Noin 50 vuotiaana kielikurssille Englantiin

Kieltä oppimaan

Minua kiinnostaisi lähteä parin viikon mittaiselle kielikurssille Englantiin. Haluan parantaa sanavarastoani ja yleispuhekielen taitoani. Ylipäätään saada lisää varmuutta englannin puhumiseen.
Toisten kokemukset kiinnostaisivat. Olen hieman alle viisikymppinen. Lähteäkö tavalliselle aikuisten kielikurssille vai ns. seniorikurssille? Onko jälkimmäisellä mahdollisesti jo eläkkeelle jääneitä ja siten eri elämäntilanteessa olevia kuin itse vielä työelämässä olevana olen?
Olen tuuminut Lontoota tai Edinburghia ihan vain mutu-tuntumalta, mutta mielelläni otan suosituksia muistakin kohteista. Olen vasta suunnitteluvaiheessa. Ajankohta olisi helmikuun alku (syntymäpäiväjuhlia pakoon...) tai sitten kenties kesäkuun alku. Majoituksissa näyttää olevan vaihtoehtoina perhemajoitusta tai hotellihuonetta, näistäkin mielelläni kokemuksia kuulisin.

3

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurssilla ollut

      Minä lähtisin senior-kurssille, sillä aikuisten kielikursseilla on parikymppisiä.

      • Aina kannattaa

        Meillä kierrätetään duunin kautta porukkaa kursseilla määrättyihin tehtäviin valittaessa. Kaksi viikkoa riittää, jos pohjalla on hyvä orientoiva vaihe Suomessa. Muuten aika saisi olla pidempi.

        Ilman muuta perhemajoitus! Maksaa hieman enemmän, mutta pakottaa käyttämään kieltä koko päivän.

        Seniorikurssit eivät ole oikea vaihtoehto. Pitää löytää kurssi, joka on juuri ammattikieleen kohdistettu. Eli koita löytää oman alasi kielikoulutusta tai sitten joku yliopistoon löyhästi kiinni oleva vaihtoehto.


      • kurssilla ollut
        Aina kannattaa kirjoitti:

        Meillä kierrätetään duunin kautta porukkaa kursseilla määrättyihin tehtäviin valittaessa. Kaksi viikkoa riittää, jos pohjalla on hyvä orientoiva vaihe Suomessa. Muuten aika saisi olla pidempi.

        Ilman muuta perhemajoitus! Maksaa hieman enemmän, mutta pakottaa käyttämään kieltä koko päivän.

        Seniorikurssit eivät ole oikea vaihtoehto. Pitää löytää kurssi, joka on juuri ammattikieleen kohdistettu. Eli koita löytää oman alasi kielikoulutusta tai sitten joku yliopistoon löyhästi kiinni oleva vaihtoehto.

        Perhemajoitus ei takaa sitä, että perheen kanssa tulisi puhuttua kovinkaan paljon. Jos menee bed & breakfast -majoitukseen, ei perhe välttämättä kovasti seurustele - sehän on heille tienaamiskeino.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      54
      895
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      754
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe