Huono Raamatun tuntemus pappi Sonjalla

Tarkemmin lukenut

Kovin hataralla pohjalla sinun usko tuntuu olevan kun et luota Raamattuun.
En kyllä ihmettele sitä. Lausunnoistasi voi päätellä, kuinka huonosti olet lukenut Raamatun tekstiä.
Esim. kun sanot Miltä tuntuu? otsikon alla:
”Opin pohja ei siis ole tarua. Olisihan hassua ajatella, että aikoja sitten omenaa tai muuta hedelmää käärmeen kielloista huolimatta haukannut alkukantainen ihminen aiheuttaisi sen, että nykyihmiset ovat syntisiä.”

Jos luet huolellisemmin huomaat, että käärme ei kieltänyt syömästä hedelmää.
Sen sijaan hän valheen avulla sai houkuteltua Eevan syömään sitä.

8

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xocetco

      Onhan tuo selvä virhe, mutta ei varmastikaan tahallinen.

      • Tarkemmin lukenut

        Kai sekin on virhe, että ei luota Raamattuun.


      • xocetco
        Tarkemmin lukenut kirjoitti:

        Kai sekin on virhe, että ei luota Raamattuun.

        Perisynti on kyllä aika perustavanlaatuinen oppi kristinuskossa.


      • xocetco kirjoitti:

        Perisynti on kyllä aika perustavanlaatuinen oppi kristinuskossa.

        esimerkiksi hukuttamalla kaikki muut paitsi Nooan arkillisen.

        Mutta toinenkaan kierros insestiä ei auttanut.

        Kolmannella kierroksella hän tapatti itse itsensä, hetkeksi tosi, antaakseen itselleen aiemmat virheet anteeksi.

        "Perisynti on kyllä aika perustavanlaatuinen oppi kristinuskossa. " Lähinnä kai se on sitä ev-lut lahkossa, ei niinkääm kristinopissa?


      • Nas.se kirjoitti:

        esimerkiksi hukuttamalla kaikki muut paitsi Nooan arkillisen.

        Mutta toinenkaan kierros insestiä ei auttanut.

        Kolmannella kierroksella hän tapatti itse itsensä, hetkeksi tosi, antaakseen itselleen aiemmat virheet anteeksi.

        "Perisynti on kyllä aika perustavanlaatuinen oppi kristinuskossa. " Lähinnä kai se on sitä ev-lut lahkossa, ei niinkääm kristinopissa?

        Itse pidän hyvin hassuna, että olisi olemassa puhuva käärme, joka osaa jopa valehdella. En oikein luottaisi Raamatun sanaan. Ja siitä perisynti jo alkoi? Raamatun mukaan jänis märehtii, jota se ei kylläkään tee. Ja onko meidän maapallon yllä vettä kuin meressä, kuten Raamattu sanoo? Minullakaan ei ole uskoa kovin paljon, koska uskon mieluummin tosiasiohin.

        Ihmisten syntisyys on voimakasta, sillä Jumala on usein pelastanut vain noin yhden ihmisen, kuten Nooa ja sitten Loot Sodoman tuhosta. Erämaavaelluksella Egypistä pyhään maahan Jumala surmasi kaikki yli 20 vuotiaat vaeltajat eli kaikki ne, jotka alunperin olivat matkalle lähteneet. Jokainen ymmärtää, että Jumalalle on lähes mahdoton kelvata. Ei ole erotusta homosta tai heterosta.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Itse pidän hyvin hassuna, että olisi olemassa puhuva käärme, joka osaa jopa valehdella. En oikein luottaisi Raamatun sanaan. Ja siitä perisynti jo alkoi? Raamatun mukaan jänis märehtii, jota se ei kylläkään tee. Ja onko meidän maapallon yllä vettä kuin meressä, kuten Raamattu sanoo? Minullakaan ei ole uskoa kovin paljon, koska uskon mieluummin tosiasiohin.

        Ihmisten syntisyys on voimakasta, sillä Jumala on usein pelastanut vain noin yhden ihmisen, kuten Nooa ja sitten Loot Sodoman tuhosta. Erämaavaelluksella Egypistä pyhään maahan Jumala surmasi kaikki yli 20 vuotiaat vaeltajat eli kaikki ne, jotka alunperin olivat matkalle lähteneet. Jokainen ymmärtää, että Jumalalle on lähes mahdoton kelvata. Ei ole erotusta homosta tai heterosta.

        että hän on ylipäänsä ihmisistä niin kiinnostunut. Toisaalta, eikö olisi järkevämpää vain fiksata homma muutoin kuin murhaamalla joko itsensä tai ihmiskunta?

        Eikö Kaikkivaltius mahdollistaisi myös omien virheiden fiksumman käsittelyn?

        Kovasti on näiden väkivaltauskontojen Jumalilla pikkumaisen kamelikuskin moraali ja ongelmanratkaisukeinot. Taitavat siin vain noudattaa Luojan tahtoa :)


    • Minä luotan kyllä Raamattuun ja se on minulle tärkeä. Toivottavasti luit myös sen kohdan kirjoituksistani, missä sanoin raamatuntekstien lukemisen olevan mielestäni jumalanpalveluksen tärkein osa. Ehtoollinen on toki myös tärkeä, mutta Raamatun Sana merkitsee minulle paljon.

      Tuo käärmekohta on kyllä minulle tuttu ja tiesin sen olevan hyvin tuttu myös muille, joten en kirjoittanut sitä tarkkaavaisesti, koska keskityin vastauksessani ihan toiseen asiaan. Siksi olen epähuomiossa kirjoittanut ihan väärin, päinvastaisesti :). Pahoittelen sitä. Te olette ymmärtäneet kuitenkin viestini sisällön.

      Joitakin kohtia Raamatusta luen erilaisen kulttuurin ja aikakauden valossa. Se ei millään tavalla tee tyhjäksi Raamatun sanomaa. Tätä mieltä minä olen.

      Meillä on erilaisia lahjoja ja Raamattunsa tuntevat saavat mielihyvin jakaa tietoaan tällä sivustolla.

      pappi Sonja

      • juutas.

        "Joitakin kohtia Raamatusta luen erilaisen kulttuurin ja aikakauden valossa. "

        - Miksi vain joitakin kohtia?

        Kyllä Raamattu on kokonaisuudessaan aikansa lapsi. Tai aikojensa. Kirjoituksethan ovat peräisin hyvin eri ajoilta ja erilaisista kulttuureista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe