Sairaalloisen mustasukkainen vai kuvitteluako vain?

huolissaan..

Todella hyvä ystäväni alkoi seurustelemaan viime vuonna erään miehen kanssa. Alussa mies vaikutti mukavalta ja olin onnellinen ystäväni puolesta. Parin kuukauden jälkeen kuitenkin miehen käytös alkoi vaikuttamaan mielestäni epäilyttävältä. Hän tutki tarkkaan ystäväni viestit ja varsinainen kummastus syntyi, kun olimme viettämässä aikaa tyttöporukalla kaupungissa, uiden, leffaa katsellen yms. Kaverini poikaystävä soitteli tälle ja sanoi, että kaverini täytyisi tulla heti hänen luokseen ja esitti uhkauksen "saat valita nyt, joko otat minut tai kaverit" Ystäväni meidän muiden tiukan painostuksen alla jatkoi iltaa meidän kanssa, mistä mies oli erittäin tuohtunut ja laitteli viestejä tyyliltään "katsele vaan rauhassa niitä miehiä siellä" Vaikka paikalla ei todellisuudessa ollut edes miehiä.

Sama meno on jatkunut jo yli vuoden. Kaverini ei saa käydä baareissa, osallistua kotipippaloihin ja mies soittelee useasti shoppailureissujenkin aikana ja vaatii kaveriani tulemaan hänen luokseen - tämä tietenkin suostuu. Ne muutamat kerrat, kun olemme saaneet tämän ystävän osallistumaan yhteiseen illanviettoon, on lopputulos ollut aina kamala. Mies on hakenut pari kertaa tyttöystävänsä pois vedoten, että me naispuoliset juhlijat olisimme voineet tehdä hänelle jotain tai joku toinen mies olisi voinut eksyä paikalle. Mies uhkailee myös usein ystävääni erolla, jos hän ei toimi niin kuin mies tahtoo.

Kaiken huippuna pidän sitä, että mies on etsinyt numeroni, soitellut minulle ja käskenyt tuomaan ystäväni kotiin, kun olemme olleet illanvietossa. Mies lukee kaverini viestit ja on pariin otteeseen lähetellyt minulle ja muille todella ala-arvoisia viestejä, jotka sisältävät haukkumista ja väitöksiä, että esitämme vain hänen tyttöystävänsä kavereita ja ystävääni ei oikeasti kiinnosta meidän seura.

Mies epäilee usein ystäväni uskollisuutta ja soittelee tälle jatkuvasti. Puhelut ovat joskus hyvinkin syyttävän kuuloisia ja ystäväni pidättelee itkuaan niiden päätyttyä. Ystäväni on menettänyt kaikki kaverinsa tämän miehen manipuloinnin vuoksi. Hän ei kuitenkaan nää mitään väärää heidän suhteessaan ja miehen syyttelyt minua kohtaan ovat herättäneet epäilykseni, kuvittelenko minä sittenkin vain? Onko normaali parisuhde oikeasti tuollainen? Olen niin ryytynyt tilanteeseen, että olen nyt vakavasti sillä kannalla, että katkaisen välini ystävääni, koska ystävyyssuhteestamme on enemmän surua kuin iloa.

1

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdoton kontroll

Kaverisi/Mies on SAIRAS, , irtaudu nopeasti pois, tilanteenne / suhteenne on menossa vaaralliseen suuntaan, älä mietiskele, oiken vai väärin, näe vaara ja poistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe