Mitä se tarkoittaa? Samaa kuin barf vai? Onko raakaruokinta sama kuin barf? Kannattaako minun syöttää tulevaa koiraani jollakin muulla tavalla kuin nappuloilla? Ensimmäinen koira, kokemusta ei paljoa mistään vielä ole..
Kannattaa tietenkin kasvattajalta kysyä mutta voinhan täältäkin näin alkuun kysellä.
Kotiruokinta?
8
153
Vastaukset
- afaaf
meillä syötetään koirille sekä nappuloita ja vähän tuota barffiruokaa eli noita kunnon lihoja sun muita.. Jos syöttäis pelkkää lihaa niin ois vähän liian "raskasta" kun ovat kovia liikkumaan niin menis maha kikkaralle.. nappuloita oon syöttäny monta vuotta koirilleni eikä mitään .. ihan ovat terveitä olleet aina :) nyt lisättiin tota lihaa vähän niin turkki kiiltää ja muutenki maistuu hyvin .. kiva koiralle syödä välillä muutaki ku kuivia naksuja :) riippuu varmaan ihan ihmisestä että miten haluaa ruokkia koiraansa .. mutta meillä on tuo ollut hyvä valinta.. muuten syötettäisiin pelkkää lihaa mut se on vaan niin raskasta:(
- Ace/
Varmasti riippuukin omistajasta ja koirasta. Paljonko lihaa annat nappuloiden lisäksi? Mitä lihaa, ihan vain raakana vai? :)
- afaaf
Ace/ kirjoitti:
Varmasti riippuukin omistajasta ja koirasta. Paljonko lihaa annat nappuloiden lisäksi? Mitä lihaa, ihan vain raakana vai? :)
Otan nappuloista pois sen määrän mitä annan sitten oikeeta lihaa .. eli samanverran sitä ruokaa tulee mut osa vaan lihana :) ihan oon raakana antanu.. ja sitte oon kuivattanu uunissa myös broilerin sydämmiä ja pilkkonu niin niistä on tullu hyviä palkintonamuja. Täällä on ainakin semmoinen barffikauppa missä on ihan tuohon barffiruokintaan kasvis ja liharuuat.. sieltä ono hakenu maksaa 3-4e/kg eli ei ollenkaa kallista :)
- Kukaan pelkällä liha
Koira pelkkä lihansyöjä olekkaan.Kaikki villieläimetkin jotka tappaa ravinnokseen syö mahalaukun ensin,koska siellä on muutakin kuin lihaa.Ei ne osaa säästää jälkiruokaa viimeiseksi,ne syö saadakseen itse parhaat palat.
- safddgdfgfd
Kukaan pelkällä liha kirjoitti:
Koira pelkkä lihansyöjä olekkaan.Kaikki villieläimetkin jotka tappaa ravinnokseen syö mahalaukun ensin,koska siellä on muutakin kuin lihaa.Ei ne osaa säästää jälkiruokaa viimeiseksi,ne syö saadakseen itse parhaat palat.
siis juu pitäähän sitä vähän kasvisruokaakin antaa mukaan mutta jos nyt hän innostuu tai on sitä mieltä et haluaa ruokkia tällätavalla koiraa niin kylläs e tulee ilmi kun rupeaa vähän ohjeita ettimään barf ruokintaan:)
- hanki vielä tietoa
kasvykausi on tosi tärkeä, että saa kaiken eikä silti mitään liikaa, mokat ovat korjaamattomia.
Barffista pitää ottaa selvää, jos siihen alat. Että koirasi saa kaiken tärkeän, se ei ole pelkkää lihaa vaan paljon muutakin. Lue barffista ensin ja mieti oletko valmis siihen, se on työläämpi tapa, mutta parempi tapa kyllä myös.- afaaf
meillä on pennusta asti syötetty marketin nappuloita koirille, ja hyvin ovat kasvaneet :)
Kotiruoka ei tarkoita samaa kuin barf.Kotiruoka on "ryynipohjainen",johon sitten lisätään lihat ym.tykötarpeet.Luut ei siis kuulu varsinaisesti ravitsemuksellisesti,kuten barffissa on lähes pääasia.Toki niitäkin jotkut antaa,mutta alunperin ne on olleet vaan isoja järsimiseen tarkoitettuja, ajanviete ym.juttuja.
Raakaruokinnastastakin puhutaan monella tapaa.Voi se olla ihan puhdasta barffia,tai sitten ihan jotain muuta...
Kotiruokinta ym.ilman teollista ruokkimiset ei ole mitään rakettitiedettä,mutta sen verran vaativia,että kannattaa niihin kunnolla tutustua,jos meinaa niillä ruokkia.
Jos on kyseessä jokin luustoltaan vaativa rotu,niin parasta olisi,jos saisi neuvoa vielä nimenomaan niitä harrastavalta,ja sellaiselta,joka on hyviä tuloksia saanut sillä, mistä on kiinnostunut alkaa ruokkia.
Ja kannattaako ruokkia jollain muuta tapaa ? Taidan olla jäävi tuohon sanomaan mitään,koska itse en teollisilla koiraa ruokkisi edes vahingossa :D
Mutta tapansa kullakin.Kuten sanoin,täytyy sitten kunnolla tietää mitä tekee eli vähän opiskella ja nähdä vaivaa,jos ruokinnan muutoin tekee kuin helpomman kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574