Oudon värinen virtsa

Tammimamma_24

Jouduin tänään viemään pissanäytteen labraan, kun mulla on ollut pari tulehdusta virtsateissä alkuraskaudessa ja viimeksi havaittiin jotain bakteerikasvustoa, mitä nyt on sitten pariin kertaan kontrolloitu. Olen siis useamman kerran jo raskauteni aikana pissannut purkkiin mutta tänään oikein säikähdin! Virtsa oli ihan oranssia, melkeinpä ruskeaa! Todella tummaa... Koskaan ei ole sellaista aikaisemmin ollut, vaikka on ollut tulehdustakin ja muuta. Mielestäni se ei kyllä ollut mitenkään punertavaa tai verensekaista, vaikka aluksi säikähdinkin väriä... Otin sen näytteen aamupissasta, joka oli ollut rakossa noin 5 tuntia. Kertooko toi todella silmiinpistävän tumma väri nyt jostain vakavammasta vai voiko virtsan väri vaihdella raskauden aikana? Olen nyt viikolla 32.

4

9080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Mitä tujumpaa pissa on (olet juonnut vähän ja nestehukkaa) sitä tummepaa se on. Kyllä mulla on aamupissa aina sellaista oranssinruskehtavaa. Ja jotkut vitamiinit voivat sitä värjätä, samoin ruoka-aineet.

• Tammimamma_24

Niin no, voihan se olla etten ole ennen vain kiinnittänyt huomiota aamupissani väriin, kun se on mennyt suoraan pönttöön... Nyt sitten otti vain silmään, kun purkkiin piti pissata. Olen kyllä alkanut syömään raskaana oleville naisille tarkoitettua yhdistelmävitamiinia, josko silläkin olisi vaikutusta?

• Myös raskaana

Olen nyt 8 raskausviikolla, minulla virtsan väri ja haju on myös eri kuin ennen raskautta. Aamuvirtsa on tosi tummaa, joskus lähes ruskeaa tai oranssia. Virtsassa on nyt varmaan eri lailla hormoneja kuin ennen raskautta, enkä ole ajatellut asiaa sen kummemmin, koska olen onneksi säästynyt virtsatietulehduksilta yms.

Kannattaa juoda paljon raskausaikana, sillä nestettä tarvitaan lapsiveden muodostumiseen ja vaihtumiseen. Lisäksi runsas juominen estää juuri virtsatietulehduksia, joita tulee normaalia helpommin raskausaikana. Itse juon lievästi sokeroituja marjamehuja (itse laimennettu tiivisteestä), maitoa, vettä ja yrtti- ja hedelmäteetä sokerittomana.

• .

virtsan väriä, oli sitten raskaana tai ei ja noissa valmisteissa on eri B-vitamiineja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe