ELi siis olen 14-vuotias poika ja joku hong kongi lainen osti multa runescape tyypin maksoi siitä 15 USD $ paypal tililleni. No se ukko oli mun isoveljen koska me pelaamme samalla ukolla, niin veljeni oli mennyt recorvaamaan ukon takaisin koska en ollut kertonut hänelle, että myyn sen ukon oikeeseen rahaan.
Nyt tämä hongkongi lainen raivostui tästä ja väitti että olen varastanut hänen 15$ vaikka näin ei ole ja jotenkin sai tietoon minun fb:n ja alkoi uhkailemaan, että ottaa yhteyttä vahnempiin ja kouluun ja tekee pahoja asioita tai jtn...
Onko tää uhkailua? Siis laitonta? En oikee usko, että hongkongista joku voisi tehdä mitään mulle, mutta noista chinese hakkeroista ei ikinä tiedä.
Yritin ottaa yhteyttä foruumin Private Messagella mutta ei vastannu.
Tää ei ole trolli.
Laitonta uhkailua`?
2
825
Vastaukset
- tyypin rahat
Palauta tyypin rahat, muuten olet syyllistynyt petokseen.
- gt5r4w5rtg
riippuu tietysti ensinnäkin Hong Kongin lainsäädännöstä. Aika hankala sinun on toisessa maassa olevaan toisen maan kansalaiseen (joka ei teon aikana ole Suomessa käynytkään) soveltaa Suomen rikoslakia.
Toisekseen, jos nyt haluat vastauksen Suomen rikoslain pohjalta, niin kysymys on siitä mitä itseasiassa on uhkailtu.
Ei se ole laitonta uhkailua, että uhkaa ilmoittaa vanhemmille tai kouluun.
Suora lainaus rikoslain 25.luku 7§:
"Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista RIKOKSELLA sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa..."
Kolmannekseen:
Miten ihmeessä päädyit myymään hahmon, joka ei tarkalleen ottaen ollut sinun? Oliko se nyt siis isonveljesi, jolla sinä pelaat vai jotenkin puoliksi teidän molempien, ei väliä? Oletko hieman vajaa?
Tietenkin veljelläsi on oikeus palauttaa hahmonsa takaisin itselleen. Samalla tällä kinkillä luonnollisesti on oikeus saada rahansa takaisin, koska kauppa ei toteutunut.
Sinä olet ikävässä tilanteessa. Veljesi tuskin muutamaa valittua sanaa pahempaa sinulle keksii, paitsi evätä käyttösi siihen hahmoon, mutta kinkillä on kiistaton oikeus kyllä syyttää sinua rikoksesta, jollet palauta rahoja. Ja se muuten sitten saattaa onnistua näin kansainvälisestikin.
Ota siis lusikka kauniiseen käteen, ja myönnä virheesi. Eihän 15USD ole kuin kymppi meidän rahassamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829