Kun koirani oli pentu, niin leikkasin osaamattomuuttani muutaman kerran liikaa kynttä. Se aiheutti koiralle hirveän pelon ja nyt kun se näkee kynsisakset niin se lähtee luimistellen muualle, raukka. Jos yritän pitää siitä kiinni ja leikata niin alkaa hirveä uikutus, vaikerointi ja rimpuilu. Se yrittää myös näykkiä saksia / kättäni (ei pahasti). Namit eivät auta yhtään. Monta kertaa olen ottanut koiran syliin tai lähelleni ja vain näyttänyt saksia tai kosketellut saksilla kynttä, mutta paniikki ei hellitä. Kesällä se ei ole niin haitannut kun kynnet ovat kuluneet, mutta nyt taas kun mennään talvea kohti niin kynnet olisi pakko välillä leikata. En haluaisi viedä lääkärille leikattavaksi, vaan haluan hoitaa pelon. Onko mitään muuta mitä voisin tehdä?
Kynsien leikkauksesta
4
393
Vastaukset
- Aikaa ja harjoitusta
Muista olla ite erittäin rauhallinen, koira vaistoaa kyllä jännityksesi ja hikoilusi. Kiinnitä siis huomiota elekieleen, ääneen, ym. Aloita ihan alusta niin, että otat ne sakset huomaamatta lähelle, kun vain leikit koiran kanssa. Älä yrittäkkään vielä koskea koiran tassua niillä. Toista tätä viikkoja. Jos koira vilkaiseekin saksia tai ottaa askelenkin lähemmäs niitä, niin kehu ja anna palkkaa. Älä silti kehu yli normaalin, viisas koira huomaa senkin ja alkaa epäillä, jos omistaja ylikehuu. Etene tooooooooosi hiiiiiiiiiiiitaaaaaaaaaaaaaaaastiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :) J akokeile vaihtaa naksua, esim juusto on monelle suurta herkkua.
- kokeillut
Yrittänyt vaan pidellä koiran tassuja tyyliin niinkuin voisit leikata kynsiä,mutta saksia älä heti pitele,silloin et jännitä sinä eikä koira,kun tilanne on normaalin tuntuine ,kokeila saksia,vie vaan aikaa mutta kannattaa yrittää
- annat jotain
tosi hyvää herkkua esim. makkaraa tai broileria? Eli toisella kädellä pidät herkkuruokaa koiran kuonon edessä ja annat koiran nuolla sitä ja välillä annat herkun. Toisella kädellä leikkaat pari milliä per kynsi. Onnistuu ainakin meillä pennun kanssa niin että pentu seisoo ja leikkaan. Toinen vaihtoehto on väsyttää koira niin hyvin että on helppo leikata koiran levätessä. Voi myös yhdistää kaksi edellistä eli ensin väsyttää ja sitten antaa herkkuja ja leikkaat toisella kädellä. Viimeinen vaihtoehto on viedä eläinlääkärille tai jollekin muulle ammattilaiselle leikattavaksi.
- leikkui
itselläni sama ongelma vaan ei enää. Yritin samat temput kuin sinä, mutta sitten PÄÄTIN leikata kynnet, uikutusta tai ei. Päättäväisesti koira kainaloon, kynsisaksilla kopautus otsikkoon ja komento "paikka tms" ja toimeksi, loppuu rimpuilu.Tassu kerrallaan ja makupala tai leikki ja sit jatkat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627