Kuvien saaminen pois vioittuneelta muistikortilta??

mya.maryca

Hei, nyt kaikki keinot millä saada kuvat pois xD-muistikortilta joka on ilmeisesti vioittunut. Kun yritän laittaa sen koneen muistikortinlukijaan kone sanoo vain että kortti täytyy alustaa. Kun yritän katsella tai ottaa kuvia k.o. muistikortin ollessa kamerassa, kamera sanoo samaa eli kamera täytyisi formatoida. En siis pääse kuviin mitään kautta käsiksi.
Voiko ulkoisesta muistikortin lukijasta olla apua, sillä löysin tällaisen tekstin eräästä digikuvausta käsittelevästä artikkelista "Ulkoinen kortinlukija mahdollistaa myös vioittuneen kortin kuvien palauttamisen." Voisiko se muka lukea muistikortin vaikka läppärin muistikortinlukija ei lue sitä?

Onko mitään muuta ja halvempaa vaihtoehtoa saada kuvat ulos kortilta, kuin lähettää se palveluun joka on erikoistunut tiedostojen saamiseen rikkoutuneilta muistivälineistä esim. muistikortit, kiintolevyt, muistitikut jne? Hinta näyttäisi olevan 46e :(

Toivottavasti joku tietäisi ja osaisi auttaa.

6

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Formate

      Ne kyllä tekee nykyään joissain kameraliikkeissä noita ehkä pikkasen halvemmallakin..itte en koittaisi
      alkaa räpeltämään etenki jos ei omista sellaisia ohjelmia joita osaa varmasti käyttää tiedon paluuseen.
      Iteasias se ei välttämättä ole ees vaikeeta vaikka kallista..kun on sellaset ohjelmat ja kokemusta.
      Aika pahasti saa mennä ennen ku ei sieltä mitään dataa saisi ulos ite oon joskus vahinkossa formatoinut
      kamerassa kortin ja silti sieltä on pelastettu kuvat.
      Koneen kortinlukijassa voi tietty olla vika eikä ulkoinen usb maksa ku kympin pari halpamalli. Olympuksessa
      on se paskuus viellä ettei xD card mikä on poistuva markkinoilta sovi kaikkialle.

    • Photorec-nimisellä ohjelmalla voi kokeilla palautusta. Kyse on aika karun näköisestä tekstimoodissa toimivasta ohjelmasta. Ohjelma ei yritä palauttaa kuvia kortille vaan kopioi löytämänsä kuvat kovalevylle.

      http://www.cgsecurity.org/

    • mya.maryca

      Ei ole läppärin kortinlukijassa vika ainakaan, on yritetty parilla eri läppärillä ja lisäksi piuhan kautta kamerasta. Oon myös kokeillut palautusohjelmia Pc inspector ja Recuva. Pitänee kokeilla vielä tuota Photerec:iä.. Epäilen vaan että toimiikohan ku ongelma näyttäis olevan siis se että kortti on vioittunut/se osa minkä esim. nuo lukijat lukee on vioittunut, naarmuttunut tai jotain. Eli jollain muulla tavoin pitäis saada ne kuvat ulos..

    • mya.maryca

      Kiitos tuhannesti vinkistä okaro! Photorec toimi ja sain pelastettua kuvat! :) :) Ongelma ratkaistu.

    • jamppa11

      Kiitti ihan Vidusdi sain Vioittuneelta kkortiltani kuvani pois Kiitos! Kiitos!

    • epätoivoinen

      vähän sama ongelma mutta kännyn muistikortti jota läppärin muistikortin lukija ei tunnista (adapterin avulla koska tuo muistikortti on pienempi kun läppärin muistikortinlukija) ja koitin tota photorecciä mutta sinne ei tuu edes vaihtoehtoa täst kännyn muistikortist...

      eli jos joku lukee tätä niin voisko vastata mulle että jos muistikortinlukija ei tunnista korttia ollenkaan niin onko toivo menetetty?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe