Naprapaatti

selkäjumitusta

Selkä on tässä viimeaikoina jumitellut ja kipuillut. Lihasjumia sanoi lääkäri...

Pohdiskelin tässä, että olisiko naprapaatista hyötyä. Entä miten naprapaatin ja fysioterapeutin käsittelyt eroavat toisistaan? Fyssarilla olen joskus käynyt ja siitä ei ollut mainittava hyötyä. Pari päivää ehkä olo oli parempi, mut siihen se sit jäikin.

Kertokaahan muutenkin kokemuksia naprapatiasta.

5

5766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkäpoika

monesti selkävaivat johtuvat siitä, että välilevyjen liikkuvuus on huono. mckenzie menetelmä voi auttaa. Myös ruokavalio on tärkeää säännöllinen liikunta.
      käsittääkseni naprapaatit vapauttaa nikamalukkoja , fysioterapeutit neuvvoo lihasliikkeitä yms.

suosittelen käymään hyvällä lihashierojalla takareisien , pakaroiden, selkä ja kylkilihaksien aktiivista venyttelyä.

tsemppiä, ei selkävaivat yleensä oo niin vaarallisia miltä ne tuntuu : )

• olen tosissani

>Entä miten naprapaatin ja fysioterapeutin käsittelyt eroavat toisistaan?

Yhtä paljon kuin kahden eri fysioterapeutin käsittelyt, eli valtavasti.

>Kertokaahan muutenkin kokemuksia naprapatiasta.

Niitä on monenlaisia. Osa osaa hyvin selän lukkoja avata, osa niskan kanssa hyviä. Jotkut hieroo, jotkut sivelee.
      Missäpäin majailet?

• selkäjumitusta

Loviisan seudulla asustelen. Hyvää naprapaattia täältä päin saa suositella...

Kiva olis saada tuo selkä kuntoon. Lääkäriä sinällään uskon, ettei ole vakavaa, mutta ei se silti kivusta mukavaa tee.

• selkäjumitusta

Lisää kokemuksia?

• Skoliootikko

Olen käynyt saalla naprapaatilla aina kun selkä on oireillut. Ja apua olen saanut joka kerta. Tänään viimeksi kun alaselkä taas hieman vaivasi. Hierontaa ja lihasten lämmitystä jonka jälkeen "selän naksautus". Pientä käsittelykipua jälkeenpäin, mutta tiedän, että selkä on taas kunnossa ainakin seuraavat puoli vuotta. Vaihtoehtoisesti olisin tietyti voinut mennä lääkärille ja saada viikon sairausloman. Naprapaattikäyntini on myös työntajan ja yhteiskunna kannalta erinomainen ratkaisu. Ei sairauslomia ja maksan hoitoni täysin itse, ei penniäkään mistään takaisin. Mutta mielellään sitä maksaa kun kivuista eroon pääsee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe