Eroon sairaalloisesta mustasukkaisuudesta pettämisen jälkeen?

Pelokas83

Tästä on kai hyvä lähteä.. Olen vasta tänään tajunnut, että MULLA on ongelma. Minä olen sairaalloisen mustasukkainen... Aiemmin luulin, että se on oikeutettua ja normaalia, ettei sitä oikestaan voi suurin piirtein edes sanoa mustasukkaisuudeksi, koska siihen on aihetta. Oikeesti luulin...

No, nyt tiedän toisin. Kysymys kuuluukin, miten päästä siitä eroon? En jotenkaan uskalla uskoa ja luottaa, pelkään putoavani korkealta... Mieheni siis on pettänyt. Aiemmissa suhteissa jatkuvasti ja paljon, minua kerran. Suhteen alussa mieheni oli kovin ahdistunut siitä, että oli pettänyt exäänsä. Puhuttiin siitä paljon ja hän kertoi, ettei koskaan enää halua samaa h***vettiä. Mä uskoin häntä ja suhde oli aluksi erittäin avoin ja asioista keskusteltiin paljon ja avoimesti. No... Nykyään se on tavallaan haitaksi, että kaikki keskusteltiin. Minä kun nyt tiedän, että mieheni oikeasti voi pettää juuri niin paljon ja uskomattomissa tilanteissa kuin mitä kuvitella saattaa. Toisaalta myös tiedän, kuinka paljon se häntä ahdisti. Ja on hän kertonut myös sen, että ei ole tarvetta moiseen enää... Että hän on kokenut ihan tarpeeksi eikä halua mitään vastaavaa nyt.

Minua hän petti kerran ja se tuli ilmi noin vuosi tämän teon jälkeen. Ja se, minkä takia uskon, että on tehnyt sen vain kerran, on teon raakuus ja loukkaavuus. Se kun tapahtui tilanteessa, jolloin olin itse aika lähellä tapahtumapaikkaa... Alkoholilla oli myös osuutta asiaan, vaikka se ei todellakaan ole puolustus. Siis siinä mielessä uskon, että tämä pettäminen oli ainoa, koska jos niitä olisi ollut enemmän, olisi varmaan ollut helpompi kertoa joku vähemmän loukkaava tilanne.

Kun pettäminen tuli ilmi (hän itse kertoi vähän pakon edestä) puolitoista vuotta sitten, mun maailma meni kyllä ihan sirpaleiksi. Se oli tapahtunut, mitä olin pelännyt. Mies murtui myös täysin. Hän oikeasti murtui, kyllä senkin näki. Hän pyysi anteeksi ja halusi jotenkin näyttää, että meidän kannattaa jatkaa. Meillä oli tuolloin kaksivuotias lapsi. Mä halusin yrittää, vaikka se oli vaikeaa. Vaikeaa oli siksi, että se sattui niin hirveän paljon ja mietin, miten ikinä voisin enää luottaa... Tästä kolme kuukautta eteenpäin, kun mieheni oli työreissulla, sain yllättäen viestin puhelimeeni, jossa kovasti haluttiin toista naista. Siinäpä oli sitten toinen romahdus. Luulin, että mies oli taas petipuuhissa. No, ei ollut petipuuhissa, oli viestipuuhissa.. Oli ollut tämän naispuolisen collegan hyvä kaveri ja se oli sitten vähän lähtenyt syvempään veteen. Mitään ei ollut kuitenkaan fyysisesti tapahtunut, jutut vain lähteneet käsistä. Tuolloin olin entistä enemmän rikki enkä tiennyt enää mitään mistään... Mies kosi. Pyysi viimeistä mahdollisuutta ja lupasi vaikka mitä.

Nyt tästä kihlautumisesta on reilu vuosi aikaa, meillä on kaksi lasta ja kaikki ihan ok yleensä. Oikeastaan vielä hiljattain mennyt paremmin kuin pitkään aikaan. Mies ollut mahdollisimman paljon kotona, auttanut kotitöissä, hoitanut lapsia ja meillä on ollut mukavaa kahdenkeskenkin. Oon yrittänyt päästä eroon siitä pettämisen aiheuttamasta tuskasta ja aika hyvin olenkin suojamuuriani taas avannut.

Ongelmaa on silti vielä. Mies on paljon pois kotoa töiden takia, yleensä vähintäänkin kaikki viikonloput. Tämä aiheuttaa jatkuvaa miettimistä, että mitä mies milloinkin tekee, mitä yöllä tapahtuu ja mitä tekee, kelle tekstailee jne. Se pyörii päässäni lähes jatkuvana kasettina. Mä varmistelen asioita, kyselen mieheltäni kaikkea. Pyydän turvaamaan mieleni. Toisaalta siis luotan, mutta haluaisin silti varmistaa ja sanon sen suoraan. Sairaalloista on kuitenkin se, että mietin sitä koko ajan. Mietin, keiden kanssa hänellä mahdollisesti olisi jotain peliä ja mitä hän oikeasti mahtaa tehdä ja paljonko valehtelee.... Tämä on yksi noidankierre. Ja välillä saan taas voimakkaampia epäuskon tuntemuksia, joista mies hermostuu heti. Eikä hän liiemmin jaksa enää vakuutella, että ei tee mitään ja oon tärkeä. Lähinnä hän on väsynyt siihen, että tätä on jatkunut jo liian kauan...

Miten ihmeessä uskaltaisin luottaa? Tiedän kyllä, että suhde tuhoutuu kyllä tälläkin tapaa aivan varmasti joskus, jos ei tilanne muutu... Mutta miten ihmeesä voin alkaa jälleen luottaa 100 prosenttisesti?? Ja mistä saan sen rohkeuden, että uskaltaisin luottaa? Auttakaa nyt minua.... Joku kohtalotoveri? Minä rakastan ja haluan elää tässä suhteessa loppuelämäni ajan. Mieskin varmaan haluaa, olisi kai muuten jo lähtenyt ainakin 1500 kertaa... Sen verran hankala olen ollut. :(

8

2944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnutpettäjästä

      pettää kerran aina pettää... joten itse en anna anteeksi, olen joskus ollut tuossa samassa kierteessä eikä se mennyt hyvin, lupaili kaikkea, kihloihin mentiin petti lupaili kaikkea. ja aina sama homma silti petti. mitä järkeä? mies huomaa että lupailut sun muut saavat sinut jäämään. jos miehesi katuu sitä niin ja se ahdistaa miksi hemmetissä sitten pettää?

    • ettgfgj

      joku syvempi ongelma hällä? ammattiauttaja? ainakin voi kokeilla ennenkuin sitä menee eroomaan..

    • Pipopäätyttö

      Eilen otin puheeksi asian kun mies kysyi voisiko lähteä vkonloppureissulle kahden varatun, ihan fiksunki kaverin kanssa. Luotan näihin kahteen mieheen, mutta valitettavasti en omaan. Miehelläni nimittäin on tapana tuijottaa muita naisia jopa minun läsnäollessa, hän katsoo pitkään ja saattaa kääntyä jopa perään katsomaan, monta kertaa. Lisäksi hän on joskus hyvin flirttaileva. Minua nolottaa sellainen ja hävettää. Se saa minut jopa tuntemaan itseni riittämättömäksi ja saa itkemään. Ymmärtäisin vilkaisun, en sitä että tuijotetaan. Hän vastasi minun "syytöksiini", että hän rakastaa minua, ei ketään muuta vaikka katsookin, siksi hän on minun kanssani. Minua tämä silti loukkaa, jotkut naiset voivat koettaa käyttää tilanteen hyväksi. Ei se tarkoita sitä että jos hän ei ole kiinnostunut, niin toiset eivät olisi. Olen ollut epäleväinen siitä lähtien kun sain tietää, että hänellä oli parisuhde kun me tapasimme ensimmäisen kerran. Suihe oli jo päättymässä, mutta silti. Hän oli minuun yhteydessä samaan aikaan, kun hänellä oli tyttöystävä. Kun kerran hain miestäni lentokentältä, hän oli tavannut koneessa nuoren 20-vuotiaan naisen, joka oli hyvin epäkohtelias minua kohtaan, arvelin siis että hän elätteli toiveita miestäni kohtaan. Hän tuskin tervehti minua ja oli todella omituisen oloinen. En kovin ilahtunut kun eukko ilmestyi hänen facebook ystäväkseen, onpahan ainakin tietoinen kuka olen. Kun kysyin poikaystävältäni baarikäytöksestään, hän vastasi että voi kyllä flirtata ja pelailla jne, mutta ei hän suutelisi/naista baarista mukaan ottaisi. Hänellä on tapa että vieraat ihmiset saavat koskea häneen, minä en voi sietää jos vieras mies alkaa ahdistella minua baarissa koskemalla. Tunnen itseni aivan hulluksi tämän johdosta, hän ei ymmärrä minua vaikka koetan kuinka selittää että jotkut asiat loukkaavat minua, hänestä käytös on normaalia eikä tarkoita pettämistä. En tiedä yhtään mitä teen, minua yksinkertaisesti on alkanut pelottamaan. Mikä siinä on että hän tarvitsee naisilta huomiota ja ihailua, sitä se on vaikka hän ei sitä myönnäkään. Nyt tämä on aiheuttanut riitaa välillemme. Tai hän on unohtanut aiheen, mutta minä en. Ymmärrän huolimattoman flirttailun, mutta ei kauheasti naurata jos mies on "ylilipevä" silloin kun minä olen paikalla. Olen miettinyt millainen hän on silloin kun minä en ole mukana. :( Haluan todellakin apua tähän, kaikki huono itsetunto jne johtuu aikaisemmista suhteistani, joissa väkivaltaa oli niin fyysisesti kuin henkisestikin pettämisen lisäksi... Ensimmäistä kertaa rakastan jotain ihmistä todella paljon ja uskon että hän on se oikea. En halua pilata tätä.

      • pipotonttu

        "Hän vastasi minun "syytöksiini", että hän rakastaa minua, ei ketään muuta vaikka katsookin, siksi hän on minun kanssani. Minua tämä silti loukkaa, jotkut naiset voivat koettaa käyttää tilanteen hyväksi. Ei se tarkoita sitä että jos hän ei ole kiinnostunut, niin toiset eivät olisi. " -> sillä ei oo mitään väliä vaikka kaikki maailman naiset yrittäisivät käyttää tilanteen hyväkseen tai olis kiinnostunut sun miehestä jos se sun mies rakastaa sua. Jos rakastaa, ei petä. Jos ei rakasta, eikä välitä, niin pettää. Se on niin yksinkertaista. Vai eikö sun mies osaa sanoa mahdollisille yrittäjille että "sori, mä oon varattu"?

        Sun tekstin perusteella voi jo sanoa, että teillä ei ikimaailmassa ole tulevaisuutta yhdessä. Jos se mies sua rakastais niin se ei tuijottelis muiden perään - katsoa toki voi, mutta kyllä kuka tahansa osaa käyttäytyä jos oma nainen on vieressä. Jos tuijottelee muiden perään oman naisen läsnäollessa niin silloin ei se oma suhde ole täysin tyydyttävä..


      • vapauteen piinasta
        pipotonttu kirjoitti:

        "Hän vastasi minun "syytöksiini", että hän rakastaa minua, ei ketään muuta vaikka katsookin, siksi hän on minun kanssani. Minua tämä silti loukkaa, jotkut naiset voivat koettaa käyttää tilanteen hyväksi. Ei se tarkoita sitä että jos hän ei ole kiinnostunut, niin toiset eivät olisi. " -> sillä ei oo mitään väliä vaikka kaikki maailman naiset yrittäisivät käyttää tilanteen hyväkseen tai olis kiinnostunut sun miehestä jos se sun mies rakastaa sua. Jos rakastaa, ei petä. Jos ei rakasta, eikä välitä, niin pettää. Se on niin yksinkertaista. Vai eikö sun mies osaa sanoa mahdollisille yrittäjille että "sori, mä oon varattu"?

        Sun tekstin perusteella voi jo sanoa, että teillä ei ikimaailmassa ole tulevaisuutta yhdessä. Jos se mies sua rakastais niin se ei tuijottelis muiden perään - katsoa toki voi, mutta kyllä kuka tahansa osaa käyttäytyä jos oma nainen on vieressä. Jos tuijottelee muiden perään oman naisen läsnäollessa niin silloin ei se oma suhde ole täysin tyydyttävä..

        ymmarran sua,
        mulla oli myos sellainen tuijottelija..tunsin olevani lapinakyva elina..
        kaveltiin esim romaniassa beachilla kahdestaan rannalla lekottelijoiden lomassa, kun han yhtakkia pysahtyi
        tuijottamaan jotain naista, alkaen kaivaa kameraa taskustaan!!!!! siina sitten otin vastaan muiden saalivat
        katseet, koska olin kuin ilmaa hanelle..tammosia tapauksia kertyi vuosien varrella paljon. viimeisimmaksi jai
        wanhan kellarissa vietetty ilta...han vaan alkoi tuijottaa itseaan 2x nuorempaa naista syvalle silmiin puolen
        metrin etaisyydelta just sen tanssilattian vieressa olevan tiskin toiselta puolelta..siina tyhmana katsottiin
        toisiamme mina ja naisen kumppani!!! se tuijottelu saikin sitten jaada viimeisekseen. en kestanyt enaa.


      • Gabriellah
        vapauteen piinasta kirjoitti:

        ymmarran sua,
        mulla oli myos sellainen tuijottelija..tunsin olevani lapinakyva elina..
        kaveltiin esim romaniassa beachilla kahdestaan rannalla lekottelijoiden lomassa, kun han yhtakkia pysahtyi
        tuijottamaan jotain naista, alkaen kaivaa kameraa taskustaan!!!!! siina sitten otin vastaan muiden saalivat
        katseet, koska olin kuin ilmaa hanelle..tammosia tapauksia kertyi vuosien varrella paljon. viimeisimmaksi jai
        wanhan kellarissa vietetty ilta...han vaan alkoi tuijottaa itseaan 2x nuorempaa naista syvalle silmiin puolen
        metrin etaisyydelta just sen tanssilattian vieressa olevan tiskin toiselta puolelta..siina tyhmana katsottiin
        toisiamme mina ja naisen kumppani!!! se tuijottelu saikin sitten jaada viimeisekseen. en kestanyt enaa.

        Ymmärrän sua sillä mäkin oon sairaalloisen mustasukkanen mun miehestäni. Mua se ei oo ees pettänyt mutta pelkään sitä niin helvetisti et takerrun mieheeni jo aivan liikaa ja tarkastelen asioita ja mieheni tunteita melkeempä jatkuvasti.. Meillä on tästä aiheesta riitaa USEIN.. Mun äitiäni on petetty monesti ja mä oon varttunu nähdessäni oman äitini kärsivän miesten takia yhä uudestaan ja uudestaan. Oma isäni oli myös näistä yksi, ensimmäinen ihminen kenen näin satuttavan äitiäni - ja samalla jättäen myös minuun pysyvät syvät arvet. Olin 4-5 vuotias kun isäni petti äitiäni äitini parhaan kaverin kanssa. Muistan sen vieläkin kuin eilisen kun isäni lähti meiltä ollessani pikkutyttö. Jäin kotiovelle seisomaan ja katsomaan isäni perään ja kysyin : "Iskä minne sä meet?" En saanu vastausta kysymykseeni, eikä me olla koskaan noista asioista juteltu tai mistään muustaakan. Muistan kun äitini soitti parhaalle ystävälleen kännissä kun oln vieressä ja kyseli itkien miksi sen piti varastaa just äitin mies ja sen lasten isä. Äitiä on myös sen jälkeen pettänyt yksi sen miesystävistä kun olin 9, sillä oli ollu suhde jonkun naisen kanssa kuukausia samaan aikaan ku se seurusteli mun äidin kanssa. Mä olin se joka soitti tälle miehelle ja haukuin sen pystyyn ja kysyin miks sen piti tehä näin. Äiti taas itki keittiönpöydän ääressä ympärikännissä. Kun äiti on myös epäillyt nykyisen miesystävänsä pettävän, äiti on minua pyytänyt menemään seuraan tätä miestä ja kysymään mitä on meneillä... Äiti on myös höpissy kännisenä arki-iltana ku olin ala-asteella (ja seuraavana päivänä tietysti koulupäivä) että viiltää ranteensa auki. Veljeni lähti ovet paukkuen tilannetta pakoon ja mä jouduin "pelastamaan" oman äitini. Isäni petti myös noin kolmisen kuukautta sitten nykyistä naisystäväänsä jonka kanssa oli ollut 15 vuotta, (eli kyseessä on tää äidin entinen "paras ystävä"..) jättäen jälleen 2 pientä ala-aste ikäistä tyttöä jälkeensä, eli minun pikkusiskoni, ja nykyään hänellä on aivan hirveä naisystävä jonka olen kerran nähnyt. Tämä uusi jonka kanssa iskä petti entistään kuukausia, yritti flirttailla minun poikaystävälleni ja vaikutti muutenkin täysin tyhjäpäiseltä. Oli mm. mustasukkainen pikkusiskoistani isälleni : "miksi noi saa istua sun sylissä ja puristella sua mutta mä en saa?" Noin se oli isälleni sanonu kun olin ollu vessassa. Seuraavaks se yritti tunkeutua mun miehen viereen istumaan kun tarjosin istumapaikkaa vierestäni sanomalla seuraavasti: "Tai mitä jos mä menisinki tonne toiselle puolelle?" Mun miehelle tuli epämukava olo siitä asiasta isäni puolesta ja omasta puolestaan, sekä myös minun puolestani.
        Myös minua on petetty elämäni aikana, joskus julmastikkin. Kaverini ovat olleet joskus osallisina tapahtumissa.. Nyt siis pelkään hirveästi että oma mieheni tekee minulle saman. Mieheni on vähän sellainen, mihin melkeen jokanen nainen ihastuu, etenki ne "halvat naiset" vilkuilee ja hymyilee sille usein. Mun mies jatkuvasti vakuuttelee et haluaa olla vaan mun kanssa ja haluaa mennä naimisiin mun kanssa ja et rakastaa mua helvetisti, ja uskonkin sitä. Mä nään miten se rakastaa, ja niinku se ite on sanonukki et se häipyis jo jos ei haluis olla mun kanssa tai mun seurassa. Niinhän se teki entiselleenki. Mut sit se hemmetin epäilys välillä silti nousee.. Terapeutti joskus sano hyvin et mä elän omaa elämääni ja mun äiti omaansa, et ei mun tarvii elää äitini menneisyyttä. Et uskollisiaki miehiä riittää ja mä voin semmoisen löytää ja saada. Totta, ja nyt tuntuu että se onni on löytynykki. Epäilys joka nousee pintaan kipeistä muistoista joissa oon kasavnu, niin on vahva. Oon miettiny meneväni uudestaan juttelemaan terapiaan, etenkin kun oon muutenkin masentunut ja syön mieliala lääkkeitä. Vois tehdä hyvää... Luulen selviäväni ongelmistani avun kanssa, sekä käymällä läpi menneisyyteni että muutkin ongelmani. Onnellisessa ja rakastavassa parisuhteessa ei luultavammin petetä, siihen mä pyrin ja luottamaan itteeni ja elämään sekä puolisooni. Äiti sano hyvin tossa kolmisen viikkoa sitten : "Ei sitä kannata murehtia ja miettiä tuleeko petetyksi, ei todellakaan. Miehiä tulee ja menee mutta elämä jatkuu, mustasukkanen ei missään nimessä tarvii eikä kannata olla." Jos äiti pystyy nykyään ajattelemaan näin (kaikesta huolimatta), luulen ettei se mullekaan vielä myöhästä ole. Tai muillekaan... Tsemppiä kaikille mustasukkasuudesta kärsiville, se on vaikee ja todella inhottava "tauti". Se kun ei niin helposti parane.


    • 12+1

      sairaalloista mustasukkaisuutta vaan ihan aiheellista.

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:
      1) lopeta suhde ja nauti elämästä lastesi kanssa
      2) jatka suhdetta hyväksyen se, että miehesi voi harrastaa seksiä muidenkin kanssa, mutta hän haluaa kuitenkin jakaa arjen ja elämänsä sinun kanssasi. Eli lakkaa murehtimasta ja tee omasta elämästäsi (lasten kanssa) mahdollisimman tyydyttävää.

    • unerwr

      et tule ikinä saamaan rauhaa jos asiat pyörivät päässäsi,kun tiedät että mihesi on JO kanssasi pettänyt.Itsellä oli aika sama tilanne,josta lähdin kun tajusin vihdoin että ei se luottamus takaisin tule kun monta kertaa valehdellut.maailmassa on PALJOn hyviäkin miehiä,ei kannata jäädä roikkumaan jos tietää että itselle vaikeaa.Lopullisen ratkaisun teet aina itse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe