Insinöörimatematiikka ja fysiikka

wannabiii

Onko mahdollista päästä insinööriksi ilman matemaattisia taitoja?
Itse olisin kiinnostunut insinöörin hommista mutta kyseiset aineet ovat ongelma.

12

6456

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yyyyyyuu

ole. Miten voit olla kiinnostunut insinöörin hommista, jos kyseiset aineet ovat ongelma? Onko matikka ja fysiikka sinulle ongelma siksi, ettet jaksa opiskella niitä vai siksi, että asiat tuntuvat vaikeilta?

• wannabiii

Olen kiinnostunut tekniikasta ja siihen liittyvistä asioista, mutta matikka ja fysiikka on toinen juttu. Ne on vaikeita ja raskaita opiskella. Eikö insinöörin hommiin ole "työkaluja" joiden avulla hommat hoituu vai pitääkö oikeasti olla looginen ja matemaattinen?

• gdfadgdhfsghsfdga
        wannabiii kirjoitti:

Olen kiinnostunut tekniikasta ja siihen liittyvistä asioista, mutta matikka ja fysiikka on toinen juttu. Ne on vaikeita ja raskaita opiskella. Eikö insinöörin hommiin ole "työkaluja" joiden avulla hommat hoituu vai pitääkö oikeasti olla looginen ja matemaattinen?

Pitää olla looginen ja matemaattinen

• Metropolialainen
        gdfadgdhfsghsfdga kirjoitti:

Pitää olla looginen ja matemaattinen

Kyllä pääsee. Ihan näin vierestä seuranneena voin sanoa, että meilläkin opiskelee kavereita jotka tutkinnon suoritettuaan tietävät yhtä paljon matikasta ja fysiikasta kun kouluun sisään päästessään lyhyen matikan ja yhden lukio fysiikan käyneenä.

• Toisaalta sitten
        Metropolialainen kirjoitti:

Kyllä pääsee. Ihan näin vierestä seuranneena voin sanoa, että meilläkin opiskelee kavereita jotka tutkinnon suoritettuaan tietävät yhtä paljon matikasta ja fysiikasta kun kouluun sisään päästessään lyhyen matikan ja yhden lukio fysiikan käyneenä.

Mutta he ovatkin sitten "insinöörejä", joita ei saisi päästä lähellekään oikeita insinöörin töitä.

• akatemic
        Toisaalta sitten kirjoitti:

Mutta he ovatkin sitten "insinöörejä", joita ei saisi päästä lähellekään oikeita insinöörin töitä.

Kyllä täällä meillä valmistuneet insinöörit (AMK) pärjäävät keskivertoa opiskelija-ainesta paremmin.
        Tämän vuoksi en kyllä usko noita AMK dissauksia. Väitänkin, että insinöörit (AMK) ovat kyllä ihan oikeita insinöörejä, eikä niiden tarvitse todellakaan hävetä koulutustaan, eikä osaamistaan!

• On näitä
        akatemic kirjoitti:

Kyllä täällä meillä valmistuneet insinöörit (AMK) pärjäävät keskivertoa opiskelija-ainesta paremmin.
        Tämän vuoksi en kyllä usko noita AMK dissauksia. Väitänkin, että insinöörit (AMK) ovat kyllä ihan oikeita insinöörejä, eikä niiden tarvitse todellakaan hävetä koulutustaan, eikä osaamistaan!

Tosiasia on, että joka koulutuksesta pääsee läpi sellaisia, joiden osaaminen eikä varsinkaan asenne ole sopiva kyseisen koulutuksen tehtäviin. Nämä sitten pilaavat tehokkaasti ammattikunnan maineen.

Pahimpia vielä ovat tyypit, jotka luulevat osaavansa, mutta käytännössä eivät osaa mitään. Ovat vain selittämällä luikerrelleet koulutuksesta läpi.

• sssssssssssaaarrerer
        wannabiii kirjoitti:

Ei nyt mikään nero tarvitse olla. Jos kävit peruskoulun ja vaikka lukion lyhyenkin matikan edes keskinkertaisin arvosainoin, voit kyllä päästä insinööriksi (amk), kunhan varaudut siihen että opintojen alkuvaiheessa saat sitten toden teolla päntätä sitä matikkaa/fysiikkaa, mutta ei se mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole. Pikemminkin työlästä.

• suhteellisuus
        sssssssssssaaarrerer kirjoitti:

Ei nyt mikään nero tarvitse olla. Jos kävit peruskoulun ja vaikka lukion lyhyenkin matikan edes keskinkertaisin arvosainoin, voit kyllä päästä insinööriksi (amk), kunhan varaudut siihen että opintojen alkuvaiheessa saat sitten toden teolla päntätä sitä matikkaa/fysiikkaa, mutta ei se mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole. Pikemminkin työlästä.

Itse olen suorittanut lukion pitkän matikan keskimääräistä paremmin arvosanon, ja minulle tuotti vaikeuksia insinööriksi (AMK) valmistuminen. AMK: insinöörilinjalla (tietotekniikka) matematiikka oli selkeästi vaikeampaa verrattuna lukioon! Niin kuin aikaisempi kirjoittaja toteaa, ei tarvitse olla matemaattisesti nero, mutta siitä on tietysti hyötyä. Sama pätee myös di-opiskeluun!

Minulla on useita kavereita, jotka olivat samoilla lukion pitkänmatikan kursseilla ja osalla heistä oli selkeästi huonommat "matemaattiset lahjat" kuin minulla. Näistä osa opiskelee nykyisin di:ksi. Heidän kanssa käytyjen keskustelujen mukaan di:ksi opiskeluun ei myöskään tarvitse olla edes matemaattisesti lahjakas.

Voidaan varmaan todeta, että insinööriksi (AMK/DI) ei kuitenkaan valmistuta helposti. Osaamisvaatimukset ovat suhteellisen kovat!

Ei muuta.

• kiinnostunut

Itse olen erittäin kiinnostunu Mediatekniikan koulutuksesta joka on insinööri linja (AMK) ja taustalla on ammattikoulu ja matematiikka ja kemia ovat olleet aina kompastuskivenä. Tässä nyt mietin että hommaanko lukion pitkän matikan kirjat ja aloitan opiskelut kotona vai suoraan kurssille. Tässä nyt on noin 9kk aikaa opiskella pääsykokeisiin :D vinkkejä otan mielellään vastaan koska olen todella valmis opiskelemaan matematiikkaa,kemiaa ja fysiikka että pääsen kouluun sisälle.

• Hordak

Vuodessa ehdit aikuislukiossa käydä pitkän matikan pakolliset ja kaikki kemian ja fyssan kurssit. Nyt olis aika ilmoittautua kouluun.

• 16+3

Jos haluat päästä kouluun (AMK) sisälle niin jätä suosiolle fysiikka tai kemia pois. Kokeessa sinulle annetaan matematiikan tehtäviä, sekä tehtäviä joissa voit valita fysiikan tai kemian tehtävän. Eli molempien luku vain kuluttaa resursseja.
      Lisäksi kun pääset sisälle, fysiikkaa ja kemiaa on niin vähän että vaikka et olisi elämäsi aikana kertaakaan kyseisiä kirjoja avannut, tulet pääsemään niistä parista kurssista läpi.
      Matematiikkaa taas kannattaa päntätä nyt 9kk aikana koska sitä tarvitaan koulussa suhtkoht paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe