Elikkäs olen 19 vuotias tyttö ja tasan kaksi viikkoa sitten mulla alkoi huono olo. Se tuli syödessä, yht'äkkiä vaan tuli tunne etten jaksaisi syödä paljon mitään. Tuosta lähtien syönnin jälkeen alkoi vatsa tulla kipeäksi (poltti) ja ruokahalu on kadonnut. Nyt syönnistä ei tule enää vatsa kipeäksi, mutta muuten kyllä alkaa oksettamaan ihan hirveästi. En saa ruokaa paljoakaan alas, vaikka onkin näläntunne, mutta ruoka etoo. Syön hieman väkisin ja aina tulee huono olo ja tuntuu ettei oksennus ole kaukana. Vatsa tuntuu välillä kamalan turvonneelta ja hieman saattaa poltellakkin. Tällaista ruokahalun puutetta/etovaa tunnetta on mulla ollut joskus ennenkin, kun oon kovasti stressannut, mutta ei mielestäni näin pitkäaikaista.
Toissapäivänä kun olin alkamassa nukkumaan, niin vasemmassa rinnassa alkoi tuntua puristusta/polttelua. Kipu on tuntunut siitä lähtien. Kipu ei ole kokoaikaista, vaan tulee aina välillä. Mielestäni se ei ole asennosta riippuvainen, eikä myöskään pahene rasituksessa. Kipu ei myöskään säteile mihinkään ja sykkeenikin on ihan normaali (n. 66krt/min), verenpaine myös ok, eilen mitattaessa muutamaan kertaan 108/68 ja 126/72 välillä. Rytmihäiriöitäkään en ole havainnut, vaikka minulla joskus sellaisiakin on. En osaa oikein kuvailla kipua, koska se tuntuu välillä erilaiselta, välillä puristavalta, välillä polttelevalta ja välillä harvemmin saattaa tuntua pistävältä. Kipu siis tuntuu vasemmalla puolen, pari kertaa tuntunut oikeallakin, mutta muuten aina vasemmalla. Kipu ei myöskään ole kamalan kovaa, mutta muuten vaan häiritsevää, kun ei tiedä mitä se on.
Stressiä on ollut tässä nyt jonkin verran, välillä paljonkin, mutta tässä parin päivän sisällä vähentynyt (ellei oteta lukuun pientä stressiä noista oireista). Selkä/niskatkin ovat hieman jumissa. Voiko johtua edellämainituista syistä, vai onko syytä epäillä jotain muutakin? Voiko myös olla närästystä/siitä johtuvia juttuja? Vai pitäisikö lähteä lääkärissä käymään, vai katsella tilanteen kehittymistä? Vai pitäisikö vaan yrittää lopettaa asiasta stressaaminen? Olen muuten ihan terve, normaalipainoinen/hoikahko, en polta ja alkoholia käytän n. kerran/1-2kk.
Ruokahaluttomuus ja rintakipu
mitähän?
1
772
Vastaukset
- rintakivut vatsasta?
Itselläni ollut viimeiset 10 vuotta samat oireet ja alussa myös laihduin tosi paljon kun en voinut oikein syödä. Olen pelännyt kanssa koko ajan, että on sydänperäistä, mutta pikkuhiljaa alkanut uskomaan, että kyseessä on suolistoperäinen oireilu, esim. ärtynyt paksusuoli, joka voi netin mukaan aiheuttaa oireita ihan ylävatsaankin rinnan alle, keskelle rintaa ja ihan ylös asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803