Voiko vesieristettä maalata? Minulla on tuvan lattian alla harkoista tehty pieni kellari. Siellä ei säilytetä mitään ruokatarvikkeita. Se on lähinnä vesimittaritilana. Minulle jäi muusta työstä ylimääräistä vesieristettä jolla eristin seinät ja lattian. Lattian kaakeloin. Seiniä en viitsisi kaakeloida. Kysyin Kiilto Oy:n teknisestä neuvonnasta, voiko vesieristettä maalata? He sanoivat ettei voi maalata. Minä en oikein tätä usko. Kyseessähän ei ole tarvetta edes tehdä vesieristystä siihen seinään. Haluaisin seinän kuitenkin vaaleaksi.Onko kellään kokemusta tai tietoa maalauksesta? Vesieristeen rikkoutuminen ei ole haitta.
Vesieristeen maalaus.
4
14182
Vastaukset
- iuh piuh po8ui å8i u
Mutta tottakai vesieristeen voi maalata. En nyt ala arvailemaan millainen maali pitää olla, mutta mun kokemuksien mukan vesieristeeseen tarttuu melkein mikä tahansa-
Kyse on kai Kiillon vastuujutuista, eine uskalla luvata sellaista, joku voi maalata eristetyn kylppärinlattiansa ja kun eriste on pehmeää ja maali kans, vesieriste ei välttämättä oikein enää toimi vesieristeenä. Nykyään kun käytännössä kaakeloidaan se pinta aina. Ja kakeli on kovaa, mitä mä elen vesieristettä laitellut, se on vähän kuin kehnoa purukumia, jos pinta rikki ja vesieriste kanssa, se siitä. Maaliin saa helpolla reiän.
Kokeile seinälateksia. Muistaakseni Kiillonkin vesieriste on vesipohjainen, oletettavasti maali tarttuu siihen.
Yks ongelma sulle ehkä voi tulla aikanaan. Homehtuminen :DDD Tarkoitan vaan, kaitpa se mittarinkolo itsessään on tuuletettu ja sopivan lämmin? Jos ilma ei kierrä, oletan, seinät ois sama jättää sellaisiksi kuin ne on. Eristetty koppi, johon kertyy kosteutta ja on pahimmoilleen viileä. Homehtuu sisäpuolelta.- dauphine
Kellari on mitoiltaan noin 2 x 1,5 m. Korkeus 1,8m. Tuuletus toimii hyvin. Tuloputki 110 mm tulee 10m maan alla kellarin alaosaan. Poistoputki 110 mm menee katolle saakka. Lämpötila ei laske lähelekään pakkasrajaa. Olen kanssasi samaa mieltä valmistajan kannasta. Seuraavaksi kokeilen maalausta irtoharkkoon tehdyn vesieristyksen päälle. Maalipurkin jämiä löytyy kyllä erilaisia. Vesieristys tuntuun myös antavan hajua tosi pitkään, jos pinnoitusta ei tehdä.
- rempax
dauphine kirjoitti:
Kellari on mitoiltaan noin 2 x 1,5 m. Korkeus 1,8m. Tuuletus toimii hyvin. Tuloputki 110 mm tulee 10m maan alla kellarin alaosaan. Poistoputki 110 mm menee katolle saakka. Lämpötila ei laske lähelekään pakkasrajaa. Olen kanssasi samaa mieltä valmistajan kannasta. Seuraavaksi kokeilen maalausta irtoharkkoon tehdyn vesieristyksen päälle. Maalipurkin jämiä löytyy kyllä erilaisia. Vesieristys tuntuun myös antavan hajua tosi pitkään, jos pinnoitusta ei tehdä.
päälle sopii luja maali, jota käytetään kylpyhuoneissa.
Olen tehnyt kylpuhuoneisen kattoja gyprocista ja vesieristämisen jälkeen olen maalannut tikkurilan lujalla. Hyvin on pysynyt. Pitää vain olla tasaisesti vedetty vesieriste,ettei näy työsaumat jos haluaa sileää pintaa. Toki lasikuitutapetilla saa ne siinä tapauksessa piiloon. - ????
rempax kirjoitti:
päälle sopii luja maali, jota käytetään kylpyhuoneissa.
Olen tehnyt kylpuhuoneisen kattoja gyprocista ja vesieristämisen jälkeen olen maalannut tikkurilan lujalla. Hyvin on pysynyt. Pitää vain olla tasaisesti vedetty vesieriste,ettei näy työsaumat jos haluaa sileää pintaa. Toki lasikuitutapetilla saa ne siinä tapauksessa piiloon.niin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815380Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151262- 103895
- 78821
- 41793
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56767Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132763- 56754
- 48752
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43749