Tuli tehtyä yhdistetty loma ja työmatka Ranskassa ja Saksassa.Kyllä täytyy sanoa,että Suomessa ajetaan mootoriteillä kuten kehitysmaissa.Ei osata Suomessa hyödyntää molempia kaistoja tehokkaasti.Ajetaan kuin metsäläiset pelkästään oikeata kaistaa,lukuunottamatta ohittajia.Kun molemmat kaistat ovat käytössä,pääsee liittyjät puolet helpommin moottoritielle.Ei tule kaistoilta siirtymisiä turhaan,kun nopeat ajavat vasemmalla,hitaat oikealla.Ja huom. ei ole laissa kielletty vasemmalla kaistalla ajoa.Näin se liikenne sujuu eurooppalaiseen tapaan.Ottakaa opiksi.
KESKIEUROOPASSA
8
1395
Vastaukset
- metsäläisakka
Tarkoitatko, että oikeanpuolimmaisella kaistalla ajaisivat hitaat (70-80 km/t) kuskit sekä liittymistä moottoritielle tulevat kuskit ja loput vasemmanpuolimmaisella? Miten se nopeuttaa liikennettä? Ajavatko nopeat kuskit moottoritien päästä päähän, ettei tule turhia kaistoilta siirtymisiä?
Sujuiko liikenne kaksikaistaisella moottoritiellä Saksassa ja Ranskassa oleellisesti paremmin? Vai ajoitko ruuhkattomaan aikaan? - Vuodesta 1971
Suurin ero on liittymistä motarille tulossa.
Meikäläiset kyttäävät ja hidastelevat tullessaan.
Pahimmat nyhverö ajavat kiihdytyskaistaa fillarointivauhtia.
Keski-Euroopassa tullaan pörinällä. Kiihdytyskaistaa käytetään nimensä mukaisesti nopeuden kiihdyttämiseen vähintään oikeanpuoleisen kaistan nopeuteen.
Saksassa arkisin rekat 80 - 88, viikonloppuisin eläkeläiset 130km/h.
Muutenkin nopeuserot ovat meikäläisiä suuremmat.
Kyllä kaistan valinta tapahtuu liikenteen määrän ja nopeuden mukaan.
Vaikka kuvittelet ajavasi vasemmalla kaistalla kovaa, 180 - 200 niin aina on seurattava peilejä.
Jalkoihin jää ajoittain.
Ranska, Italia ja Espanja ovat jossain määrin nopeuksien suhteen erilaisia.
Varsinkin nykyään kun hispaanotkin ovat ryhtyneet valvomaan nopeuksia. - Ulkomailla matkannut
Molemmissa maissa KIELLETÄÄN ajamasta vasemmalla jos oikea kaista on vapaa.
Vasen kaista on vain ohitusta varten!!!
Saksassa on lisäksi suuria kylttejä joissa on kuva vasemmalla ajavasta ja kysymys und sie?
Tässä toisaalta lainattua totuudenmukaista tekstiä, ettei kukaan ala ajamaan aloittajan ohjeilla:
"Saksassa on ankarasti kielletty ohittamasta oikealta, paljon pahempi homma kuin täällä, mutta jos oikeanpuoleinen kaista liikkuu nopeammin niin sitä se ei koske.
Ei koskaan, ei koskaan saa väistää ohituskaistalle rampilta tulijaa.
Vilkkua ei saa laittaa päälle ennen kuin todella vaihtaa kaistaa tai lähtee kadun reunasta.
On todella seurattava takaa tulevaa liikennettä ennen kaistanvaihtoa, sieltä voi tulla Bugatti 400 kmt.
Suomen säännöt
Tieliikenneasetus
1 luku
Yleisiä säännöksiä
7§
Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla. Milloin ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuksi kukin tietylle liikennesuunnalle, kuljettaja saa kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa.
Jos moottoritiellä on samansuuntaista liikennettä varten vähintään kolme ajokaistaa, saa kuorma-autoa tai yli seitsemän metrin pituista ajoneuvoyhdistelmää kuljettaa vain jommallakummalla kahdesta oikeanpuoleisesta ajokaistasta, jollei 5 §:n säännöksistä muuta johdu.
Edellä kulkeva ajoneuvo on moottoritiellä ohitettava vasemmalta. Milloin kuitenkin ajoneuvot ajavat jonossa tai käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja taikka milloin ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa, on edellä kulkevan ajoneuvon ohi ajaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.- Vuodesta 1971
Tarjoat meikäläistä vilkkukäytäntöä?!
Vilkku päälle sana aikaisesti kun etupyörät kääntyvät????
Ei helvetissä!
Vilkulla ilmoitetaan AIKOMUKSESTA.
Ja ajoissa!
Sinun menetelmälläsi ollaan, varsinkin Sakasan motareilla, henkeä kaupan. - 8+1
Kuka on puhunut,että ohitetaan oikealta.
- voorrttimies
8+1 kirjoitti:
Kuka on puhunut,että ohitetaan oikealta.
Haluan vain sanoa,että miksi ne molemmat kaistat Saksassa on täynnä autoja,jos vasemmalla ajo olisi kielletty.Se kyllä Saksan moottoriteillä vituttaa,kun Itä-Euroopan rekat ajaa vasenta kaistaa.Antaisivat suosiolla nopeille henkilö-autoille.
- ja pitääkin
siirtyä ohituskaistalle antaakseen tietä rampilta tulijalle, mikäli vain tilaa on. Tuonhan nyt sanoo järkikin. Ollaan sitten Euroopassa tai Suomessa.
- väyrysmersu
ja pitääkin kirjoitti:
siirtyä ohituskaistalle antaakseen tietä rampilta tulijalle, mikäli vain tilaa on. Tuonhan nyt sanoo järkikin. Ollaan sitten Euroopassa tai Suomessa.
Rampilta tulijalle ei anneta tietä siirtymällä vasemmalle,vaan annetaan mahdollisimman pitkä turvaväli liittyjälle.
Ja saksassa kaista valitaan kuljettajan aikoman nopeuden mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1542892Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2822581Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.521698Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e371609Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381510- 1221246
- 1081173
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151115Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041063Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3361015