Onko maailmassa edes 1 ihminen joka olisi saanut aknen pois? jos jopa julkkiksilla on sitä. Miten on mahdollista että apteekissa myydään kymmeniä ja kymmeniä akne tuotteita jotka eivät vaikuta mitenkään? jopa pahentavat tilannetta?
Itse olen niin epätoivoinen tekisin mitä vain että sais tän aknen pois. Olen kokeillut antibiotti kuureja ja varmaan lähes kaikki apteekin tuotteita. Ollut ihotautilääkärillä, valohoidossa, kokeillut kaikki kotikonsteja ja luontaistuotteita. Rahaa mennyt ties kuinka paljon. Raivostuttavin juttu on se kun tulee uusi tuote jossa LUVATAAN että se poistaa aknen ja sitten kun sitä ostaa se ei tee mitään.
Naaman suu alue on niin järkyttävässä kunnossa taas. Antibiotti kuurin aikana 3 vuotta sitten iho rauhottui mutta sen jälkeen se rupes taas kukkimaan.
Isoja kovia finnejä jotka eivät lähde millään pois, joskus niitä on niin paljon ettei pysty edes liikuttamaan naama ilman että sattuisi.
Onko täällä joku joka onnistunut saamaan aknen pois tai edes finnit? :)
Voitamaton akne
10
965
Vastaukset
- hagi89akageorgebest
Kyllä täällä on muutama. Vielä kolme vuotta sitten ajattelin ettei se helvetti lopu koskaan, mutta toisin kävi. Heräsin yhtenä aamuna ja kaikki näpyt oli kadonnut! Nonää, ei se noin mennyt, mutta oon tosiaan päässyt eroon aknestani ja vieläpä ilman antibiootteja. Oon saarnannut tällä palstalla vaikka kuinka paljon RUOKAVALION merkityksestä, mutta vain murto-osa tuntuu tajuavan, että kyseessä on ihan oikea hoitokeino.
Laitan loppuun tiivistetyn version keinoista joita käytän. Sitä ennen haluaisin jakaa muutaman kokemuksen antibioottien käytöstä. Söin kolme kertaa ROA-kuurin ja jokaisen jälkeen finnit palasi ennemmin tai myöhemmin. ROA-kuurin takia jouduin lopettamaan aktiivisen liikunnan harrastamisen kokonaan, pahojen nivus/nivelkipujen takia. Toiseen nivuseen jäi vieläpä jonkin sortin rasitusvamma, joka parani vasta noin 6kk kuurin jälkeen. En tiedä vaurioituiko mun maksa viimeisen kuurin aikana, koska olin niin masentunut etten jaksanut käydä testeissä. Viimeisen kuukauden aikana tunsin kipua vatsan seudulla, ollessani kylkiasennossa. Kaikista pahin sivuvaikutus oli hiustenlähtö. Kahden ensimmäisen kuurin jälkeen hiukset palasi ennalleen noin 4ssä kuukaudessa, viimeisen kuurin jälkeen näin ei kuitenkaan käynyt. Nyt aikaa on kulunut jo noin 2 vuotta ja hiukset ovat edelleen todella harvat.
Kello alkaa olemaan aika paljon joten en jaksa selittää erityisen yksityiskohdaisesti omaa "regimeäni". Koita kuintekin katsoa vanhoja keskusteluja vhh:sta ym.
VHH-RUOKAVALIO (VILJAT POIS, SYÖ PELKÄSTÄÄN TUMMAA PASTAA), KEINOTEKOISET MAKEUTUSAINEET POIS (SOKERIA PELKÄSTÄÄN HEDELMISTÄ), TUOREET AINEKSET (VÄLTÄ PAKASTE SAFKAA/SÄILÖNTÄAINEITA), VARO SITRUSHEDELMIÄ (MONET ALLERGISIA TIETÄMÄTTÄ), VÄLTÄ KAIKKEA MILLE OLET ALLERGINEN, VÄHENNÄ/LOPETA MAITOTUOTTEIDEN KÄYTTÖ (SYÖ SEESAMINSIEMENIÄ=KALSIUM), TARPEEKSI UNTA/HYVÄ RYTMI, VAIHDA TYYNYLIINAT/ÄLÄ NÄPLÄÄ NAAMAA YM. PERUS JUTUT, ULKOILE & HARRASTA LIIKUNTAA (PESE HIKI POIS), OMEGA3/SINKKI,ELIVOKIRKASIHO, CHLORELLA/KORIANTERI YM. PUHDISTAVAT LUONNONTUOTTEET, JUO VETTÄ, APTEEKIN AKNEIHOLEL TARKOITETUT PUHDISTUSAINEET.
For tha haterssss > http://img600.imageshack.us/img600/9193/snapshot20101108.jpg
Valitettavasti mulla ei löydy kunnon akne kuvaa ainakaan tältä koneelta. Toisaalta, onko sillä väliä? Minkä helvetin takia mä olisin täällä jos mulla ei olis ollut aknea? Voin vaan sanoa, että mun akne oli jotain aivan naurettavaa, koko lukion toisiks pahin. Okei tää riittää tältä päivältä
ps
pahoittelen kaikkia kirjoitusvirheitä, ajatus katkoja ja erinnäisten, tärkeiden asioiden mainitsematta jättämistä. - Jermukka
Täällä on. Ja olen täällä paasannut Basironin puolesta jo aika pitkään. Menihän tässä sellaiset viitisentoista vuotta, kun sain tämän naaman rauhoittumaan, eli iälläkin voi olla vaikutusta. Tiivistettynä sanoisin, että http://www.acne.org ja Basiron = minun parannuskeinoni. Ajoittain kyllä tulee vieläkin yksittäisiä näppylöitä, mutta sellaisia isoja, kipeitä paukamia ei ole tullut enää vuoteen. Mustapäistä (nenässä) en usko pääseväni eroon koskaan täysin, mutta ne ovat pieni paha kaikkien kipeiden finnien jälkeen. Sanoisin oman akneni olleen väliltä lievä-keskivaikea ajoittain vaihdellen, nykyisellään ihoni on ehkäpä epäpuhtaaksi luokiteltava. Aknea ei kuitenkaan enää ole.
Kirjoitit: "....tulee uusi tuote jossa LUVATAAN että se poistaa aknen ja sitten kun sitä ostaa se ei tee mitään." Tämä menee nyt ehkä vähän saivarteluksi, mutta se ei riitä, että sitä ainetta ostaa vaan sitä pitää käyttää. Liian usein täällä näkee kommentteja tyyliin: "Ostin Basironia, olen käyttänyt sitä viikon, eikä vieläkään ole mitään vaikutusta näkyvissä!!" Totuushan on, ettei se kaksi kuukauttakaan vielä välttämättä riitä Basironilla hoidettaessa mihinkään, vaan on jaksettava olla kärsivällinen ja hoidettava ihoa takapakeista huolimatta. Ja kyllähän näitä ihme-markettituotteita toki on joiden luvataan poistavan finnit päivässä tai parissa (!!!), ja kyllä olen niitä itsekin joskus aikoinaan sortunut käyttämään, mutta ne ovat huuhaata, enkä ymmärrä miksi niitä edes saa noin valheellisesti mainostaa. Kunnon akne tai finnit eivät todellakaan häviä parissa päivässä mihinkään millään hoidolla ja sen itse finnistä jäävän jäljenkin paranemiseen menee oma aikansa.
En tiedä onko näillä asioilla sitten ollut mitään vaikutusta, mutta ruokavaliossani olen tuntuvasti lisännyt hedelmien ja kasvisten määrää, vaaleaa leipää syön harvoin (ylipäätään leivän syöntiäkin olen vähentänyt) ja pastassa käytän vain tummia tai täysjyvätuotteita. Pastaa tosin syön muutenkin aika vähän. Lisäksi käytän D-vitamiinilisää päivittäin. En tiedä onko näillä ja ihoni kunnon paranemisella yhteyttä, mutta itse voin paremmin, kun syön kevyemmin, ja vähemmän hiilihydraatteja, eikä tule sellaista ähkyoloa.- ärsyntnytntakneen
usko että se vois olla ruokavaliosta kiinni. Itse syön niin tervellistä ruokaa, roskaruokaa söin viimeks ties milloin, se ei ole juttuni. Itse on semmonen joka vaa rakastaa tervellisen ruuan maku. Ja jos haluan pizzaa teen sitä kotona sitä tulee tervellinen ku siinä ei ole moskaa.
Ja eihän kaiken voi karsia pois ruuasta, sekin kokeillut jo ja siitä ei tullut ku nälkäinen ja vihainen.
Minäkin ihmettelen kun täällä on sellaisia jotka kokeilevat joku tuote 2 päivää ja valittavat. Mun ongelma on just siinä että olen kokeillut jokainen tuote pitkään. Siksi olen niin umpikyllästynyt tähän akneen.
Ku siitä on jo kärsitty 8 vuotta rupee pikku hiljaa mennä hermot.
Muuten huomasin semmonen juttu että se Louis Widmerin Wicne voide (erittäin haiseva, siinä on rikkiä)
on aika tehokas, kun iltasin sitä laitetaan aamulla näppy on melkein hävinnyt ihan kokonaan.
Mut se toimii jos sitä laittaa vain kerran, jos joka ilta se ei toimi.
Samaa Omega 3 kanssa, ihoni tottuu siihen viikossa. Nykyään syön Omega 3 vain silloin ku naamani on ihan räjähtynyt, ku naama rauhoittuu lopetan.
Ihoni ja elimistöni on vain sellainen että se tottuu todella nopeasti, ja sitten mikään ei enään vaikuta. Eli Omega 3lla annan "shokkihoitoja" aknelle :) - roan syönyt
ärsyntnytntakneen kirjoitti:
usko että se vois olla ruokavaliosta kiinni. Itse syön niin tervellistä ruokaa, roskaruokaa söin viimeks ties milloin, se ei ole juttuni. Itse on semmonen joka vaa rakastaa tervellisen ruuan maku. Ja jos haluan pizzaa teen sitä kotona sitä tulee tervellinen ku siinä ei ole moskaa.
Ja eihän kaiken voi karsia pois ruuasta, sekin kokeillut jo ja siitä ei tullut ku nälkäinen ja vihainen.
Minäkin ihmettelen kun täällä on sellaisia jotka kokeilevat joku tuote 2 päivää ja valittavat. Mun ongelma on just siinä että olen kokeillut jokainen tuote pitkään. Siksi olen niin umpikyllästynyt tähän akneen.
Ku siitä on jo kärsitty 8 vuotta rupee pikku hiljaa mennä hermot.
Muuten huomasin semmonen juttu että se Louis Widmerin Wicne voide (erittäin haiseva, siinä on rikkiä)
on aika tehokas, kun iltasin sitä laitetaan aamulla näppy on melkein hävinnyt ihan kokonaan.
Mut se toimii jos sitä laittaa vain kerran, jos joka ilta se ei toimi.
Samaa Omega 3 kanssa, ihoni tottuu siihen viikossa. Nykyään syön Omega 3 vain silloin ku naamani on ihan räjähtynyt, ku naama rauhoittuu lopetan.
Ihoni ja elimistöni on vain sellainen että se tottuu todella nopeasti, ja sitten mikään ei enään vaikuta. Eli Omega 3lla annan "shokkihoitoja" aknelle :)jos vaan jaksaa noudatta oikein, monia ruokia joutuu jättämään pois joita on aina pitänyt terveellisinä, esim. täysjyväviljatuotteet ei sovi jollekin, itse en syö ollenkaan, paitsi tummaa spagettia joskus. Kun mikään muu ei auta niin parempi tää ku ei mikään.. Jos sitä noudattaa oikein niin ei ole nälkäinen ja vihainen päinvastoin nälkä pysyy pidempään pois koska rasvasta saa energiaa, jos sitä saa vain hiilareista niin verensokeri nousee ja laskee nopeasti ja sit tulee taas nälkää, hyvillä rasvoilla energian lähteenä verensokeri pysyy tasaisena. Itse oon huomannu et ei mitkään ihonhoitotuotteet auta jos on ihon sisäisiä finnejä, joten se on pelkkää rahan tuhlausta, hoito pitää aloittaa sisältä päin. Itse oon ainakin iloinen et oon löytänyt edes jostain avun. Ja jos on tullut herkuteltua ja naama karmeassa kunnossa niin tietää et ruokavaliolla sen saa kuntoon heti kun haluaa. Mulla viikko tiukkaa vhh-kuuria parantaa aknen melkein kokonaan..
- älijäke
Lähtisin itse kokeilemaan astavitaa ja vhh-ruokavaliota. Rasva ei tee ihoa rasvaiseksi sen tekee hiilihydraatit. Samalla voisi kokeilla myös omenaviinietikkaa joka myös hapattaa elimistöä ja näin satunnainen sokerien syönti kompensoituisi sillä. Omenaviinietikkaa saa pillereinä kun se maistuu ihan kauhialle raakana nesteenä. Liikuntaa tietenkin pitää harrastaa ihmisen, varsinkin kun syö vhh-ruokaa niin kreatiinia tulee vähän riskimmin ruuasta ja elimistö käytäisi sen kreatiinin lihaksiin kun vain liikkuisi tarpeeksi.
- Jermukka
Aloittaja kysyi: "Onko maailmassa edes 1 ihminen joka olisi saanut aknen pois?" ja "Onko täällä joku joka onnistunut saamaan aknen pois tai edes finnit? :)", eli hän siis etsi ihmisiä, jotka ovat saaneet aknen tai finnit paranemaan. Oletko itse saanut aknen/finnit pois tällä "astavitalla" ja vhh-ruokavaliolla?
Ainahan täällä voi puhua ties minkä asian puolesta ja suositella vaikka mitä, mutta minuakin kiinnostaisi tietää, että millä keinoilla ihmiset ovat oikeasti saaneet ihonsa paranemaan, eikä aina vain spekulointia siitä, että josko tämä nyt auttaisi ja tätä ehkä kannattaisi kokeilla. Olisi kiva kuulla niitä oikeita selviytymistarinoita lisää, vai onko totta, että suurin osa vielä kamppailee tämän ongelman kanssa, eikä ole löytänyt ratkaisua, vai ovatko melkein kaikki "parantuneet" jo siirtyneet muille palstoille. - roan syönyt
Jermukka kirjoitti:
Aloittaja kysyi: "Onko maailmassa edes 1 ihminen joka olisi saanut aknen pois?" ja "Onko täällä joku joka onnistunut saamaan aknen pois tai edes finnit? :)", eli hän siis etsi ihmisiä, jotka ovat saaneet aknen tai finnit paranemaan. Oletko itse saanut aknen/finnit pois tällä "astavitalla" ja vhh-ruokavaliolla?
Ainahan täällä voi puhua ties minkä asian puolesta ja suositella vaikka mitä, mutta minuakin kiinnostaisi tietää, että millä keinoilla ihmiset ovat oikeasti saaneet ihonsa paranemaan, eikä aina vain spekulointia siitä, että josko tämä nyt auttaisi ja tätä ehkä kannattaisi kokeilla. Olisi kiva kuulla niitä oikeita selviytymistarinoita lisää, vai onko totta, että suurin osa vielä kamppailee tämän ongelman kanssa, eikä ole löytänyt ratkaisua, vai ovatko melkein kaikki "parantuneet" jo siirtyneet muille palstoille.wet kun syön oikein akne pysyy poissa, heti jos syö sokeria tms niin tulee finnejä, huomaa heti seur. aamuna, jos joka pv syö niin tulee muutamassa päivässä aknenaama, joka mulla taas paranee n. viikossa tiukalla vhh-ruokavaliolla. Tämä on ainoa toimiva ratkaisu minkä olen tähän asti löytänyt, kaikki lääkkeet on syöty enkä niihin enää koske, koska vika on hormoneissa, e-pillerit ei mulle sovi joten tää on ainoa tapa vaikuttaa hormoneihin. Täytyy muistaa et kun akne on paha vika on elimistön sisällä niin turha tuhlata rahaa kalliisiin aknenhoitotuotteisiin, ei ne sitä aknea poista, kuivattaa vaan naaman kauheaan kuntoon. Ja joo olen käyttänyt monia tuotteita, basironista kosmetologin tuotteisiin ja uskonut et jos muutaman kk käytän niin tulee muutoksia, ei jos hormonit on edelleen sekaisin, ei mikään tuote pysty ennalta ehkäisemään hormonipaiseiden syntyä. Näin ainakin mulla, ja ollaan erilaisia. Tietenkin kokeilemalla selviää, mutta tosiaan jos nuo ei auta niin kannattaa puuttua suoraan ongelman aiheuttajaan, hormoneihin. Itsellä kokemusta aknesta kohta 11v.
- Jermukka
roan syönyt kirjoitti:
wet kun syön oikein akne pysyy poissa, heti jos syö sokeria tms niin tulee finnejä, huomaa heti seur. aamuna, jos joka pv syö niin tulee muutamassa päivässä aknenaama, joka mulla taas paranee n. viikossa tiukalla vhh-ruokavaliolla. Tämä on ainoa toimiva ratkaisu minkä olen tähän asti löytänyt, kaikki lääkkeet on syöty enkä niihin enää koske, koska vika on hormoneissa, e-pillerit ei mulle sovi joten tää on ainoa tapa vaikuttaa hormoneihin. Täytyy muistaa et kun akne on paha vika on elimistön sisällä niin turha tuhlata rahaa kalliisiin aknenhoitotuotteisiin, ei ne sitä aknea poista, kuivattaa vaan naaman kauheaan kuntoon. Ja joo olen käyttänyt monia tuotteita, basironista kosmetologin tuotteisiin ja uskonut et jos muutaman kk käytän niin tulee muutoksia, ei jos hormonit on edelleen sekaisin, ei mikään tuote pysty ennalta ehkäisemään hormonipaiseiden syntyä. Näin ainakin mulla, ja ollaan erilaisia. Tietenkin kokeilemalla selviää, mutta tosiaan jos nuo ei auta niin kannattaa puuttua suoraan ongelman aiheuttajaan, hormoneihin. Itsellä kokemusta aknesta kohta 11v.
Jep. Näinhän se on. Ja meikäläisellä kokemusta aknesta sellaiset 16 vuotta. Tosin onneksi tämän viimeisen vuoden on iho pysynyt hyvänä.
En tiedä mitä tapahtui, olenko vanhentunut tarpeeksi ja hormonit rauhoittuneet sen verran, ettei niitä paiseita enää tule. Olen aika varma, että hormonipatteja olivat, kun suun ympärille tulivat ja olivat niin kipeitä, mutta toisaalta varmaan oli iho myös jonkinlaisessa tulehdustilassa "ulkosestikin". Tuon ulkoisen tulehduksen sain tuolla nimenomaisella Basironilla kuriin, mutta en kyllä oikein osaa selittää, miksei niitä kipeitä pattejakaan enää tule. Olen kyllä nähentänyt hiilihydraatipitoisten ruokien syöntiä, mutta en toki ole niiden suhteen mikään absolutisti. Ja d-vitamiinilisän olen ottanut myös päivittäiseen käyttöön. Ehkäisypillereillä ei taas ole ollut mitään vaikutusta ihoni kuntoon. Kokeilin vahvempiakin pillereitä, joiden olisi pitänyt auttaa akneen, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Muistaakseni vuoden söin niitä.
Kyllä tämä akne näyttää olevan todella monimutkainen juttu. - hvbgit
roan syönyt kirjoitti:
wet kun syön oikein akne pysyy poissa, heti jos syö sokeria tms niin tulee finnejä, huomaa heti seur. aamuna, jos joka pv syö niin tulee muutamassa päivässä aknenaama, joka mulla taas paranee n. viikossa tiukalla vhh-ruokavaliolla. Tämä on ainoa toimiva ratkaisu minkä olen tähän asti löytänyt, kaikki lääkkeet on syöty enkä niihin enää koske, koska vika on hormoneissa, e-pillerit ei mulle sovi joten tää on ainoa tapa vaikuttaa hormoneihin. Täytyy muistaa et kun akne on paha vika on elimistön sisällä niin turha tuhlata rahaa kalliisiin aknenhoitotuotteisiin, ei ne sitä aknea poista, kuivattaa vaan naaman kauheaan kuntoon. Ja joo olen käyttänyt monia tuotteita, basironista kosmetologin tuotteisiin ja uskonut et jos muutaman kk käytän niin tulee muutoksia, ei jos hormonit on edelleen sekaisin, ei mikään tuote pysty ennalta ehkäisemään hormonipaiseiden syntyä. Näin ainakin mulla, ja ollaan erilaisia. Tietenkin kokeilemalla selviää, mutta tosiaan jos nuo ei auta niin kannattaa puuttua suoraan ongelman aiheuttajaan, hormoneihin. Itsellä kokemusta aknesta kohta 11v.
lisää vaikka kaaliraastetta aterioihisi ja aikaa myöden huomaat eron. hyviä rasvoja myös mukaan.
- -.-
Täällä on joskus ollut keskustelu siitä, mutta itselläni toimi kun rupesin laittaa aamuvirtsaa (siis ihan omaa). Ja kyllä.. se tuntuu ällöttävältä tai no ei enää hirveesti, mutta kuukauden olen käyttänyt ja on oikeasti auttanut paremmin kuin mikään muu aine ja olen kokeillut MONIA aineita ja rahaa on mennyt. MUTTA vielä lisäksi kun olen tutkistellut eri aineiden tuoteselosteita monissa lukee, että sisältää ureaa vai mikä lie olikaan, joka on lehmän virtsaa muistaakseni..mutta niin eikun vaan vanulapulle virtsaa( ja nimenomaan aamuvirtsaa), niin auttaa (ainakin monilla on auttanut).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803