HOMESOTA

Olen muuten hiukka sekaisin, kenen puolella tässä homesodassa pitäisi olla.

Olen puolustanut milloin ketäkin ja ollut kutakin vastaan ;)

Ihan ulkona koko pelistä...

13

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enemmän uskon muuten Dannyyn kuin tuohon sotaan, luin niin fiksuja ajatuksia häneltä...

      "Aikamme on lyhyempi kuin oletamme. Sanoisin ihmisille, että elä nyt, älä ole. Täytä elämä kokemuksilla, tunteilla ja rakkaudella, niin joskus on helpompi lähteä."

      Sitaatti on Helsingin Uutisista, josta lainaan vielä seuraavan:

      Dannyn mielestä heittäytyminen kannattaa musiikin lisäksi myös elämässä yleensä.

      –Rakkaus on ihmisen kehittynein tila, josta estää elämän vaikeus. Ihmisen ongelma on se, että lapsena tai elämässä saadut kokemukset saattavat kuormittaa liikaa ja kielteiset tunteet saavat valtaa. Se ovi pitäisi osata sulkea ja antaa tilaa myönteisille ajatuksille, lähimmäisen rakkaudelle, läheisyydelle ja hyvän tekemiselle.

      Iso D. katselee huolissaan tätä aikaa, miten ihmiset tuomitsevat toisiaan.

      –Tyttäreni sanoi, että jos ihmiset vaihtaisivat väriä kuten luonto, rasismia ei olisi olemassakaan. Minusta se oli viisaasti sanottu. Suvaitsevaisuus on rakkauden merkittävin lähtökohta. Rakastaminen ja tunteiden esille tuominen vaatii rohkeutta.

      Dannyn mielestä meistä jokaisen kannattaisi havahtua ajoissa, että vain rakkaudella on tässä elämässä merkitystä.

      –Siitä ajatuksesta lähti myös tämä Tunteiden ilta -konserttikiertue. Ajattelin, että itselläni on jo ikää ja elämänkokemusta tuntea, hän naurahtaa.

      –Tämä konserttikiertue on todennäköisesti viimeiseni, hän sanoo sitten.

      http://www.helsinginuutiset.fi/Kulttuuri/Kulttuuriuutiset/Danny-Infarkti-naytti-kuinka-vahan-olen-ehtinyt-oppia-elamassa

    • hymyillen!

      Reijulan hymysuin esittämiin valheisiin?

      • Olen ollut kerta kaikkiaan poikki viimeisen nettisodan jälkeen, jota en reaaliaikaisena nähnyt, mutta jonka maininkeja seurasin ja osallistuin raivaustöihin jälkikäteen.

        Kauheinta oli, ettei se ollut fiktiota. Oikeassa sodassa kun syntyy yleensä ruumiita.

        Tässä tapauksessa henkilö makaa sairaalassa selkä murskana ja muitakin luita rikki.

        Kun hän hyppäsi parvekkeelta, hän halusi päättää kaiken. Nettikiusa oli ollut julmaa ja raakaa eikä se loppunut millään.

        Hän sanoi, että yksikin sana niin hän hyppää ja kiusaaminen vain jatkui.

        Joku ilmoitti sivuston poliisille.

        Sitten ei kuulunut pariin päivään mitään, mutta sunnuntai-iltana sain yksityisviestinä nettituttuni nimen ja osoitteen, ja aloin maanantaiaamuna selvitellä hänen kohtaloaan. Jouduin soittamaan moneen paikkaan, ja sain varmistuksen, että hän on hengissä.

        Mutta en tiennyt, että hän oli oikeasti hypännyt. Luulin, että hän oli ollut vain itsetuhoinen ja hänet oli viety talteen.

        Totuus paljastui kuitenkin tiistaina illalla, kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia. Sain kyseiseltä henkilöltä vastaviestin lähettämääni viestiin ja nuo muutama rivi tipauttivat minut alas. Se oli tapahtunut oikeasti.

        Kauheinta oli, että kun henkilö makasi heikoimmillaan sairaalassa, hänen sivuilleen ilmestyi herjaaja tekemään tosi raakaa pilkkaa hänestä. Kiusaajia oli ollut useampi ja tuo yksi heistä.

        Olin voimaton asialle, sillä olin luopunut palstan moderointioikeuksista väsyttyäni koko nettipeliin. Vasta kun sain adminin salasanan uudestaan, pystyin antamaan itselleni moderointioikeudet ja puuttumaan asioihin. Mutta edes sekään ei riittänyt, sillä ilkivallan tekijä perusti koko ajan uusia nikkejä, joilla alkoi imitoida minuakin ja yhtä toista kirjoittajaa. Oli pakko antaa itselle adminin oikeudet, että sain suljettua koko palstan ja laitettua sen lepäämään.


      • sanasinko kirjoitti:

        Olen ollut kerta kaikkiaan poikki viimeisen nettisodan jälkeen, jota en reaaliaikaisena nähnyt, mutta jonka maininkeja seurasin ja osallistuin raivaustöihin jälkikäteen.

        Kauheinta oli, ettei se ollut fiktiota. Oikeassa sodassa kun syntyy yleensä ruumiita.

        Tässä tapauksessa henkilö makaa sairaalassa selkä murskana ja muitakin luita rikki.

        Kun hän hyppäsi parvekkeelta, hän halusi päättää kaiken. Nettikiusa oli ollut julmaa ja raakaa eikä se loppunut millään.

        Hän sanoi, että yksikin sana niin hän hyppää ja kiusaaminen vain jatkui.

        Joku ilmoitti sivuston poliisille.

        Sitten ei kuulunut pariin päivään mitään, mutta sunnuntai-iltana sain yksityisviestinä nettituttuni nimen ja osoitteen, ja aloin maanantaiaamuna selvitellä hänen kohtaloaan. Jouduin soittamaan moneen paikkaan, ja sain varmistuksen, että hän on hengissä.

        Mutta en tiennyt, että hän oli oikeasti hypännyt. Luulin, että hän oli ollut vain itsetuhoinen ja hänet oli viety talteen.

        Totuus paljastui kuitenkin tiistaina illalla, kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia. Sain kyseiseltä henkilöltä vastaviestin lähettämääni viestiin ja nuo muutama rivi tipauttivat minut alas. Se oli tapahtunut oikeasti.

        Kauheinta oli, että kun henkilö makasi heikoimmillaan sairaalassa, hänen sivuilleen ilmestyi herjaaja tekemään tosi raakaa pilkkaa hänestä. Kiusaajia oli ollut useampi ja tuo yksi heistä.

        Olin voimaton asialle, sillä olin luopunut palstan moderointioikeuksista väsyttyäni koko nettipeliin. Vasta kun sain adminin salasanan uudestaan, pystyin antamaan itselleni moderointioikeudet ja puuttumaan asioihin. Mutta edes sekään ei riittänyt, sillä ilkivallan tekijä perusti koko ajan uusia nikkejä, joilla alkoi imitoida minuakin ja yhtä toista kirjoittajaa. Oli pakko antaa itselle adminin oikeudet, että sain suljettua koko palstan ja laitettua sen lepäämään.

        En siis jaksa enkä halua mitään netti- tai muitakaan sotia.

        Olen todella uupunut kaikesta, ja tämän piti tulla heti, kun oli fyysisesti vähän helpompaa ruokapäänsäryn jäätyä pois. Ajoitus oli kyllä tosi osuva, mutta lopputuloksena täydellinen voimattomuus.

        Tiedoksi myös, että jos miinustelija iskee tähän ketjuun tai ilmaantuu muuta herjaa, ne ovat vain noita kiusaajia, joilla ei omatunto toimi.


      • sanasinko kirjoitti:

        Olen ollut kerta kaikkiaan poikki viimeisen nettisodan jälkeen, jota en reaaliaikaisena nähnyt, mutta jonka maininkeja seurasin ja osallistuin raivaustöihin jälkikäteen.

        Kauheinta oli, ettei se ollut fiktiota. Oikeassa sodassa kun syntyy yleensä ruumiita.

        Tässä tapauksessa henkilö makaa sairaalassa selkä murskana ja muitakin luita rikki.

        Kun hän hyppäsi parvekkeelta, hän halusi päättää kaiken. Nettikiusa oli ollut julmaa ja raakaa eikä se loppunut millään.

        Hän sanoi, että yksikin sana niin hän hyppää ja kiusaaminen vain jatkui.

        Joku ilmoitti sivuston poliisille.

        Sitten ei kuulunut pariin päivään mitään, mutta sunnuntai-iltana sain yksityisviestinä nettituttuni nimen ja osoitteen, ja aloin maanantaiaamuna selvitellä hänen kohtaloaan. Jouduin soittamaan moneen paikkaan, ja sain varmistuksen, että hän on hengissä.

        Mutta en tiennyt, että hän oli oikeasti hypännyt. Luulin, että hän oli ollut vain itsetuhoinen ja hänet oli viety talteen.

        Totuus paljastui kuitenkin tiistaina illalla, kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia. Sain kyseiseltä henkilöltä vastaviestin lähettämääni viestiin ja nuo muutama rivi tipauttivat minut alas. Se oli tapahtunut oikeasti.

        Kauheinta oli, että kun henkilö makasi heikoimmillaan sairaalassa, hänen sivuilleen ilmestyi herjaaja tekemään tosi raakaa pilkkaa hänestä. Kiusaajia oli ollut useampi ja tuo yksi heistä.

        Olin voimaton asialle, sillä olin luopunut palstan moderointioikeuksista väsyttyäni koko nettipeliin. Vasta kun sain adminin salasanan uudestaan, pystyin antamaan itselleni moderointioikeudet ja puuttumaan asioihin. Mutta edes sekään ei riittänyt, sillä ilkivallan tekijä perusti koko ajan uusia nikkejä, joilla alkoi imitoida minuakin ja yhtä toista kirjoittajaa. Oli pakko antaa itselle adminin oikeudet, että sain suljettua koko palstan ja laitettua sen lepäämään.

        "-- kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia."

        Ei ollut mitään järkeä ängetä tuonne, kun en jaksa hoitaa kaikkia omiakaan kirjoitushommiani alta pois. Mutta pöytäkirja on lähtenyt jo eteenpäin, ja isännöitsijälle pitäisi laittaa sähköpostia perään. Kokouksessa oli puhetta yhdestä tolpasta, että se pitäisi poistaa ennen kuin joku laskee pulkalla sitä päin.

        Nappasin pari valokuvaa tolpasta ja ajattelin liittää kuvan sähköpostiin, ettei tolpan poistaminen unohtuisi. Asia on ajankohtainen, kun lunta tulee maahan ja pulkalla laskeminen taas alkaa. Ikävää, jos joku ehtii loukata itsensä ja vasta jälkikäteen reagoidaan. Tapaturmat ovat aina rankkoja.


      • sanasinko kirjoitti:

        "-- kun olin talotoimikunnan kokouksessa hoitamassa sihteerin hommia."

        Ei ollut mitään järkeä ängetä tuonne, kun en jaksa hoitaa kaikkia omiakaan kirjoitushommiani alta pois. Mutta pöytäkirja on lähtenyt jo eteenpäin, ja isännöitsijälle pitäisi laittaa sähköpostia perään. Kokouksessa oli puhetta yhdestä tolpasta, että se pitäisi poistaa ennen kuin joku laskee pulkalla sitä päin.

        Nappasin pari valokuvaa tolpasta ja ajattelin liittää kuvan sähköpostiin, ettei tolpan poistaminen unohtuisi. Asia on ajankohtainen, kun lunta tulee maahan ja pulkalla laskeminen taas alkaa. Ikävää, jos joku ehtii loukata itsensä ja vasta jälkikäteen reagoidaan. Tapaturmat ovat aina rankkoja.

        Siellä kokouksessa yksi nainen valitteli asuntonsa olleen koko viime talven kylmä. Sanoin sieltä sihteerin pöntöstä, että laittaisi tuuletinaukot ikkunoiden yläpuolelta kiinni, mutta vanhempi nainen loihimaan: "Herra Jumala! Ei niitä saa kiinni laittaa! Sekoittaa koko talon ilmastoinnin." Meikä tokaisi, ettei tässä mitään Herra Jumalaa tarvita, ja porukka röhähti nauramaan. Harmitti, että tuli mentyä semmoiseen kokoukseen, jossa sössitään vaan toisten asioita. Taloako tässä pitäisi ajatella ihmisten kustannuksella? Ikkunoista tuleva veto on karseaa talvella. Enkä mene enää mihinkään kokoukseen kertomaan, että teippasin tänään ilmastointiteipillä loputkin raot kiinni. Ihan on riittämiin sairauksia ilman vetoakin.


      • vaivoja on tarpeeksi
        sanasinko kirjoitti:

        Siellä kokouksessa yksi nainen valitteli asuntonsa olleen koko viime talven kylmä. Sanoin sieltä sihteerin pöntöstä, että laittaisi tuuletinaukot ikkunoiden yläpuolelta kiinni, mutta vanhempi nainen loihimaan: "Herra Jumala! Ei niitä saa kiinni laittaa! Sekoittaa koko talon ilmastoinnin." Meikä tokaisi, ettei tässä mitään Herra Jumalaa tarvita, ja porukka röhähti nauramaan. Harmitti, että tuli mentyä semmoiseen kokoukseen, jossa sössitään vaan toisten asioita. Taloako tässä pitäisi ajatella ihmisten kustannuksella? Ikkunoista tuleva veto on karseaa talvella. Enkä mene enää mihinkään kokoukseen kertomaan, että teippasin tänään ilmastointiteipillä loputkin raot kiinni. Ihan on riittämiin sairauksia ilman vetoakin.

        Minun asunnossani myös vetää ilkeästi talvella, jos ikkunapokissa olevat tuuletusraot ovat auki. Varsinkin makuuhuoneessa veto on inhottava, kun sänky on niin lähellä ikkunaa. Jos vaan unohtuu tuo rakosen venttiili auki, niin aamulla herään tukkoisena ja kurkku kipeänä. Seotkoot vaikka mitkä vehkeet, jos ne on niin huonosti suunniteltu, että vetoa pitäisi sietää!

        Nettikiusaaminen on alhaisista alhaisinta touhua! Siihen syyllistyvät heikot ja selkärangattomat ihmiset.

        Tällä palstalla ei kannattaisi tapella toinen toista vastaan, vaan keskustella itse asiasta. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Mielestäni ei ole asiallista mennä henkilökohtaisuuksiin haukkuessaan henkilöä, jolla on erilainen mielipide kuin itsellä. Ei synny minkäänlaista keskustelua, jos pitää jääräpäisesti kiinni yhdestä "totuudesta", eikä suostu edes miettimään toisten esille tuomia asioita. Tästä homesotkustahan on vielä kovin vähän tutkimusten ehdottomiin faktoihin perustuvaa tietoa.
        Ihmisiähän me silti vaan olemme. Ja ihmisillä pakkaa joskus menemään hermot, kun tuntuu siltä, että toinen aina vaan jankuttaa samaa ja väittää vastaan.
        Näin minä asioita ajattelen.

        ps. Viisaasti puhelee Iso D lainauksessasi. "Aikamme on lyhyempi kuin oletamme. Sanoisin ihmisille, että elä nyt, älä ole. Täytä elämä kokemuksilla, tunteilla ja rakkaudella, niin joskus on helpompi lähteä."


      • x
        sanasinko kirjoitti:

        Siellä kokouksessa yksi nainen valitteli asuntonsa olleen koko viime talven kylmä. Sanoin sieltä sihteerin pöntöstä, että laittaisi tuuletinaukot ikkunoiden yläpuolelta kiinni, mutta vanhempi nainen loihimaan: "Herra Jumala! Ei niitä saa kiinni laittaa! Sekoittaa koko talon ilmastoinnin." Meikä tokaisi, ettei tässä mitään Herra Jumalaa tarvita, ja porukka röhähti nauramaan. Harmitti, että tuli mentyä semmoiseen kokoukseen, jossa sössitään vaan toisten asioita. Taloako tässä pitäisi ajatella ihmisten kustannuksella? Ikkunoista tuleva veto on karseaa talvella. Enkä mene enää mihinkään kokoukseen kertomaan, että teippasin tänään ilmastointiteipillä loputkin raot kiinni. Ihan on riittämiin sairauksia ilman vetoakin.

        Eivät ne ole mitään "tuuletinaukkoja", vaan osa ilmanvaihtojärjestelmää. Jostain on tultava myös korvausilmaa, kun vähintäänkin keittiössä ja kph:ssä on poistoilmaventtiilit. Jos tuloilma tukitaan, niin tulee alipaine ja korvausilma tulee rakenteiden sisältä, viemäreistä jne.. ja tuo epäpuhtaudet hengitysilmaan. Ei sitten ihme, jos tulee vaikka minkälaisia sairauksia.


      • x kirjoitti:

        Eivät ne ole mitään "tuuletinaukkoja", vaan osa ilmanvaihtojärjestelmää. Jostain on tultava myös korvausilmaa, kun vähintäänkin keittiössä ja kph:ssä on poistoilmaventtiilit. Jos tuloilma tukitaan, niin tulee alipaine ja korvausilma tulee rakenteiden sisältä, viemäreistä jne.. ja tuo epäpuhtaudet hengitysilmaan. Ei sitten ihme, jos tulee vaikka minkälaisia sairauksia.

        Monissa taloissa ei ole tuollaisia ikkunoita ollenkaan, ja ihan hyvin niissä pärjätään. Voihan sitä avata ikkunat ja ovetkin aivan apposen auki ja laittaa villapipon päähän, jos kerran kylmässä tarkenee. Meikä ei tarkene - on jo kahdet villasukat jalassa ja muut vetimet päällä.


      • heli ry

      • x
        sanasinko kirjoitti:

        Monissa taloissa ei ole tuollaisia ikkunoita ollenkaan, ja ihan hyvin niissä pärjätään. Voihan sitä avata ikkunat ja ovetkin aivan apposen auki ja laittaa villapipon päähän, jos kerran kylmässä tarkenee. Meikä ei tarkene - on jo kahdet villasukat jalassa ja muut vetimet päällä.

        Vanhoissa omakotitaloissa oli harvat rakenteet ja korvausilma saatiin näiden epätiiveyskohtien läpi. Asiaa auttoi puulämmityksen aiheuttama alipaine.

        Vanhoissa kerrostaloissa oli raitisilmaventtiilit: luukku seinässä ja siitä roikkui ketju, jolla aukon suuruutta säädeltiin. 70-luvun tiivistysinnostuksessa nämä luukut usein suljettiin ja jopa tapetoitiin päälle.

        70-lvulla rakennetuista taloista puuttui useimmiten kokonaan raitisilmaventtiilit. Niissä ei ole hyvä sisäilma eikä niissä ole hyvä asua. Suurimmat homeongelmatkin ovat sen aikakauden taloissa.


    • x

      Mistä homesodasta puhut? Ehkä tästä palstasta?

      Mielipide kannattaa hankkia itse eikä jättää itseään kenenkään manipuloitavaksi ja jäädä miettimään uskoako vaiko ei.

      Oikeata tietoa saa Suomen johtavilta tutkijoilta. Ei heillä ole mitään oppi- tai muitakaan riitoja keskenään, vaikka nisuiisu onkin tällä palstalla manipuloinut ihmiset niin kuvittelemaan.

      • "Mistä homesodasta puhut? Ehkä tästä palstasta?"

        - On niitä näkemyseroja muuallakin ja homesairaiden oikeudet voivat hautautua niiden ristiriitojen alle. Meidän kannalta oli oikeusmurha esimerkiksi se, ettei ympäristötarkastaja suostunut ottamaan homenäytteitä asunnostamme. Hän totesi mikrobit ainoastaan silmämääräisesti, ja se ei ollut kuin pelkkä karhunpalvelus meille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe