Hei kaikki!
Minua on pitkän aikaa vaivannut, voiko syöpä periytyä? Mieheni molemmat isovanhemmat isän puolelta ja toinen äidin puolelta ovat menehtyneet syöpään, kaksi keuhkösyöpään (molemmat tupakoivat paljon ja toinen ei ottanut hoitoa syöpäänsä lainkaan) ja yksi suolistosyöpä, joka levisi suolesta kaikkiin sisäelimiin.
Pitääkö paikkansa, että syöpä hyppää yhden sukupolven yli, eli näiden syöpäpotilaiden omat lapset eivät saa niin suurella todennäköisyydellä syöpää, mutta taas heidän lapsillaan isompi riski sairastua?
Tiedän, että kaikilla ihmisillä vaara sairastua tähän salakavalaan sairauteen, mutta haluan tietää vaikuttaako sukurasitus sairastumisriskiin.
En muista mistä kuulin tämän tiedon, mutta jos se pitää paikkaansa pelkoni on aiheellinen.
Kiitos ja voimia kaikille syövän kanssa taisteleville ja heidän läheisilleen!
:SCvo
Syövän periytyvyys???
9
690
Vastaukset
- Mietintämysserö
Tiettyjä syöpiä voidaan epäillä "sukuviaksi" kuten suolistosyöpiä ja joku rintasyöpälaji.
Syöpä ei ole niin yksiselitteinen kun syöpään kuuluu paljon eri alalajeja ja tyyppejä.
Mahasyövissä yksi tekijä saattaa olla helicobakteeri, se on minun suvussani ollut vitsaus.
Mainitsin siitä syöpäpolillakin koska sain hoitoa kilpirauhasyöpään, ei siihen mitenkään reagoitu.
Eli, pitää tulla jotain oireita ensin mahalaukkun että ne tutkii sitä, kaikki tutkimukset maksaa niin paljon.
Tiedän kyllä suvun jossa on taas erittäin paljon neurologisia tauteja, kuten ms ja parkinsonia. Liekö se sitten sattumaa vai ei?
Kun joku pohtimasi asian ratkaisisi niin oltaisiin paljon viisaampia. Itse jotenkin vaan uskon siihen vialliseen ketjuun joka meillä on, siis syöpään sairastuneilla. (tarkoitan sitä dna)- SCvo
Totta puhut! Toivottavasti tiedemiehet keksivät joskus jonkin "ihmelääkkeen", että syöpä saataisiin hoidettua niin hyvin, ettei syöpäsairaiden tarvitsisi kärsiä ja uusimisriski olisi pienempi!
Mieheni mummo kuihtui hiljalleen pois ja käsrsi sairaudestaan, mutta syöpä ehti tosin uusia ja silloin se oli levinnyt suolistosta maksaan, munuaisiin ja muistaakseni myös haimaan...no siinäähän ainakin osa sisäelimistä taisivat ollakin.
Toivottavasti sinulla ei löydy vatsasta syöpää ja toivuit kilpirauhassyövästä pian! Paljon voimia ja jaksamista!
Enkeleitä lähettelen sinulle täältä pohjoisesta! : )
:SCvo
- Periytyy
Monessa suvussa säännölisenä kuolinsyynä isäni suvussa 5 syöpä, 2 heistä kuollut syöpään 3 loppuvaiheessa syöpä. Isäni parani imusolmuke syövästä huomattiin riittävän ajoissa
- periytyvät...
Olen tullut siihen tulokseen, kuunneltuani syövästä parantuneiden tarinoita, että me todella syömme itsemme sairaiksi tai terveiksi. Ruokatottumukset yleensä opitaan kotona, eivätkä ne usein muutu, ellei jokin järkyttävä asia ravistele ihmistä muuttamaan tapojaan. Siksi perheessä, jossa on totuttu syömään rasvaa, lihaa, maitotuotteita, makeita leivonnaisia jne, esiintyy syöpää.
Surullinen asia on se, että emme voi luottaa lääkäreihin tässä asiassa. Jos olet vaikkapa autojen valmistaja, et ole kovin motivoitunut parantamaan ihmisiä autonkäyttötarpeesta ja liikkumaan jalkaisin. Kun elinkeinosi riippuu siitä, että ihmiset tarvitsevat hoitoja, joita olet oppinut antamaan, haluat tilanteen jatkuvan. Kukapa tieten tahtoen pilaisi uraansa? - perheittäin
Olen tullut siihen tulokseen, kuunneltuani syövästä parantuneiden tarinoita, että me todella syömme itsemme sairaiksi tai terveiksi. Ruokatottumukset yleensä opitaan kotona, eivätkä ne usein muutu, ellei jokin järkyttävä asia ravistele ihmistä muuttamaan tapojaan. Siksi perheessä, jossa on totuttu syömään rasvaa, lihaa, maitotuotteita, makeita leivonnaisia jne, esiintyy syöpää.
Surullinen asia on se, että emme voi luottaa lääkäreihin tässä asiassa. Jos olet vaikkapa autojen valmistaja, et ole kovin motivoitunut parantamaan ihmisiä autonkäyttötarpeesta ja liikkumaan jalkaisin. Kun elinkeinosi riippuu siitä, että ihmiset tarvitsevat hoitoja, joita olet oppinut antamaan, haluat tilanteen jatkuvan. Kukapa tieten tahtoen pilaisi uraansa?- kaksi edellistä
Joko S24 jumittaa tai oma kone on hitaalla päällä. Viesti ei ensin lähde, ja sitten ilmestyy sekin, jonka peruutin. Outo juttu.
- Periytyy
kaksi edellistä kirjoitti:
Joko S24 jumittaa tai oma kone on hitaalla päällä. Viesti ei ensin lähde, ja sitten ilmestyy sekin, jonka peruutin. Outo juttu.
Yleisesti meidän suvussa ikää on 79 isälläni lapsena varmasti ovat syöneet pottuja ternimaitoa ja sianlihaa jos on ollut saatavilla.Maatila isäni koti ei siellä nälkää kuulema ollut.Isäni on ollut hyvin tietoinen terveystavotteista noudattanut hyvin nyk hän ei saa painoa nousemaan vaikka yrittää 63 kg 175 cm liian laiha.
- pilatesliike
en polta, juon yleensä kaksi kaljaa, nekin kesäisin.
en nauti lihaa, vaan syön papuja, linssejä, pähkinöitä, kalaa toki menee ja kananmunia.
Paljon vihanneksia ja luomua aina kun lompakko sallii.
Liikun, tosin vain uima-altaassa koska olen nivelvikainen. Venyttelen ja teen pilatesliikkeitä.
Silti sairastuin syöpään. - gersonisti
pilatesliike kirjoitti:
en polta, juon yleensä kaksi kaljaa, nekin kesäisin.
en nauti lihaa, vaan syön papuja, linssejä, pähkinöitä, kalaa toki menee ja kananmunia.
Paljon vihanneksia ja luomua aina kun lompakko sallii.
Liikun, tosin vain uima-altaassa koska olen nivelvikainen. Venyttelen ja teen pilatesliikkeitä.
Silti sairastuin syöpään.Pähkinöitä, kalaa ja kananmunia; jos eläinproteiini ja rasva (suolan, sokerin jms ohella) aiheuttaa syöpää, ehkä siksi sairastuit. Minäkin sairastuin. Nyt odotan uuden ruokavalioni parantavan minut. Jos niin käy, kerron kyllä siitä vielä vuosien varrella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 53692
- 60689
- 52657