietenkin suostuu. Ne muutamat kerrat, kun olemme saaneet tämän ystävän osallistumaan yhteiseen illanviettoon, on lopputulos ollut aina kamala. Mies on hakenut pari kertaa tyttöystävänsä pois vedoten, että me naispuoliset juhlijat olisimme voineet tehdä hänelle jotain tai joku toinen mies olisi voinut eksyä paikalle. Mies uhkailee myös usein ystävääni erolla, jos hän ei toimi niin kuin mies tahtoo.

Kaiken huippuna pidän sitä, että mies on etsinyt numeroni, soitellut minulle ja käskenyt tuomaan ystäväni kotiin, kun olemme olleet illanvietossa. Mies lukee kaverini viestit ja on pariin otteeseen lähetellyt minulle ja muille todella ala-arvoisia viestejä, jotka sisältävät haukkumista ja väitöksiä, että esitämme vain hänen tyttöystävänsä kavereita ja ystävääni ei oikeasti kiinnosta meidän seura.

Mies epäilee usein ystäväni uskollisuutta ja soittelee tälle jatkuvasti. Puhelut ovat joskus hyvinkin syyttävän kuuloisia ja ystäväni pidättelee itkuaan niiden päätyttyä. Ystäväni on menettänyt kaikki kaverinsa tämän miehen manipuloinnin vuoksi. Hän ei kuitenkaan nää mitään väärää heidän suhteessaan ja miehen syyttelyt minua kohtaan ovat herättäneet epäilykseni, kuvittelenko minä sittenkin vain? Onko normaali parisuhde oikeasti tuollainen? Olen niin ryytynyt tilanteeseen, että olen nyt vakavasti sillä kannalla, että katkaisen välini ystävääni, koska ystävyyssuhteestamme on enemmän surua kuin iloa.

1

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdoton kontroll

Kaverisi/Mies on SAIRAS, , irtaudu nopeasti pois, tilanteenne / suhteenne on menossa vaaralliseen suuntaan, älä mietiskele, oiken vai väärin, näe vaara ja poistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      233
      4169
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2634
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      40
      2380
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1436
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1426
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1087
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      963
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe