mitä autoglym tuotteite kannattaisi käyttää että auton maalipintaa saisi paremmaksi. autossa on paljon pieniä naarmuja......
Autoglym
9
24396
Vastaukset
- Black Sapphire
Käy katsomassa www.autokem.fi -sivustosta . Siellä on asiallista asiaa, kaikki tuotteet esiteltyinä ja myös vinkkejä sekä ohjeita.
- -a-
Ohje:
Vahaa autosi haluamallasi, mieluiten autosi värisellä :) värivahalla (esim. turtlewax) ja laita sen päälle Autoglymin 'punainen' vaha 'super resin polish'? Tällöin värivaha jää sinne kestävämmän autoglym-vahan alle peittäen pikkunaarmut. Eikä lähde tapansa mukaisesti seuraavassa pesussa veks. Halutessasi laita vielä kullanvärinen Autoglym päälle (kallis).- räplääjä
Nämä värivahat kannattaa kyllä unohtaa,ja ei se värivaha sinne toisen vahan alle jää, vahassa kun on liuotinta joka sen putsaa.Miksi ammattilaiset ei käytä värivahoja? Autoglymiä kyllä
- -a-
räplääjä kirjoitti:
Nämä värivahat kannattaa kyllä unohtaa,ja ei se värivaha sinne toisen vahan alle jää, vahassa kun on liuotinta joka sen putsaa.Miksi ammattilaiset ei käytä värivahoja? Autoglymiä kyllä
Itsellä on pihalla kaksi uudehkoa autoa, joissa on vuoden takaiset värivahat nimenomaan mainitsemallani systeemillä yhä HYVINKIN paikoillaan. Nyt toki on jo uusintavahauksen paikka kiillon vähenemisen ja uusien kiveniskemien vuoksi. Kiveniskemiin jäänyt värivaha on täysin selvästi nähtävänä vuoden takaisen vahauksen jäljiltä. Jos pohjamaali paistaa kiveniskemästä tai naarmusta ei se väriero pelkällä 'kirkkaalla' vahalla siitä minnekään poistu.
Itse aion jatkossakin vahata autoni näin. Monet autoni nähneet ovat autojeni virheetöntä maalipintaa ihmetelleet tyyliin 'millä olen ne myllyttänyt' jne. vaikka olen työn tehnyt itse käsin. - Ana
Tuo Autoglymin punainen ei oikein vakuuta. Kestävyys ei ole kummoinnen. Kun se ei sisällä yhtään hiovia osia, maalipintaa ei saa tasaiseksi. Itse en enää osta uutta purkkia, kun vanha loppuu. Jatkossa käsittelen ensin vahalla, jossa on paremmat puhdistusominaisuudet. Päälle sitten AutoGlymin 'kultainen'.
- turismo
1 punaista autoglymia ensin - peittää ainakin pieninpiä naarmuja
2 sitten sitä hopeista(?) olikohan extra gloss - tulee kiiltävä ja suojaava pinta
aina näitä kahta jos käytät autoglymiä, uuteen autoon riittää pelkkä extra gloss :) tänään itsellä kesävahaus edessä..- Fortuna
Vaikka vastaukseni ei ihan suoraan koske naarmujen peittämistä, niin eräs asia noita Autoglymin ohjeita/suosituksia luettaessa on ehkä hyvä muistaa. Kysyin eräältä Autoglymin jälleenmyyjältä, että pitäisikö minun ostaa pari vuotta vanhaa autoa varten, jossa on (lähes) uutta vastaava metalliväri, kaksi purkkia autoglymiä. Eli kuten ohjeissa sanotaan: ensiksi Super Resin Polishia ja sitten vielä Extra Gloss Protectionia, niin myyjä sanoi, että ihan turhaa laitat(ostat) noita kahta vahaa peräkkäin. Niinpä ostin tuota jälkimmäistä "kultaista" ja hyvä tuli. Lisäksi: onko nuo värivahat parhaita kiveniskemien peittelemiseksi? Entäs erilaiset lakkapohjaiset maalit, joilla voisi peittää kiveniskemiä?
- Ripaska
Fortuna kirjoitti:
Vaikka vastaukseni ei ihan suoraan koske naarmujen peittämistä, niin eräs asia noita Autoglymin ohjeita/suosituksia luettaessa on ehkä hyvä muistaa. Kysyin eräältä Autoglymin jälleenmyyjältä, että pitäisikö minun ostaa pari vuotta vanhaa autoa varten, jossa on (lähes) uutta vastaava metalliväri, kaksi purkkia autoglymiä. Eli kuten ohjeissa sanotaan: ensiksi Super Resin Polishia ja sitten vielä Extra Gloss Protectionia, niin myyjä sanoi, että ihan turhaa laitat(ostat) noita kahta vahaa peräkkäin. Niinpä ostin tuota jälkimmäistä "kultaista" ja hyvä tuli. Lisäksi: onko nuo värivahat parhaita kiveniskemien peittelemiseksi? Entäs erilaiset lakkapohjaiset maalit, joilla voisi peittää kiveniskemiä?
joo siis ns. kynsilakat eli siveltävät paikkamaalit ovat hyviä juuri kiveniskujen peittämiseen, ne vaativat toki päälleen kirkaslakan ja vahapinnan.. jos mielenkiintoa ja osaamista löytyy täytyy niidenkin kohdalla tehdä pohjatyö kunnolla, jos haluaa lopputuloksesta kunnollisen.
- Ripaspa
Itse kun olen autoja vahaillut, olen alle käyttänyt kiillotusvahaa: esim Autoglym Paint Renovator tai hienompiin naarmuihin juuri edelläoleva puhdistava super resin polish.. Päälle kunnon kovavaha itse käytän Simoniz Original Waxia.. sillä vahailee, kunhan ei ole kiire.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751