Millaisella koneella Finnair lentää Langkawille?

Titiinanen

Kannattaakohan etukäteen varata istumapaikka ja maksaa siitä extraa?

17

1930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinon releet

      etukäteen vaan 1 kk ennen lähtöä. Minun mielestä ei kannata maksaa satoja euroja siitä että on vähän suurempi jalkatila. Itse kuitenkin nykyään käytän vain reittilentoja sillä aivan turhaan maksaa matkayhtiölle ylimääräistä. Samoin kone selviää matkavahvisteesta...varmaan A330 kyseessä tai Bo757?

    • langkawi

      Ehdottomasti ,koska Finnair lentää Langkawiin Bo 757:llä mikä on varmaan maailman ahtain versio.
      Matka kun kestää yli 13 tuntia (polvet suussa) kannattaa maksaa maksimissaan 60e per suunta,jos ehdit varata.Kokemuksesta tiedän,koska näitä tilavia paikkoja on aika vähän,kannattaa varata netillä heti,kun
      vuorokausi vaihtuu 30pv ennen matkaa,menevät kuin kuumille kiville.(Finnair/lomalennot/lisäpalvelut)jossa löytyy myös istuinkartta.Toiseksi paras vaihtoehto on rivillä 11 (vain 2 paikkaa vierekkäin)kulku molemmilta puolilta,voi nukkua edes sivuttain 15e per suunta.

      • pieni ja ketterä!

        Jos on pitkäjalka, niin kyllä ko Bo 757:ssa saa olla tosi pikuinen jos meinaa hyvin mahtua! (minä olen!)
        Kun myynti alkoi 12.12. klo.2:01, satuin olemaan yövuorossa! Niinpä ennätin tilata ekana kaksin-
        istuttavan exit-paikan! Ei minun 195cm ukkoni tosiaankaan MAHDU penkkien väliin!
        On sääli kun ei voi valita reittilentoa aina! Lomalentolaisena saa matkata sillipurkissa!
        Paitsi tietty Comfort-luokassa Phuketiin! Se oli juhlaa!!!


      • kikiodo
        pieni ja ketterä! kirjoitti:

        Jos on pitkäjalka, niin kyllä ko Bo 757:ssa saa olla tosi pikuinen jos meinaa hyvin mahtua! (minä olen!)
        Kun myynti alkoi 12.12. klo.2:01, satuin olemaan yövuorossa! Niinpä ennätin tilata ekana kaksin-
        istuttavan exit-paikan! Ei minun 195cm ukkoni tosiaankaan MAHDU penkkien väliin!
        On sääli kun ei voi valita reittilentoa aina! Lomalentolaisena saa matkata sillipurkissa!
        Paitsi tietty Comfort-luokassa Phuketiin! Se oli juhlaa!!!

        aikamoista säätöä oli exit paikkojen kanssa viime yönä.Kaikille exit paikoille oli tupla buukkaukset.Meinas vähän porukalla pinnaa kiristää ,kun maksettua paikkaa ei ollutkaan kaikille.


      • matkaa odottava
        kikiodo kirjoitti:

        aikamoista säätöä oli exit paikkojen kanssa viime yönä.Kaikille exit paikoille oli tupla buukkaukset.Meinas vähän porukalla pinnaa kiristää ,kun maksettua paikkaa ei ollutkaan kaikille.

        Olis kyllä mullakin pinna mennyt siinä vaiheessa, ainakin jos en olisi sitä maksettua paikkaa saanut. Ei siinä paljon auta vaikka sais rahat takaisin.


      • Miksei voi
        pieni ja ketterä! kirjoitti:

        Jos on pitkäjalka, niin kyllä ko Bo 757:ssa saa olla tosi pikuinen jos meinaa hyvin mahtua! (minä olen!)
        Kun myynti alkoi 12.12. klo.2:01, satuin olemaan yövuorossa! Niinpä ennätin tilata ekana kaksin-
        istuttavan exit-paikan! Ei minun 195cm ukkoni tosiaankaan MAHDU penkkien väliin!
        On sääli kun ei voi valita reittilentoa aina! Lomalentolaisena saa matkata sillipurkissa!
        Paitsi tietty Comfort-luokassa Phuketiin! Se oli juhlaa!!!

        Valita reittilentoa ? Sehän on vain itsestä. Kyllä Kuala Lumpuriin ja Langkawille aika mainiosti pääsee reittilennoillakin.


      • --------------------
        Miksei voi kirjoitti:

        Valita reittilentoa ? Sehän on vain itsestä. Kyllä Kuala Lumpuriin ja Langkawille aika mainiosti pääsee reittilennoillakin.

        on kyseessä, siihen kuulluu nuo lennot ja muut järjestelyt!
        Jos itse tahtoo järkkäillä, niin tietty sitten reittilento!


    • malaysia rocks

      Sen verran kannattaa nähdä vaivaa lomansa eteen että menee reittilennolla, sillipurkkikyytiä B757:lla ei soisi edes vihamiehelleen.

    • hunkwer2

      Vaatii omatoimisuutta, "sillipurkilta" haetaan bussilla etc. helppoa lomaa.

      • kyllä jaksaa

        Ihan hyvin se matka taittui "sillipurkissakin" tosin 1 vrk levähdettiin Ahmedabadissa. Jaksoi taas istua ja odottaa hyvääkin parempaa eli ihanaa paratiisisaarta.
        Ensi kaudella AM lentää Lagkawiin Hiflyllä, suora lento.


    • fhfhfhf

      Hajosiko kone Intiaan vai miksi siellä vuorokausi pidettiin?? Ei ole paikoista viihtyisin.

      • kyllä jaksaa

        Kyllä 9.2.11 lensi lintu turbiiniin kun nousimme Ahmedabadista kohti Langkawia. Siivekkeitä vääntyi ja odotimme uutta konetta Suomesta vuorokauden Homma sinänsä toimi oikein hyvin. Meidät siirrettiin aika nopeasti hotelleihin, ainakin se hotelli jossa olin oli ihan ok.
        Ihmettelin että Suomessa ei pahemmin uutisoitu asiasta, toisessa iltapäivälehdessä vissiin oli ollut pieni juttu.


      • jesjeps
        kyllä jaksaa kirjoitti:

        Kyllä 9.2.11 lensi lintu turbiiniin kun nousimme Ahmedabadista kohti Langkawia. Siivekkeitä vääntyi ja odotimme uutta konetta Suomesta vuorokauden Homma sinänsä toimi oikein hyvin. Meidät siirrettiin aika nopeasti hotelleihin, ainakin se hotelli jossa olin oli ihan ok.
        Ihmettelin että Suomessa ei pahemmin uutisoitu asiasta, toisessa iltapäivälehdessä vissiin oli ollut pieni juttu.

        Anteeksi, mutta millä ihmeen tavalla tuon pitäisi ylittää minkäänlainen uutiskynnys? "Suomalaisten pyhä lomamatka viivästyi?".


    • Hitahinen

      Ehdottomasti kannattaa varata tilavammat paikat se 1kk ennen matkaa. Itse oltiin Langkawilla tammikuussa, tunsin kaksi viikkoa matkan jälkeen ahterissani istuneeni 13h samalla pers sijalla....Ja muista olla ajoissa me saatiin/ehdittiin varata vain miehelle tilavampi paikka ja minä jäin nuolemaan näppejäni :-(

      • males

        Tänä vuonna Aurinkomat lentää Malesiaan Airbussilla, jossa on 4-3 tuumaa enemmän istuintilaa (10-7,5cm) ,kuin Boeing 757 sillipurkissa.


    • Pai pai rahat

      Lentoyhtiönä "Hifly". Nyt on jostain (portsusta?) haalittu halvalla pilipalifirma lentämään, ja matkojen hinnat on ennallaan ellei nousseet. Se nyt vaan on...

    • nunnu1987

      Malesiassa käyneet, kannattaako matkustaa heinäkuussa? Luin, että kelin pitäisi olla hyvä ja sadekausi vasta syksymmällä...pitääkö paikkansa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe