Kun olet saanut kerättyä pisteitä, niin juuri mihinkään asialliseen kohteeseen ei sitten pääse koko perheen voimin, koska pistepaikkoja on vain muutama per lento! Ja niiden määrä on kiveenhakattu eikä edes yhtä paikkaa voi siirtää toisestä kiintiöstä Pluspistekiintiöön, jolloin nelihenkinen perhe pääsisi matkaan. Todella joustamatonta! Tässä taas yksi naula finskin arkkuun - miksi kerätä sen lentopisteitä kun niitä ei pysty järkevästi käyttämään. Alamme jatkossa keräämään entistä enemmän Blue1:n/SASsin pisteitä - siellä on paljon enemmän valinnanvaraa ja paremmat lentotarjoukset. Ja mikseipä myös Air Balticin pisteitä.
Finnair Plus-pistejärjestelmä
5
604
Vastaukset
- heko heko
mutta ei taida ko yhtiöillä olla edes pistejärjestelmää...muuten hyvä.
- ventica
Pisteethän tulee ns. "ilmaiseksi" joten niiden käyttöön pitää suhtautua myös samalla tavalla. Jos niillä jotain etua saa, hyvä on - ellei, niin so what?? Itse olen tehnyt niin, että otan pisteillä sen lennon jonka saan ja loppuperhe voi matkustaa "rahalla". Muutenkaan pisteitä ei juuri kannata lentoihin käyttää, sillä monesti ns. lentoverot ja muut extrat maksaa niin paljon, että melkeinpä samalla hinnalla saa (ainakin kilpailijalta) jo itse lennonkin... Kaukolentojen upgrade-palkinto on mielestäni eniten pisteiden väärtti - no, makuasia tietenkin. Upgrade-palkinnon saa helposti vaikka koko perheelle. 10-11 h lennolla etu bisnesluokassa jo tuntuu joltain.
Ja kyllä ainakin SAS/Blue1 :llä on kanta-asiakasjärjestelmä Eurobonus, jolla voi pisteitä kerätä ihan samaan tapaan kuin finnairillakin. - MaakCD
ventica kirjoitti:
Pisteethän tulee ns. "ilmaiseksi" joten niiden käyttöön pitää suhtautua myös samalla tavalla. Jos niillä jotain etua saa, hyvä on - ellei, niin so what?? Itse olen tehnyt niin, että otan pisteillä sen lennon jonka saan ja loppuperhe voi matkustaa "rahalla". Muutenkaan pisteitä ei juuri kannata lentoihin käyttää, sillä monesti ns. lentoverot ja muut extrat maksaa niin paljon, että melkeinpä samalla hinnalla saa (ainakin kilpailijalta) jo itse lennonkin... Kaukolentojen upgrade-palkinto on mielestäni eniten pisteiden väärtti - no, makuasia tietenkin. Upgrade-palkinnon saa helposti vaikka koko perheelle. 10-11 h lennolla etu bisnesluokassa jo tuntuu joltain.
Ja kyllä ainakin SAS/Blue1 :llä on kanta-asiakasjärjestelmä Eurobonus, jolla voi pisteitä kerätä ihan samaan tapaan kuin finnairillakin.Finnair Plus -ohjelma muuttuu koko ajan huonommaksi sellaiselle, joka matkustaa omalla rahalla. Lennoista saa nykyisin entistä vähemmän pisteitä ja palkintolentoihin tarvitaan entistä enemmän.
Lensin juuri Finnairilla Lontoosta Helsinkiin ja ansaitsin vaivaiset 440 pistettä, vaikka yhdensuuntaisen lennon hinta oli noin 200 euroa. Euroopan sisäiseen palkintolentoon tarvitaan 45 000 pistettä, joten olen ansainnut sen ns. "ilmaislennon", josta kuitenkin on maksettava yli 100 euroa veroja ja maksuja, kunhan olen ensiksi lentänyt yli 100 kertaa Lontoon ja Helsingin väliä. Ei järjen hiventäkään.
Koska palkintolennoista kuitenkin tulee verot maksettavaksi, ei voida puhua varsinaisesta palkinosta. Finnairilla tuo ns. verot ja maksut on aina yli 100 euroa, vaikka todellisia, valtiolle tulotettavia veroja on vain 20-30 euroa. Kaikki loppu on Finnairin omia lisämaksuja ja piilomaksuja kuten polttoainelisämaksuja, jotka peritään myös palkintolennon yhteydessä.
Unohda pisteet ja valitse aina halvin lentoyhtiö. Suomalaiselle Finnair on harvoin halvin. Sen sijaan halvat lennot saa Ryanairilta, Easyjetiltä, Norwegianilta, Wizz airilta ja usein myös Lufthansalta ja Air Balticilta. Joskus myös Blue1:ltä. - Surkuhupaisaa
MaakCD kirjoitti:
Finnair Plus -ohjelma muuttuu koko ajan huonommaksi sellaiselle, joka matkustaa omalla rahalla. Lennoista saa nykyisin entistä vähemmän pisteitä ja palkintolentoihin tarvitaan entistä enemmän.
Lensin juuri Finnairilla Lontoosta Helsinkiin ja ansaitsin vaivaiset 440 pistettä, vaikka yhdensuuntaisen lennon hinta oli noin 200 euroa. Euroopan sisäiseen palkintolentoon tarvitaan 45 000 pistettä, joten olen ansainnut sen ns. "ilmaislennon", josta kuitenkin on maksettava yli 100 euroa veroja ja maksuja, kunhan olen ensiksi lentänyt yli 100 kertaa Lontoon ja Helsingin väliä. Ei järjen hiventäkään.
Koska palkintolennoista kuitenkin tulee verot maksettavaksi, ei voida puhua varsinaisesta palkinosta. Finnairilla tuo ns. verot ja maksut on aina yli 100 euroa, vaikka todellisia, valtiolle tulotettavia veroja on vain 20-30 euroa. Kaikki loppu on Finnairin omia lisämaksuja ja piilomaksuja kuten polttoainelisämaksuja, jotka peritään myös palkintolennon yhteydessä.
Unohda pisteet ja valitse aina halvin lentoyhtiö. Suomalaiselle Finnair on harvoin halvin. Sen sijaan halvat lennot saa Ryanairilta, Easyjetiltä, Norwegianilta, Wizz airilta ja usein myös Lufthansalta ja Air Balticilta. Joskus myös Blue1:ltä.Koko Plussajärjestelmä on suuri vitsi. Pyöritetään erittäin tehotonta/kallista järjestelmää ja krääsäkauppaa, josta ei hyödy kukaan muu kuin bisneksessä firmojen rahoilla lentävät. Joka sekin on lainvastaista, ainakin verottajan mielestä silloin kun näistä eduista ei makseta veroja.
Kotimaan lennoistakin sai aikoinaan 1000 pistettä per suunta. 440 pistettä lontoo-helsinki lennosta on naurettava pistemäärä. - tyhmyys huipussa
Surkuhupaisaa kirjoitti:
Koko Plussajärjestelmä on suuri vitsi. Pyöritetään erittäin tehotonta/kallista järjestelmää ja krääsäkauppaa, josta ei hyödy kukaan muu kuin bisneksessä firmojen rahoilla lentävät. Joka sekin on lainvastaista, ainakin verottajan mielestä silloin kun näistä eduista ei makseta veroja.
Kotimaan lennoistakin sai aikoinaan 1000 pistettä per suunta. 440 pistettä lontoo-helsinki lennosta on naurettava pistemäärä.On hyviä ja huonoja tarjouksia. Mutta tämä Finnairin pisteytys on asiakkaiden pettämistä.
Eurooppaan,jopa Italiaan asti pääsee alle 100 euron. Tietysti umpiluu finski fanit lentää
200 kertaa kolminkertaisella lipunhinnalla lontooseen,että pääsevät "ilmaiseki" 150 e Pariisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767