Jouduin tänään viemään pissanäytteen labraan, kun mulla on ollut pari tulehdusta virtsateissä alkuraskaudessa ja viimeksi havaittiin jotain bakteerikasvustoa, mitä nyt on sitten pariin kertaan kontrolloitu. Olen siis useamman kerran jo raskauteni aikana pissannut purkkiin mutta tänään oikein säikähdin! Virtsa oli ihan oranssia, melkeinpä ruskeaa! Todella tummaa... Koskaan ei ole sellaista aikaisemmin ollut, vaikka on ollut tulehdustakin ja muuta. Mielestäni se ei kyllä ollut mitenkään punertavaa tai verensekaista, vaikka aluksi säikähdinkin väriä... Otin sen näytteen aamupissasta, joka oli ollut rakossa noin 5 tuntia. Kertooko toi todella silmiinpistävän tumma väri nyt jostain vakavammasta vai voiko virtsan väri vaihdella raskauden aikana? Olen nyt viikolla 32.
Oudon värinen virtsa
4
9080
Vastaukset
- .....
Mitä tujumpaa pissa on (olet juonnut vähän ja nestehukkaa) sitä tummepaa se on. Kyllä mulla on aamupissa aina sellaista oranssinruskehtavaa. Ja jotkut vitamiinit voivat sitä värjätä, samoin ruoka-aineet.
- Tammimamma_24
Niin no, voihan se olla etten ole ennen vain kiinnittänyt huomiota aamupissani väriin, kun se on mennyt suoraan pönttöön... Nyt sitten otti vain silmään, kun purkkiin piti pissata. Olen kyllä alkanut syömään raskaana oleville naisille tarkoitettua yhdistelmävitamiinia, josko silläkin olisi vaikutusta?
- Myös raskaana
Olen nyt 8 raskausviikolla, minulla virtsan väri ja haju on myös eri kuin ennen raskautta. Aamuvirtsa on tosi tummaa, joskus lähes ruskeaa tai oranssia. Virtsassa on nyt varmaan eri lailla hormoneja kuin ennen raskautta, enkä ole ajatellut asiaa sen kummemmin, koska olen onneksi säästynyt virtsatietulehduksilta yms.
Kannattaa juoda paljon raskausaikana, sillä nestettä tarvitaan lapsiveden muodostumiseen ja vaihtumiseen. Lisäksi runsas juominen estää juuri virtsatietulehduksia, joita tulee normaalia helpommin raskausaikana. Itse juon lievästi sokeroituja marjamehuja (itse laimennettu tiivisteestä), maitoa, vettä ja yrtti- ja hedelmäteetä sokerittomana.- .
virtsan väriä, oli sitten raskaana tai ei ja noissa valmisteissa on eri B-vitamiineja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351