HINTATASO

adjhfsdhfl

Millaista hintaa on Filippiineillä?? esim perusmajoitukset, ruoka, jne. Verrattuna vaikka Balin tai Thaikkuihin.

18

5750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KippisX

      Niinkuin aina, hintataso vaihtelee riippuen mistä on kyse ja missäpäin matkaa. Yleisesti ottaen voi sanoa, että filppareilla on hiukan halvempaa kuin thaikuissa, mutta ns. turistipaikoissa hinta äkkiä pompsahtaa ja erityisesti amerikaanojen suosimissa paikoissa ns. "luxuspalvelut" ovat äkkiä reilustikin thaikkujen vastaavia kalliimpia.

      Eli halpa on halvempaa ja kallis kalliimpaa - en tiedä, mahtoiko auttaa:)

      • numerot

        Olin Filippiineillä syyskuussa 2010, eli pari kuukautta sitten. Ja karkeasti ottaen hintaero Thaimaaseen on vaihtokurssin ero. Eli numerot oli samoja mutta valuutta eri. €urolla sai n.57 pesoa ja bateja saa jotain 40. Hinnat olivat numeroissa aikalailla samoja ja en ihan köyhimmällä budjetilla mennyt vaan pari pykälää ylöspäin.

        Majapaikkojeni hinnat oli 545 - 1400 pesoa. Siistejä perusmestoja joskin tuo kallein oli jo keskiluokkaa. Lentoliput olivat halpoja, Boracaylta Manilaan oli 16.50€, joskin tarjouksia tulee ja menee. Ja muutenkin liikkuminen oli edukasta lautoilla ja dösillä. Joskin lentoliput saattavat olla aivan naurettavan halpoja jos onnistuu ostamaan oikeaan aikaan.

        Ja hintataso riippuu missä matkaa ja milloin, mutta tuo hinnat numeroissa samat mutta eri valuutta pitää suhthyvin/karkeasti paikkaansa suhteessa Thaimaaseen.

        Ja saapuessa Filippiineille kannattaa sanoa olevansa 4 viikkoa vai mikä se ilmainen maksimiaika nyt olikaan?Niin saa viisumileiman sen mukaan, leimaavat passiin viisumi sen mukaan koska sanoo lähtevänsä pois. Itse sanoin viikon extraa.


    • Peky

      Halvempaa on kuin Thaimaassa, jos kiinostaa kysellä lisää niin laita viestiä vaikka mulle meiliin: [email protected]

      Asustelen itse Filippiineillä Metro Manilan alueella.

      • manilla monkey

        metromanila on sika kallis jos vertaa muihin paikkoihin. 1-2 tunnin matkan päässä hotellihinnat putoo 70%. perus safka (riisi, liha,kala, hetelmät) 80%.

        toistaiseksi vaimon työ pitää meidät metromanilas.


      • tammikuussa takaisin
        manilla monkey kirjoitti:

        metromanila on sika kallis jos vertaa muihin paikkoihin. 1-2 tunnin matkan päässä hotellihinnat putoo 70%. perus safka (riisi, liha,kala, hetelmät) 80%.

        toistaiseksi vaimon työ pitää meidät metromanilas.

        tosta viisumista...

        passiin tuleva leima on 21 vuorokautta...
        eivät ainakaan multa ole koskaan kyselleet vaan aina se max 21 on passiin laitettu.

        tossa kesällä ostin boracayn toimistosta lisäaikaa... maksoiko noin 3000 pesoa valokopio
        eli Nirvana hotellissa Boracaylla... ihan paras paikka...kesti kai 15 min.
        sinne vaan aamulla niin ei ole jonoa... saa olla läpyskät jalassa ja shortsit/T-paita.

        muista tarkistaa mitkä arkipäivät toimisto on auki. ei välttämättä 5 päivää viikossa.
        käyt katsomassa sieltä ovelta ne ajat milloin voi asioida.


      • peky
        tammikuussa takaisin kirjoitti:

        tosta viisumista...

        passiin tuleva leima on 21 vuorokautta...
        eivät ainakaan multa ole koskaan kyselleet vaan aina se max 21 on passiin laitettu.

        tossa kesällä ostin boracayn toimistosta lisäaikaa... maksoiko noin 3000 pesoa valokopio
        eli Nirvana hotellissa Boracaylla... ihan paras paikka...kesti kai 15 min.
        sinne vaan aamulla niin ei ole jonoa... saa olla läpyskät jalassa ja shortsit/T-paita.

        muista tarkistaa mitkä arkipäivät toimisto on auki. ei välttämättä 5 päivää viikossa.
        käyt katsomassa sieltä ovelta ne ajat milloin voi asioida.

        pääset kun haet suoraan Suomessa Filippiinien suurlähetystöstä viisumin 59pv ajaksi.
        Monesti matkatoimistot ottavat hieman lisäkuluja.

        Tämä on ihan loistava paikka asua ja mikä ettei viettää loppuikänsä.
        Pysyvän viisumin järjestäminen täältä onnistuu hyvinkin nopeasti kun vain tiedät mitä puuta koputtaa.
        Itsellä se vei aikaa peräti yhden viikon vaikka muuta ovat jonotuslistalla vuosia, jopa kymmeniä vuosia.
        Korruptoitunut maa, mutta kuningas olet jos ei tarvitse jokaista pesoa laskea.

        Täällä asunut nyt ihan tarpeeksi kauan, jotta olen oppinut maan tavat ja bisnekset pyörii.
        Jos muita ihmisiä Suomesta on tänne tulossa, niin voi laittaa postia mielellään: [email protected]
        Täältä on aika hankala muita suomalaisia löytää, kiven alla ovat. :)


      • annaliina87
        peky kirjoitti:

        pääset kun haet suoraan Suomessa Filippiinien suurlähetystöstä viisumin 59pv ajaksi.
        Monesti matkatoimistot ottavat hieman lisäkuluja.

        Tämä on ihan loistava paikka asua ja mikä ettei viettää loppuikänsä.
        Pysyvän viisumin järjestäminen täältä onnistuu hyvinkin nopeasti kun vain tiedät mitä puuta koputtaa.
        Itsellä se vei aikaa peräti yhden viikon vaikka muuta ovat jonotuslistalla vuosia, jopa kymmeniä vuosia.
        Korruptoitunut maa, mutta kuningas olet jos ei tarvitse jokaista pesoa laskea.

        Täällä asunut nyt ihan tarpeeksi kauan, jotta olen oppinut maan tavat ja bisnekset pyörii.
        Jos muita ihmisiä Suomesta on tänne tulossa, niin voi laittaa postia mielellään: [email protected]
        Täältä on aika hankala muita suomalaisia löytää, kiven alla ovat. :)

        Ihana kuulla, kun haluat auttaa muita :D
        Reppureissu filippiineille kiinnostaa kovasti, ens talvea olisin ajatellu ja kuukausi olis varmaan aikaa reissata...
        Mistä sinne kannattais lentää ja miten sielä paikan päälä kulkea... Mistä löytys edullista majoitusta ja missä sielä ylipäänsä kannattaa käyä. Hintatasoakin mietin, että kuinka paljon täytyy rahaa varata mukaan. Itse olen vasta aloittanu sukellusharrastuksen eli sitä reeniä ainakin kaipaisin reissulta.


      • annaliina87 kirjoitti:

        Ihana kuulla, kun haluat auttaa muita :D
        Reppureissu filippiineille kiinnostaa kovasti, ens talvea olisin ajatellu ja kuukausi olis varmaan aikaa reissata...
        Mistä sinne kannattais lentää ja miten sielä paikan päälä kulkea... Mistä löytys edullista majoitusta ja missä sielä ylipäänsä kannattaa käyä. Hintatasoakin mietin, että kuinka paljon täytyy rahaa varata mukaan. Itse olen vasta aloittanu sukellusharrastuksen eli sitä reeniä ainakin kaipaisin reissulta.

        ite oon lentäny tänne aina hongkongin kautta, sieltä cebu pacific airlines joko clarck tai manila,, tai mihin nyt sitte ootkaan menossa, lentää miltei kaikille lentokentille filippiineille. Bussilla edullista,esim manilasta angeles cityyn, noin 2,50€ ainut mikä vituttaa on ettei aikatauluja ole ja bussit tyrkätään niin täyteen kun mahdollista :) majoituksesta sen verran että hotellit yleensä halvempia kun beach resortit. Käydä kannattaa joka paikassa,, hahaha 7 107 saarta,, hintataso riippuu siitä onko turisteja, esim angeles city on jenkkien ja aussien pilaama. Eka reissuni , ennen kun muutin tänne, maksoi kaikkineen lentoineen 3000€ ja olin täällä silloin kuukauden. Nyt elän samalla rahalla 4-5kk


    • Samaan suuntaan meno

      Minuakin kiinnostaa teitää mitä varoa, mitä kannattaa ehdottomasti tehdä varata, sekä miten siellä kannattaa asiat hoitaa jotta elää kuin suomen kansalainen mummon nökissä, ei kuin herrat kukkarossa. Matkakassaa matkojen kera on 6000 ja aikaa sais viettää niin kauan kuin pystyy :)

    • walanghiya

      Riippuu nyt siitä mihin päin tänne olet tulossa?? Jos aiot olla pitempään, kannattaa ehdottamasti vuokrata joku luukku, vuokrahinnat on kohillaan. Hotelliasuminen on hivenen kalliimpaa täällä kuin esim indonesia,vietnam,kambodza,,,, lentojen jälkeen sulla on about 300 000pesoa käytettävissä, kyllä sillä pitäis puolivuotta pärjätä vähintään :)

    • philippiinit kiinns

      Hei!


      Itse olen miettinyt muuttamista filippiineille tai muuhun aasian maahan, millaisella eurosummalla siellä saa elettyä, viinan kanssa en läträä. Löytyykö sieltä mahdollisesti jotain työtä suomalaisille?
      Tammikuussa olisi tarkoitus käydä tutustumisreissu.
      rahaa olisi käytettävissä n 40000 euroa jos jätän asunnon tänne suomeen Ja vuokraan sen.

      Sähköpostiinki saa vastata [email protected]

      • Pinoy

        No eipä 40 tuhannella kummoista majaa sinne rakenna, ja vähänkin mukavammasta kämpästä saa maksaa vuokraakin jo ihan mukavasti, tokihan risumajassa tai jossain horror korttelissa asumisesta maksaa rutkasti vähemmän, mutta jos asumaan sinne mielisit, vaikituiseen, niin hitusen enemmän tarvisit.

        Sinun tapauksessa voit ostaa condo se olisi vähän alta miljoonasta pesosta ylöspäin Manilassa ja Cebussa, jos vuokraat kämppää niin semmoiset kohtuulisen oloiset asunnot alkaa 15 tuhannesta pesosta ylöspäin suurissa kaupungeissa ja pikkukylissä saa jostain 6000 pesosta ylöspäin, nämä siis semmoisia joihin minun valkoinen ahterini voisi suostua asettumaan, halvempiakin ratkaisuja löytyy, niissä myös voi henkikin on löyhässä;)

        Taloa et voi omistaa, ennen kuin sinulla on vaimo ja silloinkin vain puolet talosta, laki on semmoinen.

        Työpaikka valkoiselle Filippiineillä :D Siis onhan siellä Suomalaisia töissä, jotka ovat ns. komennuskavereita, eli kansainvälinen firma/suomalainen ja sit asemapaikka on Filippiineillä, mutta ei niitä nyt hurjasti siellä ole. Jos taas ajattelit löytää ihan itse töitä sieltä, niin luovu ajatuksesta, ei siellä kukaan valkoinen mene töihin, yleensä valkoiset aloittavat oman bisneksen siellä, mut et menist töihin? Esimerkkinä sairaanhoitaja tienaa sielä 400 - 600 euroa ja hyvästä duunista saa ehkä maksimissaan alta tonnin kuussa.


      • Pinoy
        Pinoy kirjoitti:

        No eipä 40 tuhannella kummoista majaa sinne rakenna, ja vähänkin mukavammasta kämpästä saa maksaa vuokraakin jo ihan mukavasti, tokihan risumajassa tai jossain horror korttelissa asumisesta maksaa rutkasti vähemmän, mutta jos asumaan sinne mielisit, vaikituiseen, niin hitusen enemmän tarvisit.

        Sinun tapauksessa voit ostaa condo se olisi vähän alta miljoonasta pesosta ylöspäin Manilassa ja Cebussa, jos vuokraat kämppää niin semmoiset kohtuulisen oloiset asunnot alkaa 15 tuhannesta pesosta ylöspäin suurissa kaupungeissa ja pikkukylissä saa jostain 6000 pesosta ylöspäin, nämä siis semmoisia joihin minun valkoinen ahterini voisi suostua asettumaan, halvempiakin ratkaisuja löytyy, niissä myös voi henkikin on löyhässä;)

        Taloa et voi omistaa, ennen kuin sinulla on vaimo ja silloinkin vain puolet talosta, laki on semmoinen.

        Työpaikka valkoiselle Filippiineillä :D Siis onhan siellä Suomalaisia töissä, jotka ovat ns. komennuskavereita, eli kansainvälinen firma/suomalainen ja sit asemapaikka on Filippiineillä, mutta ei niitä nyt hurjasti siellä ole. Jos taas ajattelit löytää ihan itse töitä sieltä, niin luovu ajatuksesta, ei siellä kukaan valkoinen mene töihin, yleensä valkoiset aloittavat oman bisneksen siellä, mut et menist töihin? Esimerkkinä sairaanhoitaja tienaa sielä 400 - 600 euroa ja hyvästä duunista saa ehkä maksimissaan alta tonnin kuussa.

        Ja kappas ihan periaattestakin joku on vetänyt herneen nenäänsä tai pikemminkin on tainnut mennä oikean otsalohkoon asti, kun noin kovasti vastaukseni herkisti antamaan miinuksi. Mitäpä, jos miinusten sijaan koittaisit kirjoittaa meille itse aiheesta? Se tietty voi olla sinun kohdallasi, ehkä liikaa vaadittu?


    • Utelias____

      Mitä filippiineillä maksaa syöminen ja juominen?

    • Pesoja

      Rahaa tietenkin!

    • njsajc

      Riippuu vähä missä päin ja mitä syö,,,, turistipaikoissa kalliimpaa. Sanotaan nyt vaikka 5-20€ ravintolassa, mäkkärissä 2-4€, pizza esim greenwich 2-6€,,, olut maksaa kaupassa 40cent, baarissa 1-1,2€, drinkit 2,5-4€. Paikallinen rommi on edullista, alkaen 1,2€ / pullo, jäger 0,7 11€, punkku / valkkari 5,5-10€ Euron kurssihan on aika huono tällä hetkellä 1€ =53,6peso, kun se oli joku vuosi sitte parhaimmillaan 70.

    • Cebusta

      Minä olen useasti syönyt Cebun ulkopuolella (40 km) lounasravintolassa: 1/2 annosta riisiä, pala paistettua possua ja yksi kala. Jotain kasvissoppaa ja juomaksi soft-drink. Kahdelta 100-120 pesoa.

    • himmell

      Millainen hintataso voisi olla Siargaon saarella? Tarkoituksena olla 2 viikkoa, surffata, syödä, vähän ryypiskellä ja harrastaa jotain saaren aktiviteettejä... Onko 600 euron budjetti em. juttuihin kovin alakanttiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe