Seat pärjäsi vag-konsernin sisäisessä skabassa

erot olemattomat

Seat pärjäsi Vag-konsernin autoista toiseksi parhaiten AutoBild -lehden laatuvertailussa. Skodan kanssa tasoissa eli kymmenes. Audi paras ja volkkari heikoin. Sinänsä merkillistä, kun Vag-konsernin osalta kyseessä on kuitenkin tekniikaltaan sama auto. Toisaalta nuo erothan kaikkien ao merkkien kohdalla käytännössä aika olemattomat.

1. Hyundai 2,3
2. Honda 2,4
3. Audi 2,6
Mazda 2,6
Toyota 2,6
6. Mitsubishi 2,6
7. Suzuki 2,7
8. BMW 2,7
Mercedes 2,7
10. Nissan 3,0
Seat 3,0
Skoda 3,0
13. Ford 3,1
Kia 3,1
Opel 3,1
VW 3,1
17. Renault 3,6
18. Citroën 3,7
Fiat 3,7
20. Peugeot 3,9

5

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkoista skeidaa

      raamattu jollaista ei ole ennen nähty. Tuota listaa siteerataan soveltuvin osin ymmärtämättä mitä on oikein tutkittu ja miten.

    • ...

      VW on koittanut kovasti nostaa Seatin myyntiä että koko merkkiä ei tarvitsisi lopettaa. Se on edessä muutamassa vuodessa jos ihmisiä ei ala kiinnostaa Seatin ostaminen samaan malliin kun Skodan. Seat on nääs ainoa osa VW konsernista joka ei tule toimeen omillaan, vaan VW:n pitää ruokkia sitä jatkuvasti.

      • kaikki on harkittua

        kysehän on konsernin markkinoinnista. Koska tekniikaltaan kaikki VAG-autot ovat samoja, niin ei ole mikään ongelma uudelleenjärjestellä eri merkkien markkinaosuudet. Ja kun laatututkimuksetkin osoittavat Seatille hyviä sijoituksia, niin sekää ei ole este. Seathan on pärjännyt erinomaisesti myös Saksan katsastustilastoissa eli on ollut paras ainakin kahtena viime vuonna pienten tila-autojen luokassa. Ainakin Touran on samassa luokassa ja luultavasti myös Golf Plus. Nämä eivät sijoittuneet lähellekään kärkeä.

        Tosin konsernin Seat -tehdas Espanjassa on pieni ja alunperin kaiketi tuotteet onkin suunnattu vain lähialueille ja kotimaahan. Siellä Seat onkin hyvin suosittu, Espanjassa jopa silmiinpistävän yleinen auto. Tuskin konserni haluaakaan nostaa Seattia uhkaamaan volkkarin menestystä. Hyvänä todisteena volkkarin aseman tärkeydestä konsernin sisällä on se, että Skoda on jo osin jopa ohittanut volkkarin ja siitäkös konsernin johto on hermostunut ja uhkaa laskea Skodan varustelutasoa, jotta volkkari pärjäisi.

        Nuo vain osoittavat, että konsernilla on selvät nuotit, missä järjestyksessä eri merkit kulkevat konsernin sisällä. Laadun tai autojen paremmuuden kanssa ei tällä ole merkitystä. Ja miten olisikaan, koska kustannussyistä on kannattavaa tehdä kaikki konsernin autot samalla konseptilla ja samoilla osilla. Halvinta onkin muotoilla peltiä ja muovia, joka sekin on tehty tarkkaan harkiten omille kohderyhmille. Kohderyhmiä pyritäänkin pitämään sitten niin paljon, että kaikille löytyisi konsernin sisältä mieluinen auto.


      • niiinoniin
        kaikki on harkittua kirjoitti:

        kysehän on konsernin markkinoinnista. Koska tekniikaltaan kaikki VAG-autot ovat samoja, niin ei ole mikään ongelma uudelleenjärjestellä eri merkkien markkinaosuudet. Ja kun laatututkimuksetkin osoittavat Seatille hyviä sijoituksia, niin sekää ei ole este. Seathan on pärjännyt erinomaisesti myös Saksan katsastustilastoissa eli on ollut paras ainakin kahtena viime vuonna pienten tila-autojen luokassa. Ainakin Touran on samassa luokassa ja luultavasti myös Golf Plus. Nämä eivät sijoittuneet lähellekään kärkeä.

        Tosin konsernin Seat -tehdas Espanjassa on pieni ja alunperin kaiketi tuotteet onkin suunnattu vain lähialueille ja kotimaahan. Siellä Seat onkin hyvin suosittu, Espanjassa jopa silmiinpistävän yleinen auto. Tuskin konserni haluaakaan nostaa Seattia uhkaamaan volkkarin menestystä. Hyvänä todisteena volkkarin aseman tärkeydestä konsernin sisällä on se, että Skoda on jo osin jopa ohittanut volkkarin ja siitäkös konsernin johto on hermostunut ja uhkaa laskea Skodan varustelutasoa, jotta volkkari pärjäisi.

        Nuo vain osoittavat, että konsernilla on selvät nuotit, missä järjestyksessä eri merkit kulkevat konsernin sisällä. Laadun tai autojen paremmuuden kanssa ei tällä ole merkitystä. Ja miten olisikaan, koska kustannussyistä on kannattavaa tehdä kaikki konsernin autot samalla konseptilla ja samoilla osilla. Halvinta onkin muotoilla peltiä ja muovia, joka sekin on tehty tarkkaan harkiten omille kohderyhmille. Kohderyhmiä pyritäänkin pitämään sitten niin paljon, että kaikille löytyisi konsernin sisältä mieluinen auto.

        taisi kuitenkin olla laadukkaampi kuin seat joten älä puhu luultavasti perusteella puppua.

        seat on muuten ok mutta liian meluisa verrattuna vw ja skoda. vwn viat johtuvat siitä että uusi tekniikka tulee ensin heille.


      • se vain oli niin
        niiinoniin kirjoitti:

        taisi kuitenkin olla laadukkaampi kuin seat joten älä puhu luultavasti perusteella puppua.

        seat on muuten ok mutta liian meluisa verrattuna vw ja skoda. vwn viat johtuvat siitä että uusi tekniikka tulee ensin heille.

        Totta, volkkaristeilla testataan viimeisimmät tekniikan vitkuttimet ja kun lastentaudit on korjattu sama tekniikka tulee muihin konsernin autoihin. Se luultavasti VW:n heikomman laadun takana, ainakin yksi iso syy.

        Seat Altea on ollut kahden viimeisen vuoden aikana vähävikaisin pienten tila-autojen luokassa. Golf Plussasta en muista oliko samassa sarjassa, mutta Touran ainakin oli. Touran ei ollut lähelläkään kärkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe