Olen muuten hiukka sekaisin, kenen puolella tässä homesodassa pitäisi olla.
Olen puolustanut milloin ketäkin ja ollut kutakin vastaan ;)
Ihan ulkona koko pelistä...
HOMESOTA
13
647
Vastaukset
Enemmän uskon muuten Dannyyn kuin tuohon sotaan, luin niin fiksuja ajatuksia häneltä...
"Aikamme on lyhyempi kuin oletamme. Sanoisin ihmisille, että elä nyt, älä ole. Täytä elämä kokemuksilla, tunteilla ja rakkaudella, niin joskus on helpompi lähteä."
Sitaatti on Helsingin Uutisista, josta lainaan vielä seuraavan:
Dannyn mielestä heittäytyminen kannattaa musiikin lisäksi myös elämässä yleensä.
–Rakkaus on ihmisen kehittynein tila, josta estää elämän vaikeus. Ihmisen ongelma on se, että lapsena tai elämässä saadut kokemukset saattavat kuormittaa liikaa ja kielteiset tunteet saavat valtaa. Se ovi pitäisi osata sulkea ja antaa tilaa myönteisille ajatuksille, lähimmäisen rakkaudelle, läheisyydelle ja hyvän tekemiselle.
Iso D. katselee huolissaan tätä aikaa, miten ihmiset tuomitsevat toisiaan.
–Tyttäreni sanoi, että jos ihmiset vaihtaisivat väriä kuten luonto, rasismia ei olisi olemassakaan. Minusta se oli viisaasti sanottu. Suvaitsevaisuus on rakkauden merkittävin lähtökohta. Rakastaminen ja tunteiden esille tuominen vaatii rohkeutta.
Dannyn mielestä meistä jokaisen kannattaisi havahtua ajoissa, että vain rakkaudella on tässä elämässä merkitystä.
–Siitä ajatuksesta lähti myös tämä Tunteiden ilta -konserttikiertue. Ajattelin, että itselläni on jo ikää ja elämänkokemusta tuntea, hän naurahtaa.
–Tämä konserttikiertue on todennäköisesti viimeiseni, hän sanoo sitten.
http://www.helsinginuutiset.fi/Kulttuuri/Kulttuuriuutiset/Danny-Infarkti-naytti-kuinka-vahan-olen-ehtinyt-oppia-elamassa- hymyillen!
Reijulan hymysuin esittämiin valheisiin?
Olen ollut kerta kaikkiaan poikki viimeisen nettisodan jälkeen, jota en reaaliaikaisena nähnyt, mutta jonka maininkeja seurasin ja osallistuin raivaustöihin jälkikäteen.
Kauheinta oli, ettei se ollut fiktiota. Oikeassa sodassa kun syntyy yleensä ruumiita.
Tässä tapauksessa henkilö makaa sairaalassa selkä murskana ja muitakin luita rikki.
Kun hän hyppäsi parvekkeelta, hän halusi päättää kaiken. Nettikiusa oli ollut julmaa ja raakaa eikä se loppunut millään.
Hän sanoi, että yksikin sana niin hän hyppää ja kiusaaminen vain jatkui.
Joku ilmoitti sivuston poliisille.
Sitten ei kuulunut pariin päivään mitään, mutta sunnuntai-iltana sain yksityisviestinä nettituttuni nimen ja osoitteen, ja aloin maanantaiaamuna selvitellä hänen kohtaloaan. Jouduin soittamaan moneen paikkaan, ja sain varmistuksen, että hän on hengissä.
Mutta en tiennyt, että hän oli oikeasti hypännyt. Luulin, että hän oli ollut vain itsetuhoinen ja hänet oli viety talteen.
Totuus paljastui kuitenkin tiistaina illalla, kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia. Sain kyseiseltä henkilöltä vastaviestin lähettämääni viestiin ja nuo muutama rivi tipauttivat minut alas. Se oli tapahtunut oikeasti.
Kauheinta oli, että kun henkilö makasi heikoimmillaan sairaalassa, hänen sivuilleen ilmestyi herjaaja tekemään tosi raakaa pilkkaa hänestä. Kiusaajia oli ollut useampi ja tuo yksi heistä.
Olin voimaton asialle, sillä olin luopunut palstan moderointioikeuksista väsyttyäni koko nettipeliin. Vasta kun sain adminin salasanan uudestaan, pystyin antamaan itselleni moderointioikeudet ja puuttumaan asioihin. Mutta edes sekään ei riittänyt, sillä ilkivallan tekijä perusti koko ajan uusia nikkejä, joilla alkoi imitoida minuakin ja yhtä toista kirjoittajaa. Oli pakko antaa itselle adminin oikeudet, että sain suljettua koko palstan ja laitettua sen lepäämään.sanasinko kirjoitti:
Olen ollut kerta kaikkiaan poikki viimeisen nettisodan jälkeen, jota en reaaliaikaisena nähnyt, mutta jonka maininkeja seurasin ja osallistuin raivaustöihin jälkikäteen.
Kauheinta oli, ettei se ollut fiktiota. Oikeassa sodassa kun syntyy yleensä ruumiita.
Tässä tapauksessa henkilö makaa sairaalassa selkä murskana ja muitakin luita rikki.
Kun hän hyppäsi parvekkeelta, hän halusi päättää kaiken. Nettikiusa oli ollut julmaa ja raakaa eikä se loppunut millään.
Sitten ei kuulunut pariin päivään mitään, mutta sunnuntai-iltana sain yksityisviestinä nettituttuni nimen ja osoitteen, ja aloin maanantaiaamuna selvitellä hänen kohtaloaan. Jouduin soittamaan moneen paikkaan, ja sain varmistuksen, että hän on hengissä.
Mutta en tiennyt, että hän oli oikeasti hypännyt. Luulin, että hän oli ollut vain itsetuhoinen ja hänet oli viety talteen.
Totuus paljastui kuitenkin tiistaina illalla, kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia. Sain kyseiseltä henkilöltä vastaviestin lähettämääni viestiin ja nuo muutama rivi tipauttivat minut alas. Se oli tapahtunut oikeasti.
Kauheinta oli, että kun henkilö makasi heikoimmillaan sairaalassa, hänen sivuilleen ilmestyi herjaaja tekemään tosi raakaa pilkkaa hänestä. Kiusaajia oli ollut useampi ja tuo yksi heistä.
Olin voimaton asialle, sillä olin luopunut palstan moderointioikeuksista väsyttyäni koko nettipeliin. Vasta kun sain adminin salasanan uudestaan, pystyin antamaan itselleni moderointioikeudet ja puuttumaan asioihin. Mutta edes sekään ei riittänyt, sillä ilkivallan tekijä perusti koko ajan uusia nikkejä, joilla alkoi imitoida minuakin ja yhtä toista kirjoittajaa. Oli pakko antaa itselle adminin oikeudet, että sain suljettua koko palstan ja laitettua sen lepäämään.En siis jaksa enkä halua mitään netti- tai muitakaan sotia.
Olen todella uupunut kaikesta, ja tämän piti tulla heti, kun oli fyysisesti vähän helpompaa ruokapäänsäryn jäätyä pois. Ajoitus oli kyllä tosi osuva, mutta lopputuloksena täydellinen voimattomuus.
Tiedoksi myös, että jos miinustelija iskee tähän ketjuun tai ilmaantuu muuta herjaa, ne ovat vain noita kiusaajia, joilla ei omatunto toimi.sanasinko kirjoitti:
Olin voimaton asialle, sillä olin luopunut palstan moderointioikeuksista väsyttyäni koko nettipeliin. Vasta kun sain adminin salasanan uudestaan, pystyin antamaan itselleni moderointioikeudet ja puuttumaan asioihin. Mutta edes sekään ei riittänyt, sillä ilkivallan tekijä perusti koko ajan uusia nikkejä, joilla alkoi imitoida minuakin ja yhtä toista kirjoittajaa. Oli pakko antaa itselle adminin oikeudet, että sain suljettua koko palstan ja laitettua sen lepäämään."-- kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia."
Ei ollut mitään järkeä ängetä tuonne, kun en jaksa hoitaa kaikkia omiakaan kirjoitushommiani alta pois. Mutta pöytäkirja on lähtenyt jo eteenpäin, ja isännöitsijälle pitäisi laittaa sähköpostia perään. Kokouksessa oli puhetta yhdestä tolpasta, että se pitäisi poistaa ennen kuin joku laskee pulkalla sitä päin.
Nappasin pari valokuvaa tolpasta ja ajattelin liittää kuvan sähköpostiin, ettei tolpan poistaminen unohtuisi. Asia on ajankohtainen, kun lunta tulee maahan ja pulkalla laskeminen taas alkaa. Ikävää, jos joku ehtii loukata itsensä ja vasta jälkikäteen reagoidaan. Tapaturmat ovat aina rankkoja.sanasinko kirjoitti:
"-- kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia."
Ei ollut mitään järkeä ängetä tuonne, kun en jaksa hoitaa kaikkia omiakaan kirjoitushommiani alta pois. Mutta pöytäkirja on lähtenyt jo eteenpäin, ja isännöitsijälle pitäisi laittaa sähköpostia perään. Kokouksessa oli puhetta yhdestä tolpasta, että se pitäisi poistaa ennen kuin joku laskee pulkalla sitä päin.
Nappasin pari valokuvaa tolpasta ja ajattelin liittää kuvan sähköpostiin, ettei tolpan poistaminen unohtuisi. Asia on ajankohtainen, kun lunta tulee maahan ja pulkalla laskeminen taas alkaa. Ikävää, jos joku ehtii loukata itsensä ja vasta jälkikäteen reagoidaan. Tapaturmat ovat aina rankkoja.Siellä kokouksessa yksi nainen valitteli asuntonsa olleen koko viime talven kylmä. Sanoin sieltä sihteerin pöntöstä, että laittaisi tuuletinaukot ikkunoiden yläpuolelta kiinni, mutta vanhempi nainen loihimaan: "Herra Jumala! Ei niitä saa kiinni laittaa! Sekoittaa koko talon ilmastoinnin." Meikä tokaisi, ettei tässä mitään Herra Jumalaa tarvita, ja porukka röhähti nauramaan. Harmitti, että tuli mentyä semmoiseen kokoukseen, jossa sössitään vaan toisten asioita. Taloako tässä pitäisi ajatella ihmisten kustannuksella? Ikkunoista tuleva veto on karseaa talvella. Enkä mene enää mihinkään kokoukseen kertomaan, että teippasin tänään ilmastointiteipillä loputkin raot kiinni. Ihan on riittämiin sairauksia ilman vetoakin.
- vaivoja on tarpeeksi
sanasinko kirjoitti:
Siellä kokouksessa yksi nainen valitteli asuntonsa olleen koko viime talven kylmä. Sanoin sieltä sihteerin pöntöstä, että laittaisi tuuletinaukot ikkunoiden yläpuolelta kiinni, mutta vanhempi nainen loihimaan: "Herra Jumala! Ei niitä saa kiinni laittaa! Sekoittaa koko talon ilmastoinnin." Meikä tokaisi, ettei tässä mitään Herra Jumalaa tarvita, ja porukka röhähti nauramaan. Harmitti, että tuli mentyä semmoiseen kokoukseen, jossa sössitään vaan toisten asioita. Taloako tässä pitäisi ajatella ihmisten kustannuksella? Ikkunoista tuleva veto on karseaa talvella. Enkä mene enää mihinkään kokoukseen kertomaan, että teippasin tänään ilmastointiteipillä loputkin raot kiinni. Ihan on riittämiin sairauksia ilman vetoakin.
Minun asunnossani myös vetää ilkeästi talvella, jos ikkunapokissa olevat tuuletusraot ovat auki. Varsinkin makuuhuoneessa veto on inhottava, kun sänky on niin lähellä ikkunaa. Jos vaan unohtuu tuo rakosen venttiili auki, niin aamulla herään tukkoisena ja kurkku kipeänä. Seotkoot vaikka mitkä vehkeet, jos ne on niin huonosti suunniteltu, että vetoa pitäisi sietää!
Nettikiusaaminen on alhaisista alhaisinta touhua! Siihen syyllistyvät heikot ja selkärangattomat ihmiset.
Tällä palstalla ei kannattaisi tapella toinen toista vastaan, vaan keskustella itse asiasta. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Mielestäni ei ole asiallista mennä henkilökohtaisuuksiin haukkuessaan henkilöä, jolla on erilainen mielipide kuin itsellä. Ei synny minkäänlaista keskustelua, jos pitää jääräpäisesti kiinni yhdestä "totuudesta", eikä suostu edes miettimään toisten esille tuomia asioita. Tästä homesotkustahan on vielä kovin vähän tutkimusten ehdottomiin faktoihin perustuvaa tietoa.
Ihmisiähän me silti vaan olemme. Ja ihmisillä pakkaa joskus menemään hermot, kun tuntuu siltä, että toinen aina vaan jankuttaa samaa ja väittää vastaan.
Näin minä asioita ajattelen.
ps. Viisaasti puhelee Iso D lainauksessasi. "Aikamme on lyhyempi kuin oletamme. Sanoisin ihmisille, että elä nyt, älä ole. Täytä elämä kokemuksilla, tunteilla ja rakkaudella, niin joskus on helpompi lähteä." - x
sanasinko kirjoitti:
Siellä kokouksessa yksi nainen valitteli asuntonsa olleen koko viime talven kylmä. Sanoin sieltä sihteerin pöntöstä, että laittaisi tuuletinaukot ikkunoiden yläpuolelta kiinni, mutta vanhempi nainen loihimaan: "Herra Jumala! Ei niitä saa kiinni laittaa! Sekoittaa koko talon ilmastoinnin." Meikä tokaisi, ettei tässä mitään Herra Jumalaa tarvita, ja porukka röhähti nauramaan. Harmitti, että tuli mentyä semmoiseen kokoukseen, jossa sössitään vaan toisten asioita. Taloako tässä pitäisi ajatella ihmisten kustannuksella? Ikkunoista tuleva veto on karseaa talvella. Enkä mene enää mihinkään kokoukseen kertomaan, että teippasin tänään ilmastointiteipillä loputkin raot kiinni. Ihan on riittämiin sairauksia ilman vetoakin.
Eivät ne ole mitään "tuuletinaukkoja", vaan osa ilmanvaihtojärjestelmää. Jostain on tultava myös korvausilmaa, kun vähintäänkin keittiössä ja kph:ssä on poistoilmaventtiilit. Jos tuloilma tukitaan, niin tulee alipaine ja korvausilma tulee rakenteiden sisältä, viemäreistä jne.. ja tuo epäpuhtaudet hengitysilmaan. Ei sitten ihme, jos tulee vaikka minkälaisia sairauksia.
x kirjoitti:
Eivät ne ole mitään "tuuletinaukkoja", vaan osa ilmanvaihtojärjestelmää. Jostain on tultava myös korvausilmaa, kun vähintäänkin keittiössä ja kph:ssä on poistoilmaventtiilit. Jos tuloilma tukitaan, niin tulee alipaine ja korvausilma tulee rakenteiden sisältä, viemäreistä jne.. ja tuo epäpuhtaudet hengitysilmaan. Ei sitten ihme, jos tulee vaikka minkälaisia sairauksia.
Monissa taloissa ei ole tuollaisia ikkunoita ollenkaan, ja ihan hyvin niissä pärjätään. Voihan sitä avata ikkunat ja ovetkin aivan apposen auki ja laittaa villapipon päähän, jos kerran kylmässä tarkenee. Meikä ei tarkene - on jo kahdet villasukat jalassa ja muut vetimet päällä.
- heli ry
sanasinko kirjoitti:
Monissa taloissa ei ole tuollaisia ikkunoita ollenkaan, ja ihan hyvin niissä pärjätään. Voihan sitä avata ikkunat ja ovetkin aivan apposen auki ja laittaa villapipon päähän, jos kerran kylmässä tarkenee. Meikä ei tarkene - on jo kahdet villasukat jalassa ja muut vetimet päällä.
- x
sanasinko kirjoitti:
Vanhoissa omakotitaloissa oli harvat rakenteet ja korvausilma saatiin näiden epätiiveyskohtien läpi. Asiaa auttoi puulämmityksen aiheuttama alipaine.
Vanhoissa kerrostaloissa oli raitisilmaventtiilit: luukku seinässä ja siitä roikkui ketju, jolla aukon suuruutta säädeltiin. 70-luvun tiivistysinnostuksessa nämä luukut usein suljettiin ja jopa tapetoitiin päälle.
70-lvulla rakennetuista taloista puuttui useimmiten kokonaan raitisilmaventtiilit. Niissä ei ole hyvä sisäilma eikä niissä ole hyvä asua. Suurimmat homeongelmatkin ovat sen aikakauden taloissa.
- x
Mistä homesodasta puhut? Ehkä tästä palstasta?
Mielipide kannattaa hankkia itse eikä jättää itseään kenenkään manipuloitavaksi ja jäädä miettimään uskoako vaiko ei.
Oikeata tietoa saa Suomen johtavilta tutkijoilta. Ei heillä ole mitään oppi- tai muitakaan riitoja keskenään, vaikka nisuiisu onkin tällä palstalla manipuloinut ihmiset niin kuvittelemaan."Mistä homesodasta puhut? Ehkä tästä palstasta?"
- On niitä näkemyseroja muuallakin ja homesairaiden oikeudet voivat hautautua niiden ristiriitojen alle. Meidän kannalta oli oikeusmurha esimerkiksi se, ettei ympäristötarkastaja suostunut ottamaan homenäytteitä asunnostamme. Hän totesi mikrobit ainoastaan silmämääräisesti, ja se ei ollut kuin pelkkä karhunpalvelus meille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812