Olinpahan tässä taas mennä viikolla myymässä lehtiä. Pikkuhiljaa alan uskoa ettei ole mun ala mitkään myyntihommat. "Palkaks" sain pinon erilaisia lehtiä. Harmittaa kun olisi pitänyt vaan luottaa vaistoihinsa ja tehä duunia omalla tavalla, eikä lukee paperista. Painoin päälle ja lisäsin jokaiseen puheluun 4-5 kaupanehdotusta, suostuttelin ja maanittelin(se on vain se 19,95) mutta kun se meni jo alusta pieleen.
Jännitin liikaa, pelkäsin että puhun liian hitaasti, sitten puhuinkin jo liian nopeasti(asiakkaat eivät tienneet mistä oli kyse) yritin vedota kertyvään säästöön. Olin iloinen ja pidin hauskaa asiakkaiden kanssa, mutta mutta.. kun ei niin ei niin. Ja saman toimiston seinällä oli kunnia kirja 51 kaupasta yhden päivän aikana!
Miten ne jotkut oikein sen? Siis miten ne saa kauppaa aikaiseksi, kun toiset ei saa mitään. Ja iänikuinen spiikki ihan perseestä! Miksi ei voi mennä suoraan asiaan. Ainoa positiivinen asia oli soittojärjestelmä omat sopet(oma rauha).
TULOS TAI ULOS
24
2666
Vastaukset
- myyntimies2223
hahahah
- neropatti88...
Myynyt sukulaisille ja kavereille jotka säälistä ovat ostaneet.
Vaihtoehtoisesti pistänyt mafian perään ja uhkaillut. Ei muuten mahdollista tehä. - moim$oimoimoi-
en ole myynyt, mutta ajattelisin että mahdollisimman paljon puheluita, ja lyhyt iskevä virke joka esittelee asian koko loistossaan. Sit sen virkkeen perään ehkä jotain herkkuja, jos asiakas ei kerkee sanoo väliin että ei kiitos.
- Epäkiitollista työtä
niin vastenmielistä, kun kaupataan puhelinmyyntinä ja tunkeudutaan ihmisten ikiomalle reviirille. Itsekään en tilaa lehtimyyjiltä yhtään mitään. Tilaan vain jos tarvitsen, mutta en koskaan heräteostoksena. Paperiesitteiden perusteella saatan tehdä ostopäätöksen, koska silloin olen voinut tutustua tilattavaan tuotteeseen paremmin ja sellaisena aikana, kun itselleni sopii.
Työpaikalle ei pidä soittaa missään tapauksessa, koska sen ajan olen myynyt korvausta vastaan työnantajalleni eikä myöskään vapaa-aikana pidä soittaa kotiin, koska se aika on varattu omille ja perheen asioille, eikä siinä ole tuntemattomille sijaa.
Siispä puhelinmyynti ei saa minulle koskaan aikaan muuta kuin hiuksia nostattavaa sisäpurkausta, vaikka hyvin tiedän, että myyjät tekevät raskasta, vaativaa ja useimmiten harvoin palkitsevaa työtä.
Et ole myyjänä varmaankaan yhtään huonompi kuin muutkaan, mutta tehtäväsi on hyvin epäkiitollinen.- en ole myynyt, mutta
sisälukutaito sulla ei ainakaan ole kohdallaan, vaikka asenne puhelinmyyjiä kohtaan sinulla on varmasti sama kuin useimmilla muillakin. Mutta tuo kirjotuksesihan vain allekirjoittaa vain viestin johon vastaat.
ps. Ketjun aihe ei muuten ollut: Tykkääksä puhelinmyyjistä? - KROISOS PENNITÖN
ett ole huomannut erästä seikkaa,moni opiskelija rahoittaa opiskelunsa mm. puhelinmyynnillä.
Jonain päivänä hän tienaa moninkertaisesti sinun verrattuna.
Hanki suoramarkkinointi kielto ja sitäkautta elämä.
- phoney
Puhelinmyyjiä on kiva kiusata, kuuntelet juttuja muka kiinnostuneena varttitunnin ja sitten luuri kiinni.
- salaisuus:
Hyvät tuotteet ja alhainen hinta. Säälimättömyys.
- mielummin työtön
En ymmärrä miksi joku tekee puhelinmyyjän työtä. Puhelinmyyjät on todella vittumaisia. Ne soittaa aina väärään aikaan, esim kun käy yötyössä niin päivällä soitetaan eikä anneta aikaa sanoa EI. Älkää tehkö sitä paskaduunia.
- jjatsi
mielummin työtön kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku tekee puhelinmyyjän työtä. Puhelinmyyjät on todella vittumaisia. Ne soittaa aina väärään aikaan, esim kun käy yötyössä niin päivällä soitetaan eikä anneta aikaa sanoa EI. Älkää tehkö sitä paskaduunia.
No mitä sitten pitäisi tehdä? Ei ole osa-aikatyötä missään.
- KROISOS PENNITÖN
mielummin työtön kirjoitti:
Ett ymmärrä miksi joku tekee puhelinmyyjän työtä(ymmärrätköhän elämästä yleensäkään mitään muutakaan) Teet yötyötä, so? Mistä puhelinmyyjä voi tietää oletko lentänyt Bangokkiin ja takaisin tai pelastanut onnettomuuden uhrin, lentäjä tai lääkäri tuskin olet, mutta he ainakin osaavat ainakin laittaa kännykän äänettömälle tai sulkea sen kokonaan, mikset sinä osaa kun just tullu yövuorosta jostain Inexsilta vihanneksia pakkaamasta. Voit aivan vapaasti lyödä luurin korvaan tylyä mutta nopeaa toimintaa. Ja paskaduunia joutuu Suomessa tekemään koska monella ei muuta mahdollisuutta.(teethän sinäkin, tuskin sunkaan työs mitään herkkua on, olisit opiskellut aikoinas niin ei urputtaa tällä palstalla, mutta kun mikään ei kiinnosta sillo.) itseasiassa sua harmittaa eniten surkea tilanteesi. Kuljet metrolla/bussilla asut yksiössä jossain Vuosaari/Konala linjalla. Säkin voisit ainakin valittamisen sijaan kokeilla voisiko se oikeesti ollakin sun juttu. Niin ja se puhelinmyyjä kun seuraavan kerran soittaa niin 60% opiskelija. Voisit edes hiukkasen koittaa olla ystävällinen hänelle, ainakin hän yrittää urputtamisen sijaan.(Sua jurppii puhelinmyyjät koska sä tiedet että ne tienaa siistillä sisätyöllä enemmän kuin sinä) Ja laita se känykkä seuraavan kerran ÄÄNETTÖMÄLLE! Voitko tehdä edes sen ettei tarvitse urputtaa.
- Myytykki
Minä voin sanoa lähes 40 vuoden myyntikokemuksella, että lopeta nuo kusetus hommat ja hae oikea myyntimiehen(naisen) paikka, niitä riittää. Nämä puhelinmyyjän paikat tulevat ja menevät. Juttelin erään aluepäällikön kanssa ja hän sanoi, että hän ei tee mitään muuta kuin työsopimuksia, sillä myyjiä menee ja tulee kuin Stockmanin pyöröovesta.
Orjatyötä orjapalkalla. - jee jee jee
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9461151
kun oliskin rahaa:) - X
Joillain, harvoilla mutta joillain, hyva myynti tulos perustuu vilpille, siita karsii kaikki rehelliset myyjat. Mutta taito kokemus ja oikea tyyli siina usein on taustalla. http://mattiviikate.newsvine.com/
- ent. suomimummo
mikä sinun todellinen myyntiprovision palkkio on? Eikös olekin jotain 4 %. Tuo työ on nuorten huijaamista. Firman omistaja saa miltei kaikki rahat, mitä tilaajat saavat tienattua. Ja ajatelkaa, ne itse eivät tarvitse tehdä muuta kuin laskea, paljonko ne tänään tienasivat. Lailla pitäisi kieltää koko työ. Kyllä ihmiset osaavat tilata lehtiä ilman puh. myyntiä. Se on vain tapa yrittää huijata asiakasta tilaamaan, vaikka asiakas ei halua.
- Turner ja täystuho
Aikakauslehtien tilausmyynti on vaikeutunut nykyään. EI ihmisen tilaa enää lehtiä puhelimitse koska saavat lukea ne ilmaiseksi netissä. Yksityistaloutta suojaa myös kuluttajansuojalaki.
Lukekaas tämä: http://www.kriittinenportti.blogspot.com/ - lehtimyyjä A.G
Meidän provisio on kuulkaas 28% et hyvin tienaan kokopäivätyössä. Saman arvoinen työ siinä missä muutkin. Olette tietysti kuulleet jostain mediapexistä joka huijaa työntekijöitään! Mutta kaikki firmat ei samanlaisia. Työhön pitää ottaa oikea asenne niin varmasti pärjää. Ja meillä ei todellakaan huijata! Ja sen olen huomannut tässä työssä, että vanhulset ovat todella törkeitä! Aina väitetään että nuorilla ei käytöstapoja niin se on paskapuhetta! Vanhuksilla niitä ei ole!
- KROISOS PENNITÖN
Telemarkkinointi yritys on kuin pyramidi. Huipulla istuvat perustajat/omistajat.
Siitä alaspäin kaikenlaiset pomot, sitten toimistopäälliköt, vuoropäälliköt ja tavalliset työntekijät joiden tekemä jokainen tilaus lihottaa suoraan firman omistajien kukkaroa.
- 19+14
Positiivinen asia sekin että et haukkunut työnantajaa siksi ettet onnistunut. Myynti on laji joka sopii toisille, ja toiset sitä taasen ei opi koskaan vaikka miten yrittäisivät. Mutta ei tarvitse ainakaan sanoa ettet olisi yrittänyt! :) Hyvää jatkoa ja onnea matkaan tuleviin koitoksiin
- KROISOS PENNITÖN
EIHÄN SE ole firman vika jos ei osaa myydä.
Se on varmaan jokin itsetunto/sosiaalinen luonne. Itsevarmuuden puute ja tietty jännittäminen oli varmaan se suurin syy miksi musta ei vaan ole myymään. Asiakkaat vaan haluaa eroon musta ja piste. Ne ei vaivuidu kuuntelemaan. Mulla ei ole arvovaltaa, enkä ole koskaan saanut ääntäni oikein kuulluksi.
Olen lapset asti ollu sellanen kirjatoukka ja syrjäänvetäytyvä enenpi. Siinä sen täytyy olla. - KROISOS PENNITÖN
Kiitos, kiitos ja samoin sinulle hyvää jatkoa.
- iibu
Tuliko potkut vai irtisanoitkos itsesi? Minua kiinnostaa onko noilla puhelinmyyjillä työsuhteen alussa koeaika? Tuleeko fudut koeajalla jos ei kauppa käy? Joillakin lehtimyyjillä (taisi olla TM) on ollut asiallinen tapa tehdä lehden myyntiä puhelimtse. Yksi ei sana riitti. Vaimon kännykkään tehtiin juuri suoramarkkinointiesto, en muista hintaa, ei ollut paha.Vaimo suivaantui kun puhelinmyyjille joutui sulkemaan luuria korvaan,useasti toistetu ei kiitos ei enää riittänyt.
- KROISOS PENNITÖN
Niissä firmoissa jossa olen ollut on aina tullut potkut. Jotkut lopettaa vapaaehtoisesti. Osa lopettaa koeajan=koulutusajan aikana(koeaika tai oikeammin koulutusaika yleensä on)kun ne huomaa ettei ole heidän ala. Kyllä sen ensimmäisten päivien aikana huomaa kenestä on alalle ja kenestä ei.
Jos uskoo ekan EI:n niin ei saa kauppoja aikaiseksi, ei tienaa itse mitään(liian monta "nollapäivää" on yleisin potkujen syy lehdenmyynnissä.) Siihenhän tää kaikki(lehtien,liittymien ym. myyminen puhelimitse) juuri perustuu, myyjä ei usko asiakkaan ekaa EI:tä ja sitten alkaa taistelu,kumpi luovuttaa ensin asiakas vai myyjä. Itse en vaan kertakaikkiaan ollut tarpeeksi VAKUUTTAVA,ITSEVARMA TSM. Jonkinlainen epätoivo ja pakkoyrittäminen kuuluu asiakkaan korvissa lähinnä kaiketi hyttysen ininältä, joltakin josta vaan pitää päästä eroon. He eivät edes halunneet kuunnella tarjousta loppuun tai löytää yhdessä myyjän kanssa toista vaihtoehtoista lehteä tilalle. KROISOS PENNITÖN kirjoitti:
Niissä firmoissa jossa olen ollut on aina tullut potkut. Jotkut lopettaa vapaaehtoisesti. Osa lopettaa koeajan=koulutusajan aikana(koeaika tai oikeammin koulutusaika yleensä on)kun ne huomaa ettei ole heidän ala. Kyllä sen ensimmäisten päivien aikana huomaa kenestä on alalle ja kenestä ei.
Jos uskoo ekan EI:n niin ei saa kauppoja aikaiseksi, ei tienaa itse mitään(liian monta "nollapäivää" on yleisin potkujen syy lehdenmyynnissä.) Siihenhän tää kaikki(lehtien,liittymien ym. myyminen puhelimitse) juuri perustuu, myyjä ei usko asiakkaan ekaa EI:tä ja sitten alkaa taistelu,kumpi luovuttaa ensin asiakas vai myyjä. Itse en vaan kertakaikkiaan ollut tarpeeksi VAKUUTTAVA,ITSEVARMA TSM. Jonkinlainen epätoivo ja pakkoyrittäminen kuuluu asiakkaan korvissa lähinnä kaiketi hyttysen ininältä, joltakin josta vaan pitää päästä eroon. He eivät edes halunneet kuunnella tarjousta loppuun tai löytää yhdessä myyjän kanssa toista vaihtoehtoista lehteä tilalle.uskaltane yrittääkään - tai ainakaan asiaankuuluvasti ilmoittaa työvoimatoimistoon siitä, että aloittaa nämä työt. Jos työ rupeaa sujumaan ja palkkaa kertyy, niin silloinhan hänen pitää informoida niin työvoimatoimistoa kuin (sovitellun) työttömyysturvan maksajaa. Mutta jos myyntityö ei ota tuottaakseen, niin miten suuri karenssiinjoutumisriski on yritteliäällä, jos hän kokeilun jälkeen luopuu puhelinmyyntihommasta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995