Alkoholi

ei tiiä ei

Onko väärin ottaa lasi viiniä tai pullo olutta. Raamatussa ei kielletä alkoholia, juopuminen ei ole kuitenkaan hyväksyttävää.
Eli olenko hukassa jos saunan päälle otan pullon kolmosta?

14

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trim Cat

Kuten sanoit, Raamatun raja menee juopumisessa.

Alkoholin käytöstä pidättäytyminen on "rakkauden neuvo", joten joidenkin rakkaus voi olla pitkämielisempi kuin toisten.
      Tapausesssasi ongelma tulee vastaan, jos sallitaan pullo saunan päälle, et pian voi pitää taukoa saunomisessa ja vaimosi jää vaille huolenpitoa.

Sinun täytyy itse päättää asia omantunnon mukaan.
      Käytäntö on osoittanut, että ryypiskely repeää käsistä ennemmin tai myöhemmin.
      Viisas ei leiki sillä, mistä tyhmä ei pääse eroon.

• Kosminen nauraja

YHDEN pullon ? Eikö olisi parempi olla ilman koska eihän tommosta lehmänkusta kukaan muuten juo kuin juopumistarkoituksessa.

Itse olen ollut jo yli neljä vuotta kokonaan ilman MUTTA EN OLE TULLUT USKOON.

• Te eksytte.....

onko uskossa vai ei. Kristus on lain loppu, jokaiselle joka uskoo. Kol.2:20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimasta, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallisitte määrätä itsellenne säädöksiä: 21. >> Älä tartu, älä maista, alä koske! >>........

• Tolkku mukaan!

Raamatun mukaan tuossa ei ole mitään väärää. Jos olemme tarkkoja, Raamattu ohjeistaa vain viinin, olutta varten ohjeistusta ei ole.

• keinot.

Vl:llät ei anna lupaa juoda yhtään alkomahoolia kun ne sortus siihen ja joisivat liikaa kuin muutkin holisistit, geenit juoppouteen on helläkin valmiina, kuten muillakin juopoilla.

• juoppojen omainen

Virvoitusjuomissa löytynee sinunkin makuusi sopivaa juomaa, mikä ei mene päähän. On hullua ottaa "pullo kolmosta" ellei halua edes pikkuisen sekoittaa päätään.

Vaikka SRK sanoisi mitä, pidä ihmeessä itse omasta terveydestäsi huolta!

• nyt tiiän

Tuossa ylempänä joku viisas kertoo, että juopumis tarkoituksesna vaan juodaan lehmänkusta, herää jo tähän päivään, jos sinä et tykkää mallaksen mausta, ei se tarkoita ettei kukaan tykkäisi.
        Minä tykkään, ja siksi sitä kolmosta, kun olen joskus koittanut alkoholittomia oluita, mutta niissä valmistuksessa ei ole käymisvaihetta, ja maku on täysin eri.
        Ja juon oluen sen maun takia, en humaltumisen, eikä yksi pullo mene päähän.

• ............

Jeesuskin muutti vettä viiniksi, joten tuskinpa alkoholi aineena itsessään on synti.

Paremminkin liiasta juomisesta aiheutuvat seuraukset, eli ihmisen aiheuttamat TEOT.

Joillekin, jotka eivät osaa kontrolloida itseään humalassa ohjeistetaan absolutismiin. Esimerkiski Lestadius oli itse juoppo ja hän koki omassa elämässään ettei pystynyt hallitsemaan alkoholin käyttöä --> siitä syystä lestojen keskuudessa ajatellaan, että kaiken muun alkoholin, kuin ehtoollisviinin nauttiminen, on pahasta.

Itse voin juoda lasillisen silloin tällöin, enkä tee typeryyksiä humalassa. En koe tekeväni siinä mitään väärää..

• etsivä-xx

Kaanaan häitä tuskin on tarkoituksenmukaista pitää ihan sellaisena kertomuksena, joka liittyy tavalliseen viinin juomiseen irrallaan muusta.

Jeesus aloitti julkisen toimintansa Kaanaan häistä ja muutti siellä veden viiniksi.
        Kristus sanoo palaavansa häihin.
        Kiristus sanoo ennen kuolemaansa viinistä "tämä on minun vereni".
        Seuraavan kerran hän kertoo juovansa viiniä
        Matt. 26:29
        Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." [Ilm. 21:5]

Kokonaan toinen juttu on mitä viinistä muutoin Raamatussa lukee.

• pullosta miksikään

tulisi. Osta 24-pack.

• juhis ...

Ja työpaikan pikkujoulut lähestyy, kai se pitää muutama olut siemaista muiden mukana.

• eiolesta
        juhis ... kirjoitti:

Ja työpaikan pikkujoulut lähestyy, kai se pitää muutama olut siemaista muiden mukana.

lesta

• 12x16

VT. Laki kymmenyksistä: 5. Moos. 14:22-26
      ...25 muuttakaa ne rahaksi, ottakaa rahat mukaanne ja menkää siihen paikkaan, jonka HERRA, teidän Jumalanne, valitsee.
      26 Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, VIINIÄ tai OLUTTA tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne HERRAN, Jumalanne edessä.

1. Tim. 3:2-3, 8
      2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, [Tit. 1:6-9]
      3 ei juomiseen TAIPUVAINEN, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa. [2. Tim. 2:24]

8 Myös seurakunnanpalvelijoiden on oltava arvokkaita ja vilpittömiä. He eivät saa käyttää LIIKAA viiniä eivätkä tavoitella omaa hyötyään.

KYLLÄ KUULKAA VIINI JA OLUT MAITTOI RAAMATUN MATKAMIEHILLE.
      "Mutta älkää juopuko siitä viinistä mistä paha meno tulee..." Näin on, älkää juopuko!!! -paha meno siitä seuraa.

Raamatussa on monia muitakin kohtia joita ei voi mitenkään tulkita absolutismiksi, että turha on suorastaan valehdella totuuksista. Minulla tosin ei ole mitään syytä puolustella alkoholin käyttöä koska olen itse täysin raitis, mutta vl-uskovaiset vääristelee Raamatun sanomaa, usein tietämättään ja liian usein jopa tahallaan.

• Alkoholin käytön suhteen Raamattu on kun mies, joka ottaa saunakaljan, sekä juhlistaa tilannetta viinillä.

Jeesus juhlisti tilanteen viinillä, Kaanaan häissä. Noa veti paremmaksi, sammui juotuaan merimatkan päätteeksi ja kännipäissään vielä kirosi yhden pojistaan.

Paavali kertoo, - käytä viiniä kohtuullisesti vatsasi vuoksi.

Mutta mikä on negatiivisempi näkemys Sanassa, se on juopottelu. Juomarit ja syömärit ja lahkolaiset eivät peri iankaikkista valtakuntaa. Joten juopottelun ja siitä mahdollisen ”pahan menon” se tuomitsee.

Sitten omaan kohtaani. Minä olen absolutisti. En siis käytä alkoholia ollenkaan, en tupakoi, enkä käy vieraissa.

Miksen juo. Siksi kun se aika, mitä kokeilin sitä aikuisiakaan ei kirkastanut minulle Isää Pojassaan enempää. Oli alkoholin orja, oli saatava joka päivä pullo olutta. Ensin 1/3, sitten puolikas, ja lopuksi litra.

On ihmisryhmiä, joiden aivot eivät ole ”valmiit” käyttämään pienempääkään määrää alkoholia, jos käyttää se alkaa hallita. Rukous, ja nöyrtyminen sai sen aikaan, että lopetin kokonaan ja näin on hyvä.

Miksi sitten näin piti käydä? Siksi, koska nyt minä tiedän, miten orja juomari on, sekä avuton ilman todellista nöyrtymistä asian edessä. Se jollekin sopii, ja taas toiselle ei ollenkaan. Minä olen valitettavasti niitä, jolle se ei sovi, mutta olen sen oppinut, että hyssyttely, ja syyttely on aivan turhaa juojalle.

On aivan turhaa sanoa – sinä juot itsesi hengiltä! Reaktio on se, että näytän, etten kuole tähän.

Toinen on syyttely, - olet juoppo. Se vain saa juomaan, kuten Raamattu sanoo lisää ( antakaa viiniä murhemieliselle, ettei Hän murhettansa muistaisi ).

Mutta se, mikä minuun tehosi, selvä puhe. Sinä ole tosi mies, mutta juot liikaa. Se positaa sinusta tosi mies osan, olet niin Heikko ja ressukka, ettet pysty raitistumaan.

Näin sanoi minulle yksi raitistunut, ja minulle Homma oli sen jälkeen selvä.

On muuten tosi kornia, kun He, jotka eivät ole koskaan viinaan käyttäneet, leikkii asiantuntijaa ja tiedossa oleva Vl kaappijuoppo leikkii raitista. Itsensä pettämistä koko homma.

Kes.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe