Meitä huijattiin

onnelako??

En usko enää mihinkään. Kuntotarkastettu asunto (rivitalo), kuukausi kaupan jälkeen muutto ja asunnosta alkoi totuus selvitä. Kaapiston takaa löytyi jälkiä poistetuista sähköpattereista, puolet jäljellä olevista rikki, kylmäkaappien alta (seinällä vapaasti seisovat mallit) parketti kappaleina, kaappien sisällä jälkiä aiemmin tapahtuneesta vesivuodosta jne...

Myyjä tarjosi muutamaa kymppiä hyvitykseksi, välittäjä levittelee käsiään, toki kertoi että viat ovat piileviä jotka myyjän pitäisi (!) korjata. Toinen isännöitsijä kertoi että kuntoraportit tehdään kuten myyjä haluaa!
Välittäjä kertoi myös että kuluttajan suojaan on turha olla yhteydessä kun kyseessä on asuntokauppa.

Myyjä ja kuntoraportin tehnyt yritys ovat arvostettuja ammattilaisia paikkkakunnalla.

En tosiaan enää usko oikeuteen tai osaako joku sanoa mistä ostaja voi apua hakea?

1

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+9

Välittäjä on väärässä jos on sanonut että kuluttajasuojaan on turha olla yhteydessä. Asuntokauppariidoissa
      paljon edullisempaa kuin käräjäoikeuden kautta asioiden selvittäminen on kuluttajariitalautakunnassa.

Mikä siellä on vesivahinkoja aiheuttanut ja onko niitä mitenkään korjattu ? Tuo jääkaapin alla oleva
      parketin vaurio on varmaan jääkaapin kondenssiastiasta aiheutunut ja siitä ei vältämättä aiheudu
      mitään rakennevaurioita. Tarkistaa tietty pitää.

Onko kaappien sisällä näkyvät jäljet kaapin rungoissa vai kaappien takana olevassa seinässä ? Kaappien sisällä olevat vauriot syntyvät jos ja kun allastason reunoilta tai takaa pääsee vettä kaapistoon tai sitten viemärin puhdistuksen yhteydessä tms.

Siihen voitko oikeasti lähteä vaatimaan korvauksia, vaikuttaa pitkälti myös se minkä ikäinen tuo kalusto on.
      Oikeuteen saakka jos edetän niin siellä sitten käydään tarkasti läpi mikä on minkäkin käyttöikä jne.
      Jos kaapisto on esim 10 vuotta vanha runkojensa osalta niin silloin runkojen vaurioita on jo osattava olettaa olevan. Jos syynä on selkeästi jokin vesivahinko, joka on jätetty korjaamatta ja vaurioita on
      myös seinärakenteissa, niin silloin asia on taas toinen.

Kaappien vauriot ja jääkaapin alla oleva parketin vaurio eivät ole vielä syy lähteä hakemaan korvauksia
      oikeudenkautta, kulut ovat suuremmat kuin mahdollinen korvaus. Sitten jos vesivahinko on oikeasti tapahtunut ja kosteutta päässyt rakenteisiin ja parkettikin irronnut tuon vuoksi niin silloin siellä on todennäköisesti vaurioita myös rakenteissa ja niiden osalta pitäisi selvittää laajuus ja korjauskustannukset ja sen jälkeen neuvotella myyjän kanssa.

Jos neuvottelu ei johda tulokseen niin sen jälkeen kuluttajariitalautakunta ottaa asian käsiteltäväksi.

Jos lämpöpattereita on rikki ja niistä ei ole mainittu niin silloin ne kuuluu korvata, samoin jos lämpöpattereita on poistettu ja pattereiden teho ei enää ole riittävä. Yhden patterin irroitus
      ei vielä kylläkään kerro automaattisesti virheestä, monesti sähköpattereita poistetaan jos ja kun johonkin
      tilaan tulee remontin yhteydessä asennettua lattialämmitys, kuten juuri esim keittiöt.

Oliko kuntotarkastuksessa mitään mainintaa vesivahingoista ? Oliko kuntotarkastus teetetty myyjän vai
      välittäjän tilaamana ? Missä kaupungissa tämä on tapahtunut ?
      Kirjoitit että myyjä ja kuntoraportin tehnyt yrittäjä ovat arvostettuja ammattilaisia
      paikkakunnalla. Tarkoititko välittäjä ja kuntotarkastaja ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe