Kysymys otsikossa. Jos, niin miksi???? Mitä sen ikuisuuden ajan tekisit?
haluatko elää ikuisesti?
17
214
Vastaukset
- elämäää
Vähän sama kuin olisit kysynyt: haluatko elää huomenna ja mitä tekisit.
- fjord
Ei ole ollenkaan sama. Ikuinen elämä on ihan eri juttu kuin yksi päivä.
- ts
No vastaa silti kysymykseen. Mitä teet sillä elämällä, miksi? Menetkö kenties huomenna töihin? Ihana työpaikka, jos jaksat sitä ikuisuuden.
Olen ollut jo kahdesti lähellä kuolemaa, ensi kerran jo ennen syntymääni. Elän vain kirurgien ansiosta, ja jos nyt tänä iltana kuolen äkkikuoleman, niin ei huolta huomisesta. Tuhkani ravitkoon muistolehdon nurmikkoa ensi keväänä. Jään mieluummin ikilepoon, kuin olen elävä ruumis iäisyydessä.
- beenthere
Se on ajatuksenakin ihan hirveä ja vastenmielinen. Asiat menettäisivät merkityksensä jos elämä olisi ikuista.
- Lammas 123
Jos ja kun on vain 2 vaihtoehtoa, niin tottakai haluan elää ikuisesti. Sen elämän on luvattu olevan niin toisenlaista kuin tämä. Ihanimmatkin hetket maan päällä kalpenevat sen rinnalla... Uskonasia sanon jo heti niille, jotka pitävät ajatusta typeränälapsellisena tms. .
Muslimi marttyyreille luvataan 72 neityttä, mikä olikaan se kristittyjen tarjous..?
Jos luvassa on vain kullalla päällystettyjä paratiisirantoja ja ikuista auringonpaistetta, harpunsoittoa ja herran ylistystä aamusta iltaan , niin varmaan pitkästyisin. Muslimien tarjous kyllä on houkutteleva, mutta eihän sitäkään loputtomiin jaksa .. , taidan tyytyä tähän yhteen ja ainoaan elämään - kiitos.
En missään tapauksessa!
Pitkä ihmiselämä olisi kyllä kiva, mutta olen liian hyvin selvillä siitä, mitä ikuisuus tarkoittaa.
Ikuinen elämähän olisi hirvittävä kirous!- Lammas 123
Itsekin olen kokenut tään elämän joskus sellaisena, että tuntuu, että kiitos yksi elämä saa kyllä riittää. Taivaassá saamme jälleennähdä omat rakkaat jo kuolleet ihmisemme.Miksei Taivaan Isä voisi tarjota siellä kutsutuilleen ja valituilleen jotain niin ihanaa, josta emme voi kuvitellakaan?Siellä on jokaiselle oma paikka, jota kukaan muu ei ota, jos et sinä itse sitä ota. Jos hän on luonut ihmiset, kaiken, koko maailman, niin miksei hän osaisi/pystyisi/voisi/haluasi antaa meille ikuista iloa ja rauhaa taivaassa? Hänhän rakastaa ihmistä... Hän rakastaa jokaista syntistä ihmistä ainoan poikansa takia ja haluaisi kaikkien pelastuvan ja pääsevän nauttimaan taivaan ihanuudesta, mitä se sitten onkin. Kultakadut yms. ovat kuvausta jostain tuntemattomasta, jossa ei ole vielä ollut ja jota on hankalaa sen takia kuvailla. pitää vaan luottaa siihen, että Jumala tietää, mikä on meille ihmisille parasta. Jokainen saa kumminkin itse valita. Jos on vähänkin epävarma, eikö kannata valita parempi vaihtoehto, kun sen kerran saa itse valita.
Suuren Jumalan tekoja on ihmisen mahdoton arvioida ja käsittää. Armosta meille syntisille ihmiselle mahdollisuutta päästä osaksi jostain, mitä me emme ikinä omin voimin voisi saavuttaa. Jeesukselle kiitos siitä! Hän on tehnyt kaiken valmiiksi. Joku kirkon työntekijä voi korjata, jos olen väärässä. Lammas 123 kirjoitti:
Itsekin olen kokenut tään elämän joskus sellaisena, että tuntuu, että kiitos yksi elämä saa kyllä riittää. Taivaassá saamme jälleennähdä omat rakkaat jo kuolleet ihmisemme.Miksei Taivaan Isä voisi tarjota siellä kutsutuilleen ja valituilleen jotain niin ihanaa, josta emme voi kuvitellakaan?Siellä on jokaiselle oma paikka, jota kukaan muu ei ota, jos et sinä itse sitä ota. Jos hän on luonut ihmiset, kaiken, koko maailman, niin miksei hän osaisi/pystyisi/voisi/haluasi antaa meille ikuista iloa ja rauhaa taivaassa? Hänhän rakastaa ihmistä... Hän rakastaa jokaista syntistä ihmistä ainoan poikansa takia ja haluaisi kaikkien pelastuvan ja pääsevän nauttimaan taivaan ihanuudesta, mitä se sitten onkin. Kultakadut yms. ovat kuvausta jostain tuntemattomasta, jossa ei ole vielä ollut ja jota on hankalaa sen takia kuvailla. pitää vaan luottaa siihen, että Jumala tietää, mikä on meille ihmisille parasta. Jokainen saa kumminkin itse valita. Jos on vähänkin epävarma, eikö kannata valita parempi vaihtoehto, kun sen kerran saa itse valita.
Suuren Jumalan tekoja on ihmisen mahdoton arvioida ja käsittää. Armosta meille syntisille ihmiselle mahdollisuutta päästä osaksi jostain, mitä me emme ikinä omin voimin voisi saavuttaa. Jeesukselle kiitos siitä! Hän on tehnyt kaiken valmiiksi. Joku kirkon työntekijä voi korjata, jos olen väärässä.>>Itsekin olen kokenut tään elämän joskus sellaisena, että tuntuu, että kiitos yksi elämä saa kyllä riittää.
- *¤¤¤*
Phoebus kirjoitti:
>>Itsekin olen kokenut tään elämän joskus sellaisena, että tuntuu, että kiitos yksi elämä saa kyllä riittää.
Et pysty kuvittelemaan, että on jotain sellaista, mitä et ole koskaan kokenut ja mistä et tiedä, mitä se on?
Tiedät vain että se on jotain äärimmäisen hyvää, jossa ei ole aikaa. *¤¤¤* kirjoitti:
Et pysty kuvittelemaan, että on jotain sellaista, mitä et ole koskaan kokenut ja mistä et tiedä, mitä se on?
Tiedät vain että se on jotain äärimmäisen hyvää, jossa ei ole aikaa.Tiedät vai luulet?
On helppoa kuvitella mitä tahansa.
Sinänsä on samantekevää, millaisia mielikuvitusrakennelmia väsää. Samalla kun kuvittelee itselleen taivaspaikan voi kuvitella, ettei siellä tule aikakaan pitkäksi. Niin helppoa se on.- Fegt?
Phoebus kirjoitti:
>>Itsekin olen kokenut tään elämän joskus sellaisena, että tuntuu, että kiitos yksi elämä saa kyllä riittää.
Tuo on juuri sitä ihmisen rajallisuutta... Kai Jumala joka on suunnitellut poikaansa uskoville jotain parempaa pitää lupauksensa? Se mitä kaikkea taivaan ihanuudessa on, ei voi mahtua meidän päähämme tässä vaiheessa. Vrt. lapsi äidin kohdussa ei osaa kuvitella maailmaa sen ulkopuolella. Sama voi odottaa taivaaseen pääseviä. Instrumentit, maut, maailman ihmiset, tunteet ovat kaikki nippa nappa ihmisen rajallisen ymmärryskyvyn sisäpuolella, mutta kun on tiedossa kokonaan toinen todellisuus. Olemassa olevat instrumentit ovat ihmisten kehittelemiä, maut niitä, joita olemme täältä maailmasta löytäneet, tunteet ihmisille ja toiset ihmiset meille annettuja... Miksei kaiken luonut Jumala pystyisi huolehtimaan siitä, ettet sinä pitkästyisi? Ei minusta taivas voi olla mitään tähän maailmaan verrattavaa. Sen täytyy olla aivan ihmeellinen paikka, jos siellä k a i k i l l a on hyvä olla, tunnetaan vain iloa rauhaa eikä ole syntiä, ei kuolemaa, ei mitään murhetta.
On helppoa, kun on vähän yksinkertainen ja haluaa uskoa Taivaan Isän huolehtivan kaikesta ja hallitsevan suvereenisti koko maailman kaikkeutta. Ei minun kaikkea edes tarvitse tietää. Ei edes murto-osaa. Ihminen on vain Jumalan luoma, mutta hänkin varmaan haluaa, että pohditaan taivasta, ikuista elämää siellä jne. juttuja. Yksinkertaisen ihmisen on niin helppo vastaanottaa nämä uskonasiat.
on älynlahjoiltaan perin hidas.
- xocetco
Kyllä. Haluan elää ikuisesti Jumalan kanssa:
Ilm. 21:
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."Mene sitten elämään yhdessä sen Jumalasi kanssa ikuisesti. Äläkä vaan puhu siitä vaan todista se Jumalasi niin että JOKAINEN NÄKEE sen tuossa edessään...ILMAN RAAMATTUA, kiitos!!
- huu ja haa
tarvitse aina välttämättä tehdä mitään.
Sen ikuisuuden voi viettää ihan hyvin koomassakin, enkeiden antaessa ravintoliuosta ylösnousemusruumiille. -Lazarus Long
Joku raja sentään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849